Auto gesloopt in Duitsland, geen sloopbewijs gekregen, hoe van naam te krijgen?

autovergelijk

Net ingestapt
Ik ben in 2016 zo dom geweest om een auto van mijn toenmalige vriend op mijn naam te laten zetten (omdat hij toevallig zijn rijbewijs was vergeten...).
Hij zou hem zo snel mogelijk overschrijven op mijn naam maar dat is uiteraard niet gebeurd.

Vervolgens is de relatie voorbij gegaan en is hij met de auto naar Duitsland gegaan. Enige tijd later kreeg ik een brief van de duitse politie (ik meen regio Aken) dat ze een auto die op mijn naam stond naast de autobaan hadden aangetroffen en of ik contact wou opnemen. Ik heb toen gebeld met een politieagent die over de zaak ging en overeengekomen dat de auto door hun naar de sloop werd gebracht en ik zou daar een brief van krijgen.

Ik heb die brief nooit gekregen en nooit meer wat gehoord van de auto.

Behalve van de RDW en daarom heb ik de auto geschorst.

Maar nu wil ik wel eens helemaal van die registratie af want de auto is er niet meer.

Maar hoe kom ik in Duitsland aan een sloopbewijs? Ik heb de politie van Aken gemaild en die heeft het naar de verkeerspolitie van Keulen gestuurd maar die zeggen : Ohne weitere Angaben zur Fahrtroute, dem vermeintlichen Abstellort und Angaben zum Fahrer kann Ihr Problem nicht gelöst werden. Ermittlungen ergaben, dass beim Polizeipräsidium Köln kein Vorgang in dieser Sache existiert.

En nu dan? De auto is van 2003

(en ja het was heel dom en ik had er in 2016 meteen achteraan moeten gaan maar door dat er nog veel meer was gebeurd heb ik het even opzij gezet)

Neem even contact op met Worldwide Transit in Tilburg. Dat zijn experts in import, export, sloop en aanverwante zaken. Vragen naar Nol, en de groeten doen van Marco. Ieder probleem is oplosbaar.

500 E zei:
Neem even contact op met Worldwide Transit in Tilburg. Dat zijn experts in import, export, sloop en aanverwante zaken. Vragen naar Nol, en de groeten doen van Marco. Ieder probleem is oplosbaar.

Ik heb het ze gevraagd. Advies was om opnieuw brief naar Rdw te schrijven, dat heb ik gedaan. En anders nieuwe kentekenplaten aanvragen en dan alsnog voor export opgeven. Ik wacht eens af.
Bedankt voor meedenken.

Je hebt toen gebeld met regio Aachen, dat zou ik dan opnieuw doen. Ze kunnen beslist nakijken wat er gebeurd is.
De verkeerspolitie in Köln staat daar buiten, Aachen is een eigen "Kreis".

Terug
Bovenaan