Auto gekocht nieuwe APK met grote scheuren in de achterband.

Dan nog heb je als klant een eigen verantwoording. Daar ontbreekt het hier wel eens aan. Ik werk in een branche waar dit helaas niet het geval is. Mijn grootste irritatiepunt. Iedereen wil maar van wieg tot graf beschermd worden. Zo krijgen we vanzelf wel een rubberen tegel maatschappij.

Er vanuit gaande dat deze auto niet op enorme banden staat, kost een nieuw bandje max. € 50. En zelfs goedkoper als je met een linglong genoegen neemt.

michel1975 zei:
Dan nog heb je als klant een eigen verantwoording. Daar ontbreekt het hier wel eens aan. Ik werk in een branche waar dit helaas niet het geval is. Mijn grootste irritatiepunt. Iedereen wil maar van wieg tot graf beschermd worden. Zo krijgen we vanzelf wel een rubberen tegel maatschappij.

Daar ben ik niet blind voor. Ook klanten kunnen liegen, bedriegen en draaien als de besten. Dat heb ik ook meegemaakt. Maar ik neem aan dat als jij jouw product verkoopt dat je er vierkant achter staat. Dat je geen kulverhaal ophangt maar gewoon zegt hoe het is en wat het is. Samen lachen (en dat meen ik nu) is een prima motto. In de autobranche wordt er een partij afgeprutst en gelogen. Gehaaide handelaren die eropuit zijn om jouw portemonnee leeg te kloppen. Daar is niet iedereen tegen gewapend.

michel1975 zei:

Tja, dat krijg je met die zorgstaat. Ook de politiek wil iedereen maar beschermen tegen elk wissewasje. En dan krijg je dus hele slappe mensen :)

Elke keer als ik in NL is er wel iets op tv waar de overheid mensen voor waarschuwt. Zelfredzaamheid bestaat blijkbaar niet meer.

Even realistisch bekeken:
Een auto met verkoopprijs van € 1250,= bij een handelaar, dat zal in de praktijk hooguit nog 10% van de cataloguswaarde zijn.
Die handelaar moet er nog wat op verdienen, moet er tijd in steken, evt. nieuwe apk regelen, stukje omzetbelasting afdragen.... daarmee heb je al snel een minimale marge van € 500,= op een auto, dus die auto heeft inkoop (handelsprijs, particuliere inkoop) hooguit € 750,= of zelfs minder gekost.

Wat koop je daar tegenwoordig nog voor als een degelijk en betrouwbaar vervoersmiddel zonder risico.... ik kom dan eigenlijk al niet veel verder als een fiets, voor de rest wordt dan al snel een kansspelletje van geluk/pech.

Vreemd genoeg zijn er blijkbaar vrij veel mensen die bij een oud voertuig toch nog een verwachtingspatroon hebben wat je absoluut niet moet hebben bij een auto in de laatste levensfase…. en als het gokje goed uitvalt pocht men luidkeels over de spotgoedkope aankoop, valt het gokje echter verkeerd uit dan ligt het altijd aan de verkoper die rommel tegen marktconforme prijs heeft verkocht.
Als ik plaats neem aan de roulettetafel heb ik ook geen hoge verwachtingen, dan heb ik al geaccepteerd dat ik de inzet kwijt ben.

Terug
Bovenaan