Audi80Coupé: Audi Coupé GT & Audi 80 TDI & Volkswagen Passat 2.0 GL & Audi A8 2.8 V6

Audi80Coupe

Net ingestapt
Welkom in mijn virtuele garage!

Alle auto's staan verderop in dit topic, helaas werken alle foto's niet meer, maar even een korte omschrijving in chronologische volgorde:

Audi Coupé 5E GT 1984
Mijn eerste auto, verdiend met de eerste centjes op 12-jarige leeftijd.
Nog steeds in bezit, maar momenteel in opslag.

Volkswagen 1500 (Kever)
Gekocht als project, inmiddels volledig gerestaureerd: Link naar het topic

Suzuki Alto 0.8 GL 1989
Een 25KM-versie waar ik me vanaf mijn 16e jaar dagelijks in heb bewogen, verkocht op 03-10-12.

Daihatsu Feroza 1.6 Resin Top
Opvolger van de Alto en wederom een 25KM-versie, verkocht op m'n 18e verjaardag: 18-01-13

Suzuki Swift 1.3 GS 1986
M'n eerst echte daily driver vanaf mijn 18e, helaas niet helemaal wat ik er van verwacht had en daarom verkocht op 24-04-2013.

Audi 80 B3 1.9D
Opvolger van de Swift. Een '86-er dus lekker goedkoop mee gereden. Helaas door de welbekende belasting regels in januari 2014 van naam af gehaald en verkocht.

Volkswagen Golf Scorpion
Een stuk goedkoper in de belasting dan de Audi 80 en een heerlijke auto, omdat ik meer kilometers ging maken overgestapt naar een diesel...

Audi 80 B3 1.9TDI quattro
...en wat voor een diesel. De opvolger van de Scorpion was een Audi 80 quattro voorzien van A4-TDI-techniek.

Toyota Camry 2.0 16V GLi
Door een verhuizing voor mijn studie werden de wekelijkse kilometers behoorlijk minder en kon een benzine prima uit. Daarom overgestapt in een '87-er Toyota Camry. Een topauto.

Volkswagen Golf GL Diesel Automaat
Alleen was de Camry niet heel goedkoop in de maandelijkse lasten en kwam een bijzondere Golf beschikbaar. Een witte GL met zwart leren bekleding. Originele diesel met stuurbekrachtiging, schuifdak en mooie BBS-velgen.

Audi 80 B3 1.9TDI quattro
Het kilometrage liep weer op en dus besloot ik deze oude bekende weer van stal te halen, waarin ik heb gereden tot januari 2017. De auto staat momenteel in opslag.

Audi 100 1.8
In december 2016 liep ik tegen een leuke Audi 100 met 1.8 viercilinder aan. Omdat mijn wekelijkse kilometers weer daalden een uitgelezen kans om weer over te stappen op benzine. Onverwacht verkocht in 2018.

Cadillac Brougham Limousine by Hess & Eisenhardt
Een weloverwogen aankoop voor de vakantie. Gekocht met een defecte motor. Inmiddels weer rijdbaar en fijne vakanties mee gehad! Met pijn in het hart verkocht in de zomer van 2018...

Volkswagen Passat 2.0 GL
Na verkoop van de Audi 100 was ik op zoek naar een Passat van de 35i-generatie. Deze gevonden in de vorm van een zilvergrijze sedan met 2.0-motor. De auto bleek later een ex-testauto van Volkswagen te zijn.

Audi A8 2.8 V6 30V Tiptronic
Als hobbyauto voor de zomer was ik op zoek naar een Audi A8 van de 1e generatie. Ondanks dat ik liever een V8 quattro had toch tegen deze voorwielaangedreven V6 aangelopen.

