A
Anoniem
Guest

Alle foto's en info: https://www.motor1.com/photo/3093502/audi-e-tron-in-copenhagen/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
BENZine zei:En die camera's/beeldschermpjes i.p.v. buitenspiegels, ik kan mij niet voorstellen dat het daar prettiger van wordt. Volgens mij zitten die beeldschermpjes ook veel te laag.
D. Elzinga zei:BENZine zei:En die camera's/beeldschermpjes i.p.v. buitenspiegels, ik kan mij niet voorstellen dat het daar prettiger van wordt. Volgens mij zitten die beeldschermpjes ook veel te laag.
Los van dat ik niet echt een grote meerwaarde zie in deze "innovatie": dit hele systeem lijkt me stukken gecompliceerder dan een reguliere buitenspiegel. Ik rij qua reparatiegemak/kosten liever een spiegel dan een camera van een auto af, denk ik...
D. Elzinga zei:BENZine zei:En die camera's/beeldschermpjes i.p.v. buitenspiegels, ik kan mij niet voorstellen dat het daar prettiger van wordt. Volgens mij zitten die beeldschermpjes ook veel te laag.
Los van dat ik niet echt een grote meerwaarde zie in deze "innovatie": dit hele systeem lijkt me stukken gecompliceerder dan een reguliere buitenspiegel. Ik rij qua reparatiegemak/kosten liever een spiegel dan een camera van een auto af, denk ik...
Zoveel mogelijk range is niet zaligmakend. Een lagere range is beter voor de levensduur van de accu. Dan wordt immers niet de volledige capaciteit uitgenut. Bij Tesla zie je achter elkaar problemen met de accu’s. Dat wil je niet.Joël D. zei:Niet echt baanbrekende specificaties, 400 km uit 95 kWh is niet echt indrukwekkend. Ik ben benieuwd naar de praktijkgetallen.
Wouter82 zei:Toch prettig dan dat VAG nu rekening houdt met de levensduur van essentiële onderdelen.
Wouter82 zei:Dat is al langer dan sommige TSI- en DSG-series![]()
iDS zei:Levensgevaarlijk om daar mee te 'spelen' tijdens het rijden.
iDS zei:Mooi interieur maar ergonomisch, naar nieuwe 'goeie' gewoonte bij Audi: ondermaats:
d. Er is kritiek op de oplossing van PSA om de verwarming/koeling via een scherm te bedienen. Dat lijkt me inderdaad omslachtiger dan draaiknoppen maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
Audi plaatst dat scherm dan nog eens in de kelderregionen van het dashboard. Levensgevaarlijk om daar mee te 'spelen' tijdens het rijden.
P. Klieder zei:iDS zei:Mooi interieur maar ergonomisch, naar nieuwe 'goeie' gewoonte bij Audi: ondermaats:
Jij hebt nog nooit in een Audi gezeten blijkbaar... Hoe krijg je het eruit...
Bimmert zei:P. Klieder zei:iDS zei:Mooi interieur maar ergonomisch, naar nieuwe 'goeie' gewoonte bij Audi: ondermaats:
Ik las het ook nog een tweede keer, Audi doet dit soort zaken juist bovengemiddeld goed.
Bimmert zei:P. Klieder zei:iDS zei:Mooi interieur maar ergonomisch, naar nieuwe 'goeie' gewoonte bij Audi: ondermaats:
Ik las het ook nog een tweede keer, Audi doet dit soort zaken juist bovengemiddeld goed.
[D2] zei:Bimmert zei:P. Klieder zei:iDS zei:Mooi interieur maar ergonomisch, naar nieuwe 'goeie' gewoonte bij Audi: ondermaats:
Hilarisch, die verontwaardiging. Audi deed dit soort zaken bovengemiddeld goed. De nieuwste Audi's, waarin de MMI-knoppen vervangen zijn door aanraakschermen, krijgen op vlak van bediening vrijwel unaniem dezelfde kritiek. Zeker als in de vergelijkende test ook een BMW deelneemt, die nog het 'ouderwetse' iDrive heeft. Tuurlijk is het in de Audi's nog steeds beter voor elkaar dan in een PSA of een Volvo (90 of 60-serie), dankzij zaken als haptische feedback en het feit dat de bediening over 2 schermen is verdeeld, maar dat de ergonomie minder goed is geworden valt toch moeilijk te ontkennen.
