Auto invoeren polen

Kyllie 9020115

Net ingestapt
Hallo,

Wij willen een bmw x1 uit 2019 laten invoeren uit Polen.
Ik lees op internet overal dat dit rond de 1500 tot 2000 euro kost.
Echter als ik bpm ga uitrekenen dan kom ik tussen de 4000 en 7000 euro uit.
Doe ik iets niet goed? Zou iemand mij eventueel kunnen helpen?
Ik heb het chassisnummer wel.

Het gaat volgens mij voornamelijk op de co2 uitstoot en deze is 145g/km

Nieuw BPM was €8996.
Na 36 maanden is er nog €3868,46 rest BPM.

Die berekeningen zijn vrij specifiek dus die algemene kreten op internet zeggen niet zoveel.
Naast bovenstaande kosten heb je nog wel de kosten voor transport en RDW zaken.

Importkosten zelf bestaan uit een nog nader te bepalen transportprijs. Een RDW component van ongeveer 140 euro voor de keuring en aanmeldingen. Dan nog 50 euro voor kentekenplaten bij de lokale automaterialen.

EN je BPM component.

Die is afhankelijk van heel veel factoren, waaronder leeftijd, CO2 uitstoot, type auto, schade of geen schade, etc. Voor deze BPM prijs kun je overwegen om er een taxatierapport bij op te laten stellen voor mindering op je BPM. Maar ook dat kost je geld dus let op dat je dan meer dan die kosten moet besparen om daar iets uit te kunnen krijgen.

Barri zei:
Nieuw BPM was €8996.
Na 36 maanden is er nog €3868,46 rest BPM.

Die berekeningen zijn vrij specifiek dus die algemene kreten op internet zeggen niet zoveel.
Naast bovenstaande kosten heb je nog wel de kosten voor transport en RDW zaken.

Dus van die 4000 euro kan ik wel op aan?
Ja de transport en rdw kosten hadden we al berekent.
Het was vooral de bpm waar we niet uit kwamen.

Waarschijnlijk wordt het dan toch een te duur grapje.

Er zijn bedrijven die er een lagere rest-BPM uit kunnen slepen dmv een taxatie, maar dit hierboven is de reguliere berekening.

Barri zei:
Er zijn bedrijven die er een lagere rest-BPM uit kunnen slepen dmv een taxatie, maar dit hierboven is de reguliere berekening.
Een derde mogelijkheid is/was op basis van afschrijving, gebaseerd op de afschrijving die vergelijkbare auto's in Nederland hebben gehad. Dus als je kan aantonen dan vergelijkbare, origineel Nederlandse X1s bijvoorbeeld 70% zijn afgeschreven kan je dezelfde afschrijving doen op de BPM.

Er zit nogal wat prijsverschil tussen de 18i en de 25d versies om het niet hebben over de opties.

V0RQ zei:
Er zit nogal wat prijsverschil tussen de 18i en de 25d versies om het niet hebben over de opties.
Prijsverschil en opties hebben amper invloed op de BPM, tenzij de opties voor meer CO2 uitstoot zorgen. Zoals brede banden bijvoorbeeld. Dit omdat BPM alleen afhankelijk is van CO2 uitstoot en brandstofsoort.

EVV zei:
V0RQ zei:
Prijsverschil en opties hebben amper invloed op de BPM, tenzij de opties voor meer CO2 uitstoot zorgen. Zoals brede banden bijvoorbeeld. Dit omdat BPM alleen afhankelijk is van CO2 uitstoot en brandstofsoort.
En dus zit er een groot prijsverschil in door de Co2

Terug
Bovenaan