Audi80Coupé: Audi Coupé GT & Audi 80 TDI & Volkswagen Passat 2.0 GL & Audi A8 2.8 V6

Bedankt Elco! Ik heb deze generatie altijd een ingetogen ''dikke'' auto gevonden. De achterkant lijkt erg veel op een 80 B4. De voorkant van de prefacelift vind ik iets mooier aangezien deze ook wat sierlijker is, bij dit faceliftmodel is het wat plomper. Maar je moet roeien met de riemen die je hebt... :T

De velgen zijn originele gepolijste wielen die -op de naafdoppen na- in goede staat verkeren en goede banden hebben. Misschien dat ik ze wel eens ga vervangen, maar voor wat weet ik nog niet. Eerst maar eens de ogen open houden voor wat onderdelen. Op deze foto's is het door de zon slecht te zien, maar er missen bijvoorbeeld wat onderdelen als sierstrips.

Hij moet voornamelijk erg goed gepolijst worden want de auto zit onder de (fijne) krassen.

Gefeliciteerd, zo'n A8 is een geweldige auto! Ik ben het met je eens dat de prefacelifter een meer verfijnde styling heeft maar de kwaliteiten van de auto zijn gebleven. Veel waar voor je geld als je een goede kunt vinden, maar potentieel een bankrekeningkiller als er achterstallig onderhoud in zit. Helaas zijn deze auto's tegenwoordig zo goedkoop dat ze vaak worden gekocht door mensen zonder budget voor onderhoud en reparaties...

Oh ja, bij Bisonkit houd ik altijd 25-30 minuten drogen aan voordat ik ga plakken. Ik weet niet hoe goed het tegen hitte kan.

Gaaf hoor(y) Leuk om te volgen jouw auto beslommeringen. En nu van de middenklassers naar een A8 toe, wordt een comfortabele zomer(y)

Bedankt voor de complimenten heren! Het is inderdaad een gokje of het financieel gezien allemaal een beetje mee gaat vallen met zo'n auto, maar ik heb geen haast dus ik kan de benodigde onderdelen langzaam bij elkaar sparen. Mijn gevoel is echter goed bij deze auto. De vorige eigenaar had hem al sinds 2009 en heeft niet bespaard op onderhoud.

De kleur is inderdaad erg mooi. Diep donkerblauw, Mingblauw officieel. Van binnen heeft -ie ook donkerblauw stof. Het is sowieso een vrij kale uitvoering: geen stoelverwarming, geen schuifdak en zelfs geen originele radio!

Vanavond ben ik weer bezig geweest met de Passat! Ik werd toen ik thuis kwam direct al begroet door een flinke doos met daarin mijn nieuwste aanwinst:
720.jpg

Toen begonnen met de hemel. De Bison Kit vraagt wat gewenning dus ik hoop dat het eindresultaat naar wens is. Met de tip van Klassiekerrijder in het achterhoofd geprobeerd zo lang mogelijk te laten drogen maar na 10 minuten (het minimum volgens het potje) werd het al behoorlijk droog, dus maar begonnen!

Op de foto zie je een stuk wat al in de lijm staat. Zoals te zien is lijkt de lijm hier al erg droog maar het plakt nog wel.

720.jpg

Met de kantinetafel als werkbank eerst de twee gedeeltes van de zonnekleppen geplakt en rondom in de wasknijpers gezet.

720.jpg

Dan de volgende laag. Ik heb autoboeken gebruikt om de hemelbekleding op de kartonnen vorm te houden. De boeken zijn glad, flexibel en relatief zwaar.

720.jpg

Met uiteindelijk dit als resultaat. Ik heb de planning om dit op deze manier te laten drogen tot zaterdag, om dan de hemel weer te monteren!

720.jpg

Met de ET waarde wordt het nog wel wat. Setje achterwiel lagers op voorraad leggen en gewoon gaan!

Mooi aangepakt met dat hemeltje. Ik heb weleens wat geprobeerd jaren geleden. Ik weet niet eens meer welke auto maar het was niet gelukt. Met die knijpers en boeken kom je een stuk verder in ieder geval.

