Audi A8 D5 (2017) | Nieuw: facelift 2021

O5QdJXk.jpg

Tja tegenwoordig werkt extra gelaagd/getint glas ook prima toch?

Op die manier van jou is daar toch echt een 'stijltje' voor nodig...
En dat heeft Audi dus, uit kostenbesparing op het topmodel, niet gedaan.

Vreemd dat de bestverkopende concurrent het wel nodig acht dan, niet?;)

@Jopie: je had het over de Nederlandse taal en verwijst nu naar de Engelstalige Wikipedia: een 'pillar' is niet hetzelfde als een 'pilaar'.
Zelfs de uitdrukking die je wenst te gebruiken is niet correct.
Ik stel dan ook voor dat je ermee stopt met op de man te spelen door te pogen anderen op hun al dan niet correcte taalgebruik te wijzen en dat je to the point reageert.

@Idsje: De enige die compleet offtopic gaat en onnozel reageert ben jij, een betere wereld begint bij jezelf;)

Zou A8 Horch de naam worden? https://www.motor1.com/news/466800/audi-a8-horch-spy-photos/ Vraag me af of er nog een enkele persoon in de doelgroep is die die naam kent.

Joop 5528328 zei:
Zou A8 Horch de naam worden? https://www.motor1.com/news/466800/audi-a8-horch-spy-photos/ Vraag me af of er nog een enkele persoon in de doelgroep is die die naam kent.

Dat vroeg ik mij dus ook al af. Maar het lijkt mij vooral niet heel aantrekkelijk klinken op de belangrijke blingbling-markten als Rusland, China en de VS.

Joop 5528328 zei:

Dan verwijs ik je wederom naar mijn vorige argument en dat is dat de A8 van zichzelf al een derde zijruit heeft en de S-klasse niet. Een Phantom heeft ook geen extra stijl erbij

MCW zei:
Joop 5528328 zei:

Dan verwijs ik je wederom naar mijn vorige argument en dat is dat de A8 van zichzelf al een derde zijruit heeft en de S-klasse niet. Een Phantom heeft ook geen extra stijl erbij

Het gaat om een verticale stijl waar de passagier achter kan zitten, zoals ook een phantom dat heeft.
Alleen de Audi heeft dat dus niet, hoogstwaarschijnlijk uit kostenbesparing.

fba5152c75a91a0149e8edc8c6c52b3b.jpg

Het gaat om een verticale stijl waar de passagier achter kan zitten, zoals ook een phantom dat heeft.

A: is ook niet verticaal
B: zoals je ziet heeft de Phantom al een derde zijruit dus vandaar die stijl, net zoals de A8 dat heeft. Alleen uitvoering is anders maar dat heeft meer met het algemene ontwerp van de auto te maken.

MCW zei:

A: is ook niet verticaal en uiteraard weet ik hoe de RR eruit ziet
B: zoals je ziet heeft de Phantom al een derde zijruit dus vandaar die stijl, net zoals de A8 dat heeft. Alleen uitvoering is anders maar dat heeft meer met het algemene ontwerp van de auto te maken.

Dat is dus precies wat ik, met de foto van de Maybach, liet zien. Mercedes-Benz heeft de Maybach een verticale stijl gegeven, dat heeft Audi niet gedaan om duistere redenen... Wel of geen derde zijruit gaat het niet om.

Tuurlijk wel. Want daardoor heeft de Maybach een extra stijl. Evenveel als de RR en A8 (4 dus). En zijruiten moeten ook (bijna) helemaal naar beneden kunnen dus dat heeft er vaak ook mee te maken. Het is slechts jouw beleving dat het verticaal had moeten zijn

MCW zei:
Tuurlijk wel. Want daardoor heeft de Maybach een extra stijl. Evenveel als de RR en A8 (4 dus). En zijruiten moeten ook (bijna) helemaal naar beneden kunnen dus dat heeft er vaak ook mee te maken. Het is slechts jouw beleving dat het verticaal had moeten zijn

Okay, je begrijpt mijn punt dus niet. Het idee van een Maybach, en ook Rolls-Royce, is dat je achterin beschut zit. In privacy achter de (verticale)stijl. Dat heeft Mercedes-Benz opgelost door de Maybach een andere 'deurlijn' dan de gewone S-Klasse te geven. Audi vind dat blijkbaar niet zo belangrijk en gaat voor de goedkopere oplossing, met een enorm grote deur tot gevolg. Dat is wat ik laat zien.

(y) Dat is dan hun keuze, hoeft niet iedereen na te doen

Impressies normale A8 FL

audi-a8-rest-front2.jpg.

audi-a8-rest-rear2.jpg.

Heel het verhaaltje over het beschut zitten ontkracht:
mercedes-maybach-s-klasse-pullman-294503-800.jpg

Als je meer geld uitgeeft, minder 'recht' op discretie?
Het gaat er hem gewoon om een brede instap voor de passagiers te creëren.
Om een discreet interieur te creëren worden er gewoon gordijntjes voorzien.

Mercedes-Maybach-Pullman-2015-003.jpg

Er valt niks te ontkrachten, dat is de reden van die stijl. Of weet jij het beter dan M-B?o_O

Terug
Bovenaan