Audi80Coupe
Net ingestapt
Welkom in mijn virtuele garage!
Alle auto's staan verderop in dit topic, helaas werken alle foto's niet meer, maar even een korte omschrijving in chronologische volgorde:
Audi Coupé 5E GT 1984
Mijn eerste auto, verdiend met de eerste centjes op 12-jarige leeftijd.
Nog steeds in bezit, maar momenteel in opslag.
Volkswagen 1500 (Kever)
Gekocht als project, inmiddels volledig gerestaureerd: Link naar het topic
Suzuki Alto 0.8 GL 1989
Een 25KM-versie waar ik me vanaf mijn 16e jaar dagelijks in heb bewogen, verkocht op 03-10-12.
Daihatsu Feroza 1.6 Resin Top
Opvolger van de Alto en wederom een 25KM-versie, verkocht op m'n 18e verjaardag: 18-01-13
Suzuki Swift 1.3 GS 1986
M'n eerst echte daily driver vanaf mijn 18e, helaas niet helemaal wat ik er van verwacht had en daarom verkocht op 24-04-2013.
Audi 80 B3 1.9D
Opvolger van de Swift. Een '86-er dus lekker goedkoop mee gereden. Helaas door de welbekende belasting regels in januari 2014 van naam af gehaald en verkocht.
Volkswagen Golf Scorpion
Een stuk goedkoper in de belasting dan de Audi 80 en een heerlijke auto, omdat ik meer kilometers ging maken overgestapt naar een diesel...
Audi 80 B3 1.9TDI quattro
...en wat voor een diesel. De opvolger van de Scorpion was een Audi 80 quattro voorzien van A4-TDI-techniek.
Toyota Camry 2.0 16V GLi
Door een verhuizing voor mijn studie werden de wekelijkse kilometers behoorlijk minder en kon een benzine prima uit. Daarom overgestapt in een '87-er Toyota Camry. Een topauto.
Volkswagen Golf GL Diesel Automaat
Alleen was de Camry niet heel goedkoop in de maandelijkse lasten en kwam een bijzondere Golf beschikbaar. Een witte GL met zwart leren bekleding. Originele diesel met stuurbekrachtiging, schuifdak en mooie BBS-velgen.
Het kilometrage liep weer op en dus besloot ik deze oude bekende weer van stal te halen, waarin ik heb gereden tot januari 2017. De auto staat momenteel in opslag.
Audi 100 1.8
In december 2016 liep ik tegen een leuke Audi 100 met 1.8 viercilinder aan. Omdat mijn wekelijkse kilometers weer daalden een uitgelezen kans om weer over te stappen op benzine. Onverwacht verkocht in 2018.
Cadillac Brougham Limousine by Hess & Eisenhardt
Een weloverwogen aankoop voor de vakantie. Gekocht met een defecte motor. Inmiddels weer rijdbaar en fijne vakanties mee gehad! Met pijn in het hart verkocht in de zomer van 2018...
Volkswagen Passat 2.0 GL
Na verkoop van de Audi 100 was ik op zoek naar een Passat van de 35i-generatie. Deze gevonden in de vorm van een zilvergrijze sedan met 2.0-motor. De auto bleek later een ex-testauto van Volkswagen te zijn.
Audi A8 2.8 V6 30V Tiptronic
Als hobbyauto voor de zomer was ik op zoek naar een Audi A8 van de 1e generatie. Ondanks dat ik liever een V8 quattro had toch tegen deze voorwielaangedreven V6 aangelopen.
Tussendoor
Tijdens mijn studententijd in Arnhem heb ik meerdere hobbyauto's gehad, sommige langer dan de anderen:
- Opel Kadett 1.2N (1976)
- Volkswagen Golf 1.6 CL Automaat (1986)
- Volkswagen Jetta 1.8 GL Automaat (1986)
- Volkswagen Golf 1.3 Pasadena (1990)
- Chevrolet Alero 2.4 (2000) (afkomstig van AutoWeek)
- Honda Jazz 1.2 Luxe (1986)
- Volkswagen Passat 1.6 Comfortline (1997)
- Chevrolet Alero 3.6 (1999)
- Volvo 460 Turbo (1992)
- Volkswagen Vento 1.6 CL (1995)
Vakantieauto's
Voor roadtrips en vakantie's de volgende auto's gekocht en weer verkocht:
- Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD
- BMW 525tds Touring Executive
- Volvo 740 GL 2.4D Boonacker Limousine
Alle auto's staan verderop in dit topic, helaas werken alle foto's niet meer, maar even een korte omschrijving in chronologische volgorde:
Audi Coupé 5E GT 1984
Mijn eerste auto, verdiend met de eerste centjes op 12-jarige leeftijd.
