Auto radio werkt niet

Guest
Hallo allemaal, ik zit met een probleem.
Laatst heb ik een opel corsa B uit 94' aangeschaft maar de radio die werkte niet, nu heb ik dus alles doorgemeten (hij krijgt 12v) en de zekeringen zijn nog tiptop. Nu had ik er vandaag een sony radio in aangesloten maar deze gaf ook geen kik, terwijl hij het in mijn camper vanmorgen wel nog goed deed. Weet iemand wat de oorzaak kan zijn van dit probleem? De radio gaat niet aan, alsof er geen spanning opstaat. Maar als ik de rode en de zwarte draad doormeet staat er wel 12v op.
Mvg, Joost
 
Ik probeer het heel simpel uit te leggen
Er zijn twee plussen: geschakeld en continue. Daarnaast heb je een min.
Alle drie de stroomkabels van de radio moeten aangesloten zijn.

Daarnaast heb je speaker kabels en een antenne kabel.

Heb je alle drie de stroomkabels goed aangesloten en je conact op acc stand gezet, dan zou je radio het moeten doen.
 
VSL bedoelt dit:

Yellow Constant 12V
Blue/White Remote start (12V for start of amplifiers etc)
Orange/White Illumination
Red Ignition 12V
Black Ground

Dus geel en rood moeten 12v hebben en eventueel blauw/wit ook 12v.
 
Je moet het frame waar de radio in schuift aarden. Bijv een draad aan een minpunt vastmaken.
 
JoostCorsaB zei:
Hallo allemaal, ik zit met een probleem.
Laatst heb ik een opel corsa B uit 94' aangeschaft maar de radio die werkte niet, nu heb ik dus alles doorgemeten (hij krijgt 12v) en de zekeringen zijn nog tiptop. Nu had ik er vandaag een sony radio in aangesloten maar deze gaf ook geen kik, terwijl hij het in mijn camper vanmorgen wel nog goed deed. Weet iemand wat de oorzaak kan zijn van dit probleem? De radio gaat niet aan, alsof er geen spanning opstaat. Maar als ik de rode en de zwarte draad doormeet staat er wel 12v op.
Mvg, Joost

Tussen waar en waar heb je de 12V gemeten? Tussen respectievelijk rood en zwart en geel en zwart, of tussen rood en een massapunt en geel en een massapunt? Maw, is je zwarte massadraad van de auto nog wel in orde? Zet de multimeter eens op weerstand en meet vervolgens eens de weerstand tussen de zwarte draad in de DIN stekker en een massapunt in de auto (vanuit de radio is een deurscharnier vermoedelijk het makkelijkst te bereiken).
 
Terug
Bovenaan