Even realistisch bekeken:
Een auto met verkoopprijs van € 1250,= bij een handelaar, dat zal in de praktijk hooguit nog 10% van de cataloguswaarde zijn.
Die handelaar moet er nog wat op verdienen, moet er tijd in steken, evt. nieuwe apk regelen, stukje omzetbelasting afdragen.... daarmee heb je al snel een minimale marge van € 500,= op een auto, dus die auto heeft inkoop (handelsprijs, particuliere inkoop) hooguit € 750,= of zelfs minder gekost.
Wat koop je daar tegenwoordig nog voor als een degelijk en betrouwbaar vervoersmiddel zonder risico.... ik kom dan eigenlijk al niet veel verder als een fiets, voor de rest wordt dan al snel een kansspelletje van geluk/pech.
Vreemd genoeg zijn er blijkbaar vrij veel mensen die bij een oud voertuig toch nog een verwachtingspatroon hebben wat je absoluut niet moet hebben bij een auto in de laatste levensfase…. en als het gokje goed uitvalt pocht men luidkeels over de spotgoedkope aankoop, valt het gokje echter verkeerd uit dan ligt het altijd aan de verkoper die rommel tegen marktconforme prijs heeft verkocht.
Als ik plaats neem aan de roulettetafel heb ik ook geen hoge verwachtingen, dan heb ik al geaccepteerd dat ik de inzet kwijt ben.