audi Q3 MMI loopt steeds vaker vast.

philip 1672850

Net ingestapt
laatste weken steeds vaker problemen met MMI infotainment systeem Audi Q3 bouwjaar 2021.
Bij het starten van de wagen wilt systeem "gegevens ophalen" , maar dat scherm blijft uren staan.
Soms is het de dag erna opgelost om dan weer plots opnieuw niets te doen.
Zolang deze melding op scherm staat kan alleen de radio bediend worden via stuurknoppen , alles anders werkt niet

Ik ben vandaag bij Audi dealer geweest en blijkbaar ben ik niet de enige.....er stonden nog 4 wagens met dezelfde problemen.
Technieker moest helaas toegeven dat het een bekend probleem is waar geen oplossing voor bestaat? moet ik daarom een Audi kopen met de slogan "Vorsprung durch technik"?

Heeft er nog iemand problemen hiermee en eventueel een oplossing? Ik kan pas op 4 augustus bij deze dealer terecht voor grondig nazicht! Anderhalve maand wachten....
Spijt van deze aankoop, vorige auto was Volvo V60 ; 10 jaar mee gereden zonder problemen.

Volgens mij heb je véél meer te rechten dan 'nazien' in augustus. In NL kan je de ANWB om advies vragen maar je klinkt Vlaams.

Software is waarschijnlijk de oorzaak en dat is nooit de beste kwaliteit van autofabrikanten geweest. Zeker bij VAG niet. De oorzaak is waarschijnlijk een bepaalde combinatie van (te grote) updates, jouw mobieltje (met teveel contacten, berichten, appleCar gebruik), je muziek (veel folders, albumcovers) of navigatiegebruik.

Bij onervaren ontwikkelaars zie je wel eens dat ze geen benul hebben van geheugenverbruik. Een app, opgeslagen route of lijstje telefoonnummers kost dan ineens honderden megabytes. Dat gaat in 90% van de gevallen goed tot er bijvoorbeeld iemand 300 collega's met foto in zijn telefoonboek heeft en ook nog eens 50 filemeldingen op zijn route heeft.

Probeer de boel minimaal te gebruiken. Begin met alleen FM radio te gebruiken, geen mobieltje koppelen, kan je de dataverbinding van de auto uitzetten? Hou navigatie en verkeerinfo even uit. En dan langzaam uitbreiden, navi proberen, telefoon koppelen maar geen telefoonboek delen, later pas gaan audiostreamen, etc.

Het kan ook pure hardware zijn. Dan moet er een nieuwe module erin.

Vorq zei:
Volgens mij heb je véél meer te rechten dan 'nazien' in augustus. In NL kan je de ANWB om advies vragen maar je klinkt Vlaams.

Software is waarschijnlijk de oorzaak en dat is nooit de beste kwaliteit van autofabrikanten geweest. Zeker bij VAG niet. De oorzaak is waarschijnlijk een bepaalde combinatie van (te grote) updates, jouw mobieltje (met teveel contacten, berichten, appleCar gebruik), je muziek (veel folders, albumcovers) of navigatiegebruik.

Bij onervaren ontwikkelaars zie je wel eens dat ze geen benul hebben van geheugenverbruik. Een app, opgeslagen route of lijstje telefoonnummers kost dan ineens honderden megabytes. Dat gaat in 90% van de gevallen goed tot er bijvoorbeeld iemand 300 collega's met foto in zijn telefoonboek heeft en ook nog eens 50 filemeldingen op zijn route heeft.

Probeer de boel minimaal te gebruiken. Begin met alleen FM radio te gebruiken, geen mobieltje koppelen, kan je de dataverbinding van de auto uitzetten? Hou navigatie en verkeerinfo even uit. En dan langzaam uitbreiden, navi proberen, telefoon koppelen maar geen telefoonboek delen, later pas gaan audiostreamen, etc.

Het kan ook pure hardware zijn. Dan moet er een nieuwe module erin.

Terug
Bovenaan