Audi Q3

Wulp

Net ingestapt
Uitgelekte foto's:

f845436e-2019-audi-q3-unveiled-1.jpg

eff011f3-2019-audi-q3-unveiled-4.jpg

788a7222-2019-audi-q3-unveiled-7.jpg

4ae16438-2019-audi-q3-unveiled-2.jpg

Zonder S-Line:
331ac8b5-2019-audi-q3-unveiled-8.jpg

48651ccc-2019-audi-q3-unveiled-3.jpg

Steeds vaker vind ik Audi's mooier zonder S-line. In dit geval valt de hele auto me wat tegen eerlijk gezegd. Te veel gezochte lijntjes en knikjes.

Nu was ik bepaald geen fan van de huidige Q3, maar deze vind ik positief verrassend. Leuk ding!

En nu officieel:

aTYAyV4.jpg

MNgNXKn.jpg

FIFj131.jpg

hAVfBlX.jpg

B1CzEkw.jpg

AWGgtca.jpg

c4B4rlU.jpg

RVlv9vC.jpg

zlVlfbQ.jpg

ern6ez5.jpg

Alle foto's en info: https://www.netcarshow.com/audi/2019-q3/

Ik vind de huidige niet om aan te zien, deze is al een stuk beter. Maar vind hem niet bijzonder mooi, maar ook niet lelijk. Neutraal ;)

https://www.youtube.com/watch?v=nZfKNiijdMg
https://www.youtube.com/watch?v=jj1qk3dN6so
https://www.youtube.com/watch?v=qU1HmOY2Yh0

"hier, jullie krijgen van ons een hoop gratis vliegreisjes en verblijven, als jullie nou gewoon even het persbericht overnemen en elk lijntje aanwijzen dan zijn we helemaal tevree! Oh en geen kritische noten natuurlijk...!" aldus de PR-afdeling van de VW-groep

Dit soort previews lijken wel gemeengoed te worden bij de Duitse merken, maar wat houdt andere merken dan tegen?

De huidige vind ik in de juiste kleur een sympathieke verschijning. De nieuwe oogt een stuk dikker, ziet er goed uit. Zonder meer het mooiste Q-model van Audi wat mij betreft.

Carfanatic zei:
Dit soort previews lijken wel gemeengoed te worden bij de Duitse merken, maar wat houdt andere merken dan tegen?
Niks, van bijvoorbeeld de Peugeot 508 (van de HB en de SW nog een keer nota bene) of de BMW 8-serie zijn dit soort previews ook talrijk. Alleen doet Autoweek kennelijk niet overal aan mee.

Bird Nerd zei:
"hier, jullie krijgen van ons een hoop gratis vliegreisjes en verblijven, als jullie nou gewoon even het persbericht overnemen en elk lijntje aanwijzen dan zijn we helemaal tevree! Oh en geen kritische noten natuurlijk...!" aldus de PR-afdeling van de VW-groep

Heb je behalve je sneue onderbuik ook een bron?

Wat een mooie stoere wagen is het geworden, zee veel fraaier dan het huidige, uitgaande, model. kost wat maar dan heb je ook wat, zeer veel fraaier m.i. dan de xc40.

Lijkt dicht bij de Q5 te komen. En inderdaad veel meer auto dan een XC40 (of een X1).
Zou dat bruine (op dashboard, deurpanelen en stoelen) nou hout zijn, of is het een bepaalde soort leer?

Inderdaad véél beter dan z’n voorganger. Dat heb ik altijd zo’n raar autootje gevonden, daarin reed je echt voor schut.

P. Klieder zei:
Bird Nerd zei:

Ik heb zelf kort in de autojournalistiek gezeten en mijn broer langere tijd. Daarbij is het niks sneu aan om te constateren dat ze voor VAG extra veel moeite doen

Serieus mooie auto deze nieuwe Q3. Heb de Autogefuhl review even bekeken, het bruine is geen hout maar alcantara.
Interieur is erg strak vormgegeven en afgewerkt.
Zal wel met de nodige opties wel een dure auto worden.

Bird Nerd zei:
P. Klieder zei:
Bird Nerd zei:

Ik heb zelf kort in de autojournalistiek gezeten en mijn broer langere tijd. Daarbij is het niks sneu aan om te constateren dat ze voor VAG extra veel moeite doen

En nu je bron dus? Als "journalist" is het een doodzonde om zonder bron maar wat uit te braken.

Journalisten houden meestal hun bron anoniem. Je naïviteit siert je niet trouwens

Deze "journalist" post foto's van een … ahum …. Brilliance V7 ...ahum…. in het Mercedes GLB-topic. Ik zeg nogmaals: Ongeschikt :)

Bird Nerd zei:
Journalisten houden meestal hun bron anoniem. Je naïviteit siert je niet trouwens

Een toetsenbordridder die maar wat uitkraamt zonder bron niet geloven bestempel jij als naïef? Snap wel dat je carrière als "journalist" erg kort was.

BENZine zei:
Inderdaad véél beter dan z’n voorganger. Dat heb ik altijd zo’n raar autootje gevonden, daarin reed je echt voor schut.

