Audi80Coupé: Audi Coupé GT & Audi 80 TDI & Volkswagen Passat 2.0 GL & Audi A8 2.8 V6

Pff, dat is even een tegenvaller dan, die Polo. Ookal was hij wel netjes geweest had ik hem denk ik nog niet meegenomen, gewoon doelbewust voorliegen..
Kijk je nog wel voor iets anders?

Jazeker kijk ik voor iets anders, maar niet doelgericht. Het is meer van wat er op me pad komt. Ach ja, er zijn ergere dingen in de wereld.

Wel een Volkswagen of Audi :)
Jammer dat de Polo tegenviel, maar dat is wel een beetje het risico als je voor een laag bedrag een auto wilt. Toen ik aan het kijken was voor mijn eerste auto passeerden ook heel wat tegenvallers de revue. Bijvoorbeeld deze '86 Hyundai Pony (€ 750) die op basis van de foto's in (rijklare) nieuwstaat leek te verkeren, maar die foto's waren al jaren oud en de auto stond onder millimeters stof en mos, de banden waren leeg en verrot etc. Nu bestaat de auto volgens RDW al niet meer...

Jaja, de keuze is gemaakt. Het is geen Polo geworden en zelfs geen VW of Audi. Het is namelijk een...

Suzuki Alto :LOL:

Vandaag was het een extra mooie dag want naast het winnen van Brazillië heb ik weer een auto gekocht. En deze kan niet meer misgaan, want hij staat op dit moment op de LT naar Emmen.

Het is een Alto uit 1989, met de verrassende kleur rood. Foto's heb ik wel al gemaakt, maar die kan ik nog niet uploaden, omdat ik nu op een laptop zit op buitenlands internet, bij ons vakantiehuisje.

En dan over de Alto zelf. Het is er één van 1e eigenaar, een opaatje uit 1923. De auto heeft origineel 5900 km gedraaid, alle boekjes zijn aanwezig. De auto is in goede staat, maar omdat het een opa-auto is, heeft -ie wel wat beschadigingen rondom (krasjes enz.)

Door de lage kilometerstand, en het feit dat -ie altijd binnen heeft gestaan is de rode kleur niet verschenen, zijn de bumpertjes mooi zwart, de ramen glashelder en de bekleding mooi fris.

En dan het aller-, allermooiste...

IK MAG ER VOLGEND JAAR AL IN RIJDEN! :D
Het is namelijk een in Duitsland toegelaten 25-km auto, die op Nederlands kenteken een 16-km auto wordt. Het enige wat ik moet doen is mijn brommobiel certificaat halen, en dan mag ik er in rondkarren.

Nog even het technische aspect: Ik kan alleen de 1e en de 2e versnelling gebruiken, en er zit een elektronische toerenbegrenzer op (tot 2500 RPM).

Maandag ben ik weer zuhause, dan kan ik dus de eerste foto's plaatsen. Ook poets ik hem dan, zodat -ie er weer fris en fruitig bijstaat.

Gr., uit een zonnig en snikheet Westerwald!

16-km auto? Een tractor dus? Een brommobiel is toch een 45-km/h wagentje?

Veel plezier iig met je aankoop! succes alvast met het rijbewijs AM!

Audi80Coupé zei:
...die op Nederlands kenteken een 16-km auto wordt...

Ik vat het niet.... Kan aan mij liggen hoor, maar mag je dan maar 16 km/h rijden?:confused:

Audi80Coupé zei:
Gr., uit een zonnig en snikheet Westerwald!

Nog op bezoek geweest bij één van de beroemste autosloperijen in Europa?

Als brommobiel zul je hem nooit op Nederlands kenteken krijgen vanwege het aantal CC's
Hij zal als tractor het verkeer inmoeten. Dan heb je dus geen bromfiets maar tractorrijbewijs nodig.
Je mag gewoon 25 km/uur rijden met zo'n 'trekker'. Met een brommobiel zou je zelfs 45 km/h mogen.

Er zijn hier ook wel jongens die met Unimogs rijden of met Nissan Patrols die vaststaan in de lage giering. Het is wel leuk om met zo'n ding een beetje op de rand van de wet te gaan rijden, Maar het is ook uitkijken. Je mag de auto alleen voor landbouwdoeleinden gebruiken. Dat is natuurlijk een ruim begrip, maar ze kunnen erg moeilijk doen.

Een oud klasgenoot kwam altijd met een Unimog naar school in Zwolle en kreeg daarover gesteggel met een agent die hem recht voor de hoofdingang van de school staandehield. De Unimog mocht enkel voor landbouwdoeleinden gebruikt worden. Na een lange discussie over wat het begrip 'landbouwdoeleinden' is hebben ze hem laten rijden en kwam hij voortaan altijd met een baal stro, een paar vreepalen en een palenboor achter in de Unimog naar school.

