Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
unpama zei:Auo staat inmiddels bij de dealer. Toch wel imposante verschijning in het echt. Op de foto's komt hij vrij klein over maar in het echt is dit toch niet het geval. Vooral in de volledig zwarte afwerking erg mooi moet ik zeggen.
speedtouch zei:Ik zal morgen eens gaan kijken, die zwarte toont niet echt imposant, misschien in het echt wel.
unpama zei:speedtouch zei:Ik zal morgen eens gaan kijken, die zwarte toont niet echt imposant, misschien in het echt wel.
En? Oordeel?
unpama zei:speedtouch zei:Ik zal morgen eens gaan kijken, die zwarte toont niet echt imposant, misschien in het echt wel.
En? Oordeel?
speedtouch zei:... het was een 5.0 TDI, heb er even ingezeten...
BENZine zei:speedtouch zei:... het was een 5.0 TDI, heb er even ingezeten...
Lekker hoor zo’n 5 liter diesel![]()
BENZine zei:speedtouch zei:... het was een 5.0 TDI, heb er even ingezeten...
Lekker hoor zo’n 5 liter diesel![]()
Carfanatic zei:Ja, die typenamen slaan werkelijk nergens op.
P. Klieder zei:Wat is het wezenlijke verschil met bijv typebenaming van een BMW 330i?
zeebra zei:@Bird Nerd: Ik heb de test gelezen maar kwam tot een andere conclusie. De Q8 wint met enorme voorsprong de test. Het enige echte minpunt is de motor die op bepaalde frequenties een storend geluid heeft. Het andere minpunt, de grote velgen, kan simpel opgelost worden door een kleinere maat velgen te monteren. Mercedes zal een hele goede nieuwe GLE te bouwen om de Q8 van de troon te kunnen stoten.
Monsieur Le Loure zei:zeebra zei:@Bird Nerd: Ik heb de test gelezen maar kwam tot een andere conclusie. De Q8 wint met enorme voorsprong de test. Het enige echte minpunt is de motor die op bepaalde frequenties een storend geluid heeft. Het andere minpunt, de grote velgen, kan simpel opgelost worden door een kleinere maat velgen te monteren. Mercedes zal een hele goede nieuwe GLE te bouwen om de Q8 van de troon te kunnen stoten.
De basis van de huidige GLE stamt nog af van de ML, al vrij oud dus, dus een hele goede nieuwe GLE is een beetje overtrokken.
En resonanties van de motor verwacht je van een Up 3 cilinder niet van een auto van dit kaliber
Monsieur Le Loure zei:Audi en iets exemplarisch![]()
Joël D. zei:Tsja, een auto die net op de markt is vergelijken met eentje die er al 7 jaar is en binnenkort een opvolger krijgt. Tsja, niet zo gek dat hij dan wint.
Bird Nerd zei:"Der Audi siegt scheinbar locker. Doch der Vergleichstest deckt auch Schwachstellen des neuen Q8 auf. Die sollte Audi schleunigst ausmerzen, denn mit dem GLE-Nachfolger erscheint bald ein gefährlicherer Gegner."
Google translate: "De Audi lijkt gemakkelijk te winnen. Maar de vergelijkende test onthult ook zwakke punten van de nieuwe Q8. De Audi zou snel moeten verdwijnen, want met de GLE-opvolger verschijnt al snel een gevaarlijke tegenstander."
"Aufgrund des heftigen Punktunterschiedes sei an dieser Stelle erwähnt, dass der Audi bei Weitem nicht perfekt ist, sich antriebsseitig sogar Schwächen leistet, die im Premiumsegment fehl am Platze sind"
Google translate: "Vanwege het felle verschil in punten, moet op dit punt worden vermeld dat de Audi verre van perfect is, en zelfs zwakke punten heeft aan de aandrijfzijde, die niet op hun plaats zijn in het premiumsegment."
Lijkt mij best helder
TYN zei:Pfffff.Lachwekkende auto, met z'n 27 inch velgen en grille waar je een Aygo in kan laten verdwijnen. Wel praktisch, nu kun je je dwangmatige compensatiedrang overal mee naartoe nemen..
[size=medium]Audi Q8 nu ook als plug-in hybride[/size]
13 oktober 2020 | De Q8 TFSI e Quattro is de nieuwste aanvulling op het aanbod van TFSI e plug-in hybridemodellen van Audi. De Q8 TFSI e Quattro is er in twee vermogensvarianten: 280 kW / 381 pk en 340 kW / 462 pk. De Audi Q8 55 TFSI e Quattro is vanaf eind oktober 2020 te bestellen vanaf 93.640 euro.