Dat wordt geen lunch voor de collega's vandaag en vrijdag! :D

Goed bezig Nick, ik ben benieuwd hoe het hemeltje wordt!

Wiellagers kosten de wereld niet dus die gok durf ik wel te wagen. Ik zal binnenkort eens een setje van die spoorverbreders proberen te scoren, en dan zien we wel hoe het gaat staan.

Het is natuurlijk nog afwachten hoe de bekleding blijft plakken na verloop van tijd. Ik ben vooral warm voor warm weer. Gisteren en eergisteren was het richting de 50 graden in de auto volgens de binnentemperatuurmeter.

En ik ben wel zo sociaal geweest om de hemel later te verplaatsen :):)

Mooi werk dat de hemel weer geplakt zit, nu nog hopen dat het mooi blijft zitten.
Zoals de Galliërs al zeiden: "De romeinen vrezen wij niet, het enige waar wij bang voor zijn is dat de hemel op ons hoofd valt."
Gefeliciteerd ook met je aluminium aankoop, voor mij is dat tijdperk het mooiste tijdperk van moderne Audi's.

Die velgen staan erg lekker onder je Passat. (y) Dik maar toch erg smaakvol. Die hemel bekleding in stijl vastgedrukt zie ik. :p

Wat een mooie aanwinst die A8. Vind dat model erg goed want die is niet zo over de top. Ik ben benieuwd hoe je de puntjes op de i gaat zetten.

Bedankt Dirk en Marc! Op dit moment deel ik de gedachte van de Galliërs, want de hemel zit er in!

Helemaal tevreden? Mwoah. Voor een eerste keer niet slecht en ik ben blij dat mijn bekleding weer gemonteerd is. Tip voor de volgende keer is niet te grote stukken vastlijmen want dan krijg je een te groot verschil tussen te droge en te natte lijm. Dit heeft er voor gezorgd dat op een paar plekken de lijm nog te nat was en deze toch helaas door de stof heen is gekomen.

720.jpg

Hier een voorbeeld van lijm wat nog net te nat was tijdens het plakken. Wel ben ik erg blij dat ik alle hoeken en vouwen rond de zonnekleppen er strak in heb.

720.jpg

Het zwarte is lijm wat nog te nat was. De bobbeltjes waarschijnlijk al te droog.

720.jpg

Ik moet eerlijk zeggen dat het op de foto's wel iets ernstiger lijkt dan dat het in het echt is. Dus daarom de stoelen in standje ligstand en toch maar gemonteerd.

720.jpg

Eenmaal gemonteerd was ik toch wel tevreden met het resultaat. De lelijke plekken zijn hoofdzakelijk beperkt tot voor bij de binnenverlichting en halverwege in het midden.

720.jpg

720.jpg

720.jpg

720.jpg

Nu een paar weken rondrijden en hopen dat de hemel niet op mij valt. Als dat allemaal goed gaat een voorzichtige poging wagen de bekleding nog schoon te maken, want hij is op wat puntjes nog wat smerig. Ondertussen houd ik wel mijn ogen open voor een nette originele hemel, maar dat is zoeken naar een hele kleine speld in een hele grote hooiberg.

Mooie A8! Ik vind zelf de facelift mooier, de koplampen ogen veel frisser. De auto verdiend imho wel een maatje grotere velgen.

Heb je nog een foto van je Coupe GT? Nog plannen om die weer op de weg te brengen?

Bedankt heren! Ik hoop ook echt van harte dat het allemaal goed gaat want dan kan ik er prima mee leven. Vanmiddag eens kijken hoe het er allemaal bij hangt/plakt.

De velgen van de A8 vind ik een twijfelgeval. Aan de ene kant zal ik ze wel willen vervangen voor iets groters, maar ik wil per se voorkomen dat het een oude ''patserbak'' wordt. Deze velgen zijn origineel, ingetogen én gepolijst dus geven hem wel een sierlijke uitstraling. Mijn pa heeft nog 19-inch RS6 velgen liggen (de 5-spaaks van het 2003-model) die ik wel eens ga proberen.

