Auto schud op snelweg als je de gas loslaat

Jolanda 22868

Net ingestapt
Goedemorgen,

Hopelijk heeft iemand antwoord op mijn probleem.
Mijn dochter heeft een renault twingo uit 2009, super fijne auto rijd heerlijk maar sinds kort heeft ze iets raars.
De auto gaat even schudden als ze op de snelweg rijd en de gas zeg maar even moet loslaten omdat er bijvoorbeeld even afstand moet bewaren op de voorligger.
Dit is dus alleen op de snelweg bij een snelheid van 100/120 km per uur. Het is maar heel even maar de auto schud best wel, geen trilling op het stuur maar echt schudden van gehele auto.
Mijn man heeft gisteren een rijtest gedaan en heeft echt verschillende snelheden gereden en ook met stuur even los zodat hij kan zien of hij een bepaalde kant optrok of trilde maar dit was niet het geval hij rijd gewoon in een recht lijn.Nogmaals in de bebouwde kom is er niets aan de hand alleen op de snelweg maar ook niet altijd.Had al gegoogeld en kan wat dingen al uitsluiten, remklaauw loopt niet vast, banden zijn op spanning.
Vinden het zo raar, weet misschien iemand wat het kan zijn?

De krachten bij het afremmen op de motor zijn bij hoge snelheden een stuk groter.. (Luchtweerstand neemt kwadratisch toe met de snelheid)

Jolanda 22868 zei:
Motorsteun, ok maar dan moet je dit toch altijd voelen en niet alleen bij gas loslaten op de snelweg ?

Neuh hoeft niet...sowieso wel even interessant om te vermelden welke Twingo uit 2009 het precies is qua motor. ;) Dus een 1.2 8V, de 1.2 16V, TCe (GT), RS of een DCi.

Mijn eerste gevoel gaat ook uit van een dogbone, dat is de steun vanaf de versnellingsbak naar het subframe.

Jolanda 22868 zei:
Renault Twingo 1.2 8V 60

Dan grote waarschijnlijkheid dogbone maar kan ook best zijn dat de motorsteun aan de distributiezijde minder aan het worden is.

Als je niet meer soepel kunt rijden door de stad dan heb je een probleem met de bobine of moeten de kleppen gesteld worden, sowieso voorgeschreven elke 100.000 km (loopt die al snel een stuk fijner van) ik heb die motor ook in mijn Clio liggen.

Heerlijk blok, super betrouwbaar....nu 320.000 km op de teller.

Terug
Bovenaan