Na de A3, A6, A7 Sportback, A8, Q5 en Q7 is de Q8 het zevende model van Audi met plug-in hybridetechnologie. De Audi Q8 TFSI e Quattro-modellen hebben een aandrijflijn waarin een 3.0 TFSI benzinemotor, een elektromotor die is geïntegreerd in automatische achttraps Tiptronic-transmissie, en een vloeistofgekoelde lithium-ion accu met een capaciteit van 17,8 kWh worden gecombineerd. De Q8 55 TFSI e Quattro heeft een systeemvermogen van 280 kW / 381 pk en een maximaal koppel van 600 Nm. Die combinatie is goed voor een acceleratie van 0-100 km/u in 5,8 seconden en een topsnelheid 240 km/u. Het gemiddelde theoretische verbruik komt uit op 2,6-2,8 l/km (CO2: 59-63 g/km). De Q8 60 TFSI e Quattro is met een vermogen van 340 kW / 462 pk en een koppel van 700 Nm krachtiger. Dit model sprint in 5,4 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u, en vervolgens door naar een begrensde topsnelheid van 240 km/u. Het gemiddelde verbruik bedraagt in theorie 2,7-2,8 l/100 km (CO2: 62-63 g/km).
Het lithium-ion accupakket laat een evolutie in accutechnologie zien. Het is compacter, krachtiger (+0,5 kWh) en lichter (-40 kg) dan het pakket van de Audi Q7 TFSI e Quattro uit 2019. De accucapaciteit van 17,8 kWh maakt voor de Q8 55 TFSI e Quattro een elektrische actieradius van maximaal 47 km in theorie mogelijk (Q8 60 TFSI e Quattro: 45 km). In elektrische modus is de topsnelheid begrensd tot 135 km/u. De Q8 start altijd in elektrische modus en produceert daarbij het wettelijk voorgeschreven geluid (Acoustic Vehicle Alerting System).
Door de EV-modus in het MMI-display te selecteren, rijdt de auto zoveel mogelijk 100% elektrisch. In Hybrid-modus zijn er drie mogelijkheden. In de stand 'Auto' kiest de Q8 TFSI e automatisch de optimale aandrijfwijze op basis van maximale efficiency. In 'Hold' blijft de laadstatus van de batterij op het huidige niveau en in 'Charge' wordt hij tijdens het rijden zo veel mogelijk opgeladen. Het merendeel van alle dagelijkse remacties (vertraging tot 0,3 g) wordt uitgevoerd door de elektromotor. De energie die daarbij vrijkomt, gaat direct naar het accupakket. Bij het afremmen kan tot 80 kW aan energie worden teruggewonnen en bij het 'zeilen' (uitrollen met uitgeschakelde verbrandingsmotor) 25 kW. Voor efficiënter rijden is er de predictive efficiency assistent van de optionele adaptive cruise assist. Deze laat de bestuurder bijvoorbeeld weten wanneer het zinvol is om de voet van het gaspedaal te halen.
De lithium-ion batterij is met 7,4 kW te laden. Het volledig laden van een lege batterij duurt 2,5 uur. Via Shuttel biedt Audi diverse laadmogelijkheden voor thuis, op het werk en onderweg. Met de myAudi app zijn onder meer de laadstatus van de batterij en de resterende actieradius op te vragen. Ook het laadproces en comfortfuncties (voorverwarmen/-koelen van het interieur) zijn via deze app aan te sturen.
Met het standaard Audi drive select kiest de bestuurder uit de rijprofielen comfort, efficiency, dynamic, individual, offroad en allroad. Op basis daarvan worden de karakteristieken van onder meer de 3.0 TFSI, de tiptronic-automaat, de luchtvering (standaard op Q8 60 TFSI e Quattro) en stuurbekrachtiging aangepast. Zo zorgt de elektromotor voor een extra duwtje in de rug bij het accelereren als 'dynamic' is geselecteerd in combinatie met de S-modus van de transmissie.
Elke Q8 TFSI e Quattro biedt naast ruimte voor vijf ook een bagageruimte met een inhoud van 505 liter (1.625 liter met neergeklapte achterbank). Het maximale trekgewicht bedraagt 3,5 ton.
De Audi Q8 TFSI e-modellen zijn vanaf eind oktober te bestellen bij de Nederlandse Audi-dealers. Prijzen beginnen bij € 93.640 voor de Q8 55 TFSI e Quattro.