Natuurlijk heb ik foto's van de Coupe! Helaas werken die oude foto's niet meer dus heb ik ze even opnieuw geüpload. Dit is een auto die ik erg graag weer op de weg zal willen hebben. Dit is ook wel mogelijk zonder al te veel moeite alleen staat de auto helemaal in het achterste hoekje van onze opslag. Ik laat hem liever daar droog staan dan dat ik hem (met veel moeite) tevoorschijn haal om er vervolgens toch te weinig aan toe te komen.

Hier staat hij gebroederlijk naast zijn grote broer. Een parelmoerwitte Audi 100 Turbo Automaat van 1987.

720.jpg

Dit was hem tijdens het verplaatsen van de oude opslag naar de huidige opslag. Deze foto's heb ik gemaakt in 2012.

720.jpg

720.jpg

De originele bekleding is eens vervangen door bekleding van een '85-er facelift-Coupe. Gelukkig wel blauw, maar de stof is anders.

720.jpg

Ik heb de auto toen volledig schoongemaakt en voorzien van het originele stuur. De extra meters zijn bovenop het dashboard geplakt. De middenconsole is voorzien van een grote typische 80-er jaren radio. Inmiddels heb ik wel de originele interieurdelen er weer bij.

720.jpg

En ook de originele Coupé velgen (wafelijzers) zitten er bij.

720.jpg

De donkere achterlichten zijn niet origineel maar heb ik altijd erg mooi gevonden. De originele heb ik er ook bij.

720.jpg

Het is qua carrosserie geen slechte auto. De beide voorspatborden zijn slecht en de achterste wielranden hebben wat vliegroest. Dus zeker een haalbaar project.

Zou je het hemeltje niet kunnen spuiten? Ik heb dat wel eens gedaan bij een sterk vergeelde hemel van een Panda die ik opnieuw had vastgelijmd, en ik heb toen met een primer het hemeltje gespoten, en vervolgens met een goede spuitbus (met verstelbare nozzle) hem in de originele beige tint gespoten. Was toen heel erg mooi geworden.

Oh met die borbet velgen! Die vind ik nog steeds wat hebben. ;)

Als je begint aan de Coupé wil ik die wel overnemen.

De hemel spuiten is een oplossing maar dat risico zal ik liever eens lopen bij een lelijke hemel.
Ik zal aan je denken Nico! Ik heb de Borbet velgen altijd mooi gevonden maar kies liever voor origineel.

Heerlijke A8, ben echt een groot fan van Audi”s uit deze tijd, en ook de coupe zal uiteindelijk weer erg mooi worden. Zeer benieuwd!

Qua velgen voor de A8 zou ik het bij periode correcte velgen houden, de originele D2 S8 velgen zijn mooi of 17" Bolero's, maarja daar moet je maar net tegenaan lopen.

Ziet er goed uit je Coupe, originele bloemkool velgen gaan wel beter staan. Erg apart die dubbeldin radio! Volgens mij zag je day in die tijd nog niet veel. Dat is denk ik ook de reden dat de extra meters bovenop zijn geplaatst, een GT had de extra meters standaard onder in de middenconsole.

Bedankt heren!

Klopt inderdaad! De meters horen origineel onderin en gelukkig is er niet in de kabelboom geknipt. Ik kan deze dus weer onderin monteren.

Als het dashboard bovenop geen schade heeft dan zou ik het terug bouwen naar origineel. Originele radio's zijn ook nog wel te vinden. Ik vind het toch net even wat sierlijker staan zonder meters bovenop.

Klopt, dat vind ik ook. Ik heb de meters al eens gedemonteerd om te kijken hoe de situatie was. Het dashboard heeft geen schade dus heb ik ook besloten de boel weer terug te bouwen naar origineel. Uiteraard met een originele radio.

De A8 heb ik ''even in de wacht gezet'' omdat ik het op dit moment erg druk heb met studie en het afronden van mijn T3-project. Maar van de Passat geniet ik nog iedere dag. Inmiddels ben ik de 10.000km al (ruim) gepasseerd! De afgelopen weken zijn er weinig updates uitgevoerd op een nieuwe uitlaat, een VW-motorsportsticker en een echte cassettebox na!

