Auto slaat af bij hard remmen

Kevin9512

Startmotor
Wij hebben een Agila die bij 1/4 tank ontzettend begint te stotteren. Ook start de auto bij warme motor niet goed. Duurt lang voordat deze aanslaat (5 seconden of meer). Bij stationair draaien hangt er soms ook echt een benzine lucht in se auto. Nu is er een probleem ontstaan wat ik per toeval heb ontdekt. Bij een flinke noodstop met 50 a 60 slaat de motor af. En daarna start de auto bijna niet meer alsof de benzine wordt afgesneden. Ik dacht zelf aan misschien de brandstofpomp of het filter. Of kan het wat anders zijn.

Een mogelijkheid is dat er vuil in de tank zit. Naarmate de tank leger is kan het vuil voor de aanzuigopening gaan zitten waardoor inderdaad de brandstoftoevoer wordt belemmerd. Misschien is dit ook de oorzaak van het afslaan bij een noodstop. Je zou bij de garage eens kunnen informeren of ze met een endoscoop in de tank kunnen kijken.

Zou eerder gokken op een probleem met de stationair voorziening, dus een issue met het gasklephuis, vervuiling oid.

Kan ook de terugvoerleiding van de brandstofpomp zijn. Deze kan verstopt of geknikt raken en dan krijg je dit ook. Mijn Omega rijd met volle tank perfect. Is de tank halfvol of verder leeg dan houd hij in bij volgas. Is de terugvoerleiding alleen nog geen tijd gehad om dit te verhelpen :)

opel omega zei:
Kan ook de terugvoerleiding van de brandstofpomp zijn. Deze kan verstopt of geknikt raken en dan krijg je dit ook. Mijn Omega rijd met volle tank perfect. Is de tank halfvol of verder leeg dan houd hij in bij volgas. Is de terugvoerleiding alleen nog geen tijd gehad om dit te verhelpen :)

Mocht dit zo zijn, moet je dan de pomp vervangen?

Is de vacuumslang naar de rembekrachtiger niet gewoon lek? Door valse lucht krijg je een verkeerde mengselverhouding waar je vooral bij starten last van hebt.
Bij hard remmen wordt die lekkage alleen maar groter.

Ik weet dat de slang van de carterontluchting gescheurd is deze moet vervangen worden, zal de andere slangen eens nalopen.

De carterontluchting slang is vervangen, geen effect. Andere slangen oke.
Vandaag was de tank halfvol en begon de auto weer te bokken, ook een benzine lucht aanwezig en het motorlampje oftewel uitstoot te hoog.
Na het vol tanken ging dit lampje weer uit.

Video Agila

Terug
Bovenaan