Aso Parkeren

Dat het aan de bestuurders ligt is in het laatste plaatje ook wel duidelijk, maar tegelijkertijd zal de oorzaak tweedelig kunnen zijn, berperkt vermogen tot inparkeren en/of extra ruimte 'claimen' om parkeerdeukjes te voorkomen. En dat laatste is iets wat natuurlijk sneller kans op is als de auto an sich breder is ;)

Ik geef je gelijk in het feit dat bestelbusjes en andere hogere auto's ondanks breder dan normale auto's relatief makkelijk instappen is. Maar dat komt dus ook door de instap hoogte waardoor je makkelijker, lees smallere ruimte nodig, in kan stappen. De deuren van bestelbussen zijn vaak ook stukje dunner en vooral smaller. Tenminste het gros wat ik bij Bo Rent vandaan haalde :D

Maar probeer hetzelfde eens met een auto met totaal hoogte van 1,45m en je zal merken dat je toch meer ruimte nodig hebt om in te stappen.

KadettRT zei:
Ik geef je gelijk in het feit dat bestelbusjes en andere hogere auto's ondanks breder dan normale auto's relatief makkelijk instappen is. Maar dat komt dus ook door de instap hoogte waardoor je makkelijker, lees smallere ruimte nodig, in kan stappen. De deuren van bestelbussen zijn vaak ook stukje dunner en vooral smaller. Tenminste het gros wat ik bij Bo Rent vandaan haalde :D

Maar probeer hetzelfde eens met een auto met totaal hoogte van 1,45m en je zal merken dat je toch meer ruimte nodig hebt om in te stappen.

M'n Jeep Wagoneer en Nissan Pickup zijn dan wel wat hoger als die 1,45 meter, maar de in- en uitstap is qua benodigde ruimte verder geheel vergelijkbaar met elke andere normale personenauto en de zithouding erin is idem.

En van de Transit moet het portier toch ook eerst een aardig stuk open voordat je in of uit kunt stappen, want het opbergvak aan het portier valt bij gesloten (of half open) portieren namelijk precies in de opstap van de cabine... voordeel is wel dat je ook probleemloos het portier aan de andere kant kunt nemen zonder over een middenconsole te moeten klimmen, een beetje ruimte aan 1 kant is al genoeg.

Vrij nieuwe Gamma in Bergen op Zoom. Ruime parkeervakken en ook ruim voldoende parkeervakken. Als je dat hekje bij de karretjes zo eng vindt (een andere reden kan ik namelijk niet bedenken om zo te staan) dan ga je toch elders parkeren?

Misschien een combinatie van "bang voor schade door winkelkarretjes" en "maar ik heb zelf ook zo'n karretje nodig, en kan/wil niet ver lopen".

D. Elzinga zei:
Misschien een combinatie van "bang voor schade door winkelkarretjes" en "maar ik heb zelf ook zo'n karretje nodig, en kan/wil niet ver lopen".

Waarom dan niet twee seconde nadenken, je realiseren dat je niet met je karretje om de auto heen hoeft als je achteruit in parkeert en je dan ook zelf niet uit hoeft te stappen aan de kant van het enge hekje. Het voetgangersgedeelte voor de ingang kent aan beide zijkanten een overgang naar het parkeerterrein zonder parkeervakken te hoeven passeren dus anderen hoeven ook niet met hun karretje langs jouw auto (waar overigens nu meer ruimte voor is dan wanneer hij hem achteruit in zou hebben geparkeerd).

haarr zei:
Er kan links nog wel mooi een motor naast staan en rechts nog wel een smart. :cool:
Het is ook bijna een soort nationale sport voor Smart rijders om dat soort plekjes te gebruiken.

Ik weet dat je door extreme verwaarlozing van je lichaam allerlei kwaaltjes kan oplopen waardoor je niet meer door een autodeur kan als hij niet helemaal open staat en je die vijf extra meters van een andere parkeerplaats niet kan lopen zonder duizelig van vermoeidheid te worden. Ik weet ook dat dit soort verschijnselen door ziektes veroorzaakt kunnen worden en ik heb oprecht medelijden met degene die slachtoffer is van zo'n ziekte.