720.jpg

720.jpg

Op het Youngtimer Festival in Boxtel werd mijn Passat nog even uitgelicht en kreeg ik veel complimenten over de auto. Dat zal ongetwijfeld ook komen omdat ik de dag er voor voor het eerst aan het kleien geslagen ben. Dat was echt een wereld die voor mij open ging!

720.jpg

De Passat stond er inderdaad prachtig bij, na de instructies van Rob was ik ook om, wat gaaf is dat zeg dat kleien!

Leuke update ook die cassette-houder zeg!

Het kleien gaf een mooi resultaat idd! Hij zag er een stuk frisser uit. Jammer dat je het VW logo niet weg hebt kunnen kleien. :p

Nee serieus een erg leuke wagen die iedere keer weer mooier is als ik hem zie. (y)

Bedankt voor de mooie foto Peter! (ook hier is weer goed te zien dat de achterwielen wat verder naar binnen staan).
Het logo is natuurlijk -net als de rest van de Passat- van een dusdanig hoge kwaliteit dat deze gewoonweg niet weg te krijgen is Marc. ;)

De Passat bevalt me bovengemiddeld goed en ik heb dan ook langzaam maar zeker een lijstje voor wat lange termijn upgrades opgesteld. Ik ga eens rustig uitkijken naar de juiste onderdelen.

- Klepseals: ik heb last van wat olieverbruik en af en toe een blauwe walm uit de uitlaat. Deze motoren staan bekend om hun verdroogde klepseals dus toch maar eens een wondermiddeltje toevoegen aan de benzine (iemand tips?) of de klepseals vervangen.
- Spoorverbreders achter: Om de achterwielen meer aan te laten sluiten bij de wielranden overweeg ik relatief dunne spoorverbreders achter.
- Elektrische ramen: één van de weinige dingen waar ik mij echt aan erger is het gebrek aan elektrische ramen, mede omdat het raam LV erg zwaar gaat.
- Koplampsproeiers voor: dit vind ik altijd gigantisch gaaf staan bij een 35i en het geeft een stoerdere neus. Al twijfel ik wel omwille van de originaliteit van de auto.
- Sportstoelen: de velours bekleding die er nu in zit is werkelijk fantastisch maar ik weet dat er nog beter zittende sportstoelen bestaan. Deze hebben wat meer zijdelingse steun. Mocht ik die ooit eens tegen komen in de originele grijze velours stof, dan zal ik die zeker meenemen
- Motorkapisolatie: de motorkappen van diesels zijn geïsoleerd met een mat. Geen idee of het merkbaar effect heeft, maar mocht ik ze eens tegen komen dan waag ik de gok
- Cassettebox: de gemonteerde cassettebox heeft ook nog een iets modernere maar veel zeldzamere broer. Deze heeft plek voor 4 ipv 6 cassettes maar is minder hoog (steekt dus minder uit) én verlicht.

Wondermiddeltjes helpen alleen voor even en additieven in de olie zou ik niet willen. Als je het goed wilt doen, plaats je nieuwe klepseals. De auto verdient het.

Zo... het duurde even om dit topic weer te vinden! Het wordt weer eens tijd voor een grondige update!

De afgelopen periode heb ik het echt gigantisch druk gehad met van alles en nog wat. Ondertussen ben ik afgestudeerd, heb ik een baan en werk ik in de avonduren ook nog behoorlijk vaak. Al met al schiet het forum er dan (helaas) bij in.

En dan had ik ook nog een T3-project die ik voor het Internationale Kever Weekend af wilde hebben. Dat is gelukt, en ik kan het niet laten om er een fotootje van te plaatsen:

720.jpg

Het afsluiten van een project is voor ons een goed excuus om te starten met de volgende. Dus inmiddels al weer bezig met het derde broertje! :cool:

720.jpg

Goed, dan nu het echte wagenpark!

Over de Passat valt weinig anders te melden dan dat hij mij nog steeds gigantisch goed bevalt! De teller staat inmiddels over de 150.000 en binnenkort tik ik de 20.000 gereden kilometers aan. Hij heeft me geen moment laten staan en ik stap iedere dag met een glimlach in. Het plan is wel om op korte termijn hem technisch verder aan te pakken, en dan bedoel ik specifiek de klepseals.

