audio upgrade peugeot 107, citroen c1, toyota aygo

A

Anoniem

Guest
Hallo!,
Ik heb sinds kort een Peugeot 107. Ikzelf hou wel van een muziekje onder het rijden, maar niet met de originele speakers van de Peugeot 107. :(
Nou wil ik erg graag een sound upgrade doen alleen vind ik het nog lastiger dan gedacht. Dit omdat er geen speakers in de deuren kunnen worden bevestigd.
Mijn budget ligt rond de 500/600 euro. Ik wil dan ook graag een mooi en vol geluid. Maar het enige wat ik zonder aanpassingen kan veranderen zijn de originele speakers bij de vooruit. Nou vind ik het niet erg om aanpassingen te doen, bijvoorbeeld speakers in de hoedenplank of een sub te plaatsen.
Wat zouden jullie doen? Ik zou graag andere meningen willen horen en welke speakers een goede keuze zouden zijn.
Bedankt alvast! :)

Nick

Kan misschien aan de uitvoering liggen, maar volgens mij zitten er wel speakers in de voordeuren; op Google (Peugeot 107 deurpanelen) vond ik anders voldoende 107's met speakers.

Maar los daarvan zou ik opteren om een kleine 2 kanaals versterker aan te schaffen icm een goede composet. Zo'n composet bestaat uit 2 woofers voor de bas (elke deur 1), 2 tweeters voor de hoge tonen in het dashboard en 2 scheidingsfilters. Een beetje goede audiozaak kan je wel vertellen wat er in de 107 past en kan het waarschijnlijk allemaal op de originele radio aansluiten.

Zou voor een 2weg speakertje voor gaan, dus een tweeter en mid, in een, geen bas, want dat brengt vervorming, desnoods een bas stop er tussen, want ja geluid vanuit voor is het mooiste, je gaat toch ook niet bij een concert met je rug naar de artiest toe staan? En dan een actieve sub onder de stoel, deze levert dan genoeg bas geluid, een bas speaker in de deur, kan maar dan moet de deur ook ontdreunt worden door rubber matten, en geeft geen meer waarde, omdat lage tonen niet uit een bepaalde richting komen voor het gehoor,

beremans zei:
Zou voor een 2weg speakertje voor gaan, dus een tweeter en mid, in een, geen bas, want dat brengt vervorming, desnoods een bas stop er tussen, want ja geluid vanuit voor is het mooiste, je gaat toch ook niet bij een concert met je rug naar de artiest toe staan? En dan een actieve sub onder de stoel, deze levert dan genoeg bas geluid, een bas speaker in de deur, kan maar dan moet de deur ook ontdreunt worden door rubber matten, en geeft geen meer waarde, omdat lage tonen niet uit een bepaalde richting komen voor het gehoor,

Met een composet zoals ik het bedoel heb je dus ook een 2-weg systeem maar van hogere kwaliteit. De filters zorgen ervoor dat het hoog en laag exact gescheiden worden zodat je een helder en strak geluid uit de juiste speakers krijgt. Zo'n coaxiale 2-weg set die jij bedoelt heeft het grote nadeel dat de tweeters in het geval van de 107 ergens bij je broekspijpen hangen en dat komt de soundstage absoluut niet ten goede.
Het woord "woofers klinkt natuurlijk erg zwaar, maar met een 16,5 cm speakertje hoef je echt niet bang te zijn dat de bas gaat overheersen, gewoon een lekkere strakke sound zoals het hoort. Alhoewel het inderdaad altijd lonend is om de deurpanelen van extra isolatie te voorzien.

Hallo,
Ik heb zelf een Citroën C1 en heb de KENWOOD KSC-SW11 onder de stoel liggen. Gecombineerd met Gladen deurspeakers en Pioneer radio. Een actieve subwoofer komt niet in de buurt van een complete audio set met versterker, maar is zeker een verbetering ten opzichte van de standaard audio. Ik heb hiervoor gekozen wegens ruimte gebrek in de kofferbako_O. Ook voor die standaard dashboardspeakers zijn er redelijke alternatieven. https://www.citybugparts.nl/ kan je aardig wat onderdelen vinden voor je 107.

Terug
Bovenaan