Auto advies voor veel kilometers en goedkoop

Luuk 6304520

Startmotor
Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment in het bezit van een Kia Picanto uit 2018. Ik heb wat motorische problemen met deze auto gehad en wil enkele opties erbij waardoor ik een nieuwe auto wil aanschaffen.

Ik rijd tussen de 15 - 20K kilometer per jaar. Daarnaast wil ik graag een auto met Cruise control en een trekhaak voor een fietsendrager. Omdat ik veel kilometers maak kijk ik ook naar LPG. Ik heb er hier een van aangeschaft (Mazda) maar die had na 1 dag een lekke koppakking.

De auto hoeft niet groot te zijn (fiets gaat op de drager. Ook hoef ik geen uitgebreide opties te hebben ect. Als de auto zijn waarde behoud of terugbetaald door lagere reiskosten door bijvoorbeeld elektrisch, hybride of LPG te rijden, vind ik het niet erg om een wat hogere aanschaf prijs te betalen. Voor nu houd ik ongeveer een budget van 8K aan.

Ik ben benieuwd wat jullie adviseren

Gr

Realistisch gezien heb je met een auto uit die prijsklasse altijd wel een risico. Op viabovag kan je wel zoeken op cruise control, trekhaak en dan kijken wat je vindt met 12 maanden garantie.

Toyota Yaris 1.3 VVT-i Aspiration 1E EIGENAAR|12MND GARANTIE
€ 7.999,00

Geen trekhaak, maar deze dingen zijn mega betrouwbaar, zuinig en kosten bijna niks in de wegenbelasting. Suzuki Swift idem dito.

Met LPG moet je een blok hebben die het aankan en een laag gewicht, want de g3 korting gaat eruit. Die zijn gewoon schaars.

Ook leuk en goed

Laatst bewerkt:
Realistisch gezien heb je met een auto uit die prijsklasse altijd wel een risico. Op viabovag kan je wel zoeken op cruise control, trekhaak en dan kijken wat je vindt met 12 maanden garantie.

Toyota Yaris 1.3 VVT-i Aspiration 1E EIGENAAR|12MND GARANTIE
€ 7.999,00

Geen trekhaak, maar deze dingen zijn mega betrouwbaar, zuinig en kosten bijna niks in de wegenbelasting. Suzuki Swift idem dito.

Met LPG moet je een blok hebben die het aankan en een laag gewicht, want de g3 korting gaat eruit. Die zijn gewoon schaars.

Ook leuk en goed

Thanks. Een trekhaak kan je die zelf er onder zetten of is dat veel en lastig werk en is een keuring noodzakelijk bijv?

Als je de kop van die mazda 2 laat voorzien van geharde klepzittingen terwijl hij er toch af moet ivm je lekke koppakking ben je klaar.

Thanks. Een trekhaak kan je die zelf er onder zetten of is dat veel en lastig werk en is een keuring noodzakelijk bijv?
Trekhaak voor zo'n yaris zijn de kosten niet. Wel even de juiste zoeken voor de auto die je hebt (bouwjaar, uitvoering)
Veelal is het gewoon zelf te doen op een zaterdagje en keuring is niet nodig hier in Nederland, zolang je de boel maar fatsoenlijk vast zet zoals de instructies voorschrijven.
Je kunt zo'n ding ook laten monteren. Over het algemeen kost dat tussen de 400 en 800 euro inc de haak, afhankelijk van het werkplaatstarief en welke trekhaak je wilt (vast/afneembaar)

Een prius, Yaris of Auris hybride. LPG wordt door de hogere wegenbelasting minder interessant.
Als je dat toch graag wilt wellicht een Dacia Sandero

Goede B segment auto's die erg goed op goed op lpg lopen zijn de al genoemde Dacia Sandero, en de Renault Clio waar de zelfde 1.6, 1.4 en 0,9 liter motor in zit. Ze zijn veel op lpg omgebouwd, en niet zonder reden.

Met je budget kom je al wel bij oudere auto's terecht.

En eventueel de Opel Corsa Bi Fuel.