Tussendoor
Tijdens mijn studententijd in Arnhem heb ik meerdere hobbyauto's gehad, sommige langer dan de anderen:

- Opel Kadett 1.2N (1976)
- Volkswagen Golf 1.6 CL Automaat (1986)
- Volkswagen Jetta 1.8 GL Automaat (1986)
- Volkswagen Golf 1.3 Pasadena (1990)
- Chevrolet Alero 2.4 (2000) (afkomstig van AutoWeek)
- Honda Jazz 1.2 Luxe (1986)
- Volkswagen Passat 1.6 Comfortline (1997)
- Chevrolet Alero 3.6 (1999)
- Volvo 460 Turbo (1992)
- Volkswagen Vento 1.6 CL (1995)

Vakantieauto's
Voor roadtrips en vakantie's de volgende auto's gekocht en weer verkocht:

- Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD
- BMW 525tds Touring Executive
- Volvo 740 GL 2.4D Boonacker Limousine

14 en dan al een auto :)
wel een gave wagen, zal ook wel een mooi geluidje uitkomen ;)

veel succes met opknappen en het orgineel maken ;)

Toen ik 14 was speelde ik nog met afstandsbestuurde wagentjes,o_O
Leuk ding die audi en ook leuk dat een 14-jarige zo'n oude auto nog mooi vind!

Supergaaf zeg! Enne helemaal niet zo gek dat je als 14 jarige dit soort vierkante bakken mooi vind, ben zelf ook zo'n idioot:D

Bedant voor de leuke reacties!

@D.Elzinga: Natuurlijk houd ik hem origineel, ik heb inmiddels namelijk ook al een Teilespender

Eigenlijk als je naar de auto kijkt is het helemaal niet zo'n oude auto. De meeste jongens van 18/19 rijden in Emmen met een Golfje II, die valt in dezelfde leeftijdcategorie. En zij hebben hem helemaal optisch getuned, maar aan boord hebben ze een 1.3tje. Die trek ik er straks allemaal lekker uit, met mijn originele (Oubollige) Audi. :)

Wj+ubRKnRg==.jpg

Ja hooor, weer 1 jaloers hier. wat een auto! Een paar jaar geleden mocht ik stage lopen bij een garage in de buurt, die zo'n beetje 10-15 van die dingen heeft, in elke staat. Nou toen ben ik ook behoooorlijk besmet met de Audi Coupe. de eerste keer dat geluid, dat vergeet je niet;)

Wees daar heel zuinig op, zeker de KM-stand voor zo'n auto is redelijk zeldzaam. De meeste wagens kom je tegen met 2-3 ton(dat zegt ook wat over de betrouwbare techniek...)

Eigenlijk, en vooral als ik zie wat jij voor een auto hebt, spijt 't me dat ik er geen 1 gekocht heb(A)

Sow, dat is niet verkeerd voor een 14 jarige (y)

Zo een zou ik direct willen hebben. Zeker die 5 cilinder.

Doe mij en jezelf 1 plezier, houd hem origineel en behandel hem netjes. Dan heb je over een paar jaar een prachtexemplaar.

Woow gaaf zeg! Ik rijd ook een 5-cilinder, heerlijke sound. Ben benieuwd naar foto's zonder stof.

Complimenten over je schrijfstijl en beheersing van de taal. Kunnen veel volwassenen hier op het forum nog wat van leren! (y)

Ik ben er ook heel zuinig op, uiteraard. Voordat de auto is weg gezet. Heb ik hem helemaal gepoetst, gestofzogen (schrijf je dat zo?) en in de was gezet. Jammer dat er nu zo'n dikke laag stof op ligt.

@D.Elzinga: Ik zoek nog zo'n Autovisie alleen is deze van het nieuwere model (met de Audi 90 neus), ik zoek een test van mijn model.
@Najtreg: Bedoel je misschien Jan Los auto's?

Ik heb ook nog wat foto's gemaakt van onze (Mijn vader en ik) tweede Coupé. Ook een 5-cilinder, maar met een Katalysator, dus met iets minder PK. Bouwjaar 1982.

rimg2546800x600.jpg

rimg2545800x600.jpg

Met in goede staat verkerende velgen, achterlichten, stuur én splinternieuwe uitlaat!

