Audi e-tron Quattro

21wyi8vb472e.jpg


Het Duitse Auto Motor und Sport heeft afbeeldingen in handen gekregen van wat een nieuwe concept-car van Audi zou moeten zijn. Het lijkt erop dat we een vooruitblik op de Audi Q6 te pakken hebben.

Geheel onverwachts heeft het Duitse Auto Motor und Sport een aantal afbeeldingen van een nieuw studiemodel van Audi getoond. Gisteren schreven we nog over de Q6, en het lijkt erop dat we dat model hier in concept-vorm op ons scherm hebben.

Het studiemodel - dat waarschijnlijk tijdens de IAA van Frankfurt z'n publieksdebuut maakt - zou C-BEV zijn gedoopt en is een volledig elektrische SUV. Audi wil met z'n nieuwe elektrische kolos de Tesla Model X van repliek gaan dienen, een SUV waarvan over twee maanden al de eerste exemplaren worden geleverd. Volgens Duitse media moet de elektro-Q6 in de tweede helft van 2018 in productie gaan.

Onder de kap zou een elektrische aandrijflijn liggen waarmee de op het MLB-platform geplaatste Audi zo'n 500 kilometer ver zou kunnen komen. Delen van de elektrische systemen zouden afkomstig zijn van de R8 e-tron. De Q6 krijgt de beschikking over drie elektromotoren, waarvan er twee bij de achteras zijn geplaatst. Het vermogen zou op zo'n 500 pk komen te liggen. We wachten af.

5aly351b9t43.jpg


Bron: https://www.autoweek.nl/nieuws/33750/audi-c-bev-concept-duikt-op

Edit: Ding heet dus geen C-BEV, maar e-tron Quattro.
 
Volgens AMS krijgt de uiteindelijke Q6 overigens meer een coupé-lijn, om directe concurrentie met de X6 en GLE aan te kunnen gaan.
 

Guest
[size=x-large]Audi will preview Tesla Model X fighter with Frankfurt show concept[/size]


Audi previewed its upcoming electric SUV with this sketch. The SUV will have a new design that the company is developing for its EVs.

Photo credit: Audi

SHANGHAI -- Audi will preview a sporty, electric-powered crossover as a concept vehicle at the Frankfurt auto show in September.

Company sources say it will be based on Volkswagen group's second-generation MLB modular-longitudinal platform and will feature extreme aerodynamic styling that will be unique to the new model.

The electric vehicle could be joined by plug-in hybrid and hydrogen-powered versions, the sources said.

At the recent CES Asia event here, Audi r&d boss Ulrich Hackenberg said the crossover -- which he referred to as a "sports activity vehicle" -- would be launched in early 2018.

He said it would have a range of more than 500 kilometers (310 miles) in electric mode.

The vehicle will target the upcoming Tesla Model X, as well as future plug-in hybrid models from Porsche and BMW.

The crossover will have a new design that the company is developing for its EVs and plug-in hybrids. Company sources said it could be call the Q6.

At the CES Asia event, Audi CEO Rupert Stadler confirmed that production would top 10,000 vehicles. "Otherwise," he said, "it wouldn't be worth it."

162589AudiQ6Illustration1200x8004fd4d6d462008588.jpg


https://europe.autonews.com/article/20150608/COPY/306089939/audi-will-preview-tesla-model-x-fighter-with-frankfurt-show-concept

Ben benieuwd! :)
 
De concept heet e-tron Quattro:

9p7yr98bm7mo.jpg


0p5y87wb77fn.jpg


u9lyvv7b2mfs.jpg


cc5y1z9bilsv.jpg


21wyi8vb472e.jpg


5aly351b9t43.jpg


[size=x-large]Elektrische concept debuteert op IAA[/size]

Audi heeft de eerste details vrijgegeven van z'n e-tron Quattro Concept. Audi geeft vijf schetsen tegelijk vrij en negeert daarbij maar even het feit dat we onlangs al de definitieve auto op gelekte afbeeldingen zagen. De e-tron Quattro Concept krijgt een actieradius van meer dan 500 kilometer. Dat komt in de eerste plaats doordat het merk uit Ingolstadt de laatste batterijtechniek gebruikt. De grote accu bevindt zich onder het passagierscompartiment, wat voor een laag zwaartepunt zorgt. Dat beïnvloedt de rijeigenschappen weer positief. De e-tron Quattro Concept heeft drie elektromotoren tot z'n beschikking: eentje bij de vooras en twee op de achteras. Ook aerodynamische voorzieningen spelen daarbij een rol. Aan de voorkant, zijkant en achterkant van de concept-car zijn er bewegende onderdelen die de luchtstromen beïnvloeden. De onderkant van de auto is bovendien helemaal vlak. Zodoende is de Cw-waarde 0,25, de laagste waarde voor een SUV. De concept-car zit qua formaat tussen de Q5 en Q7 in, meldt Audi. Zodoende lijkt dit de voorbode voor de door het merk zelf al bevestigde Q6. Die auto moet het de Tesla Model X moeilijk maken. We verwachten het definitieve debuut van de concept-car in de aanloop naar de IAA in Frankfurt. Mogelijk is dat pas op de Volkswagen Group Night aan de vooravond van de grootste autoshow van het najaar.
https://www.autoweek.nl/nieuws/33944/audi-schetst-e-tron-quattro-concept
 
e-tron Quattro... Dat is wel een heel ongeïnspireerde naam. Ik ben benieuwd naar echte foto's. Vooralsnog vind ik 'm niet zo heel onderscheidend van Audi's andere Q's.
 
