Audi A5

Greg 190780 zei:
Met je eens, maar sommige mensen willen 'persé' moeilijk doen. Nu is de IS of de GS een sedan, misschien wil TS een coupé.

Als ik eerlijk ben vind ik de IS er als een coupé-achtige sedan (of een sedan-achtige coupé?) uitzien:

lexus-is-250-comfort-line-pro-geweldige-nette-auto.jpg

Terwijl de A5 Coupé wat meer op een sedan-achtige coupé (of tóch een coupé-achtige sedan?) lijkt, nietwaar?
midi.gif

audi-a5-2-5cb33dbdeca042c52ffa0c.jpg

a048.gif
[size=x-small].[/size]​

Dus er zijn ook twee verschillende navigaties?

Ik vind het erg belangrijk om muziek via de telefoon af te kunnen spelen, ik ga er van uit dat ze AUX hebben? Iemand een idee?

Jazzik zei:
Greg 190780 zei:
Met je eens, maar sommige mensen willen 'persé' moeilijk doen. Nu is de IS of de GS een sedan, misschien wil TS een coupé.

Als ik eerlijk ben vind ik de IS er als een coupé-achtige sedan (of een sedan-achtige coupé?) uitzien:

Terwijl de A5 Coupé wat meer op een sedan-achtige coupé (of tóch een coupé-achtige sedan?) lijkt, nietwaar?
midi.gif

a048.gif
[size=x-small].[/size]​

Kiezen tussen japanse perfectie met een heerlijk betrouwbare V6 met een degelijke automatische versnellingsbak of een merk dat pretendeert voorsprong door techniek te zijn wat nogal tegen blijkt de vallen zou toch makkelijk moeten zijn.Blijkbaar niet en dat is bijzonder.

Ik blijf de komende tijd lekker in mijn japanner rijden, zorgeloos van apk naar apk zonder tussentijdse reparaties, contactsleutel omdraaien zonder bang te zijn voor motorstoringslampjes. Die tijd heb ik wel achter de rug na mijn Alfa 159 van de hand gedaan te hebben.

MLL zei:
Jazzik zei:
Greg 190780 zei:

midi.gif

a048.gif
[size=x-small].[/size]​

Kiezen tussen japanse perfectie met een heerlijk betrouwbare V6 met een degelijke automatische versnellingsbak of een merk dat pretendeert voorsprong door techniek te zijn wat nogal tegen blijkt de vallen zou toch makkelijk moeten zijn.Blijkbaar niet en dat is bijzonder.

Ik blijf de komende tijd lekker in mijn japanner rijden, zorgeloos van apk naar apk zonder tussentijdse reparaties, contactsleutel omdraaien zonder bang te zijn voor motorstoringslampjes. Die tijd heb ik wel achter de rug na mijn Alfa 159 van de hand gedaan te hebben.
Maar moet je dan een auto kopen die je absoluut niet mooi vind maar wel heel betrouwbaar? Persoonlijk zou ik ook voor de Lexus gaan.
Maar de eerder genoemde Laguna coupe is ook een optie

of een gewone laguna want dat is net als de A5 een liftback , alleen is er een slimme marketing afdeling bij audi die het 5 deurs coupe noemen en hele volksstammen trappen er in.

Dat hele premium slaat nergens op dat zit echt tussen de oren..

Als iemand mij vraagt wat voor merk auto ik rijd zeg ik steevast Toyota , wat het feitelijk ook is . Een Toyota Altezza.
Ik heb nog nooit iemand horen roepen dat ie een Golf rijdt ipv een A3 , die vier ringen lijken nogal een magisch effect te geven. Ik zelf kan er alleen niet de vinger achter leggen wat nu precies de magie is.

Ik heb nu een MB Vito maar ik vond mijn vorige Trafic lekkerder rijden. Enige voordeel van de Vito is dat het dashboard makkelijker schoon te houden is omdat daar geen diepliggende kieren tussen de paneelaansluitingen zitten.

volkrak 2550947 zei:

Ik vind het erg belangrijk om muziek via de telefoon af te kunnen spelen, ik ga er van uit dat ze AUX hebben? Iemand een idee?

