Auto invoeren bpm taxatie

S 3098002

Net ingestapt
Beste forumleden,

Onlangs heb ik een auto geïmporteerd uit Duitsland. Dit is overigens mijn eerste auto die ik importeer. Heb de Rdw keuring al gehad en nu nog laatste bpm. Voor de bpm aangifte heb ik iemand gevonden op marktplaats. Vorige week vrijdag zei hij dat de expertise rapport is verzonden naar de belastingdienst. Tot nu toe helemaal niks ontvangen, gebeld met de belasting en zei konden nog niks in het systeem zien. Als ik een bericht stuur zegt hij dat ik geduld moet hebben. Krijg nu nare gevoelens. De taxateur heeft wel kvk etc. Iemand hier ervaring mee? Ben ik opgelicht?

Link bpm taxateur:

Groet,

S

Welkom op het forum.

BPM aangifte kan je toch ook gemakkelijk zelf doen? Dat is binnen een uurtje gedaan zou ik zeggen (of je moet de weg via taxatie willen lopen).
Ben wel benieuwd wat ie voor tijdslijnen afgeeft dan, je mag toch wel weten waar je aan toe bent.

ps: lekker professioneel ook, een Outlook adres...

Heb een schadeauto gekocht. Als ik het zelf doe moet ik volle bpm betalen. Door een taxatierapport scheelt het in bpm. En taxatierapport kan alleen door een taxateur worden opgesteld.

Ik ga eind van de middag nog eens bellen naar de belasting of ze de papieren al hebben ontvangen.

Aha, een schadeauto. Dan ga je inderdaad het taxatie traject in. Ik ken de doorlooptijd daarvan niet.

Barri zei:
Welkom op het forum.

BPM aangifte kan je toch ook gemakkelijk zelf doen? Dat is binnen een uurtje gedaan zou ik zeggen (of je moet de weg via taxatie willen lopen).
Ben wel benieuwd wat ie voor tijdslijnen afgeeft dan, je mag toch wel weten waar je aan toe bent.

ps: lekker professioneel ook, een Outlook adres...
Dat was ook mijn eerste indruk. Adverteren alsof het een mail is op marktplaats, outlook adres.

Terug
Bovenaan