Het is inderdaad een vrij apart geval. De keurmeester van RDW Zwolle keurt hem als 16 kilometer voertuig, als trekker dus. Máár, aangezien de Alto niet trekt of sleept, is het dus geen trekker maar een zogenaamd rijdend werktuig. In dit geval bijvoorbeeld voor personenvervoer, dus heb ik een rijbewijs nodig voor een brommobiel.

Echter mag ik wel gewoon op de wegen, waar trekkers ook mogen rijden. Fietspaden lijken mij ook niet zo verstandig, aangezien die dan in één keer vol zijn.

En ja, ik mag maar 16 kilometer per uur rijden, maar de Alto is ook uitgerust met een ''gevaarlijke situaties'' schakelaar, waardoor sommige begrenzingen worden uitgeschakeld en er dus meer vermogen aanwezig is. :p

En bij Die Ludolfs ben ik al eens geweest, Uwe gezien, prachtig mooi daar! :cool:

En dan nu twee foto's, morgen ga ik hem poetsen, dus dan meer...

p1030088b.jpg

p1030089f.jpg

Die Alto ziet er zeer goed uit! Ik heb vandaag toevallig nog een heel klein stukje meegereden in een Alto van dat model.
De stoelen zitten niet eens verkeerd. Ze beginnen zeldzaam te worden, die Alto's.

Grappig zeg. Ben benieuwd hoe vaak je door de politie wordt aangehouden.

Zeg, weet iemand waar die 16 km/u vandaan komt? Wie heeft ooit deze snelheid bepaald? (en waarom is het niet bijvoorbeeld 15 km/u of 20?)

Leuk man!
Als je je rijbewijs haalt, haal je de begrenzing eraf, dan loopt hij ineens 140 op de teller!

Of ik hem later weer ga ombouwen weet ik niet, misschien dat ik er iemand anders blij mee kan maken, als die dan 16 is.

Vandaag, gisteren en morgen staan in het teken van poetsen en nog eens poetsen. Het interieur en exterieur is al gedaan, dus de auto is zo goed als klaar, ik moet alleen nog steenslag en wat krasjes bijlakken. Ook zoek ik nog een stripje voor mijn rechter voorspatbord, een rechterachterlicht en een vossenstaart :)

En dan nu wat foto's:

Hier staat -ie bij, in goed gezelschap. Een VW Golf 1 GL met 9400km, een MB 190E met 15920km en de nieuwe Alto met bijna 6000km.
p1030105a.jpg

p1030109my.jpg

p1030112v.jpg

p1030107b.jpg

p1030114qg.jpg

p1030110.jpg

En dan nu snel voetbal kijken!! :T

Geweldig, ik ben helemaal weg van die Alto!
Die Benz en die Golf zijn natuurlijk ook leuk, dat ze nog te vinden zijn in zo een nette staat.

Maar die Alto krijgt dus geen kenteken? Dat zul je denk ik vaak uitleg moeten geven... Wel leuk, apart geval!

:)Audi 80 GTE:eek: Foto! Foto!

Wel erg jammer van de Polo

Leuk trouwens zo'n Alto. Wij hebben 1 van het iets nieuwere type (1997). Hij heeft nu net geen: 30000km gereden

Prachtige wagens zijn dat toch die oude Audi's. Ik heb een tijdje terug of zoiets een beetje te verzekeren is voor als ik mijn rijbewijs heb. Het was alleen allemaal wel erg duur dan als aankomend student. Het blijft dus een droom denk ik.....

Bekende foto's van je Alto!
Hangt je plafondbekleding nou los bij de alto? Dat had die van mijn moeder ook.
Voor 500 euro er nieuwe (mooiere want echt stof) bekleding in laten zetten. 1 jaar later werd hij ingeruild op een 2002 Alto.

Bekende foto? Hoezo?

EDIT:

Het hemeltje hangt inderdaad, maar dit is wel weer te verhelpen, zegt onze stoffeerder. Hopen dus maar :LOL:

Beetje krom opgeschreven: ik bedoel dat het type en kleur mij bekend voorkomt, mijn moeder had ook zo'n auto, een rode 3-deurs GL van augustus 1989 (maar dan niet begrensd)
Ze hebben ook allemaal dezelfde bekleding he! Die ruitjesstof i.c.m. skai is best leuk!

Ja, het heeft iets weg van een picknickmand. :)
En inderdaad, de meeste Altootjes zijn in het rood geleverd, maar ze zijn ook bijna allemaal verschenen.

