Auto maak een hard schurend/fluitend geluid bij start koude motor

Kevin 4126695

Net ingestapt
Hallo allemaal,

In de hoop dat iemand mij kan helpen heb ik besloten om hier een discussie te openen. Mijn auto maakt de laatste tijd een hard schurend/fluitend geluid bij het starten van de motor. Dit gebeurt dan ook alleen maar bij een start met een koude motor. Het duurt ongeveer 1-2 minuten en dan is het geluid volledig verdwenen. Het is net alsof er na die 1-2 minuten iets afslaat waardoor het geluid ook verdwijnt. Beide riemen zijn vervangen en dat heeft het probleem niet verholpen.
Ik heb onderaan de discussie een link naar de video geplaatst met het probleem van mijn auto. Let ook vooral op bij 1:42 van het filmpje waar het duidelijk te horen is.
Alvast bedankt allemaal en ik hoop dat iemand mij kan helpen. De auto betreft een BMW 3 series uit 2000

mvg,

Kevin

[video]https://www.youtube.com/watch?v=Lmgav67FoHA&t=4s[/video]

Startmotor blijft hangen. Snel repareren, want hij gaat stroom opwekken als hij dit doet, en dan ga je ook electronica frituren.

Nissan GTR R34 zei:
Startmotor blijft hangen. Snel repareren, want hij gaat stroom opwekken als hij dit doet, en dan ga je ook electronica frituren.

Ten eerste hartelijk bedankt voor je reactie. Ten tweede wil ik je vragen of je dit met 100% zekerheid kunt zeggen, Zoja, dan kan ik dit aangeven bij een goede vriend die dit voor me kan repareren.

100% zal het nooit worden met een diagnose van een video. Maar dat durf ik wel met vrij veel zekerheid te zeggen ja. Heel herkenbaar geluid.

Als het gebeurt een keer een goede tik geven op de startmotor. Dikke kans dat hij er dan wel vanaf schiet, en dan weet je zeker dat dat het is.

Hier kan je het ook horen. 4:25.

https://youtu.be/nednzv5S1Uk

Ik kan er ook niks anders van maken als het startrondsel dat op de krans blijft hangen.
Verbazingwekkend is wel dat ie het nog gewoon doet., te meer als je gaat rijden en dat kransje dus een gigantisch toerental (als van een turbo) gaat maken (is dat zo?)

Terug
Bovenaan