Guest
Beste dames en heren,
Daar is die weer! Het zo veelste "auto importeren topic" op autoweek.nl.
Ik heb de zoekfunctie goed gebruikt maar betwijfel of ik het nu helemaal begrijp en goed in beeld heb, ik hoop daarom dat jullie mij mischien kunnen helpen. Volgens mij ben ik al wel redelijk ver.
Lang verhaal kort:
- Ik wil en kan een auto kopen voor € 5.300 in Duitsland
- De cataloguswaarde volgens Autoweek is € 22.000
- Toelatingsdatum is 06/2009
- Uitstoot 162 g/km
Nu had ik voor mijzelf de onderstaande kosten berekend:
€ 550 bpm (+/-)
€ 110 leges en tenaamstelling (TUV keuring kan overgenomen worden, dus dit kost niets?)
€ 40 nieuwe kentekens produceren Nederland
€ 0 Eendagskenteken Nederland
€ ??? wat is het voordeligst, een "ausfuhrkennzeichen" of een "kurzzeitkennzeichen"? En wat raad je eventueel aan.
Klopt dit ongeveer? Ik zie veel verschillende prijzen wat betreft het laatste punt uit de bovenstaande rij.
Ik reken de kosten van het vervoer niet mee. Waarschijnlijk ga ik met de trein heen en met de auto terug.
Heel erg bedankt voor het meedenken, het wordt erg gewaardeerd.
Daar is die weer! Het zo veelste "auto importeren topic" op autoweek.nl.
Ik heb de zoekfunctie goed gebruikt maar betwijfel of ik het nu helemaal begrijp en goed in beeld heb, ik hoop daarom dat jullie mij mischien kunnen helpen. Volgens mij ben ik al wel redelijk ver.
Lang verhaal kort:
- Ik wil en kan een auto kopen voor € 5.300 in Duitsland
- De cataloguswaarde volgens Autoweek is € 22.000
- Toelatingsdatum is 06/2009
- Uitstoot 162 g/km
Nu had ik voor mijzelf de onderstaande kosten berekend:
€ 550 bpm (+/-)
€ 110 leges en tenaamstelling (TUV keuring kan overgenomen worden, dus dit kost niets?)
€ 40 nieuwe kentekens produceren Nederland
€ 0 Eendagskenteken Nederland
€ ??? wat is het voordeligst, een "ausfuhrkennzeichen" of een "kurzzeitkennzeichen"? En wat raad je eventueel aan.
Klopt dit ongeveer? Ik zie veel verschillende prijzen wat betreft het laatste punt uit de bovenstaande rij.
Ik reken de kosten van het vervoer niet mee. Waarschijnlijk ga ik met de trein heen en met de auto terug.
Heel erg bedankt voor het meedenken, het wordt erg gewaardeerd.