Audi TT ? neen het moet een VW Scirocco worden!

Stif

Kilometervreter
Beste mensen,

Een Audi TT van de tweede serie, dus ongeveer 2006-2012 zou er komen.
Maar er door toe doen van vrouw en kleinkinderen, wordt de horizon verbreed naar een scirocco!, uiteraard een tweeliter
Welke moet het worden, en vooral welke niet. (er is idd al veel geschreven, bv dat je het beste een duitser uit de laatste jaren kan nemen)
Waar op te letten!
Belangrijke opties...wat ontbreekt er enzo.... vooral dit vind ik een belangrijke, bij vw moet je voor alles extra betalen dus.....
Het FSI gebeuren kennen we nu wel , maar wat als een motor al is aangepast of iets. (bv hartogtuning)
Zeg het maar.
Handgeschakeld is een must.
Budget is tot max 12K
[sub]Ik vraag het voor een vriend[/sub]

Beste mensen.

De zoek tocht naar een scirocco is begonnen.
Een type drie natuurlijk.
Anders dan de eerst gekozen TT dus.

Frits79 zei:
Nico GTR zei:
Ik had een 5 cilinder TT toch eerder gewild
Alleen zijn die er niet te vinden met zijn budget.

Vast wel een te vinden met problemen. Ik heb nog nooit meer betaalt voor een auto dan 2200 euro.
En dat bedrag heb ik voor mijn oude Twingo dci neergelegd. :T

Prachtige auto overigens hoor een Scirocco, gewoon een mooie 2.0 zoeken met dealer onderhoud of altijd op de juiste termijn.
Zo slecht zijn die blokken niet. Alleen heel gevoelig voor onderhoud.

De Facelift van de Scirocco is buiten Nederland wel verkocht, voordeel is dat je dan de betere TSI krijgt met riem krijgt ipv ketting.

Mocht je wel voor een originele nl gaan dan is de 122 pk het minst slecht.

Zo te zien is er echt amper aanbod van of de 1.8 of de 2.0.
Dat is echt letterlijk een speld in een hooiberg.

Edit : Of had dat alleen betrekking op de TT?

Ik vind de Scirocco nog steeds een gaaf ding. Belangrijkste vind ik dat ie nog origineel is. En ik zou een voorkeur hebben voor een groene, anders een blauwe. 1.4 TSI of 2.0 TSI is een beetje de keus. Beide hebben hun dingetjes in die jaren, dacht ik.
Een laat exemplaar wordt lastig binnen budget.

Auto encyclopedie zei:
Wellicht is een Volvo C30 of een 3 deurs Renault megane een meer verstandigere keuze.
Maar niet alles is het leven hoeft verstandig te zijn, soms zijn overstandige dingen leuker.

Ja de 2.0 komt uiteindelijk het meest voor.
Een 1.4 ook maar dat is het niet als er ook een 2.0 is.

Een volvo C30 is idd ook even besproken.....

Terug
Bovenaan