Wit zie je ook heel vaak, en donkerblauw soms. Mijn ouders hebben een witte Alto I gehad, en mijn tante heeft een Alto II. Ook een witte, maar niet zo netjes als die van jouw.

donders wat een strakke Alto!

ik heb ook een redelijk nette in onderhoud 9400 kms origineel op de teller de laatste keer

Erg leuke Alto, zo'n Alto heeft nog lange tijd gediend als tweede auto bij ons, dat was een rode Maruti, ook een 5-deurs in GLS-uitvoering. Jij hebt zo te zien geen Maruti, maar nog een echte Japanse Alto. De in 1984 geïntroduceerde tweede generatie Alto werd namelijk eind jaren '80 vernieuwd waarbij het hoekige front werd ingeruild voor dit modernere front met kleine koplampen. Vanaf begin jaren '90 kwamen de voor Europa bedoelde Alto's echter uit de Indiase Maruti-fabrieken, waarbij de facelift voor Europa ongedaan werd gemaakt.
Ik begrijp alleen niet echt wat je er mee moet, als ik heel eerlijk ben. Met een snelheid van 16 km/u ben je een gevaar op de weg, de wegen waar tractoren rijden zijn immers dikwijls 60 km/u wegen, waar velen eerder 70/80 rijden. Als verkeersdeelnemers een tractor zien, zullen ze daar op anticiperen, maar als ze een Alto zien gaan ze er waarschijnlijk gewoon vanuit dat je met het verkeer mee kunt rijden. Kan toch tot gevaarlijke situaties leiden. Verder ben je met een fiets nog sneller. En aangezien jullie zo'n groot terrein hebben kun je toch net zo goed daar af en toe met de Alto rijden? Ik bedoel het niet lelijk, maar ik zet hier mijn vraagtekens bij.

Om eerlijk te zijn begrijp ik dat ook niet. Waarom niet een brommer of brommobiel rijden ipv een auto als landbouwvoertuig met een vage onderbouwing voor personenvervoer gaan rijden? Daewoo-Chevrolet heeft zeker een goed punt: mensen zien een auto en verwachten niet dat die maar 16 rijdt, mijn ervaring is dat dit best gevaarlijk kan zijn.

Volgens mij moet je daarom ook zo'n grote oranje driehoek voeren aan de achterzijde.. wordt lastig om daar een plekje voor te vinden :D

Volgens mij zie je die driehoek niet als je achter een auto rijdt die achter zo'n "landbouwvoertuig" rijdt. Dit in tegenstelling tot een echte tractor. Maar goed, je ziet het regelmatig: busjes, Unimogs, allerhande auto's zogenaamd omgebouwd tot landbouwvoertuig. Twee jaar wachten is blijkbaar teveel gevraagd en een brommer of brommobiel te min?

Er zit ook nog kans in dat het een 45 km/h auto wordt, het is eigenlijk een kwestie van wat de keurmeester beslist. Ik rijd overigens algemeen over rustige wegen op het industrieterrein, dus niemand rijdt hier veel harder dan 50 km/h. En zo hard kan ik ook ongeveer.

Het punt dat dit een normale auto is is inderdaad een goed punt, maar eerlijk gezegd kan het mij natuurlijk niet zoveel boeien. Ik ben verplicht te vermelden met stickers hoe hard ik mag, en dat ga ik ook zeker vermelden. Dus dan is het een kwestie van de achterliggende bestuurder, die moet goed opletten.

Vandaag weer een paar fotootjes geschoten:

Wat moet ik toch met die radio doen, hij is niet origineel en absoluut niet mooi. Zal ik zoeken naar een originele Suzuki radio? Of een mooie Radio CD inbouwen?

Indredaad gewoon een orginele radio zoeken
ik zal nog is voor je kijken op me werk

(J@sper): Ik wilde het laatst al vragen maar hoe zit het eigenlijk met die logo's? Officieel Steinwinter zo te zien maar ze hebben ook een boel van Ferrari weg..

Die compacte Japannertjes uit die tijd zijn toch best leuke auto's(y) Hier is een omaatje die er een uit 1984 heeft, eerste model dus. Ze gebruikt hem alleen maar om 1 keer per week naar de bakker te rijden:)

Wat moet ik toch met die radio doen, hij is niet origineel en absoluut niet mooi.

Originele radio zoeken, of aftermarket maar dan wel uit dezelfde tijdsperiode.

:eek: Die Suzuki is gewoon in nieuwstaat, jeetje zeg.

Misschien ben je straks wel een trend setter met je Alto ''brommobiel'' :D.
Als dit gaat lukken met je Alto dan kan het dus ook met andere kleine personen auto's met een snelheids begrenzer en vastgezette versnelling.
Vroeger zag ik wel vaker ''boeren'' personen auto's rijden hier in de buurt met een 16km bordje op de achterkant (heb ik het wel over 20 jaar terug).

Terug
Bovenaan