Auto importeren uit bulgarije

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik zoek hulp

Ik heb een mercedes amg uit bulgarije gevonden en nou heb ik goed contact met verkoper. Maar ik heb een vraag,

Heeft iemand hier ervaring met een auto importeren uit bulgarije en zelf naar huis gereden?

Wat heb ik allemaal nodig/krijgen van de verkoper om zonder problemen over de grenzen te rijden met de auto? En export kenteken en hoelang duurt het voordat alles gebeurd is bij de notaris

Dankjewel,
Alex

Alex 6439567 zei:
Hallo,

Ik zoek hulp

Ik heb een mercedes amg uit bulgarije gevonden en nou heb ik goed contact met verkoper. Maar ik heb een vraag,

Heeft iemand hier ervaring met een auto importeren uit bulgarije en zelf naar huis gereden?

Wat heb ik allemaal nodig/krijgen van de verkoper om zonder problemen over de grenzen te rijden met de auto? En export kenteken en hoelang duurt het voordat alles gebeurd is bij de notaris

Dankjewel,
Alex
Waarom zou je hiervoor bij een notaris moeten zijn? Je koopt toch een auto, geen huis?

Pas wel op, regelmatig is dit fraude, of is het een goedkoop opgelapte schadeauto.

Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is dit vaak ook zo.
De Aanbetaling die je dan doet ben je meestal kwijt.

Waarom zou je een dergelijke auto helemaal uit Bulgarije halen ?

Heb je echt alle andere mogelijkhieden bestudeerd om een dergelijke auto dichtbij te kunnen aanschaffen of is dat echt de auto die je wilt?

ak2 zei:
Pas wel op, regelmatig is dit fraude, of is het een goedkoop opgelapte schadeauto.

Eens, volgens mij staat Bulgarije bekend vanwege het klooien met kilometerstanden en andere rotzooi. En dan helemaal bij een complexe auto als een AMG.

Als je hem dat wil kopen omwille van de prijs. Vraag je je af waarom die zo goedkoop is. En zo niet. Wees mij steeds op je hoede.

Ben wel benieuwd naar de advertentie en om wat voor AMG het gaat.

Dit is de goedkoopste nederlandse op Autoscout:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/mercedes-benz-a-35-amg-a35-amg-4matic-premium-amg-night-camera-nieu-benzine-zwart-7d0d82db-b123-481b-90b9-54937e1ecb6f?source=list_searchresults&cldtidx=1&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage

Welke prijsklasse wil jij?

Welke Mercedes zoek je, dit is de goedkoopste op Autoscout:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/mercedes-benz-a-35-amg-a35-amg-4matic-premium-amg-night-camera-nieu-benzine-zwart-7d0d82db-b123-481b-90b9-54937e1ecb6f?source=list_searchresults&cldtidx=1&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage

Notaris is van toepassing in bulgarije hij/zij ondertekent de papieren je moet ook 2.5% betalen van de aanschafprijs

Nouja zo goedkoop is het niet en alle onderhoudshistorie is bekend bij mercedes dus kilometerstand klopt enzo. En ik hoor vaker dat er specialere autos in bulgarije word gehaald

AsconaGT zei:
ak2 zei:

Eens, volgens mij staat Bulgarije bekend vanwege het klooien met kilometerstanden en andere rotzooi. En dan helemaal bij een complexe auto als een AMG.

Als je hem dat wil kopen omwille van de prijs. Vraag je je af waarom die zo goedkoop is. En zo niet. Wees mij steeds op je hoede.

Ben wel benieuwd naar de advertentie en om wat voor AMG het gaat.

Ja dit is precies de auto die ik wil en heb filmpjes gekregen van de auto dus vertrouw het ook wel…

speedtouch zei:
Heb je echt alle andere mogelijkhieden bestudeerd om een dergelijke auto dichtbij te kunnen aanschaffen of is dat echt de auto die je wilt?

Maar wat voor AMG praten we over?

En wat maakt deze auto zo speciaal? Heb je een link naar de advertentie?

Zo goedkoop is het niet, maar voor jouw budget kun je hier geen vergelijkbare auto vinden?

De eerste en belangrijkste vraag is krijg ik waar voor mijn geld. En is het niet een omgekatte of slechte opgelapte auto, of hoor ik na een forse aanbetaling helemaal niets meer van de verkoper? Hoe weet je überhaupt dat het filmpje daadwerkelijk de auto is die jij wilt kopen? Wat zegt "goed contact" nu helemaal? Iemand die jou wil oplichten, zal ook zorgen voor "goed contact". Je maakt je druk over "hoe lang het bij de notaris duurt", maar wil wel zelf de auto terug rijden naar Nederland?

Ik zou er nog maar eens heel erg goed over nadenken, voordat je straks je geld er op stuk geslagen hebt en je min of meer bedrogen uitkomt.

Er zijn genoeg mensen die steenrijk zijn geworden, door handel te doen met minder voor de hand liggende landen, maar andersom komt denk ik net zo vaak of misschien wel veel vaker voor. Persoonlijk zie ik Bulgarije als het afvoerputje van de EU, eigenlijk zijn ze de veroorzaker van de Kindertoeslag affaire.

Nadat ik het 1. verhaal en de verdere berichten in deze discussie gelezen heb kon ik alleen maar mijn hoofd schudden. Het is reeds nu af te zien dat dit alles in een desaster eindigt. Het einde van het verhaal zal zijn dat je uiteindelijk in NL met een AMG voor de deur staat met diverse problemen welke alleen voor en met veel geld opgelost kunnen worden, wenn überhaupt..... Mijn advies: NIET DOEN!!!

Bij het aanmelden bij RDW of tijdens de rit door Duitsland met Polizeikontrolle blijkt opeens dat het een gestolen AMG uit Frankrijk blijkt te zijn en dan ben je opeens i.p.v. eigenaar dan een beschuldigde...

Het is al jaren geleden dat iemand die ik ken een mooie A6 opgehaald had uit volgens mij ook bulgarije, maar in ieder geval die hoek. Alles klopte, papieren ook.

Hier in NL bleek het toch een omgekatte auto te zijn die ook was gestolen elders in EU. Hij werd verder niet vervolgd maar was dus wel de auto kwijt

maar het kan natuurlijk dat de topicstater een heel specifiek exemplaar zoekt en daar staat bij een dealer. Het hoeft natuurlijk geen ramp te zijn, al heb je vooralsnog wel de schijn tegen.

ik ben daarom wel benieuwd naar de advertentie

Terug
Bovenaan