auto stotterde

Guest
Hallo
Sinds een paar weken schokt en stottert mijn 206 als hij warm is.
2 maal is hij uitgevallen en wilde niet meer starten totdat hij is afgekoeld.
Uitlezen geeft geen storingen.
Aangezien de toerenteller wegvalt dacht ik aan de bdp sensor. die is inmiddels vervangen zonder resultaat.
Nu denk ik aan de bobine,
Deze heb ik er afgehaald maar voordat ik deze ga vervangen wil ik (indien mogelijk) deze even doormeten en als die niet stuk is kan ik verder kijken naar de oorzaak waarbij ik 100 euro bespaar voor een nieuwe bobine.
Kan iemand mij vertellen hoe ik deze kan doormeten? 
Het gaat om een bobinebrug die rechtstreeks op de bougies zit.
Met bovenop een stekker met contactpunten 1 t/m 4.
Nu heb ik de bobine voor de nacht weer terug gezet en nu start de auto helemaal niet meer.

Mvg Danny

Bobine is volgens mij niet door te meten.

Ik weet niet of je iets van diagnoseapparatuur hebt, maar bekijk je live data eens, misschien zit er een sensor bij die op een ''veilige'' waarde is overgegaan, bijvoorbeeld; buitenluchttemperatuur = 15 graden. Terwijl het buiten de laatste week dik 30 is.. Dan is die sensor dus aan vervanging toe.

Bekijk het stekkertje eens dat op het bobineblok zit, evenals het kabeltje dat eraan zit. Bij de TU motoren frommel je het kabelboompje over een soort klemmetjes die op de bobine zitten. Doordat dat vaak allemaal wat strak zit, trek je het gemakkelijk kapot.

Ik heb er al meerdere gehad waar een een draadbreuk in de buurt van het bobinestekkertje zat of er een draad uit de stekker lag.

Terug
Bovenaan