Auto laten spuiten

Lammert 8790949

Net ingestapt
Dag Allemaal,

Ik ben van plan om mijn auto te gaan laten spuiten, zijn er nog bepaalde dingen om rekening mee te houden?

zou vooral vragen hoe ze te werk gaan, er zit namelijk groot veschil tussen autospuiten en autospuiten

bijvoorbeeld; plakken ze alles af en laten ze grotendeels alles op de auto zitten wat goedkoop is en gaat relatief snel, of gaan ze demonteren. Liefst haal de bumpers, verlichting, dubbers / strips er allemaal af.

Indien een andere kleur; tot hoeverre gaan ze met spuiten (dorpels, sponningen, binnenkant deuren, etc.

De prijs is meestal een goede indicatie van hoe ze te werk gaan.
Afhankelijk van de grootte van de auto, kun je verwachten dan een auto compleet wordt overgespoten, eventueel in een andere kleur voor rond de 8000 euro.
Hoe lager de prijs, hoe minder je er van kunt verwachten.

Laat ze vooral maar wat referenties geven. Ik heb genoeg spuitwerk gezien wat er nog slechter uit zag dan als je het zelf met een spuitbusje had gedaan (sinaasappelhuid, druipers e.d.)
Dan kun je ook gelijk zien of ze de kantjes er van af lopen met afplakken/demonteren.

Het is goed om offertes te vergelijken. De goedkoopste is niet altijd de beste.

ik durf gerust te zeggen dat de goedkoopste alles behalve de beste is ;)

Iemand die ik ken heeft ook wel eens de auto compleet 'spuitklaar' aangeleverd bij de spuiter op een aanhanger en ook weer zelf thuis opgebouwd. Dus bumpers er af, verlichting, logo's, stripjes, raamrubbers, etc. Kost veel tijd en het opbouwen ook, maar als je handig bent en wat geduld heb wel iets wat je ook goed zelf kunt doen, dat kan de kosten aanzienlijk drukken en weet je zeker dat niet alles maar afgeplakt word.

Terug
Bovenaan