Audi Concept C roadster

Alfista

Wegverkenner

Highlights Audi Concept C​

• Elektrische sportauto gaat in productie
  • Introduceert strakke, rustigere designtaal ...
  • ... inclusief totaal nieuw familiegezicht voor Audi

Audi-C-Concept-Coupe-1-Copy-1024x576.webp

Audi-C-Concept-Coupe-2-Copy-1024x576.webp

Audi-C-Concept-Coupe-3-Copy-1024x576.webp

Audi-C-Concept-Coupe-4-Copy-1024x576.webp

Audi-C-Concept-Coupe-5-Copy-1024x576.webp

Audi-C-Concept-Coupe-8-Copy-1024x576.webp

Audi-C-Concept-Coupe-9-Copy-1024x576.webp

Audi-C-Concept-Coupe-10-Copy-1024x576.webp

Audi-C-Concept-Coupe-13-Copy-1024x576.webp

Audi-C-Concept-Coupe-14-Copy-1024x576.webp

Audi-C-Concept-Coupe-15-Copy-1024x576.webp

Audi-C-Concept-Coupe-16-Copy-1024x576.webp

Audi-C-Concept-Coupe-17-Copy-1024x576.webp

Audi-C-Concept-Coupe-44-Copy-1024x768.webp

Laatst bewerkt:
Meh. Ik had van de nieuwe designchef toch wat meer verwacht. Deze concept had van 10-15 jaar geleden kunnen zijn. Het blijft een behoudend volk daar in Beieren. En ja, de lijnvoering is een stuk rustiger dan de meest recente productie-Audi's, maar concept cars ogen meestal heel glad dus dat zegt niet alles.

En dat interieur, tsja, ook wel beter dan wat er in de recente productie-Audi's zit, maar an sich is het 13 in 12, de Chinezen stoppen dit al jaren in hun productie-auto's.

Ergo: Ja, ik zie rust en eenvoud terug in deze auto, maar erg geïnspireerd oogt het niet.

...wat niet wegneemt dat er toch best een paar mooie details te bewonderen is...

A251447_web_960.jpg
A251446_web_960.jpg
A251496_web_960.jpeg
A251448_web_960.jpg

Laatst bewerkt:
Vreselijk, een elektrische sportauto. Met waarschijnlijk torenhoog prijskaartje wat totaal niet verkopen gaat. Voorspelling: deze komt uiteindelijk toch niet. Directie Audi komt met statement: ja met de huidige uitdagende marktomstandigheden en de idiote Europese regelgeving hebben we besloten ervan af te zien.

• Leuk
Waarderingen: 944
Gelukkig heb jij het niet voor het zeggen. Productie is al aangekondigd, en je kan jezelf uit de waan halen dat je bet beter weet dan Audi’s CEO.

Ik vind er weinig sierlijks aan en van de zijkant ook niet echt sportief. Een rustigere designtaal is wel gewenst.

Het toekomstige broertje van de Porsche 718 Boxster en Cayman lees ik in carscoops.com . Vraag blijft in hoeverre er een publiek is voor een elektrische sportwagen.

Het interieur en de achterkant (op het ontbreken van een achterruit na) zien er erg goed uit, maar die voorkant is niet om aan te zien. Ook het 'verdwijnen van de singleframe grille' is discutabel, want ik zie gewoon nog een groot zwart vlak aan de voorkant. Maar doordat deze te smal en te hoog is (las een mooie referentie naar een snor), helaas ook compleet uit balans.

Na het zien van de video heb ik mijn mening toch enigszins moeten herzien. Vanuit bepaalde hoeken toch wel echt een "lekkere" auto om te zien, bovendien is de concept behoorlijk productierijp, en maakt op mij toch wel indruk met de kwaliteitsuitstraling. Alleen die voorkant...Waarom toch zo krampachtig vasthouden aan het idee van een radiatorgrille? Ik weet, "we" kennen audi allemaal als dat merk met die enorme grilles, maar uiteindelijk is de Single Frame Grille ook maar een fase in de historie van het merk. Misschien is de elektrificatie een mooi moment om er vanaf te stappen?

Wat een poeha om een toch niet bijster boeiend ontwerp. Ben het er volkomen mee eens dat Audi weer meer richting de jaren negentig/nul zou moeten gaan qua ontwerpen, maar dit lijkt meer op een render van een Audi-fan.

Terug
Bovenaan