Maar... ga dan even langs de dokter en haal een invalidenkaart. Dan heb je een extra brede parkeerplaats, vaak direct naast de ingang en is er een opritje voor de scootmobiel. Geef gewoon toe dat je morbide obesitas hebt, dan hoort iedereen rekening met je te houden en vind je ook geen andere voertuigen links en rechts er tussen gepropt.

Ik had ooit een collega die iedere dag op vergelijkbare manier parkeerde. Maar hij deed dat op een parkeerplaats waar meer dan genoeg ruimte was en hij gebruikte de plaatsen die niemand anders wilde gebruiken.
Ik weet echter niet hoe hij met deze deukenfobie omging bij hem thuis en de supermarkt. Misschien was dat wel de oorzaak van al zijn krassen en deuken.

rke zei:
haarr zei:
Er kan links nog wel mooi een motor naast staan en rechts nog wel een smart. :cool:
Het is ook bijna een soort nationale sport voor Smart rijders om dat soort plekjes te gebruiken.

Ik weet dat je door extreme verwaarlozing van je lichaam allerlei kwaaltjes kan oplopen waardoor je niet meer door een autodeur kan als hij niet helemaal open staat en je die vijf extra meters van een andere parkeerplaats niet kan lopen zonder duizelig van vermoeidheid te worden. Ik weet ook dat dit soort verschijnselen door ziektes veroorzaakt kunnen worden en ik heb oprecht medelijden met degene die slachtoffer is van zo'n ziekte.

Maar... ga dan even langs de dokter en haal een invalidenkaart. Dan heb je een extra brede parkeerplaats, vaak direct naast de ingang en is er een opritje voor de scootmobiel. Geef gewoon toe dat je morbide obesitas hebt, dan hoort iedereen rekening met je te houden en vind je ook geen andere voertuigen links en rechts er tussen gepropt.

Ik had ooit een collega die iedere dag op vergelijkbare manier parkeerde. Maar hij deed dat op een parkeerplaats waar meer dan genoeg ruimte was en hij gebruikte de plaatsen die niemand anders wilde gebruiken.
Ik weet echter niet hoe hij met deze deukenfobie omging bij hem thuis en de supermarkt. Misschien was dat wel de oorzaak van al zijn krassen en deuken.
Nou zo makkelijk is het ook weer niet om een invalidekaart te krijgen. Hier in de gemeente moet je bijkans terminaal zijn voor je een kans maakt. Ik vind jullie eigenlijk vooral heel zielig dat jullie je hier druk om maken (pak alvast even chips want dit zal me vast niet in dank afgenomen worden). Helaas voor jullie krijg je vanwege penisnijd geen invalidekaarten dus jullie moeten toch echt verder zoeken naar een andere parkeerplek. :) Is wel een beetje tekenend voor de maatschappij waar we inmiddels in leven. De een is nu eenmaal wat bedrevener in het rijden en inparkeren dan de ander. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat er nog zat andere plekken vrij waren op het Prais parkeer terrein.

Nou zo makkelijk is het ook weer niet om een invalidekaart te krijgen. Hier in de gemeente moet je bijkans terminaal zijn voor je een kans maakt. Ik vind jullie eigenlijk vooral heel zielig dat jullie je hier druk om maken (pak alvast even chips want dit zal me vast niet in dank afgenomen worden). Helaas voor jullie krijg je vanwege penisnijd geen invalidekaarten dus jullie moeten toch echt verder zoeken naar een andere parkeerplek. grinning smiley Is wel een beetje tekenend voor de maatschappij waar we inmiddels in leven. De een is nu eenmaal wat bedrevener in het rijden en inparkeren dan de ander. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat er nog zat andere plekken vrij waren op het Prais parkeer terrein.

