Zo... het duurde even om dit topic weer te vinden! Het wordt weer eens tijd voor een grondige update!
De afgelopen periode heb ik het echt gigantisch druk gehad met van alles en nog wat. Ondertussen ben ik afgestudeerd, heb ik een baan en werk ik in de avonduren ook nog behoorlijk vaak. Al met al schiet het forum er dan (helaas) bij in.
En dan had ik ook nog een T3-project die ik voor het Internationale Kever Weekend af wilde hebben. Dat is gelukt, en ik kan het niet laten om er een fotootje van te plaatsen:
Het afsluiten van een project is voor ons een goed excuus om te starten met de volgende. Dus inmiddels al weer bezig met het derde broertje!
Goed, dan nu het echte wagenpark!
Over de Passat valt weinig anders te melden dan dat hij mij nog steeds gigantisch goed bevalt! De teller staat inmiddels over de 150.000 en binnenkort tik ik de 20.000 gereden kilometers aan. Hij heeft me geen moment laten staan en ik stap iedere dag met een glimlach in. Het plan is wel om op korte termijn hem technisch verder aan te pakken, en dan bedoel ik specifiek de klepseals.
Een ding op het lijstje is in ieder geval al uitgevoerd. En dat zijn de spoorverbreders! Ik kon voor weinig geld aan zo goed als nieuwe 20mm dikke spoorverbreders komen inclusief lange bouten. Vol verheuging gemonteerd en vervolgens tot de conclusie gekomen dat ze toch ietsie te breed waren. Diezelfde avond kwam toevallig een setje 15mm spoorverbreders online, ook voor een scherpe prijs en ook inclusief bouten. Zo zie je maar weer, het geluk is met de dommen.
Ik heb wat foto's gemaakt van het verschil. Maar het komt op de foto's niet echt over:
Al met al is dit het achteraanzicht geworden. Aanmerkelijk breder, maar niet storend:
O ja! De Passat heeft ook nog een bijbehorende sleutelhanger gekregen! Met slogan uit de goede, ouwe tijd!
Dan wordt het tijd voor droevig nieuws. De Cadillac, onze partner-in-crime, is verkocht!
We waren begin dit jaar al tot de conclusie gekomen dat een lange vakantie met z'n allen er toch niet in zat en dus hebben we besloten hem op één site te koop aan te bieden. Daar kwamen behoorlijk wat gevarieerde reacties op. Ondertussen hebben we hem nog volop gebruikt en is hij ingezit voor diverse ritten. Inclusief een lang weekend weg naar België, waar we onder andere de Gentse feesten hebben aan gedaan. Een echte aanrader!
Uiteindelijk diende een echt serieuze koper zich aan en is hij verkocht aan een studentenvereniging in Utrecht. De plek waar wij hem begin 2017 ook kochten. In die tijd hebben we er ruim 7250 kilometer mee gereden, dus we hebben dankbaar gebruik gemaakt van het slagschip!
We nemen absoluut met gemengde gevoelens afscheid. Maar dit was het ideale moment om hem te verkopen. Op naar het volgende vakantievoertuig!
Met de meeste drukte achter de rug hoop ik aankomende periode eindelijk te kunnen beginnen met de A8. Het plan om die te gebruiken als zomerauto is dus een beetje in het water gevallen. Maar misschien is het juist wel de ideale winterauto! De all-seasons zitten er al onder en op die manier ontlast ik de Passat een beetje in de gevoelige maanden. Voor mij staat vast dat ik de A8 op den duur weer ga verkopen, maar ik hecht mij wel steeds meer aan de Passat. Dus die houd ik er sowieso naast en dan zie ik wel wat er nog eens op mijn pad komt.