Auto kopen met 220.000 op teller

A

Anoniem

Guest
Goedenmiddag
Wij hebben een peugeot uit 2006 station op oog
Staat wel veel op teller maar wel goed onderhouden aantoonbaar
Laatst grote beurt gehad
Nieuwe distributieriem
Nieuwe koppeling
Waterpomp
Wat raden julie aan kopen of niet

Kun je hem laten zien? Is het een 206,307 of 407? Als de auto goed onderhouden is, kan het een prima auto zijn, ken je de 'geschiedenis'?

220,000 waarbij er goed mee om is gegaan, altijd het onderhoud heeft gehad wat nodig is en niet is bespaard op van alles ==> doen

220.000 wat in handen is geweest van vele eigenaren, achterstallig onderhoud, uitgeleefd ding ==? niet doen

AsconaGT zei:
220,000 waarbij er goed mee om is gegaan, altijd het onderhoud heeft gehad wat nodig is en niet is bespaard op van alles ==> doen

220.000 wat in handen is geweest van vele eigenaren, achterstallig onderhoud, uitgeleefd ding ==? niet doen

Thanks advertentie staat goed onderhouden ook bewijs van met boekjes ervan
4 eigenaar tot nu toe

zoiets is op afstand moeilijk te zien. Glimmen doen ze vaak wel.

Je wil eigenlijk weten hoe het staat met de techniek en hoe deze is onderhouden, werkt alles (zoals airco) nog, onderstel, rammels, hoe stuurt het, hoe zijn de schokbrekers, elektronica, zulke zaken. Dat is op afstand lastig te bepalen. Kopen of niet is dan ook niet te zeggen

En het blijft een oudere auto, dus er kan altijd wel wat stuk gaan, maar daar zal de aanschafprijs ook naar zijn denk ik. Je moet wat geluk hebben

Pietzoveel zei:
niet als het er 3 de laatste drie weken zijn geweest......

Want?
Natuurlijk kun je een auto slopen in drie weken tijd, maar ik hecht er veel meer waarde aan dat de eerste eigenaar er dan in al die jaren netjes mee om is gegaan.

De km-stand is bij een auto van die leeftijd helemaal niet gek. Uiteraard kun je wat duurdere reparaties verwachten, maar als ik lees dat er al een nieuwe koppeling in zit en de D-riem incl waterpomp gedaan is dan kunnen die er in elk geval weer een hele tijd tegenaan.
Wat kun je dan verwachten? Ophanging en remmen waar eens een keer wat aan versleten is, kost geld maar ga je doorgaans niet failliet aan.

Kortom, maakt de auto een nette indruk en heb je een goed gevoel bij de onderhoudshistorie dan zou ik zo'n auto prima aandurven (y)
Let wel, is voor ons lastig te beoordelen vanachter een toetsenbord.

@ RB Real: als de 1e eigenaar hem wegdoet ivm bijvoorbeeld gering koelvloeistofverbruik, eigenaar 2 komt er nog sneller achter, 3 idem en 4 heeft 'm nu en wil er graag snel van af. (ook zoiets ooit bij de hand gehad)

AsconaGT zei:
zoiets is op afstand moeilijk te zien. Glimmen doen ze vaak wel.

Je wil eigenlijk weten hoe het staat met de techniek en hoe deze is onderhouden, werkt alles (zoals airco) nog, onderstel, rammels, hoe stuurt het, hoe zijn de schokbrekers, elektronica, zulke zaken. Dat is op afstand lastig te bepalen. Kopen of niet is dan ook niet te zeggen

En het blijft een oudere auto, dus er kan altijd wel wat stuk gaan, maar daar zal de aanschafprijs ook naar zijn denk ik. Je moet wat geluk hebben

Voor aankoop zou je ook een aankoopkeuring kunnen laten doen door een Vakgarage, dat kost € 149,00, maar dan weet je wel de technische staat, dat geeft meer zekerheid.

Naast bovenstaande nuttige adviezen:

Ga je zelf 30.000 per jaar rijden? Dan heb je wel kans op stevige rekeningen met mogelijk weer inruilen binnen een paar jaar.

Met 10.000 per jaar kan je er veel langer van genieten en komen de rekeningen wat minder snel.

15 jaar oud en 220K en van Franse makelij uit een bouwjaar dat ook Peugeot niet zonder fouten was..
Meer dan €1000 zou ik er niet voor over hebben..

hij valt al onder de youngtimerregeling, als je zzp’er bent heb je wel lekker weinig bijtelling. Mss kan je de reparaties btw vrij laten uitvoeren.. eigenlijk geen gek idee...

V0RQ zei:
Naast bovenstaande nuttige adviezen:

Ga je zelf 30.000 per jaar rijden? Dan heb je wel kans op stevige rekeningen met mogelijk weer inruilen binnen een paar jaar.

Met 10.000 per jaar kan je er veel langer van genieten en komen de rekeningen wat minder snel.

Ik rij voornamelijk korte stukken
En ongv 1 x per week zo 3 kwartier heen en weer terug

Tsja, een oudere auto met hoge km-stand blijft een gokje. Ik neem aan dat ie goedkoop is, dus dan kan je een gokje wagen. Er is in ieder geval aardig in geïnvesteerd (wat ook wel weer de vraag oproept waarom die wagen weggaat na groot onderhoud).

Mechanix zei:
Tsja, een oudere auto met hoge km-stand blijft een gokje. Ik neem aan dat ie goedkoop is, dus dan kan je een gokje wagen. Er is in ieder geval aardig in geïnvesteerd (wat ook wel weer de vraag oproept waarom die wagen weggaat na groot onderhoud).