Ik stoor me er niet aan maar zou mijn motor er wel naast kunnen zetten.

haarr zei:
Nou zo makkelijk is het ook weer niet om een invalidekaart te krijgen. Hier in de gemeente moet je bijkans terminaal zijn voor je een kans maakt. Ik vind jullie eigenlijk vooral heel zielig dat jullie je hier druk om maken (pak alvast even chips want dit zal me vast niet in dank afgenomen worden). Helaas voor jullie krijg je vanwege penisnijd geen invalidekaarten dus jullie moeten toch echt verder zoeken naar een andere parkeerplek. grinning smiley Is wel een beetje tekenend voor de maatschappij waar we inmiddels in leven. De een is nu eenmaal wat bedrevener in het rijden en inparkeren dan de ander. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat er nog zat andere plekken vrij waren op het Prais parkeer terrein.

Ik stoor me er niet aan maar zou mijn motor er wel naast kunnen zetten.
Dat is in ieder geval denken in oplossingen(y)

Wel balen overigens dat als diegene wegrijdt jij op de foto gezet wordt als de aso:)

Wel balen overigens dat als diegene wegrijdt jij op de foto gezet wordt als de aso:)
En dan heb jij als onschuldige een diepe sleutelkras in de deur.

Jammer dat het zo veel problemen geeft een invalidenkaart aan te vragen. Er zijn mensen die echt moeite hebben zichzelf uit de auto te wringen als de auto keurig in een vakje staat en dat is geen pretje.

Overigens is het opvallend dat juist beginnende bestuurders proberen keurig in een vakje te parkeren.

Even los van de aso-Kia: is er sowieso niet een enorm risico op mensen die zich tussen de auto's door proberen te wurmen met hun krassende winkelwagentje (stel dat er wel twee auto's netjes geparkeerd staan in die twee vakken)? Ik mis op de foto een voetpad langs de winkelwagentjesopslag.
Ik ken de situatie niet en Google maps laat alleen een grasvlakte zien, dus daarom maar even zo.

@PM zei:
Even los van de aso-Kia: is er sowieso niet een enorm risico op mensen die zich tussen de auto's door proberen te wurmen met hun krassende winkelwagentje (stel dat er wel twee auto's netjes geparkeerd staan in die twee vakken)? Ik mis op de foto een voetpad langs de winkelwagentjesopslag.
Ik ken de situatie niet en Google maps laat alleen een grasvlakte zien, dus daarom maar even zo.

Als je zo bang bent voor een winkelwagentje (en die laten echt diepe krassen achter) waarom parkeer je dan naast de opslag van winkelwagentjes? Zelfs op deze manier geparkeerd ga je krassen van winkelwagens vinden.

@PM zei:

Even heel simpel gezegd komen de in/uitgangen van de Gamma uit op een klein pleintje welke aan een kant afgesloten is met de karretjesopslag en de parkeervakken, langs de andere twee zijkanten staan paaltjes waar je met een karretje makkelijk tussendoor kan. deze leiden naar de rest van het parkeerterrein waar er veel meer vakken zijn. Het gros van de mensen zal dus automatisch de makkelijkste weg, langs die paaltjes, nemen.

-gevel----------gevel----------gevel----------gevel----------gevel----------gevel---------gevel---------gevel---------gevel
..........P.........................................................P
..........A.........................................................A
..........A.........................................................A
..........L.........................................................L
..........T.........................................................T
..........J.........................................................J
..........E.........................................................E
..........S---Karretjes---------Parkervakken--------S

rke zei:
@PM zei:

Als je zo bang bent voor een winkelwagentje (en die laten echt diepe krassen achter) waarom parkeer je dan naast de opslag van winkelwagentjes? Zelfs op deze manier geparkeerd ga je krassen van winkelwagens vinden.

Ik zou mijn auto daar inderdaad nooit neerzetten. Ik parkeer sowieso liever op een rustig plekje (dus achteraan het parkeerterrein).

Maar ik verbaasde me gewoon over de opzet bij deze bouwmarkt, zo op de foto lijkt het net alsof de uitgang volledig geblokkeerd wordt door parkeervakken (en de winkelwagentjesstalling). Uit Dirk's toelichting blijkt dat dat meevalt.