Bij hybride zou je naar bijvoorbeeld de Honda Insight kunnen kijken.

Voor elektrisch is je budget wel aan de lage kant, je krijgt wel
€ 2000 aankoopsubsidie.
Goede keus is dan de Renault Zoe, met dit budget heb je wel een klein bereik, en een huur accu.

Trekhaak voor zo'n yaris zijn de kosten niet. Wel even de juiste zoeken voor de auto die je hebt (bouwjaar, uitvoering)
Veelal is het gewoon zelf te doen op een zaterdagje en keuring is niet nodig hier in Nederland, zolang je de boel maar fatsoenlijk vast zet zoals de instructies voorschrijven.
Je kunt zo'n ding ook laten monteren. Over het algemeen kost dat tussen de 400 en 800 euro inc de haak, afhankelijk van het werkplaatstarief en welke trekhaak je wilt (vast/afneembaar)
Bedankt. Ik begreep van een automonteur dat een trekhaak plaatsen nog wel een klusje kan zijn. Bumper moet eraf begreep ik en weet even niet meer de andere zaken.

Waar moet ik rekening mee houden met plaatsen van een trekhaak?

Een prius, Yaris of Auris hybride. LPG wordt door de hogere wegenbelasting minder interessant.
Als je dat toch graag wilt wellicht een Dacia Sandero

Thanks. Ik zat inderdaad al even te kijken naar Toyota's, maar poeh deze zijn best wel prijzig in aanschaf. Redden deze auto's gemakkelijk 300.000 km op de teller? Binnen mijn budget vind je al snel auto's boven de 150.000 op de teller

Bedankt. Ik begreep van een automonteur dat een trekhaak plaatsen nog wel een klusje kan zijn. Bumper moet eraf begreep ik en weet even niet meer de andere zaken.

Waar moet ik rekening mee houden met plaatsen van een trekhaak?
Dat bij diverse auto's de bumper er af moet inderdaad. Soms moet deze zelfs worden aangepast. Bij de ene auto is alles gewoon vastbouten en een kabelboom leggen (koop er eentje die speciaal voor jou auto is, dat is het meest eenvoudige) bij de andere auto moet je extra gaten boren, extra beugels monteren en meer van dat soort dingen.
Het kan inderdaad een grote klus worden, maar als je enigszins technisch inzicht hebt en je rustig te werk gaat, je vooraf goed inleest in de instructies en de juiste gereedschappen hebt/hanteert. Kun je zoiets echt wel zelf. Een momentsleutel is wel een must om te hebben.
Maar er zit ook een risico aan: als je iets fout doet, kan de trekhaak losrammelen en potentieel gevaarlijk worden, en dat moet je niet willen.
Weeg voor jezelf af of je dat risico aan durft.
Er bestaan ook diverse fietsendrager-oplossingen zonder trekhaak.

En wat denken jullie van een Hybride auto? Bijvoorbeeld een Toyota Yaris? Ik kan voor woon/werk gratis laden op kantoor. De actie radius van 75 km is te doen voor mij.

Laatst bewerkt:
Yaris kan je niet opladen. Wel een super goede auto, maar ook erg prijzig. Een 1.0 of 1.3 benzine yaris is net zo goed maar een stuk goedkoper.

Hybride die je kan laden heb je niet echt voor jouw budget, of dan heb je misschien 30 km praktijk range.

Volledig elektrisch misschien? Moet je wel goed over nadenken ivm opladen en als je een keer wat verder moet, als de laadpaal stuk is of vol is, etcetera. EVs kosten geen drol meer tov de nieuwprijs maar met 8k kom je ook niet verder dan een zoe ofzo.

Thanks. Ik zat inderdaad al even te kijken naar Toyota's, maar poeh deze zijn best wel prijzig in aanschaf. Redden deze auto's gemakkelijk 300.000 km op de teller? Binnen mijn budget vind je al snel auto's boven de 150.000 op de teller
Toyota's zijn zeker duur in aanschaf. Zouden 300k ook prima moeten kunnen doen. Onderhoud kun je wel krijgen natuurlijk.

Terug
Bovenaan