Nog steeds in bezit, maar momenteel in opslag.
Volkswagen 1500 (Kever)
Gekocht als project, inmiddels volledig gerestaureerd: Link naar het topic
Suzuki Alto 0.8 GL 1989
Een 25KM-versie waar ik me vanaf mijn 16e jaar dagelijks in heb bewogen, verkocht op 03-10-12.
Daihatsu Feroza 1.6 Resin Top
Opvolger van de Alto en wederom een 25KM-versie, verkocht op m'n 18e verjaardag: 18-01-13
Suzuki Swift 1.3 GS 1986
M'n eerst echte daily driver vanaf mijn 18e, helaas niet helemaal wat ik er van verwacht had en daarom verkocht op 24-04-2013.
Audi 80 B3 1.9D
Opvolger van de Swift. Een '86-er dus lekker goedkoop mee gereden. Helaas door de welbekende belasting regels in januari 2014 van naam af gehaald en verkocht.
Volkswagen Golf Scorpion
Een stuk goedkoper in de belasting dan de Audi 80 en een heerlijke auto, omdat ik meer kilometers ging maken overgestapt naar een diesel...
...en wat voor een diesel. De opvolger van de Scorpion was een Audi 80 quattro voorzien van A4-TDI-techniek.
Toyota Camry 2.0 16V GLi
Door een verhuizing voor mijn studie werden de wekelijkse kilometers behoorlijk minder en kon een benzine prima uit. Daarom overgestapt in een '87-er Toyota Camry. Een topauto.
Volkswagen Golf GL Diesel Automaat
Alleen was de Camry niet heel goedkoop in de maandelijkse lasten en kwam een bijzondere Golf beschikbaar. Een witte GL met zwart leren bekleding. Originele diesel met stuurbekrachtiging, schuifdak en mooie BBS-velgen.
Het kilometrage liep weer op en dus besloot ik deze oude bekende weer van stal te halen, waarin ik heb gereden tot januari 2017. De auto staat momenteel in opslag.
Audi 100 1.8
In december 2016 liep ik tegen een leuke Audi 100 met 1.8 viercilinder aan. Omdat mijn wekelijkse kilometers weer daalden een uitgelezen kans om weer over te stappen op benzine. Onverwacht verkocht in 2018.
Cadillac Brougham Limousine by Hess & Eisenhardt
Een weloverwogen aankoop voor de vakantie. Gekocht met een defecte motor. Inmiddels weer rijdbaar en fijne vakanties mee gehad! Met pijn in het hart verkocht in de zomer van 2018...
Volkswagen Passat 2.0 GL
Na verkoop van de Audi 100 was ik op zoek naar een Passat van de 35i-generatie. Deze gevonden in de vorm van een zilvergrijze sedan met 2.0-motor. De auto bleek later een ex-testauto van Volkswagen te zijn.
Audi A8 2.8 V6 30V Tiptronic
Als hobbyauto voor de zomer was ik op zoek naar een Audi A8 van de 1e generatie. Ondanks dat ik liever een V8 quattro had toch tegen deze voorwielaangedreven V6 aangelopen.
Tussendoor
Tijdens mijn studententijd in Arnhem heb ik meerdere hobbyauto's gehad, sommige langer dan de anderen:
- Opel Kadett 1.2N (1976)
- Volkswagen Golf 1.6 CL Automaat (1986)
- Volkswagen Jetta 1.8 GL Automaat (1986)
- Volkswagen Golf 1.3 Pasadena (1990)
- Chevrolet Alero 2.4 (2000) (afkomstig van AutoWeek)
- Honda Jazz 1.2 Luxe (1986)
- Volkswagen Passat 1.6 Comfortline (1997)
- Chevrolet Alero 3.6 (1999)
- Volvo 460 Turbo (1992)
- Volkswagen Vento 1.6 CL (1995)
Vakantieauto's
Voor roadtrips en vakantie's de volgende auto's gekocht en weer verkocht:
- Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD
- BMW 525tds Touring Executive
- Volvo 740 GL 2.4D Boonacker Limousine