Dat geval bij de Gamma hoeft niet percé aso te zijn. Als ik bij de bouwmarkt lange planken o.i.d. ga halen, dan heb ik de ruimte naast de auto nodig om de portieren aan één kant volledig te kunnen openen, zodat ik de planken door kan schuiven tot aan de voorruit en vast te binden.
Als er toch voldoende parkeerruimte vrij is, dan vind ik dat niet aso. En zo breed vind ik de parkeervakken nu ook weer niet.

Bij de meeste parkeerplaatsen wordt dit "aso" parkeren uitgelokt door veel te smalle parkeervakken. Niet iedereen rijdt in een Panda of Yaris.

ForEverFord zei:
Dat geval bij de Gamma hoeft niet percé aso te zijn. Als ik bij de bouwmarkt lange planken o.i.d. ga halen, dan heb ik de ruimte naast de auto nodig om de portieren aan één kant volledig te kunnen openen, zodat ik de planken door kan schuiven tot aan de voorruit en vast te binden.
Als er toch voldoende parkeerruimte vrij is, dan vind ik dat niet aso. En zo breed vind ik de parkeervakken nu ook weer niet.

Bij de meeste parkeerplaatsen wordt dit "aso" parkeren uitgelokt door veel te smalle parkeervakken. Niet iedereen rijdt in een Panda of Yaris.

Heeft zo'n Carens geen schuifdeuren?
En hoe kom je er bij dat het niet per se aso is? Ik heb al vaak zat lange spullen gehaald bij de bouwmarkt maar nog nooit kon ik niet uit de voeten binnen een normaal parkeervak. Als je in kan stappen kan de deur immers ook ver genoeg open om een lading vast te sjorren of zie ik iets over het hoofd?

Waar ik me gewoon mateloos aan stoor is hoe men de auto maar altijd en overal neer kwakt zonder ook maar een beetje zijn of haar best te doen. Als je al vind dat je breed moet staan ga dan inderdaad zoals @pm lekker achterop het parkeerterrein staan dan val je er niemand mee lastig. En dan dat excuus over de breedte van het vak, kom op. Ik heb er al vaak genoeg netjes binnen de lijnen gestaan zonder problemen met in- en uitstappen. Niet alleen met de Saab of Twingo maar ook met de Eldorado met zijn portieren van meer dan een meter lang.

Het is toch van de zotte dat we het met zijn allen maar normaal zijn gaan vinden om slecht te parkeren omdat we te laks zijn om een klein beetje ons best te doen. Als hij maar staat dan zal het wel goed zijn... Dit principe zie ik overal, zowel op overvolle parkeerterreinen als op een compleet leeg plein. Ik vraag me af of die mensen als kleuter ook zo'n moeite hadden met binnen de lijntjes kleuren en of ze dit gedrag doortrekken naar alles in hun bestaan. Het zou wat zijn als de slager de drumsticks lukraak midden door het bot afhakt, de bakker het wel goed vind als driekwart van het meel in het deeg terecht komt of een brandweerman stopt met blussen als het meeste niet meer rookt.

Hee ho ff, dat ik achter op het parkeerterrein ga staan wil niet zeggen dat ik niet tussen de lijntjes parkeer!

Hier weer twee pareltjes. Niet alleen het kenteken komt niet overeen, er lag niet eens een invalidenkaart in de auto.

Ik fiets hier regelmatig langs en meestal zijn zeker drie van de vier palen bezet door EV's of PHEV's. Ditmaal was het totaal anders.

Toegegeven, dit plein stond goed vol maar op 2 minuten lopen is nog en parkeerplein met zat vrije plaatsen.

hbSZqX1.jpg

En nee, hij is niet van een bewoner van een van die huizen...

De vraag is hoeveel ruimte er nog achter de Fusion over is..

Dat het niet sociaal is voor voetgangers snap ik. ;)

Groot parkeerterrein bij een supermarkt, er zijn meer dan genoeg normale plaatsen vrij en die liggen echt niet allemaal verder van de ingang dan deze plaatsen...

Gewoon Dirk zei:
Groot parkeerterrein bij een supermarkt, er zijn meer dan genoeg normale plaatsen vrij en die liggen echt niet allemaal verder van de ingang dan deze plaatsen...

Pak die stekker van die paal af en bind deze vast om zijn spiegel.