Een ding op het lijstje is in ieder geval al uitgevoerd. En dat zijn de spoorverbreders! Ik kon voor weinig geld aan zo goed als nieuwe 20mm dikke spoorverbreders komen inclusief lange bouten. Vol verheuging gemonteerd en vervolgens tot de conclusie gekomen dat ze toch ietsie te breed waren. Diezelfde avond kwam toevallig een setje 15mm spoorverbreders online, ook voor een scherpe prijs en ook inclusief bouten. Zo zie je maar weer, het geluk is met de dommen. :)

Ik heb wat foto's gemaakt van het verschil. Maar het komt op de foto's niet echt over:

720.jpg

720.jpg

720.jpg

720.jpg

Al met al is dit het achteraanzicht geworden. Aanmerkelijk breder, maar niet storend:

720.jpg

O ja! De Passat heeft ook nog een bijbehorende sleutelhanger gekregen! Met slogan uit de goede, ouwe tijd! :cool:

720.jpg

Dan wordt het tijd voor droevig nieuws. De Cadillac, onze partner-in-crime, is verkocht! :(

We waren begin dit jaar al tot de conclusie gekomen dat een lange vakantie met z'n allen er toch niet in zat en dus hebben we besloten hem op één site te koop aan te bieden. Daar kwamen behoorlijk wat gevarieerde reacties op. Ondertussen hebben we hem nog volop gebruikt en is hij ingezit voor diverse ritten. Inclusief een lang weekend weg naar België, waar we onder andere de Gentse feesten hebben aan gedaan. Een echte aanrader!

720.jpg

Uiteindelijk diende een echt serieuze koper zich aan en is hij verkocht aan een studentenvereniging in Utrecht. De plek waar wij hem begin 2017 ook kochten. In die tijd hebben we er ruim 7250 kilometer mee gereden, dus we hebben dankbaar gebruik gemaakt van het slagschip!

We nemen absoluut met gemengde gevoelens afscheid. Maar dit was het ideale moment om hem te verkopen. Op naar het volgende vakantievoertuig!

720.jpg

Met de meeste drukte achter de rug hoop ik aankomende periode eindelijk te kunnen beginnen met de A8. Het plan om die te gebruiken als zomerauto is dus een beetje in het water gevallen. Maar misschien is het juist wel de ideale winterauto! De all-seasons zitten er al onder en op die manier ontlast ik de Passat een beetje in de gevoelige maanden. Voor mij staat vast dat ik de A8 op den duur weer ga verkopen, maar ik hecht mij wel steeds meer aan de Passat. Dus die houd ik er sowieso naast en dan zie ik wel wat er nog eens op mijn pad komt. :)

Wat is dat rijtje groene T3's toch leuk!
Verder mooi werk aan de Passat en zonde van de Cadillac al was het nooit de bedoeling dat hij eeuwig zou blijven.

Hier op het werk doen de afbeeldingen het niet, dus die bekijk ik later :)
Maar logisch dat de Cadillac weg is, en opzich ook niet zo erg toch?
Ik ben wel benieuwd naar de A8!

Over T3's: ik kom net nog een grijze T3 gesloten bestel tegen met een nieuw kenteken. Luchtkoeler. En ook gewoon in bedrijf zo te zien, leuk!

Ik besef me nu pas dat ik je wel gezien heb tijdens de Autoweek forum meeting maar helemaal niet gesproken.

De Passat stond er daar keurig bij in ieder geval. Het is echt nog een VW uit de tijd dat ik ze nog mooi vond en toen ze buiten imago van degelijkheid dat ook gewoon echt waren. Na verschillende ervaringen gerelateerd aan het VW (concern) ben ik afgehaakt.

Een T3 is natuurlijk altijd leuk en het is erg gaaf dat je nu een trio (zijn dat alle carrosserie varianten?) in dezelfde kleur groen bijeen hebt. Nog even aan het werk met de laatste en klaar. Ook leuk dat het allemaal de luchtgekoelde versies zijn. Mocht je je nog eens vervelen, het lijkt me sterk, dan staat er hier nog een LT die ook zo'n behandeling kan gebruiken. Veel T3 onderdelen zouden je bekend voorkomen en ook nog een berg aan T2b onderdelen. De rest... net wat minder fragiel dan een T3 :D

Uiteindelijk hoort een studenten limo zoals die Caddilac ook gewoon bij een groep studenten. Goede keuze dus om deze legende zo verder te laten leven in plaats van te laten vergaan in de opslag.

