Aston Martin DB12 (+ Volante)

MCW 84

Asfaltkampioen
aston-martin-db12.jpg

aston-martin-db12.jpg

aston-martin-db12.jpg

aston-martin-db12.jpg

aston-martin-db12.jpg

aston-martin-db12.jpg

aston-martin-db12.jpg

aston-martin-db12.jpg

aston-martin-db12.jpg

aston-martin-db12.jpg

aston-martin-db12.jpg

aston-martin-db12.jpg

aston-martin-db12.jpg

aston-martin-db12.jpg

aston-martin-db12.jpg

aston-martin-db12.jpg

aston-martin-db12.jpg

De DB11
n2p60NS.jpg

PBzX1yY.jpg

Wider, meaner-looking, and packing more power than its predecessor – the now seven year-old DB11 – it’s also showcasing a host of new technology, inside and out. So much so, that Aston is calling it the world’s first ‘super tourer’.

It’s the latest model in the marque’s famous DB range of grand tourers and also marks 75 years since the original DB1 hit the road (the DB representing the initials of Aston’s founder David Brown).

Its 4-litre V8 Twin-Turbo engine has been tuned to within an inch of its life, producing a whopping 680 hp – the DB11 produces 528hp from the same AMG-sourced engine – thanks to multiple tweaks including bigger turbochargers and a redesigned cooling system. It manages a top speed of 202mph and can reach 60mph in 3.5 seconds from a standing start.

Handling this power will be helped by an all-new suspension featuring adaptive dampers and the addition of a rear Electronic differential – for the first time ever on an Aston DB model.

Alle foto's en info:

Laatst bewerkt:
Even zien wat er nog onder het matras ligt... Heb een zwak voor Aston Martin. Wel flink achterste, maar dat misstaat de auto niet vind ik. Geen ontwerp is perfect; ik vind de koplampen minst mooi, was bij de DB11 ook zo. Soort van opgetrokken ooghoek? En deze kleur lak met het bruine interieur, mweh...

Zover ik kan zien is de achterkant identiek aan de DB11. De zijkanten ook muv de sideskirts/dorpels die nu wat dikker ogen en kleinere spiegels. Het is dus vooral de neus en het interieur dat flink zijn aangepakt; dat laatste was ook wel nodig. De DB9 blijf ik nog altijd onverslaanbaar qua looks.

Interieur enorm opgeknapt, maar die grille...heeft die V8 zoveel meer lucht nodig dan die V12?

Ik heb ontzettend gemengde gevoelens. Vooral met betrekking tot het interieur, enerzijds is het een verbetering van de DB11, anderzijds is het wel héél erg mercedes.

Zo zou ik hem wel willen. Groen vind ik sowieso een mooie maar ook chique kleur (dit is een andere kleur groen dan op de persfoto's). En beige interieur past er bij vind ik.

9RFyvTa.jpg

hMXPqxw.jpg

5xf7Lau.jpg

GIZIUSs.jpg
xw0BAG4.jpg

Zo zou ik hem wel willen. Groen vind ik sowieso een mooie maar ook chique kleur (dit is een andere kleur groen dan op de persfoto's). En beige interieur past er bij vind ik.
Deze tint groen vind ik ook mooier, maar ik zou persoonlijk toch bij rood blijven. Qua interieur dan donkerbruin of zwart. Licht vind ik niet mooi, en groen/rood... tja, nee doe maar niet!
Donkerrood kan nog, maar deze tint rood vind ik te helder voor een interieur.

Die zwarte dorpels en onderbumpers deden de DB11 geen goed, dat vind ik bij de DB12 wel een hele verbetering en doet de auto ranker en atletischer ogen. Anderzijds oogt de auto iets subtieler dan de DBS, zeker zo'n prachtige groene met beige interieur. Het dashboard is een enorme verbetering en dat mocht ook wel.

Gereviewd door Rory Reid. Veel mooie beelden dus daarom de moeite om hier te posten, vond ik. Het deed me denken aan de review van de Roma die hij deed, ook erg fraai gedaan.

Ietsje minder mooi dan de DB11 maar wel een hele klap verbeterd lijkt het.

Terug
Bovenaan