Ik verwacht dat hij daarna gewoon weer op de normale parkeerplaats zal parkeren, haha..

Bij Shell Weidevenne in Purmerend is het schijnbaar heel normaal om bij de LPG-pomp te parkeren. Komt in elk geval vaak voor. Gister was het weer raak, met een bestelbus + aanhanger, en aan de andere kant stond al iemand te tanken, dus ik ben achteruit tot bij de aanhanger gereden en op die manier was de slang in elk geval lang genoeg om bij mijn auto te komen. Toen het stuk waste-of-space dat bij die bus hoorde terugkeerde en ik er wat van zei was ik blijkbaar de idioot dat ik het niet normaal vond dat hij daar parkeerde...
Helaas geen plaatje bij het praatje, straal vergeten te maken.

Jim zei:
Gewoon Dirk zei:

Ik verwacht dat hij daarna gewoon weer op de normale parkeerplaats zal parkeren, haha..
Ik vraag me in deze vooral af hoe rechtsgeldig die aanduiding is. Moet daar niet zo'n blauw bordje bij staan? (Even los van het feit dat iedereen hier wel snapt wat de bedoeling is en dat dit dus aso is).

Rechtsgeldig in de zin dat het beboet/bestraft kan worden?

Kan volgens mij pas als het openbare weg is en er een verkeersbesluit door de betreffende autoriteit (gemeente, provincie) genomen is.

Ergens in dit topic moeten wel dergelijke voorbeelden uit het verleden te vinden zijn.

Durashift zei:
Rechtsgeldig in de zin dat het beboet/bestraft kan worden?
Ja precies. In dat opzicht koop je er weinig voor als het niet bestraft kan worden. De tijd dat je dingen gewoon niet deed omdat het niet de bedoeling was ligt al even achter ons. Dus dat die Ibiza er asociaal staat mag duidelijk zijn, maar zonder parkeerwachter met bonnenboekje gaat dit uitlopen op een situatie die niet te handhaven is.

Klopt. Al kan ik mij best voorstellen dat er bestuurders zijn die er totaal geen erg in hebben dat men voor een laadpaal geparkeerd staan. Je kijkt immers niet altijd naar de grond.

Durashift zei:
Klopt. Al kan ik mij best voorstellen dat er bestuurders zijn die er totaal geen erg in hebben dat men voor een laadpaal geparkeerd staan. Je kijkt immers niet altijd naar de grond.
Die groen paal lijkt me onmiskenbaar. De bestuurder heeft helemaal niet op of om gekeken. Als je dit niet ziet ben je je rijbewijs niet waard.

michel1975 zei:
Durashift zei:
Die groen paal lijkt me onmiskenbaar. De bestuurder heeft helemaal niet op of om gekeken. Als je dit niet ziet ben je je rijbewijs niet waard.

Eens. Daarbij: als er 'NP' op een parkeervak geschreven staat zie je dat toch ook? Dan zie je zo'n grote stekker ook wel. Anders moet je spoedig langs Hans Anders, waarschijnlijk is het gewoon hufterig gedrag.

Leon in zn Fiesta zei:
Jim zei:
Gewoon Dirk zei:

Ik vraag me in deze vooral af hoe rechtsgeldig die aanduiding is. Moet daar niet zo'n blauw bordje bij staan? (Even los van het feit dat iedereen hier wel snapt wat de bedoeling is en dat dit dus aso is).

De Seat rijder heeft waarschijnlijk gewoon een hekel aan EV 's

Probenator zei:
michel1975 zei:
Durashift zei:

Eens. Daarbij: als er 'NP' op een parkeervak geschreven staat zie je dat toch ook? Dan zie je zo'n grote stekker ook wel. Anders moet je spoedig langs Hans Anders, waarschijnlijk is het gewoon hufterig gedrag.

Dat zou je denken, maar ook dat blijkt in de praktijk lastig te zijn. Situatie met die Seat is hier dagelijkse kost, ik zou er een fotoboek mee kunnen vullen. Op moment van schrijven staat er voor mijn deur een Volvo op de met NP gemarkeerde stoep, terwijl er enorm veel vrije plaatsen zijn. Komt ook vaak genoeg voor dat de invalidenplek hier voor de deur wordt bezet door iemand die daar echt niet hoort te staan.

