Adam2014
Wegverkenner
Ik heb enkele dagen geleden een Hyundai Atos Prime 1.1 gekocht uit 2006 met 105.000 km op de teller.
Auto staat er uiterlijk goed bij en hele onderhoudshistorie is aanwezig.
Alleen blijkt de distributieriem er al 13 jaar op te zitten en nog nooit te zijn vervangen.
De vervangingstermijn is eigenlijk 6 jaar of 90.000 kilometer.
Ik heb uiteraard meteen een afspraak ingepland om de distributieriem te laten vervangen, inclusief spanners en inclusief waterpomp. Dit kost me ongeveer € 300,-.
Alleen kan ik pas volgende week woensdag terecht.
Nu zou ik voor die tijd nog pakweg 250 kilometer woon- werkverkeer rijden als ik de auto pak.
Ik kan echter ook met de bus naar mijn werk wat mij een uur extra reistijd oplevert heen en een uur extra terug.
Wat zouden jullie doen? Erop gokken dat de riem het nog 250 kilometer volhoudt? Of even een weekje het zekere voor het onzekere nemen en genoegen nemen met 2 verloren uren per dag?
Auto staat er uiterlijk goed bij en hele onderhoudshistorie is aanwezig.
Alleen blijkt de distributieriem er al 13 jaar op te zitten en nog nooit te zijn vervangen.
De vervangingstermijn is eigenlijk 6 jaar of 90.000 kilometer.
Ik heb uiteraard meteen een afspraak ingepland om de distributieriem te laten vervangen, inclusief spanners en inclusief waterpomp. Dit kost me ongeveer € 300,-.
Alleen kan ik pas volgende week woensdag terecht.
Nu zou ik voor die tijd nog pakweg 250 kilometer woon- werkverkeer rijden als ik de auto pak.
Ik kan echter ook met de bus naar mijn werk wat mij een uur extra reistijd oplevert heen en een uur extra terug.
Wat zouden jullie doen? Erop gokken dat de riem het nog 250 kilometer volhoudt? Of even een weekje het zekere voor het onzekere nemen en genoegen nemen met 2 verloren uren per dag?