Ja, ik bedoel inderdaad Jan Los. Is maar druk met die coupé's. gelukkig!

@Arievectra: De 1500 staat tijdelijk even stil. Ik heb de auto zelf helemaal kaal gestript, nu is me pa aan de beurt met lassen. Maar aangezien grote drukte (hoezo kredietcrisis?) gaat het nog wel eventjes duren voordat 'ie klaar is!

Nette Audi's hoor(y)
Hadden wij hier maar iets meer ruimte om het huis heen, lijkt me ideaal..

(Je hebt trouwens PB.)

Even dit topic een schop onder haar kont geven.

p1010850k.jpg

p1010849px.jpg

Ik heb inmiddels de 3e Coupé voor de helft kunnen bemachtigen. Ditmaal een facelifter van januari 1985. De auto is compleet in de spuitplamuur en klaar om te spuiten. De bedoeling is dat de auto zover wordt opgebouwd en klaargemaakt of wordt gesloopt. In dat laatste geval wordt het voor mij interessant. Ik heb een paar vraagjes:

p1010852l.jpg

De middenconsole, is die hetzelfde als van het mijn model (post-facelift)? Ik heb geprobeerd het te achterhalen maar doordat de andere middenconsole deels is omgebouwd is het moeilijk te bepalen.

p1010855r.jpg

Deze velgen, ik vind ze echt prachtig. Waarom? Mooi van lelijkheid. :) De naafdopjes zitten erbij en deze bevestigen wat de verkoper ook al zei. De velgen zijn origineel Audi. Heeft iemand foto's van deze velgen onder een Coupé? Of weet iemand meer over deze velgen? Ik heb me suf gegoogled maar kan helemaal niks vinden.

De grijze Coupé, waar alles om draait is nu helemaal weggebouwd achter de onderdelen, ik heb nog een smal paadje waarover ik kan lopen naar de Coupé. Als binnenkort onze nieuwe zolder af is hoop ik er weer bij te kunnen, en er weer in te rijden!

Coole bak. Iemand in mijn dorp rijdt ook in zo'n Audi, daar komt zeker een bruut geluid van af, en dan heeft hij de standaard uitlaat er ook nog onder. Vette bakken zijn het!

Die velgen zijn centra-velgen. Exacte benaming zou ik even moeten opzoeken. Origineel Vw/Audi betwijfel ik.

Gr Jeroen

Alweer vijftien jaar terug reed er bij ons op het dorp een lichtblauwe golf 1 met zulke velgen, zag er heel breed uit, ze waren óók wit!

Hm, het eerste deel van dit topic heb ik gemist. Dit brengt herinneringen in me naar boven! Zelf heb ik een witte Coupé GT5S gehad, facelift model. Dus hetzelfde model als in je eerste post. In mijn ogen ook het mooiste model, maar ik ben dan ook een beetje bevooroordeeld. :D Echt snel was die niet overigens, met 115 pk en een enorm lange 5de versnelling. Zorgde wel voor lekker weinig toeren op de snelweg, maar de acceleratie was dan niet echt geweldig meer.
Ook het verhaal van al ver voor je rijbewijs al een auto hebben herken ik. Ook al was ik er niet zo vroeg bij als jij, met 16 al een auto hebben is toch nog steeds tamelijk vroeg.
Heel erg veel plezier ermee alvast, en inderdaad maar hopen dat je dat rijbewijs snel hebt.

Mooi hoor, zo'n opknapproject. Ik zal het zeker blijven volgen.
Trouwens maar goed dat je nog enkele jaren de tijd hebt :)

Heb me je leeftijd nooit gerealiseerd. Dit topic ook nooit eerder gelezen. Wel je Kever en Audi 100 topic.
Respect!

Mooie Audi, maar de naam is toch nooit Audi 80 Coupé geweest? Mooi ding dat je hebt en ik hoop voor je dat hij snel weer een beetje beter bereikbaar is.