De Passat staat er top bij, die spoorverbreders zijn perfect zo. Gaaf trio van T3s, de pickup is prachtig geworden. Misschien zie ik de Cadillac hier nog wel eens rijden.

Projecten in overvloed zo te zien, je hoeft je nooit te vervelen:T Stukken beter met spacers! Staat er superstrak bij, en die sleutelhanger is ook leuk

uwbuurman zei:
Engineer2 zei:
Ik besef me nu pas dat....

Welnee, je beseft het nu pas of je realiseert het je nu pas. Je kunt je niks beseffen.

On topic: leuk, dat rijtje groene T3's!

Hahaha, je hebt gelijk. Dit forum is een van de weinige plaatsen waar ik nog eens in het Nederlands schrijf. Het gaat hard achteruit soms merk ik wel. Net als wanneer ik aantekeningen maak van een gesprek; meestal zijn die per zin zelfs nog 3-talig.

Terug naar de VW-Audi's!

Wat gaaf zeg, die T3 pickup!! (y)

Die spoorverbreders op de Passat staan ook goed. Hij staat net even iets steviger op z'n wielen zo (voor het oog dan :p).

Superleuk zo die 3 T3's in het groen. Vooral zo'n pick-up is leuk, ik zag ze vroeger altijd in het geel bij wegwerkzaamheden en zandafgravingen in Oostenrijk staan. Altijd vies en beetje roestig als een echt werkpaard. Leuk wat je allemaal met je auto's doet en lekker door wisselt(y)

Mooi werk weer Nick. Ik was persoonlijk wel fan van de 20 mm spoorverbreders. Maar het kan wel een beetje teveel worden van het goede inderdaad. :p

Bedankt voor de vele leuke reacties heren! :LOL:

Het was inderdaad niet de bedoeling dat de Cadillac zal blijven, maar het is wel een auto die je nooit meer vergeet. Dus ergens doet het afscheid dan altijd nog een beetje pijn. :(

@Barri: Zal het je verbazen als ik wel weet waar deze bus vandaan komt? Sterker nog, hij staat zelfs al op een afbeelding op deze pagina! Deze hebben we enkele maanden geleden geïmporteerd uit Italië met de gedachte hem zelf te bewaren. Van 1e eigenaar, met slechts 78dkm en dubbele schuifdeuren een echte zeldzaamheid. Maar hij was niet Lianengroen, en die stond enkele weken later wel te koop.

720.jpg

@Engineer: Inderdaad erg jammer dat we elkaar niet gesproken hebben! Maar dat gaat vast goed komen op de volgende meeting! Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook steeds meer afhaak bij moderne Volkswagens, het is simpelweg niet meer zo als het vroeger was. Er mist eigenlijk nog één carrosserievariant, en dat is een dubbelcabine pickup. Daar lopen we vast wel eens tegen aan, al hebben we nu al vrijwel alle modeljaar-verschillen wel te pakken.
Van een LT ben ik zeker niet vies, sterker nog, daar hebben we ook nog wel het eea van staan. :cool:

@Klassiekerrijder: De spoorverbreders zijn inderdaad behoorlijk goed zo. Misschien dat ik het nog eens ga proberen met 10mm maar dat heeft geen prioriteit. Zal leuk zijn als je de Cadillac eens tegen zal komen! Wel een foto maken! :D

@Wouter82: Zal inderdaad heel goed kunnen, maar deze wordt helemaal strak. Geen poespas en volledig origineel. Je kent me toch? ;). En ook gewoon in bedrijf zo te zien, leuk![/quote]

@Ibud: Ik vind het hartstikke leuk om aan auto's te werken maar als het (bijna) klaar is heb ik de grap er soms wel af. Dan is het weer een goed excuus om door te wisselen!

@NicoGTR: De originele look zal voor mij altijd voor gaan. Daarom vond ik de 20mm ook net iets te breed. Als ik jou was zal ik het zeker eens op de Clio proberen!