Het is niets dan asociale luiheid, want stel je toch eens voor dat je wat meer moeite moet doen of 20 meter verder moet lopen...

Edit: Een voorbeeld van een tijdje terug:

pbLP91c.jpg

Top jongens, goed gedaan allemaal.

Ik voel me zo vrij om dit topic even te 'verbasteren' naar Parkeer-advies (om hier een nieuw topic voor aan te maken gaat me wat ver; en een ander geschikt topic kan ik niet vinden). Er zijn een aantal redenen dat ik parkeer-advies wil vragen.
De situatie tot 1 augustus vorig jaar (bij mijn ouders) is dat er geparkeerd wordt in file; zie afbeelding.

155lzjm.jpg

Sinds 1 augustus vorig jaar woon ik op mezelf en is er dus ook een andere parkeersituatie. Bij het wassen afgelopen weekend ben ik 2 lak beschadigingen tegengekomen. 1 op de stijl tussen de voorruit en de bestuurdersdeur en 1 op de linker achterdeur.
Mogelijk zijn dit parkeerschades; maar ik heb nooit iemand kunnen betrappen dus hard maken kun je het niet.

Stijl:

r05zti.jpg

linker achterdeur (deze is wat onduidelijk op het grote oppervlak; dus daarom rood omcirkeld):

165kee.jpg

Nu vroeg ik me af; is er ooit een onderzoek (al dan niet via landelijke media) geweest waarin bewezen wordt of je beter in file kunt parkeren? Of beter in een parkeervak? De situatie bij mij in de wijk is als volgt:

4h8apg.jpg

Oftewel grotendeels parkeervak en 4 plaatsen in file (bedrijfsbusje en daar achter). Tevens geldt ditzelfde ook voor de straat aan de achterkant van mijn appartement (qua opzet), alleen misschien niet exact even veel rolstoelparkeerplaatsen.

1055teb.jpg

Tevens kan ik aan de voorkant iets verderop kiezen (aan 1 kant) om in file te parkeren mits daar ruimte is.
Alleen is het daar iedere avond zo vol dat men aan de overkant met 2 wielen op het gras parkeert. Of de auto helemaal op de weg laat staan. Met andere woorden; er moet geen brand uitbreken want een grote brandweerwagen kan er niet tussendoor.

Ook aan de binnentuin kant is het dezelfde opzet.

2uo42z4.jpg

Wat zouden jullie mij willen adviseren? Parkeren in file gezien je dan minder kans op schade hebt?
Of juist parkeren in een parkeervak gezien je dan minder kans op schade hebt?
Als jullie de keuze hebben; wat doen jullie dan zelf?

Mijn ervaring is dat het niks uit maakt, je bent overgeleverd aan het fatsoen van de rest van de wereld. Bij haaks parkeren heb je te maken met uitzwaaiende portieren, bij langsparkeren heb je te maken met ongewenste trekhaken en passerende fietsers die al dan niet bewust wat raken. Ik heb de keuze gehad en gemaakt, mijn auto staat lekker binnen. :cool:

Tsja, in de ene situatie beschadigen ze je de bumpers, en in de andere situatie krijg je van die portierbeschadigingen.... helaas zijn al dit soort parkeerplaats beschadigingen tegenwoordig al ongeveer de standaard norm geworden waar je maar mee hebt te leren leven.

Citroën heeft al een tijdje zo'n vreemd matrasbekleed ding rondrijden (cactus of zoiets), het schijnt dat deze wel veel minder gevoelig is voor al dit soort lakschades.
Of je dat ding ook mooi moet vinden... als je er in rijdt zie je er in ieder geval niets van.:)

De parkeervakken ogen niet al te smal, dat is al een voordeel m.i.
Ik zou de auto niet rondom die bedrijfsbusjes parkeren, als dat kan.

De beschadigingen aan de A stijl kan ook steenslag zijn. Het is een vreemde plek.. het zou kunnen dat een portier van een finke bestelbus je A-stijl geraakt heeft met de punt van de deur.. maar blijft lastig m.i.

