Audi A5 (A4-opvolger)

MCW 84

Asfaltkampioen
2023-audi-a4-avant-spy-photo.jpg

Alle foto's: https://www.motor1.com/news/552901/2023-audi-a4-spy-photos/

- grille platter en breder
- lijkt zowaar geen enorme nepgaten in de voorbumper te zitten
- waarschijnlijk doorlopende achterlampen

Laatst bewerkt:
Grappig dat het front ook een i30 of Focus had kunnen zijn. Merken kijken veel te veel naar elkaar.

2023-audi-a4-rs4-avant-spy-photo.jpg

Alle foto's en info: https://www.motor1.com/news/597359/2023-audi-a4-interior-spy-photos/

Wat is dat interieur een verschrikking zeg. Het moet ook werkelijk goedkoop zijn... 2 lelijke schermen! Audi onwaardig!

Ik blijf dit dashboard nog het mooist vinden. Lekker strak en komt bij mij als hoogwaardig en redelijk 'warm' over. Voor mijn gevoel zie ik sowieso maar zelden een A4 of A6 van de huidige generaties.

m1cyiijbvw69.jpg

Ik rijd nu al 30d km (op 7 maanden) in een A4 Avant. Met name over het interieur ben ik zeer te spreken, vooral de verlichting 's avonds ook al rij ik met een vrij pover uitgeruste versie. Maar idd het Dashboard van die A4 generatie stak toen wel met kop en schouders uit boven een BMW E46 of een C-Klasse W203.

Daar ben ik het niet mee eens, voor mij stond in die tijd het E46 dashboard op eenzame hoogte. Ook qua materiaalgebruik kon de A4 daar niet aan tippen.

Helaas wordt ook hier het foeilelijk VW dashboard ingestopt...

Er is nu nagenoeg geen verschil meer tussen interieurs van VW, Audi, Skoda en Seat....
Het is allemaal eenheidsworst aan het worden. Het moet blijkbaar goedkoop zijn.....

Audi was beste van beste vwb afwerking en materiaalgebruik, nu heel gemiddeld helaas, zo jmmr. Huidige A4 wel heel prettige auto om te rijden.

MB 300SL zei:
Daar ben ik het niet mee eens, voor mij stond in die tijd het E46 dashboard op eenzame hoogte. Ook qua materiaalgebruik kon de A4 daar niet aan tippen.

Ik vond het E46 dash een beetje teveel een goedkope versie van de E39 (wat wel een van mijn all time favourite interieurs is, mijn vader had toen eentje met "Steingrün" leder interieur en houtafwerking - zo mooi!

De nieuwe A5-sportback krijgt geen frameloze ramen meer... Vindt dit een achteruitgang, wordt meer gewoon een mainstream Audi. Zal wel goedkoper zijn om te produceren maar mooi is anders.

Ik vind het er maar gewoontjes uit zien, meer als een gewone liftback in plaats van een 5-deurs coupe zoals nu het geval is.. Beetje teleurstellend.

Als ze nog ff doortesten is hij al verouderd als hij op de markt komt. Audi komt tecweinig met sportief elegante auto’s, teveel met gekloonde SUVs al dan niet EV

Ai, rare plaatsing van het kenteken. Maarja, je moet wat om klanten te laten zien dat dit toch ècht een ander model is binnen de line-up...

Impressie van de Sportback:

audi-a5-sportback-front1.jpg

audi-a5-sportback-rear2.jpg

SB is altijd de lekkerste. Zag de nieuwe A5 laatst in het echt, vond het toch wat tegenvallen. Oogde toch wat 'bol' en uitgezakt.

SB zou ook mijn voorkeur hebben (die "black edition"even weglatend).
De "oude" A5 SB is nog steeds een van mijn favorieten. En de nieuwe A5 maakte toch wel indruk "in real life"(Brussel) en zat heerlijk.

Terug
Bovenaan