Auto onder 4500 euro

Guest
Beste forumleden,

85 km zou moeten rijden ivm school voornamelijk autoweg/landbouwwegen heb ik toch besloten dat ik een andere auto wil die wat meer comfort biedt dan deze en wat sneller is.
(ik verwacht rond de 18.000-25.000 per jaar te rijden)

Budget:
Mijn budget is 4500 euro max 5000.

Eisen:
Een benzine, lpg of hybride liever geen diesel
Maandelijkse kosten niet hoger dan 350 euro per maand.
Hoeft niet perse super zuinig maar het moet ook niet zijn dat hij super veel benzine en olie slurpt.
Relatief betrouwbaar niet dat ik elke maand bij de garage sta.
redelijk ruim en comfortabel
ABS en stuurbekrachtiging en airco.
Wat echt chill zou zijn is cruise controle en elektrisch verstelbare buitenspiegels (is geen must maar zou wel leuk zijn)

Ik had zelf ook al een beetje rondgekeken en dit vond ik opzich wel leuk:
Audi a3/a4
Mercedes C klasse
BMW 1 of 3 serie
Ford focus/fiesta
opel astra
Alfa romeo GT/147 (dit vond ik toch wel echt het leukste wat ik tegen kwam)
toyota corolla

Ik weet niet of het betrouwbare auto's zijn maar dit vond ik wel leuke wagens.
Dus mijn vraag is wat zouden jullie aanraden in mijn geval?
En sorry voor de vele eisen.

Alvast bedankt.

Zorg eerst eens dat je eisen een beetje overeenkomen, hij moet niet teveel benzine verbruiken maar wel van 0-100 in 10 sec. Dan ben je over het algemeen niet zuinig.
Ik denk dat je van jou rijtje het beste voor de Ford, Opel of Toyota kan gaan, de andere waren dure auto's en met jou budget kom je dan aardig aan de onderkant van de markt om nog een goed exemplaar te vinden.

Oke top bedankt!
en achteraf gezien geef ik je helemaal gelijk dan ben je sws al niet al te zuinig had ik misschien iets beter moeten formuleren.

Zo'n Sirion is misschien niet spannend of snel maar wel goed en goedkoop, en na 3 maanden alweer inruilen op iets anders kan best duur uitpakken tenzij je hem voor hetzelfde geld weer kunt doorverkopen.

Sneller dan 10 seconden naar de 100 dan zit je wel een beetje in de GTI regionen en dat merk je vooral in verzekering. Je bent denk ik nog vrij jong dus alles wat maar enigszins vlot of premium is gaat een fikse premie opleveren.

Maar goed, je hebt een redelijk budget en met 350€ per maand kun je wel uit de voeten. Ik zou in eerste instantie naar een Fiat Bravo met de 1.4 T-jet motor kijken.

Deze ziet er leuk en heeft volgens mij alle opties die je zoekt:

Fiat Bravo 1.4 T-jet 5DR 2007,Nieuwe APK!Distributie vern.
€ 4.575,00
https://link.marktplaats.nl/m1411766765

Het is zeer zeker niet zo dat een auto die snel optrekt per definitie onzuinig is. Als je daarna normaal verder rijdt,vaak die motor minder hard hoeven te werken.
Mijn vrouw heeft een Fiat 500C, in de stad zuinig, maar op de snelweg verbruikt deze toch behoorlijk, want dan moet die 1.2 er hard voor werken.

Je kunt best een leuke BMW 3 serie vinden, met name de compact.

Hier een voorbeeld, binnen budget, niet al te hoge km stand en voorzien van het sportieve M-Pakket

BMW 3 compact met M-pakket

BMW 530d M zei:
Het is zeer zeker niet zo dat een auto die snel optrekt per definitie onzuinig is. Als je daarna normaal verder rijdt,vaak die motor minder hard hoeven te werken.
Mijn vrouw heeft een Fiat 500C, in de stad zuinig, maar op de snelweg verbruikt deze toch behoorlijk, want dan moet die 1.2 er hard voor werken.