Pit in de linker achterdeur lijkt mij inderdaad een afdruk van een ander portier.

Aanvullend advies: die parkeerplekken half in het gras of op de rijbaan zou ik dan niet gebruiken als ik jou was. Je geeft al aan, de brandweer kan er niet langs. Geloof me maar, daar denkt de brandweer zelf heel anders over. 'Er is brand, die auto kan daar niet staan. Laten we even helpen met verplaatsen...' Overigens zal er meer verkeer zijn dat daar langs wil, als je schade wil moet je vooral dat soort 'plekken' gebruiken.

Heb hier een lichte voorkeur voor fileparkeren. Maar ook dan het je een kentekenplaat kosten of een iets te enthousiaste fietser die je spiegel meeneemt. Hier voor kantoor kan ik alleen fileparkeren en thuis staat die lekker droog in de garage.

Durashift zei:
De parkeervakken ogen niet al te smal, dat is al een voordeel m.i.
Ik zou de auto niet rondom die bedrijfsbusjes parkeren, als dat kan.

De beschadigingen aan de A stijl kan ook steenslag zijn. Het is een vreemde plek.. het zou kunnen dat een portier van een finke bestelbus je A-stijl geraakt heeft met de punt van de deur.. maar blijft lastig m.i.

Pit in de linker achterdeur lijkt mij inderdaad een afdruk van een ander portier.

De enige eigen gemaakte foto (met rood doorstreepte kentekens) die je ziet tussen al het Google Maps geweld lijkt de parkeerplaatsen niet al te smal doen ogen. De eerste 3 parkeerplaatsen zijn echter (voormalig gereserveerde) rolstoelplaatsen en inderdaad wat breder. Vanaf de rode Volkswagen Golf tot aan de zwarte achteruit ingeparkeerde Corsa (wat weer een rolstoelplek is) is er niets afgetekend en kun je dus zo breed parkeren als dat je zelf wilt. Vanaf de blauwe Peugeot tot het einde idem dito.
Zelf ben ik relatief vroeg thuis; 16.00u/16.30u en dan kan ik wel besluiten om niet rondom de bedrijfsbusjes te parkeren. Maar als zij later thuis zijn dan ik kunnen zij wel besluiten om hem naast mij te zetten.

De beschadigingen aan de A stijl is voor steenslag vreemd. Want dan zouden er 4 stenen naast elkaar moeten zijn geland. Of het moet een hele grote jongen zijn geweest die niet overal de lak geraakt heeft. Grote bedrijfsbusjes ken ik echter niet in de straten waar ik kom... Blijft een lastige situatie.

Leon in zn Fiesta zei:
Aanvullend advies: die parkeerplekken half in het gras of op de rijbaan zou ik dan niet gebruiken als ik jou was. Je geeft al aan, de brandweer kan er niet langs. Geloof me maar, daar denkt de brandweer zelf heel anders over. 'Er is brand, die auto kan daar niet staan. Laten we even helpen met verplaatsen...' Overigens zal er meer verkeer zijn dat daar langs wil, als je schade wil moet je vooral dat soort 'plekken' gebruiken.

Die parkeerplekken op de rijbaan/half op het gras zijn officieel geen plaatsen; maar daar maakt men 'gewoon' plaatsen van. Zie foto die ik vanavond gemaakt heb.
Zelf heb ik inderdaad wel eens beelden gezien dat ze hem met de brandweerwagen aan de kant 'duwen' met schade tot gevolg.

4qn29u.jpg

Ik heb overigens de keuze niet gehad om mijn auto binnen te zetten helaas....

