Auto start wel, maar ook weer niet.

Honda75

Wegverkenner
Beste heren van het forum,

Mijn vraag gaat over mijn Soeb (Forester) uit 2011 (2.0 benzine)

Ik heb zo'n mooie drukknop om mijn auto te starten en te stoppen.

Het gebeurt (nog) maar 1 x per maand ongeveer: als ik hem dan wil starten dan slaat ie wel mooi door (hij slaat niet traag rond of steeds trager rond), maar daadwerkelijk overgaan tot starten doet ie dan gewoonweg niet. Na een halve minuut laten ploeteren stop ik hem dan maar (anders blijft ie doorgaan zonder te starten) door de start/stop-knop weer in te drukken. Als ik dan vervolgens nog een keer op de knop druk, dan start ie gewoon netjes in één keer.

Over het algemeen start ie vrij vlot en soms doet ie er iets langer over. Maar ongeveer 1 keer per maand dus gewoon helemaal niet en dat vind ik toch maar raar.

Iemand een idee?

(Achter het kijkvenstertje van de accu zie ik een groen kleurtje, dus dat zit - gezien ie ook lekker rond slaat - wel goed denk ik.)

Alvast hartelijk dank!

Klinkt voor mij als een sleutel die niet herkend wordt/defect is?
Dit probleem heb ik ook 2 maal gehad, maar dan met een normale sleutel. Soms wel, soms niet, en uiteindelijk helemaal niet meer.

Dank voor je reactie!

Niet eens zo'n gek idee!

Hij maakt overigens wél contact op het moment dat ik het rempedaal intrap (dan brandt het ledje op de startknop)
Misschien dat de batterij in de sleutel aan het leeg raken is?

Ik weer niet precies hoe zo’n sleutel werkt bij jouw auto.

Wat ik mee heb gemaakt is dat alles gewoon werkt (radio aan, verlichting aan etc), startmotor gaat netjes rond maar omdat de sleutel niet herkend wordt, wordt er geen brandstof ingespoten. Daardoor start je wagen niet, ondanks dat de rest gewoon werkt.

Uiteraard kun je beginnen met de batterij vervangen maar aangezien jij aangeeft dat het probleem al heel lang speelt (en maar heel af en toe) vraag ik me af of dat het probleem is.

Heb je misschien een reservesleutel? Gebruik die eens een poosje en kijk dan of het nog eens voor komt. Ik vermoed dat je het dan nooit meer mee gaat maken. :)

Dank wederom!

Ja, ik heb wel een reserve sleutel - maar daar kwam ik de auto al niet meer mee binnen. (Die is nog harder toe aan een nieuwe batterij.)

Batterij vervangen dus en kijken of het dan beter gaat...

Sleutel tegen de startknop houden helpt misschien.

Bij Mazda moet je dat ook doen indien de auto nog in zgn. transportmodus staat.

Als de sleutel een lage batterijspanning heeft, wordt dat veelal in de auto al aangegeven. Wellicht heeft Subaru daar niet voor gekozen?

Terug
Bovenaan