A
Anoniem
Guest
Hallo,
Omdat mijn Corsa 2008 remvloeistof lekte onder het koppelingspedaal, was ik genoodzaakt de hoofdkoppelingscilinder te laten vervangen. Een week na de reparatie, ging de auto moeilijk in zijn versnellingen, vooral bij WARME motor, na ongeveer 5-10 km gereden te hebben.
- In zijn 1, wil naar 2, blijft vast haken in 1
- Wil niet in 1, 2, 3 etc etc
- als ik het pedaal in druk om over te willen schakelen gaan de toeren niet meteen omlaag
Als ik het koppelingspedaal een paar keer pomp in zijn neutraal lijkt het nog net te gaan. Als de motor uit staat is er geen probleem met het schakelen. Wat ik ook merk is dat het koppelingspedaal na vaak schakelen en bij warme motor, een ander gevoel krijgt (alsof hij een grotere vrije slag heeft). Ook hoor ik geluid alsof er een fietsband wordt opepompt wanneer ik het pedaal in druk. Ik dacht dat het probleem aan de ontluchting lag, dus opnieuw laten ontluchten —> niks verholpen.
Overal rondgevraagd maar krijg vaak drukgroep/koppelingsplaten te horen, alhoewel ik niet denk dat het daaraan zou kunnen liggen. Hij schakelt als nieuw (naar mijn mening) en heeft nog 140.000 op de teller.
Nu vraag ik mij af wat de oorzaak kan zijn. Een aantal vragen op een rij:
- Drukgroep/druklager? Als het hieraan ligt, heeft het dan ook te maken met het ander gevoel van het koppelingspedaal bij warme motor?
- hoofdkoppelingscilinder? Is dit verkeerd gemonteerd?
- hulpkoppelingscilinder? Wellicht dat deze vervangen moet worden?
- versnellingsbakolie?
Wie o wie kan mij hierbij helpen?
Omdat mijn Corsa 2008 remvloeistof lekte onder het koppelingspedaal, was ik genoodzaakt de hoofdkoppelingscilinder te laten vervangen. Een week na de reparatie, ging de auto moeilijk in zijn versnellingen, vooral bij WARME motor, na ongeveer 5-10 km gereden te hebben.
- In zijn 1, wil naar 2, blijft vast haken in 1
- Wil niet in 1, 2, 3 etc etc
- als ik het pedaal in druk om over te willen schakelen gaan de toeren niet meteen omlaag
Als ik het koppelingspedaal een paar keer pomp in zijn neutraal lijkt het nog net te gaan. Als de motor uit staat is er geen probleem met het schakelen. Wat ik ook merk is dat het koppelingspedaal na vaak schakelen en bij warme motor, een ander gevoel krijgt (alsof hij een grotere vrije slag heeft). Ook hoor ik geluid alsof er een fietsband wordt opepompt wanneer ik het pedaal in druk. Ik dacht dat het probleem aan de ontluchting lag, dus opnieuw laten ontluchten —> niks verholpen.
Overal rondgevraagd maar krijg vaak drukgroep/koppelingsplaten te horen, alhoewel ik niet denk dat het daaraan zou kunnen liggen. Hij schakelt als nieuw (naar mijn mening) en heeft nog 140.000 op de teller.
Nu vraag ik mij af wat de oorzaak kan zijn. Een aantal vragen op een rij:
- Drukgroep/druklager? Als het hieraan ligt, heeft het dan ook te maken met het ander gevoel van het koppelingspedaal bij warme motor?
- hoofdkoppelingscilinder? Is dit verkeerd gemonteerd?
- hulpkoppelingscilinder? Wellicht dat deze vervangen moet worden?
- versnellingsbakolie?
Wie o wie kan mij hierbij helpen?