Yellow Cab zei:
e-tron Quattro... Dat is wel een heel ongeïnspireerde naam. Ik ben benieuwd naar echte foto's. Vooralsnog vind ik 'm niet zo heel onderscheidend van Audi's andere Q's.

De vormgeving sluit dus naadloos aan op de naam...:T
 
Wat een bombarie om een concept car. Het is toch beschamend dat het merk wat het slogan "voorsprong door techniek" draagt niet eens een EV in het programma heeft, laat staan dat men met Tesla mee kan komen.

Het praktijkverbruik van een A3 e-tron komt niet eens in de buurt bij het verbruik van een 10 jaar oude Prius. Waarbij de de e-tron ook nog eens valsspeelt door te stekker en.

Audi: voorsprong in marketing
 
De neus oogt alvast als een verkeerd ineengezet bouwpakket.
 
Lijkt wel een vissenbek die voorkant, nah!
Achterkant vind ik (voor zover te zien) wel strak ogen. Verder weinig spannends zonder Audi DNA, vooral de zijkant.
 
Audi-e-tron-quattro-14.jpg


Audi-e-tron-quattro-18.jpg


Audi-e-tron-quattro-17.jpg


Audi-e-tron-quattro-16.jpg


Audi-e-tron-quattro-15.jpg


Audi-e-tron-quattro-7.jpg


Audi-e-tron-quattro-20.jpg


Audi-e-tron-quattro-23.jpg


Audi-e-tron-quattro-8.jpg


Audi-e-tron-quattro-10.jpg


Audi-e-tron-quattro-11.jpg


Audi-e-tron-quattro-24.jpg


Audi-e-tron-quattro-26.jpg


Alle pics: https://www.carscoops.com/2015/09/audi-e-tron-quattro-concept-officially.html

Meh deze Audi doet mij dan weer niets. Wat grof getekend en het de vorm zelf is ook niet heel bijzonder. Wel leuk om te zien hoe de vorm van de grille toch meer begint te veranderen. Bij de Q7 is de bovenzijde al stukje langer dan voorheen

audi-q7-displayed-neckarsulm-6.jpg
 
Tsja, er is zo nog maar weinig fantasie voor nodig om te zien hoe de prodcutieversie er dan uit gaat zien. Niets opzienbarends, maar wel mooier dan een Q7.

Overigens, als je hem naast de concept zet zie je goed hoeveel suffiger een auto wordt door iets andere verhoudingen en details.

bzlyc8cb3088_800.jpg


Audi-e-tron-quattro-10.jpg
 
Mooie wagen zo te zien, ziet er strak uit, echt Audi ook!
 
Live @ Autosalon van Genève:

1001_o.jpg


1002_o.jpg


1004_o.jpg


1005_o.jpg


Meer foto's: https://car.watch.impress.co.jp/docs/event_repo/2018geneva/1110090.html
 
e-tron Sportback Concept @ Genève: https://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows-geneva-motor-show/2019-audi-e-tron-sportback-previewed-geneva

audi_etron_sportback_geneva_-_front.jpg


audi_etron_sportback_geneva_-_side.jpg


audi_etron_sportback_geneva.jpg


Kijk nu al uit naar de 100.000 teasers. Sowieso echt een auto om naar uit te kijken...
 
Ah ja, dit gaatje was inderdaad nog niet gevuld. Waarom is dit eigenlijk nog een concept, camouflage eraf en normale wielen eronder en je ziet de productieversie...
 
012_o.jpg


009_o.jpg


010_o.jpg


011_o.jpg


Bron: https://car.watch.impress.co.jp/docs/event_repo/geneva2019/1173077.html

D Elzinga zei:
Ah ja, dit gaatje was inderdaad nog niet gevuld. Waarom is dit eigenlijk nog een concept, camouflage eraf en normale wielen eronder en je ziet de productieversie...

Maar zo kan men wel de spanning langzaam opvoeren.
 
D Elzinga zei:
Ah ja, dit gaatje was inderdaad nog niet gevuld. Waarom is dit eigenlijk nog een concept, camouflage eraf en normale wielen eronder en je ziet de productieversie...

Is geen concept, officieel e-tron Sportback prototype.
 
Terug
Bovenaan