Ik begrijp hieruit dat je er al in gezeten hebt?iDS zei:Bimmert zei:P. Klieder zei:iDS zei:Mooi interieur maar ergonomisch, naar nieuwe 'goeie' gewoonte bij Audi: ondermaats:
Het maakt niet uit of Audi het in het verleden schitterend of gemiddeld deed, de oplossing met de dubbele schermen én de positie van het paneel van de airco is gewoon slecht: er is al voldoende aangetoond dat hoe verder je moet wegkijken van de weg, hoe langer je aandacht bij het rijden wegvalt. Zo'n digitale bediening van de temperatuur kan ook niet op het gevoel, dus dat scherm staat daar gewoon slecht.
Een gelijkaardige opmerking geldt voor de monitors voor het achteruitkijken: ze staan dichter bij de chauffeur en zijn lager ingeplant dan traditionele spiegels. Je ogen hebben dus een langere tijd nodig om het beeld op te pikken. Ergonomisch een achteruitgang.
Om zo'n zaken te beoordelen moet je niet in de wagen gezeten hebben. De opstelling is op foto's duidelijk genoeg.michel1975 zei:Ik begrijp hieruit dat je er al in gezeten hebt?
Heb zelf overigens geen oordeel over de ergonomie daar ik er nog niet zelf in heb gezeten dus ook nog geen oordeel kan vormen. Misschien is het waardeloos? Misschien is het wel helemaal natuurlijk? Ik weet het niet. Uiterlijk is altijd subjectief. Daar kan ik dan wel van zeggen dat ik het mooi vind.
Hysterisch?Bimmert zei:[D2] zei:Bimmert zei:P. Klieder zei:iDS zei:Mooi interieur maar ergonomisch, naar nieuwe 'goeie' gewoonte bij Audi: ondermaats:
Hilarisch, die verontwaardiging. Audi deed dit soort zaken bovengemiddeld goed. De nieuwste Audi's, waarin de MMI-knoppen vervangen zijn door aanraakschermen, krijgen op vlak van bediening vrijwel unaniem dezelfde kritiek. Zeker als in de vergelijkende test ook een BMW deelneemt, die nog het 'ouderwetse' iDrive heeft. Tuurlijk is het in de Audi's nog steeds beter voor elkaar dan in een PSA of een Volvo (90 of 60-serie), dankzij zaken als haptische feedback en het feit dat de bediening over 2 schermen is verdeeld, maar dat de ergonomie minder goed is geworden valt toch moeilijk te ontkennen.
Er is inderdaad kritiek op die touchscreens, maar zoals je zelf ook opmerkt, doen ze het alsnog beter dan PSA of Volvo en ook beter dan Japanse merken als Lexus. Dus ik vind niet dat je kan stellen dat een Audi qua ergonomie ondermaats is. Dat BMW met I drive een topsysteem heeft ben ik ook met je eens. Ik vind dan ook niet dat ik verontwaardigd reageer, maar dat jij wat hysterisch doet.
Doe niet zo hysterisch.[D2] zei:Hysterisch?Bimmert zei:[D2] zei:Bimmert zei:P. Klieder zei:iDS zei:Mooi interieur maar ergonomisch, naar nieuwe 'goeie' gewoonte bij Audi: ondermaats:
Er is inderdaad kritiek op die touchscreens, maar zoals je zelf ook opmerkt, doen ze het alsnog beter dan PSA of Volvo en ook beter dan Japanse merken als Lexus. Dus ik vind niet dat je kan stellen dat een Audi qua ergonomie ondermaats is. Dat BMW met I drive een topsysteem heeft ben ik ook met je eens. Ik vind dan ook niet dat ik verontwaardigd reageer, maar dat jij wat hysterisch doet.Ik post slechts dat het systeem kritiek krijgt. Wat mijns inziens niet ontkend kan worden. De woordkeuze 'ondermaats' is niet van mij afkomstig, daar kwam IDs mee op de proppen. Maar duidelijk is dat het nieuwe bedieningsconcept van Audi lang niet overal en op alle vlakken de handen op elkaar krijgt. Zelfs allerlei journalisten die volgens complotdenkers gefêteerd worden door VAG hoor je er kritisch over. In dat licht vind ik de reactie op IDs van -met name- Klieder, maar ook van jou verontwaardigd, en dan benoem ik het wat mij betreft heel neutraal. Maar aangezien IDs iets benoemt wat algemeen bekend verondersteld mag worden was hysterisch wellicht ook een passende kwalificatie geweest.