@michel1975, met een vorige auto (die toen 9 jaar oud was) heb ik ook wel eens een fietser gehad die bij fileparkeren bij mijn destijds werkgever een spiegel meegepakt heeft. Bij deze werkgever ben ik echter weg en nu zit ik bij een waar we een 'normaal' parkeerterrein hebben. Mijn huidige auto is nu bijna 4 jaar oud en nieuw gekocht; dan doen die beschadigingen pijn.....
Ook ik neig naar een voorkeur voor fileparkeren; al is het maar omdat ik daar bij mijn ouders 8 jaar lang goede ervaringen mee gehad heb. Al stond ik daar wel praktisch altijd op een hoek geparkeerd en was de enige oprit die ertussen lag die van mijn ouders die altijd wel voorzichtig met auto's omgaan. Alleen van 1 kant kon ik dan altijd schade krijgen.
Voor een garage heb ik bij mijn huurappartement de keuze niet.....

@Muddy Bandit; de Cactus vind ik dus niet mooi.....

Afgelopen week hier, auto's die in drukke straten lange rijen op de stoep stonden waar dus niemand meer kon lopen, en beboeten werd niet gedaan "want het zijn er zoveel" :rolleyes: https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20190607_38845692/foutparkeren-herenstraat-hilversum-gedoogd-maar-voortaan-wel-handhaving-tijdens-ramadan?utm_source=google&utm_medium=organic

qc1fwdi.jpg

Bestaan er nog bonnen quota tegenwoordig? Lijkt mij juist ideaal als BOA zijnde, even een middagje schrijven en dan kun je de rest van het jaar vrij nemen.

In de krant van vorig weekend die ik daarstraks las, werd in een artikel over de terreur van de auto in Duitse groot stedelijke gebieden geschreven over het bestaan van een internet applicatie om fout geparkeerde auto's door te brieven naar het verantwoordelijke overheidsloket. Wegeheld heet dat en kennelijk bestaat het al wat jaren, getuige dit YT filmpje uit 2014.

https://www.youtube.com/watch?v=3ohdfqUMDF0

Ik had er nog niet eerder van gehoord. (misschien is er al wel eens over geschreven in dit topic?).

Maar ehm.. is iets dergelijks ook voor NL interessant OF bestaat het ook voor ons land?

Niet dat ik zoiets zal toejuichen..want ondanks de overlast die foutparkeren kan geven.. zou ik toch de voorkeur geven aan rechtstreeks aanspreken of een kaartje achter de wisser achter te laten dan 'te verklikken'..

Durashift zei:
In de krant van vorig weekend die ik daarstraks las, werd in een artikel over de terreur van de auto in Duitse groot stedelijke gebieden geschreven over het bestaan van een internet applicatie om fout geparkeerde auto's door te brieven naar het verantwoordelijke overheidsloket. Wegeheld heet dat en kennelijk bestaat het al wat jaren, getuige dit YT filmpje uit 2014.

https://www.youtube.com/watch?v=3ohdfqUMDF0

Ik had er nog niet eerder van gehoord. (misschien is er al wel eens over geschreven in dit topic?).

Maar ehm.. is iets dergelijks ook voor NL interessant OF bestaat het ook voor ons land?

Niet dat ik zoiets zal toejuichen..want ondanks de overlast die foutparkeren kan geven.. zou ik toch de voorkeur geven aan rechtstreeks aanspreken of een kaartje achter de wisser achter te laten dan 'te verklikken'..

Terug naar de jaren van voor de val van de muur... en blijkbaar zijn er nog steeds wat Duitsers over met heimwee naar de werkwijze van de oude oostduitse Volkspolizei.:(
Een pakje Marlboro deed toen trouwens wonderen bij die geüniformeerde Vopo's .:)

Jammer.
In plaats van de buurman te verplichten NSB-er te spelen zou je bij de gemeente moeten gaan dat het gekochte autootje niet in de parkeervakken past.

Het is helaas wel een steeds groter (letterlijk) wordend probleem. De parkeerkunsten nemen af terwijl de botsdozen steeds groter worden. Dat wordt deels gecompenseerd met piep-speeltjes maar die reageren helaas niet op de streepjes die de heren verkeersambtenaren laten plaatsen.
En ondertussen worden mijn auto's omgetoverd tot rijdende poffertjespannen.

Misschien moet er een muurtje tussen iedere twee parkeerplaatsen gezet worden. Zodat de auto van de lomp-parkeerder beschadigt in plaats van de auto van de voorzichtige netjes-parkeerder.

Terug
Bovenaan