Hier een voorbeeld, binnen budget, niet al te hoge km stand en voorzien van het sportieve M-Pakket

Je linkt laat alleen de foto's zien, je kan helaas niet naar de rest van de info. Ziet er wel netjes uit.

Relatief zuinig is eigenlijk alleen de Ford Fiesta, de meest verstandige keuzes zijn de Fiesta, Focus, Astra en Corolla. Epica gaf de reden al.

Als goed alternatief voor de Alfa 147, zou je kunnen kijken naar de zeer onderschatte, meer moderne, mooie en betrouwbare Fiat Bravo, of kleinere Fiat Grande Punto/ Punto Evo of zusje Alfa Mito.

Bij de Alfa 147 kies de Nuova 147 vanaf 2005, belangrijk is dat de auto netjes bereden is, en goed onderhouden is. Kies bij de Alfa GT niet de 2.0 JTS, deze zijn berucht om vervuiling, olie verbruik en verlies aan vermogen.

Epica zei:
BMW 530d M zei:

Je linkt laat alleen de foto's zien, je kan helaas niet naar de rest van de info. Ziet er wel netjes uit.

Staat hier te koop:
BMW

Ik heb hiervoor een Peugeot 207 gehad. Met de 1.6 vti zit je binnen 10 seconden op de 100 (op papier en eigen ervaring)
Als je een beetje rustig rijdt lukt 1:14 wel. Niet super zuinig dus, maar wel acceptabel denk ik
Nadeel van dit blok is dat ze bekend staan om wat olieverbruik. Mijne had het ook, maar met een flesje olie in de auto hoef je niet heel vaak langs de garage om bij te vullen.
Ik liet hen dan ook meteen het flesje weer vullen (zonder extra kosten met de MyPeugeot card)

IPV een Audi A4 kun je ook voor de exeo gaan de TSI motoren laten staan en voor een 1.8 twintigklepper gaan de 150 pk uitvoering.

In b-segment is een smart forfour met 1.5 leuk

Maar een sirion met 1.3 is wel uniek zijn weinig auto's in b-segment met zo'n krachtige motor tot 950 kg. Alle auto's uit je rijtje ga je er op kwaliteit op achteruit.

hooivork 31 zei:
IPV een Audi A4 kun je ook voor de exeo gaan de TSI motoren laten staan en voor een 1.8 twintigklepper gaan de 150 pk uitvoering.

In b-segment is een smart forfour met 1.5 leuk

Maar een sirion met 1.3 is wel uniek zijn weinig auto's in b-segment met zo'n krachtige motor tot 950 kg. Alle auto's uit je rijtje ga je er op kwaliteit op achteruit.
Oke bedankt voor je suggestie!
en ja daar heb je een punt alleen hij is gewoon te klein zit met mn knieen tegen het stuur en de stoel kan niet ver genoeg naar achter eerst hoefde ik alleen kleine eindjes te rijden en vond ik het niet erg en toen bij aankoop wist ik ook niet dat ik in 1 keer 100km per dag moest gaan rijden dusja moet toch op zoek naar iets anders.

BMW 530d M zei:
Epica zei:
BMW 530d M zei:

Staat hier te koop:
BMW
'

ziet er goed uit bedankt voor je suggestie!

Zadelsnuiver zei:
Zo'n Sirion is misschien niet spannend of snel maar wel goed en goedkoop, en na 3 maanden alweer inruilen op iets anders kan best duur uitpakken tenzij je hem voor hetzelfde geld weer kunt doorverkopen.

Sneller dan 10 seconden naar de 100 dan zit je wel een beetje in de GTI regionen en dat merk je vooral in verzekering. Je bent denk ik nog vrij jong dus alles wat maar enigszins vlot of premium is gaat een fikse premie opleveren.

Maar goed, je hebt een redelijk budget en met 350€ per maand kun je wel uit de voeten. Ik zou in eerste instantie naar een Fiat Bravo met de 1.4 T-jet motor kijken.