Auto staat bij een auto bedriijf
Misschien omdat die dan beter verkoopt of was het nodig

Op mij auto staat 147.000 op teller heb er een ui 1999

Hotdog zei:
15 jaar oud en 220K en van Franse makelij uit een bouwjaar dat ook Peugeot niet zonder fouten was..
Meer dan €1000 zou ik er niet voor over hebben..

hij valt al onder de youngtimerregeling, als je zzp’er bent heb je wel lekker weinig bijtelling. Mss kan je de reparaties btw vrij laten uitvoeren.. eigenlijk geen gek idee...

Niet als die van december 2006 is

Kijk gewoon of de auto nog in goede technische staat is, en goed onderhouden is.
De kilometerstand zegt vaak weinig over de staat.

De Peugeot 206 is misschien niet de beste auto ooit gemaakt, maar de onderdelen zijn goedkoop en erg goed beschikbaar. De basis de motor en carosserie van de auto is echter wel goed. Het is een plezierige auto die meestal goedkoop op de weg te houden is. En kan een goede koop zijn, mits het een goed exemplaar is.

ak2 zei:
De Peugeot 206 is misschien niet de beste auto ooit gemaakt, maar de onderdelen zijn goedkoop en erg goed beschikbaar.
Daar heb je niet zoveel uit, wanneer je met de auto naar een autogarage gaat: want de meeste kosten bestaan gewoon uit de uren die de garage berekend. Dat is alleen handig, als je zelf aan je auto kunt sleutelen.

Mechanix zei:
Mark030 zei:
Op mij auto staat 147.000 op teller heb er een ui 1999

Is je huidige auto versleten, of gewoon toe aan iets anders?

We willen een grotere ivm kind op komst
Mijne is eigelijk gewoon nog goed niks aan hand
Wat gebruikskosten en scheur in vooruit maar geen afkeur is in oktober gekeurd
We gaan zien wat ik er voor krijg met inruilen

Wat rij je nu dan?
Ik heb 4,5 jaar een 206SW gehad.
Fijne auto, maar echt ruim is het allemaal niet natuurlijk. Alleen de kofferbak is wat praktischer dan die van een hatchback.
Of heb je nu een driedeurs? Dat zal met een kind op komst niet erg handig zijn.

Ford fiesta 3 deurs is idd niet handig met een kind
Plus hond dus fijn als we een grote kofferbak hebben

Deze waar we gaan kijken is station 206 sw airline 3 climate

Ik vraag me af of een Maxi Cosi lekker op de achterbank past zonder dat degene die ervoor zit de stoel in de voorste stand moet zetten. Ik zie 2 keer een 206SW te koop uit 2006 met 220.000km op de klok: een zilveren en een blauw exemplaar.

Zal toch wel hoop ik
Moet sowieso een auto met ruime kofferbak waar hond en kinderwagen in past dus als je nog andere suggesties hebt

Budget is niet heel groot max 2 duizend
En wegenbelasting 108 per 3 maand
Word lastig weet ik maar moet vast lukken

Maar in principe past het heus wel mijn vriend rijd vaak dus als ik op bijrijdersstoel zit kan mijn stoel makelijk naar voren ik ben maar 1.60

Met alle respekt, met jouw budget kun je geen wonderen verwachten, het is een kwestie van geluk hebben. Dat neemt niet weg dat je wel kritisch moet zijn.

Uiteraard ben ik me van bewust
Rij nu al 3 jaar in mijn oude Ford nooit problemen mee gehad en die is uit 1999 baal dat die weg moet maarja een kind in 3 deurs is gewoon lastig

Ik weet het niet zeker maar ik denk dat een Ford Focus stationwagon net wat ruimer zal zijn dan een 206 SW - en die zijn heel goed betaalbaar

Hotdog zei:

Wat een vooroordelen weer, bij auto's van deze leeftijd en kilometers valt of staat het op onderhoud en vooral de gebruiker die ermee gereden heeft. Hebben ze de hand op de knip gehouden dan weet je dat je zelf aan de beurt bent, maar er zijn ook mensen die preventief zaken vervangen.. je distributieriem moet over 20.000km.. nou doe nu maar even, dan weten we zeker dat er niks mis gaat.

Er zijn natuurlijk rotte appels als het aankomt op bepaalde auto types en of motorcombinaties en daar heeft de afkomst niks mee van doen. Er zijn fantastische Franse auto's en verschrikkelijke Japanse auto's. Er zijn ook verschrikkelijke Franse auto's en... nou ja je begrijpt mijn boodschap wel

De 206 een prima auto.

Hebben de auto gekocht reed prima en ziet er goed uit
Zat een gat in demper die word gemaakt op hun kosten en nieuwe apk komt erop dus top

Gefeliciteerd. Is het toevallig die mooie blauwe die ik tegenkom in de Betuwe?

Nog een leuk weetje over de 206 voor een goedkope upgrade!
Niet alle uitvoeringen hebben een boordcomputer.
Ik had een display met maar 1 tekstregel voor alleen radio en meldingen over openstaande deuren..
Die kon je zo wisselen met het iets grotere display. Dopje op de hendel van de ruitenwissers er uit wippen en knopje plaatsen en je had ineens wel een werkende boordcomputer.

Voor degene die hem willen zien

Peugeot 206 SW 1.4 Air-line 3 / Climate
€ 1.640,00
https://link.marktplaats.nl/m1656052410?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Terug
Bovenaan