auto start moeilijker bij warm weer

Guest
Sinds enige tijd start mijn auto (Mitsubishi Colt 1.3 benzine) moeilijker als het warm weer is. Met name als ik 'smiddags naar huis wil rijden en de auto de hele dag in de zon heeft gestaan. Kan het zijn dat de brandstof 'verdampt' in het systeem door de warmte?
Ik ben zeer benieuwd wat dit kan zijn. Zelf zit ik te denken aan bougies, brandstoftoevoer etc.
Wie kent dit fenomeen?
Alvast dank!

En als je hem iets langer in 'contact'    laat staan voordat je doordraait naar starten? De benzinepomp gaat dan al lopen.

Heel hete lucht onder zo'n (zwarte?) motorkap bevat minder zuurstof dan koele lucht, maar of dat zo erg kan schelen weet ik niet. Keertje de motorkap openzetten als je start?

Op internet kwam ik de term ''vapour lock' tegen. Dit lijkt mij wel aannemelijk.....

Erik_R zei:
Op internet kwam ik de term ''vapour lock' tegen. Dit lijkt mij wel aannemelijk.....

Dat vroeg ik me van de week dus ook af, met de moderne injectie systemen, waarbij de brandstof toevoer onder druk staat, komt vapourlock eigenlijk nog wel voor, is het überhaupt nog mogelijk...

Terug
Bovenaan