Audi A6 e-tron

Matt 5069850

Asfaltkampioen
audi-a6-e-tron-first-spy-shots.jpg

Bron en alle foto's: https://www.motor1.com/news/573679/audi-a6-e-tron-spied/ De concept car:

4piyqjxbmw15.jpg

h36y64hbetk1.jpg

Productiemodel krijgt iig andere neus; gespleten koplampen, net als bij de Q6 e-tron: https://www.autoreview.nl/nieuws/au...he-audi-q6-e-tron-ziet-er-uit-als-een-citroen

Laatst bewerkt door een moderator:
Productiemodel wordt weer gehinderd door de accu bodem van ca 15 cm, daardoor hoger en plomper dan concept lijkt het

B56 zei:
Productiemodel wordt weer gehinderd door de accu bodem van ca 15 cm, daardoor hoger en plomper dan concept lijkt het

Nope, daar was bij de concept ook al rekening mee gehouden. Dat is het verschil niet.

Dat het geen SUV is of cross-over daar verdient Audi al dik applaus voor, erg mooi model. Wel wat gedrongen en 'zwaar' van opzij gezien zoals bijna bij elke EV veroorzaakt door de zware accu's.

Daar is ook niet heel veel voor nodig. En vast ook niet toevallig dat Audi voor een liftback kiest.

Ik vind de e-tron reeks van Audi vele malen mooier dan wat ze met de EQ-serie doen. Als ie veel op de concept car lijkt wordt het een schitterende auto. Hopelijk niet zo lomp als de i4. Die vind ik erg tegenvallen in het echt. Lijkt wel alsof het staal boven de ramenpartij erg dik is.

Heb ik gedaan. Algemene lijn, het korte kontje, de heup op achterscherm, brede achterlampen, het ontwerp van de achterbumper (zij het iets afgezwakt), het ontwerp van de skirts en dan zwarte erboven enz.

Zeer fraai, mag zo in productie, eindelijk weer een mooie Audi en gelukkig geen SUV.

100x mooier dan zo’n suv-geval, en ik moet nog zien wat BMW en MB hier tegenover gaan zetten.

Hier alle foto's en niet zo klein: https://www.carscoops.com/2022/05/2024-audi-a6-e-tron-shaping-up-to-be-a-real-looker/

Zwaarlijvig zo te zien en gedrongen, zeker vergeleken met de Polestar 5 op de homepage van AW. Blijft blijkbaar erg lastig een elegant ontwerp te maken van een EV sedan.

CD9LOP zei:
Zwaarlijvig zo te zien en gedrongen, zeker vergeleken met de Polestar 5 op de homepage van AW. Blijft blijkbaar erg lastig een elegant ontwerp te maken van een EV sedan.
Voorspelbare reactie maar als deze wagen iets niet heeft, is het zwaarlijvigheid. Dat blijkt ook wel uit de foto's van het prototype van deze wagen.

Precies, dit is juist een dynamisch gelijnd model. Dat zie je weinig bij EV's.
Hoop wel dat die overdreven diffusor van de concept car achterwege blijft.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Mooie Opel Ampera!

:confused: o_O
Daar moet je vooral al die foto's voor 'quoten'. Er is trouwens geen enkele gelijkenis met een Ampera (op de 4 wielen na)...meer en meer gekken op het forum :T

Gelukkig had ie de foto's gequote anders dacht ik dat ie het over een Opel zou hebben, lijkt mij logischer in een Audi A6-topic met Audi A6-foto's.... ;)

Lijkt een mooie auto te worden, maar dan moeten ze er niet zo’n dashboard in zetten als in de nieuwe A4 en Q5.

Gelukkig geen Suv, vind de auto wel "zwaar" ogen wat lomp. Ongetwijfeld zal het batterijpakket daar de oorzaak van zijn. Ben benieuwd naar eindresultaat.

Ziet er idd nogal zwaar uit, ik hoop dat de Avant beter in proportie is (dat was toch zo bij de concept cars).
Hopelijk beginnen de Duitse merken op niveau van Tesla te komen op gebied van verbruik en laadcapaciteiten. Het probleem vandaag is dat als een een competitieve EV wilt, je of en Tesla hebt, of een Hyundai. Niks mis daarmee, maar het design spreekt me in geen van beide gevallen aan.

Ik vind het niet zozeer lelijk, maar best sneu dat Audi "voorsprong door techniek" hier 10 jaar na Citroën nog mee komt.

Door de obese vormgeving lijkt de auto meer een A4 qua proporties maar verder wel aardig. Hoop dat interieur er hoogwaradiger uitziet dan hardplastic interieur van de nieuwe A5, dat is duidelijk op de foto's te zien, jmmr.

De Avant kan wel wat worden. De Liftback ben ik al eens tegengekomen (gecamoufleerd welliswaar) op de autobahn, maar geeft idd een heel "lompe" indruk.
Net zoals de ID7, als Liftback heel lomp, als Tourer beter in proportie.

Terug
Bovenaan