Stel je van de kracht van de (onverwoestbare) 2.3 5 cilinder niet teveel voor. Heb jaren een Audi 80 Cabrio gehad met dit blok. Subliem geluid produceert hij, maar snel kan je hem niet noemen.
Hij zuipt wel als een ketter trouwens.

Maar de 1e de beste TDI trekt je eruit. Het is niet anders. Andere tijden, andere tegenstanders.

Veel succes met je Coupé en ik zal dit topic in de gaten houden.

Ik heb je auto vanmiddag even mogen bewonderen ([size=small]in 1 oogwenk[/size]:cool:)
We wilden even kijken voor een auto, maar je vader zat in Duitsland.

Ziet er top uit hoor (y)
Ik blijf dit topic wel volgen;)

Prachtig ding. Ik ben ook 14, en nu ook meteen ontzettend jaloers. Ik zou ook wel graag een klassieker willen, helaas ben ik niet zo'n geluksvogel, en hebben wij geen loods :(.

Het is rustig op het gebied van de Kever en de Coupé maar ondertussen heb ik een nieuwe auto gekocht. :)

!BrL9C9!CGk~$(KGrHqYH-EQEvG!)H!vvBLyrJWhk1Q~~_12.JPG

Jullie moeten het eerst doen met twee Ebay foto's, maar volgende week ga ik hem ophalen. Het is een belastingvrije Polo Coupé met een 1.1 motor.
Volgens de beschrijving in goede staat, op de verweerde lak na. Er schelen een paar kleine dingetjes aan, maar deze zijn simpel te verhelpen (denk aan gladde banden).

!BrL9IcwB2k~$(KGrHqMH-DcEvFItns1VBLyrKJT22!~~_12.JPG

Volgende week hoop ik hem dus op te halen, en dan kan ik er ook gelijk flink mee aan de gang, het is namelijk vakantie. :LOL:

2 en een half dan eigenlijk.

-Audi Coupé (plus een aandeel in enkele donoren)
-Polo Coupé
-Kever 1500 (samen met me pa)

:cool:

Ik ben inderdaad benieuwd wat het poetsen doet met de auto. Ik hoop dat -ie er weer mooi onderweg komt natuurlijk, but we shall see.

Die oude Polo's zijn best leuk, hopelijk komt de juiste kleur (zowel de lak als de bumpers) weer enigszins terug. Zijn dat originele VW wieldoppen?

Leuk, ook eens iemand die éérst de auto heeft en dan het rijbewijs! Veel plezier met de auto's!

Als ik zo'n terrein had als dat jij hebt, wist ik zeker dat ik niet op het forum was! :cool:

Morgen ga ik de Polo ophalen, ben erg benieuwd! :LOL:

Jammergenoeg ook slechter nieuws, Project Black Herbie is gestopt.

Audi80coupe,

Leuk dat je hem gaat ophalen! Ik verwacht een leuk reisverslag van jou!:cool:
Langskomen zal ik over nadenken... Mits het bedrijf van jullie bij mij in de buurt is.. Anders kom ik zeker langs als ik in het bezit ben van een rijbewijs!:)
Jammer dat het herbie project is gestopt. Maar je hebt nog zat te doen aan de Polo en de Coupe!

Succes!

Dit soort ritjes zijn niet heel bijzonder, gemiddeld drie keer per week gaan we naar Duitsland auto's halen, maar een klein verslagje kan altijd. Wij zitten in Emmen, Drenthe.

De Polo, NIET MEEGENOMEN.

Totaal verrot terwijl in de advertentie stond dat -ie alleen een roestige achterklep had én hij was niet van '85, maar van 1990. Niet zo gunstig dus. Zonde, jammer, jammer. Ben er eigenlijk best wel sneu van, maarja. Gewoon wachten tot er weer wat komt.

Wel heeft mijn vader een leuke T3 Carthago en een Audi 80 GTE gekocht, en drie Kevers bekeken die ons allen tegenvielen.

Terug
Bovenaan