A
Anoniem
Guest
Beste mensen,
Tot op heden heb ik altijd gebruik gemaakt van een lease auto. Maar omdat ik binnenkort minder ga rijden overweeg ik het lease budget uit te laten betalen (levert in totaal zo'n 900 euro extra netto inkomen op ivm ook voordeel geen bijtelling meer) en zelf een auto aan te schaffen. Nu zoek ik hulp/tools om te beslissen wat de juiste keuze is als het gaat om bijvoorbeeld benzine of diesel of een andere brandstof. Kan iemand mij opweg helpen, tips, tools, advies is welkom.
Wat ik zoek:
- aanschaf auto ca 5.000 tot 6.000
- max 150.000km
- automaat heeft voorkeur
- minimaal 500 liter kofferbak maar hoe meer hoe beter (overweeg een station)
- liefts max 15/100 liter gebruik.
- Ik zal ca 25.000 km per jaar gaan rijden (waarvan 15.000 woon/werk)
Wat zal interessanter zijn: diesel of benzine. Zijn er reken tools? Ook om te controleren of onderstaand ongeveer klopt:
Kosten pm:
Wegenbelasting: 50
Afschrijving: 100
Onderhoud: 50
Verzekering: 70
Brandstof woon – werk: 150
Brandstof prive: 100
Totaal: 520
(Besparing tov lease auto ruim 400 netto p/m)
Tot op heden heb ik altijd gebruik gemaakt van een lease auto. Maar omdat ik binnenkort minder ga rijden overweeg ik het lease budget uit te laten betalen (levert in totaal zo'n 900 euro extra netto inkomen op ivm ook voordeel geen bijtelling meer) en zelf een auto aan te schaffen. Nu zoek ik hulp/tools om te beslissen wat de juiste keuze is als het gaat om bijvoorbeeld benzine of diesel of een andere brandstof. Kan iemand mij opweg helpen, tips, tools, advies is welkom.
Wat ik zoek:
- aanschaf auto ca 5.000 tot 6.000
- max 150.000km
- automaat heeft voorkeur
- minimaal 500 liter kofferbak maar hoe meer hoe beter (overweeg een station)
- liefts max 15/100 liter gebruik.
- Ik zal ca 25.000 km per jaar gaan rijden (waarvan 15.000 woon/werk)
Wat zal interessanter zijn: diesel of benzine. Zijn er reken tools? Ook om te controleren of onderstaand ongeveer klopt:
Kosten pm:
Wegenbelasting: 50
Afschrijving: 100
Onderhoud: 50
Verzekering: 70
Brandstof woon – werk: 150
Brandstof prive: 100
Totaal: 520
(Besparing tov lease auto ruim 400 netto p/m)