Devalueer het begrip niet zo.michel1975 zei:Doe niet zo hysterisch.
michel1975 zei:Doe niet zo hysterisch.[D2] zei:Hysterisch?Bimmert zei:[D2] zei:Bimmert zei:P. Klieder zei:iDS zei:Mooi interieur maar ergonomisch, naar nieuwe 'goeie' gewoonte bij Audi: ondermaats:
Er is inderdaad kritiek op die touchscreens, maar zoals je zelf ook opmerkt, doen ze het alsnog beter dan PSA of Volvo en ook beter dan Japanse merken als Lexus. Dus ik vind niet dat je kan stellen dat een Audi qua ergonomie ondermaats is. Dat BMW met I drive een topsysteem heeft ben ik ook met je eens. Ik vind dan ook niet dat ik verontwaardigd reageer, maar dat jij wat hysterisch doet.Ik post slechts dat het systeem kritiek krijgt. Wat mijns inziens niet ontkend kan worden. De woordkeuze 'ondermaats' is niet van mij afkomstig, daar kwam IDs mee op de proppen. Maar duidelijk is dat het nieuwe bedieningsconcept van Audi lang niet overal en op alle vlakken de handen op elkaar krijgt. Zelfs allerlei journalisten die volgens complotdenkers gefêteerd worden door VAG hoor je er kritisch over. In dat licht vind ik de reactie op IDs van -met name- Klieder, maar ook van jou verontwaardigd, en dan benoem ik het wat mij betreft heel neutraal. Maar aangezien IDs iets benoemt wat algemeen bekend verondersteld mag worden was hysterisch wellicht ook een passende kwalificatie geweest.
D2’s hebben geen humor. Vrij vertaald naar Duitsers hebben geen humor. Denk zal het maar even uitleggen voor je.[D2] zei:Devalueer het begrip niet zo.michel1975 zei:Doe niet zo hysterisch.
Iemand die bovenstaande mbt de camera’s weet of zijn jullie je emoties nog aan het delen?Sterretje zei:Ik begreep dat de camera’s voor de ‘binnen’spiegels niet overal geleverd worden ivm lokale wet en regelgeving. Hoe is dat in NL? De CW waarde van de auto is 0.30 (0.01 meer dan de ipace) met spiegels en 0.28 met de camera’s. De ipace haalt bij lange na zijn WLTP niet, zou dit bij de e-tron ook zo zijn?
Verder mooie auto, ideaal dat hij 1.800 kg kan trekken. NL prijzen vanaf € 85.000 ofzo? Full options is ‘ie $ 88.000 in Amerika.
s velthuis zei:iDS zei:Levensgevaarlijk om daar mee te 'spelen' tijdens het rijden.
Als je nog zelf geacht zou worden te sturen wel. Maar de bedoeling is dat je dat uit handen gaat geven, zodat je nog meer tijd over houdt voor die schermen...
In dat opzicht konden die achteruitkijkcamera's daar ook wel eens aan bijdragen. De beelden daarvan zijn vermoedelijk ook bruikbaar voor het systeem voor autonoom rijden.
haarr zei:s velthuis zei:iDS zei:Levensgevaarlijk om daar mee te 'spelen' tijdens het rijden.
Als je nog zelf geacht zou worden te sturen wel. Maar de bedoeling is dat je dat uit handen gaat geven, zodat je nog meer tijd over houdt voor die schermen...
In dat opzicht konden die achteruitkijkcamera's daar ook wel eens aan bijdragen. De beelden daarvan zijn vermoedelijk ook bruikbaar voor het systeem voor autonoom rijden.
Als je auto is uitgerust met ACC en Lane Assist kun je gerust 30 seconden op het scherm kijken zonder op de weg te kijken of te sturen. (mits je op de geschikte weg rijdt)![]()