Deze ziet er leuk en heeft volgens mij alle opties die je zoekt:

Fiat Bravo 1.4 T-jet 5DR 2007,Nieuwe APK!Distributie vern.
€ 4.575,00
https://link.marktplaats.nl/m1411766765

al ben ik niet persee een fiat fan deze ziet er best nice uit bedankt!

en ja daar heb je een punt alleen hij is gewoon te klein zit met mn knieen tegen het stuur en de stoel kan niet ver genoeg naar achter

Oh dan valt de forfour ook af, bij een corrola kan het olie verbruik nog wel eens tegenvallen. Een Civic of een Mazda 2 zijn misschien betere opties

Bravo, leuk. :) Kijk ook eens naar een Grande Punto met die T-Jet.

Clio 2.0 Dynamique S lijkt me ook nog wel een leuke outside-the-box suggestie, misschien:

https://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/clio/44010292

0-40b343e0-1b48-49ba-a052-1fc9436a8146.jpg

Met dat koppelrijke M4R / MR20DE blok (meer bedoeld voor de Laguna, Nissan Sentra e.d.) en een zesbak verrassend vlot. Gewoon rapper dan de uiterlijk veel meer opgetutte Clio GT van na de facelift, die in Nederland verkocht werd met de lichtere motor van de Twingo RS.

Ook als nog bedaagdere vijfdeurs te krijgen, maar die zit net over het randje van een extra gewichtsklasse heen. En ook al gaat het maar om tientjes, zo'n C-segment gewicht vind ik persoonlijk weer wat prijzig worden op kwartaalbasis voor een Clio, wat gewoon een fors uitgevallen B-segmenter is. Een beetje het 207 verhaal.

[sup]Aan de andere kant, met die lagere vraagprijs kun je wel weer even rijden voor het quitte staat...[/sup]

PannekoekHersteldienst zei:
Bravo, leuk. :) Kijk ook eens naar een Grande Punto met die T-Jet.

Clio 2.0 Dynamique lijkt me ook nog wel een leuke outside-the-box suggestie, misschien:

https://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/clio/44010292

0-40b343e0-1b48-49ba-a052-1fc9436a8146.jpg

Met dat koppelrijke M4R / MR20DE blok (meer bedoeld voor de Laguna, Nissan Sentra e.d.) en een zesbak verrassend vlot. Gewoon rapper dan de uiterlijk veel meer opgetutte Clio GT van na de facelift, die in Nederland verkocht werd met de lichtere motor van de Twingo RS.

Ook als nog bedaagdere vijfdeurs te krijgen, maar die zit net over het randje van een extra gewichtsklasse heen. En ook al gaat het maar om tientjes, zo'n C-segment gewicht vind ik persoonlijk weer wat prijzig worden op kwartaalbasis voor een Clio, wat gewoon een fors uitgevallen B-segmenter is. Een beetje het 207 verhaal.

Ik ga ernaar kijken goede opties!
en die clio lijkt me nog best wat ook bedankt!

25.000 km/jaar = 2.000 km/maand
Max 350 EUR/kosten per maand, dus dat betekent 0,17 ct/km.
Als dat met inbegrip van brandstof en afschrijving is, dan hou je echt niet veel over.

Dit gezegd zijnde, ik denk dat je je criteria een beetje moet verfijnen.
In je droomlijstje staan zowel een Ford Fiesta als een BMW3/Audi A4/Mercedes C, toch wel een hele wereld van verschil.
Blijkbaar rij je nu met een Sirion die nog enige tijd mee kan.
Is er echt geen enkele mogelijkheid om de bestuurderszetel verder naar achteren te krijgen? Misschien kan een beetje creatieve garagehouder je daarmee helpen. En dan lijkt dat me veruit de interessantste oplossing.

Met 17ct/km kom je al gauw op een LPG wagen uit. Zeker als het spul ook nog eens vlot moet zijn.

Terug
Bovenaan