:rolleyes: De gemiddelde Nederlander rijdt in een Polo, Picanto of Captur. En daar rijd je in Nederland ook niet mee voor schut.

Precies. Als je teveel geld hebt betaald voor een zo'n raar model Q3 dan rij je dus voor schut.
Geldt niet voor het nieuwe model, die ziet er dus stukken beter uit.

Opmerkelijk, de design taal die Audi voor de Q2 gebruikte, staat dat model goed, maar de Q3 voor geen meter. Dan is de VW Tiguan een aardiger model (dan de Q3).

Blijft erg stil rondom de Q3. Valt ook niet op de Duitse website te configureren, hetzelfde geldt overigens voor de Audi TT facelift..

Was inderdaad wel erg stil. Prijzen zouden in oktober komen en de oranje intro versie zou in november in de showroom staan. Gisteren is de Duitse configurator eindelijk online gegaan. Nederlandse prijzen zijn nog niet bekend gemaakt.

Vermoed dat ze het erg druk hebben gehad met de WLTP-keuring en dat de focus niet volledig op het nieuwe model lag.

Audi-Q3-BMW-X1-Volvo-XC40-1200x800-4969de4aaf3e5283.jpg

Audi-Q3-1200x800-3dcee4117157cc95.jpg

BMW-X1-1200x800-65d09f75db24fc6f.jpg

Volvo-XC40-1200x800-1a23bd12c4486aa1.jpg

Audi-Q3-1200x800-f2f06f8a867ecb89.jpg

1. Audi Q3 525 / 750 punten
2. BMW X1 523 / 750 punten
3. Volvo XC40 497 / 750 punten

Vergelijkingstest: https://www.autobild.de/artikel/audi-q3-bmw-x1-volvo-xc40-test-14344427.html

Verrassend altijd, die Duitsers. Hoe dan ook, ik vind de Q3 een mooie auto. De X1 straalt niks uit, maar de XC40 is de enige die werkelijk een eigen uitstraling heeft.

Geen van de 3 vind ik mooi (auto's in dit segment doen mij sowieso helemaal niets), maar moest ik dan toch kiezen dan zou mijn rijtje er gelijk uitzien als de uitslag van deze test. De Q3 is de minst lelijke en minst truttige van de drie, en ziet er aan de buitenkant iets luxer uit (lijkt bijna van een klasse hoger dan oe andere twee).

Audi Q3 vs. Volvo XC40

201902051125152.jpg

2019020511252715.jpg

1. Audi Q3 35 1.5 TFSI
2. Volvo XC40 T3 1.5

Complete vergelijkingstest (Nederlandstalig): https://www.vroom.be/nl/test/audi-q3-35-tfsi-vs-volvo-xc40-t3-ideaal-pakket-21351

Audi Q3 vs. Mazda CX-5 en Volvo XC40

01_10.jpg

02_10.jpg

1. Audi Q3 35 1.5 TFSI
2. Volvo XC40 T3 1.5
3. Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G

Complete vergelijkingstest: https://www.autoexpress.co.uk/audi/q3/105670/audi-q3-vs-volvo-xc40-vs-mazda-cx-5

Ik zat me al een tijdje af te vragen wat er nou toch nog ontbrak bij Audi, maar natuurlijk! Onmisbare aanvulling van het programma :cry:

Wouter82 zei:
Ik zat me al een tijdje af te vragen wat er nou toch nog ontbrak bij Audi, maar natuurlijk! Onmisbare aanvulling van het programma :cry:

Das altijd zo als je geen doelgroep bent. Of zat jij echt te wachten op de Koenigsegg one:1?

Ik denk (vrees?) dat Audi mij wel tot de doelgroep rekent.

Koenigsegg bouwt momenteel slechts 2 auto's en de One:1 is alweer van een paar jaar terug. De Q3 SB is volgens mij de 8e SUV van Audi op dit moment.

Toegegeven, het oogt niet zo dramatisch als de suv-coupes van sommige concurrenten. Maar dan nog, het enige verschil lijkt een wat onpraktischer daklijn. Waarom bestaat dit?

Alles wat anders is dan de gewone Q3 ziet er slechter uit. Het totaalplaatje doet in het echt waarschijnlijk meer pijn aan de ogen dan op de foto's, zoals de meeste coupé SUV's. Het lulligheidsgehalte van dit soort auto's vind ik nogal hoog.

Liever een Evoque of zo: da's een vlot, modieus ogend en tijdloos vormgegeven ding voor de doelgroep en ziet er niet uit als de slechts mogelijke combinatie van twee extremen.

Ik heb deze een tijdje terug al gezien, en het is wel een leuk model. Maarja, is het nodig? Ik vraag het me ook af. Hij is wel mooi, maar waarom zou je een stukje praktisch gebruiksgemak inruilen voor een iets mooiere lijn, terwijl dat waarschijnlijk ook nog geld kost. Ben benieuwd hoeveel markt er voor is.

Terug
Bovenaan