Mooi die groene rij bussies:), daar wordt je vrolijk van.
De verbreders op de pass staan hem goed, zoiezo staat dat op auto's vaak veel beter al is het soms niet praktiser met bv kinderen achterin of een volle vracht.
Zelf ben ik altijd bang dat de lagers pittig op hun donder krijgen.
Mijn audi rijd zonder pacers maar is wel een lager vreterje hoor.

Bedankt! Het is de vraag of de lagers er merkbaar minder lang van mee geen. Maar mocht dat wel zo zijn dan is er nog geen man over boord, want de lagers kosten maar weinig. Heb laatst rechtsvoor nog eentje vervangen.

Zoals jullie inmiddels gewend zijn is er weer eens wat tijd overheen gegaan voordat ik weer met m'n eigen auto's aan de gang kon. Dit alles wordt mede mogelijk gemaakt door een werkelijk perfect presterende Passat die nog geen steek heeft laten vallen. In vergelijking met bovenstaande post zijn wel al weer een paar duizend kilometer verder... :)

Anyway, onderstaande quote is nog steeds van toepassing. De A8 moet de winterauto worden. Dus toch maar eens aan begonnen dit weekend.

Audi80Coupé zei:
Met de meeste drukte achter de rug hoop ik aankomende periode eindelijk te kunnen beginnen met de A8. Het plan om die te gebruiken als zomerauto is dus een beetje in het water gevallen. Maar misschien is het juist wel de ideale winterauto!

De Audi heeft de laatste jaren doorgebracht op een camping waar hij stond als ''vakantieauto''. De beste man was geen poetser waardoor de lak behoorlijk wat te lijden heeft gehad. Daarom gisteren een start gemaakt met een goede wasbeurt en vandaag te vroeg opgestaan om de hele dag te gaan kleien en polijsten. Een boel werk (nadeel van een grotere auto) maar het resultaat mag er zeker zijn! De lak is nu weer naar wens.

720.jpg

720.jpg

720.jpg

Onderstaande foto van de schade op de rechterachterdeur geeft ook een goed beeld van de glans die de lak nu heeft.

720.jpg

Volgende stap is nu het op orde brengen van de sierlijsten rondom. Mijn plan is om de beschadigde exemplaren te laten spuiten samen met de beschadiging op de deur/wielrand. De ontbrekende kunststoflijsten aan de onderzijde moet ik nog zien te vinden. Daarnaast ontbreekt nog het afdekkapje voor het sleepoog in de achterbumper, de antenne op het achterscherm en de originele radio.

De originele radio is zeer zeldzaam want hij is enkel gebruikt in het faceliftmodel zonder navigatie. Dolblij was ik dan ook toen ik een kon kopen in Duitsland. Helaas heeft de DPD er voor gezorgd dat de radio onbruikbaar is geworden. Ondanks de zeer zorgvuldige verpakking van de verkoper heeft hij de reis niet overleefd. DPD stuurt mij en de verkoper overigens van het kastje naar de muur, zegt dat het pakket bij de buren is afgeleverd terwijl het voor de voordeur stond, komt met namen van de buren welke mij (en de buren zelf) totaal onbekend zijn en zegt op een gegeven moment zelfs dat de chauffeur al ontslagen is en dus niet meer nagevraagd kan worden. Kortom: uitermate ontevreden en weer op zoek naar een andere radio...

720.jpg

Voordat ik het vergeet: er is ook weer een nieuwe aanwinst gearriveerd! Ik doe volgend jaar samen met vier vrienden mee aan de Carbage Run en het passende vervoer is al aangekocht! Later meer! :cool:

Wat zonde van de radio! Hier zijn de ervaringen met DPD ook niet zo best, ik adviseer mijn klanten meestal om iets meer bij te betalen en van een andere bezorgdienst gebruik te maken.

Voordat ik het vergeet: er is ook weer een nieuwe aanwinst gearriveerd! Ik doe volgend jaar samen met vier vrienden mee aan de Carbage Run en het passende vervoer is al aangekocht! Later meer!

Spannend.:D

Terug
Bovenaan