Je kunt ook zelf even een beetje moeite doen;

2 seconden op google: KLIK

audi's vind ik over het algemeen vrij kaal uitgerust. zelfs met S-line en pro-line of pro-line S moet de eerste eigenaar nog wel wat opties of aanvullende pakketten hebben aangekruist om een beetje luxe te hebben die je eigenlijk standaard mag verwachten in zo'n auto. Het kan dus zijn dat de een veel luxer is uitgerust dan de andere, ondanks ze beide misschien pro-line s zijn.

Overigens over de S-line, ik zou daar wel eerst mee rijden. De audi modellen met S-line onderstel (niet addeptief) vind ik doorgaans erg stoterig en doet zelfs een beetje afbreuk aan de auto. Zeker omdat de A5 (en A4) gewoon geen sportieve auto's zijn om te rijden, zo'n S-line onderstel verstrekt dat gevoel alleen maar.

Ten opzichte van een A5 is een Laguna (5 deurs of coupe) een vorstelijke burcht van betrouwbaarheid.

Een Coupe 3.5 V6 INITIALE .... ik val er niet op...maar het is ene machtige auto.

Ook dan is een 2.0T of 2.0 verstandiger.

MLL zei:
Jazzik zei:
Greg 190780 zei:

midi.gif

a048.gif
[size=x-small].[/size]​

De v6 is een heerlijk betrouwbaar blok. De 2.2 177 pk(toyota d-cat) diesel moet je overigens ver weg van blijven. Daar hebben ze bij Toyota nog steeds slapeloze nachten van.

volkrak 2550947 zei:

Volgens de carbase hebben ze beide een audio ingang. En optioneel een bluetooth aansluiting.
Navigatie met kaarten <2010, het staat vooral mooi zo'n scherm, maar of je er echt wat aan hebt ,is een tweede..

Bedankt.

Ik zie nogal wat auto’s die gechipt zijn. Moet ik daar van wegblijven of is het juist goed?

Je kijkt naar oude auto's, bij het gebruik van meer vermogen door chippen kun je meer slijtage aan verschillende onderdelen hebben, de kans op defecten neemt hierdoor toe.

Het hangt er ook vanaf hoe deskundig het chippen gebeurt is, het zou niet mijn voorkeur hebben, of het vermogen moet weinig afwijken van standaard.

Sorry hoor, ik heb het hele verhaal helemaal niet gelezen, wel je openingspost.
Als je zo graag zo'n auto zou willen, dan moet je het gewoon doen.
Alleen al om hier jaren later weer op terug kunnen kijken, want laten we zeggen de (2deurs) a5 is natuurlijk een mooie wagen.
Neem een benzine, alleen al voor de maandelijkse kosten.
En met zo'n benzine moet er wel wat olie bij, hou daar rekening mee.
[sub]Heel vroeger had ik een golf diesel, daar moest ik om de 1000 km diesel in gooien , maar ook een liter motor olie, maar ik reed en was blij[/sub]
Succes

Stif zei:
Sorry hoor, ik heb het hele verhaal helemaal niet gelezen, wel je openingspost.
Als je zo graag zo'n auto zou willen, dan moet je het gewoon doen.
Alleen al om hier jaren later weer op terug kunnen kijken, want laten we zeggen de (2deurs) a5 is natuurlijk een mooie wagen.
Neem een benzine, alleen al voor de maandelijkse kosten.
En met zo'n benzine moet er wel wat olie bij, hou daar rekening mee.
[sub]Heel vroeger had ik een golf diesel, daar moest ik om de 1000 km diesel in gooien , maar ook een liter motor olie, maar ik reed en was blij[/sub]
Succes

Als het is om later op terug te kijken zou ik ook een potente motorisering kiezen.
Al vind ik de 170 pk 1.8 in mijn A4 vlot genoeg aanvoelen. Dit komt door het koppel van 320 newtonmeter bij 1400 t/min.

T.S. is anonieme bezoeker geworden. Die zien we hier niet terug, althans niet onder dezelfde naam.

Terug
Bovenaan