Aso Parkeren

Is de 2e foto geen parkeerterrein voor een autobedrijf o.i.d? Dit zou het vreemde parkeren kunnen verklaren ... ;)

Ik weet dat bij een evenement ook wel eens op deze manier geparkeerd wordt (wel met de neuzen dezelfde kant op)
als men weet dat iedereen op hetzelfde moment naar huis gaat.
Moet je dus geen noodgeval hebben of de pieper van de vrijwillige brandweer gaan ...

Blackadder the 5th zei:
Is de 2e foto geen parkeerterrein voor een autobedrijf o.i.d? Dit zou het vreemde parkeren kunnen verklaren ... ;)

Ik weet dat bij een evenement ook wel eens op deze manier geparkeerd wordt (wel met de neuzen dezelfde kant op)
Moet je dus geen noodgeval hebben of de pieper van de vrijwillige brandweer gaan ...

Dit is zo te zien gewoon de parking aan de scheldekade in Antwerpen, geen autohandelaar of evenement dus. ;)

Janus Diedericus (koning van de kartbaan) zei:
Dat is wel wat je er met een beetje begrijpend lezen uithaalt ja, totdat je naar overkant kijkt want daar staat dan weer een bord met de tekst: Verboden te parkeren uitgezonderd bezoekers van de videotheek...

Dat dat nog bestaat.....een videotheek......Die zijn bij ons al een poosje uitgestorven.

Blackadder the 5th zei:

Zoals JD al zei is dit inderdaad aan de kaai, en er was geen evenement of iets dergelijks bezig. En ook was het geen autobedrijf (dan hadden de auto's geen nummerplaten). Ik begrijp er werkelijk niets van. De Golf ging er als laatste staan, na tien keer te hebben moeten steken.

Ik heb hem per ongeluk ook een keer zo geparkeerd. Toen ik weg liep had ik gelukkig wel vrij snel door dat de auto die voor mij stond geparkeerd ook al achter en naast hem een buurman had.

Boppie zei:
Dat is wel wat je er met een beetje begrijpend lezen uithaalt ja, totdat je naar overkant kijkt want daar staat dan weer een bord met de tekst: Verboden te parkeren uitgezonderd bezoekers van de videotheek...

Dat dat nog bestaat.....een videotheek......Die zijn bij ons al een poosje uitgestorven.

Leuk dat je dit zegt. Op de deur hing een briefje dat ze per 1 juli gaan sluiten wegens het niet meer op kunnen boksen tegen de moderne concurrentie van o.a. popcorntime.

Kunnen ze ook niet. Hier heb ik vanuit de decoder toegang tot Film 1. Daar staan gedurig jonge films in, via de decoder op te roepen in een database.

Nu HBO een paar maanden gratis erbij....die trap je er weer uit als de periode bijna af is. Dan ga je toch niet rijden naar een videotheek?

Boppie zei:
Kunnen ze ook niet. Hier heb ik vanuit de decoder toegang tot Film 1. Daar staan gedurig jonge films in, via de decoder op te roepen in een database.

Nu HBO een paar maanden gratis erbij....die trap je er weer uit als de periode bijna af is. Dan ga je toch niet rijden naar een videotheek?

Noem mij dan maar een nostalgist. Ik hou wel van het knullige van de videotheek. Lekker struinen langs de rekken met dvd's en uiteindelijk thuiskomen met drie b-films waarvan je niet eens wist dat ze bestonden. Bovendien had "onze" videotheek een ruim scala aan filmhuisfilms, heerlijk.
Met muziek ben ik niet anders. Als ik een artiest goed vind wil ik iets tastbaars hebben dus groeit mijn cd-collectie nog altijd met een paar schijfjes per maand...

Ik was voorheen ook regelmatig bezoeker van de videotheek, tot die op het dorp ophield. Daarna nog een aantal keer een dorp verderop geweest, maar ook die is niet meer. Nu moet ik een kwartier heen en en een kwartier terug om een film te huren. Dat is te gortig voor mij.

CD`s kochten we veel, even de rekken door bij de Free Record Shop (en aanverwanten, ben de namen kwijt) bijvoorbeeld....maar ook dat is weg. Online zoeken is onmogelijk als je een beetje wil scheumen in de rekken.

Jahoor, nog een!

nWr2JYN.jpg

Ik zie niet wat er zo gek aan is.
Iedereen kan er door en bovendien is zelfs het schuine opritje van de stoep nog netjes bereikbaar.

Die Mercedes aan de overkant staat dus veel asocialer.

stoterstangen90 zei:
Iedereen kan er door en bovendien is zelfs het schuine opritje van de stoep nog netjes bereikbaar.

Precies, je kunt overal wel een probleem van maken

Ik had hem midden op de kruising gezet. Kan iedereen er langs en sta ik dus niemand in de weg.

Bimmert zei:
stoterstangen90 zei:

Precies, je kunt overal wel een probleem van maken

De brandweerwagen die de straat in moet om de brand te gaan blussen duwt de auto wel aan de kant ... :(

Wel flauw om een foto te maken terwijl ik net langs kom gereden in mijn Fabia, nu lijkt het net of ik niet kan parkeren... :(

D. Elzinga zei:
De eigenaar van de Rio was niet bepaald blij.

Dat kan ik me heel goed voorstellen. Zulke goede auto's zijn het kennelijk niet, en ook de kleur stemt niet tot vrolijkheid.

Oh wacht...

Leuk parkeren daar.

Die 107 zou je zo aan de kant werken. Iemand die zo parkeert verdient niet anders.

Maar die Carisma staat er ook fraai bij. Netjes de stoep blokkeren.

Ik vraag me dan af....zien het het niet of boeit het ze gewoon geen ruk.

Vreemde kentekens Ivanov, de foto's zijn toch gewoon in de openbare ruimte genomen? Lijkt kenteken verbergen me nergens voor nodig (bovendien verdient de foutparkeerder natuurlijk de schandpaal).:)

Vreemde kentekens Ivanov, de foto's zijn toch gewoon in de openbare ruimte genomen? Lijkt kenteken verbergen me nergens voor nodig (bovendien verdient de foutparkeerder natuurlijk de schandpaal).:)

Kentekens zijn privégegevens en dus is de WBP van toepassing en dat is dwingende wetgeving :D

PauseBreak zei:

Kentekens zijn privégegevens en dus is de WBP van toepassing en dat is dwingende wetgeving :D

Nee hoor. De gegevens die gekoppeld zijn aan het kenteken vallen daaronder, maar het kenteken zelf niet. Jij kunt namelijk geen enkel persoonsgegeven daarmee achterhalen.

Rob0032 zei:
PauseBreak zei:

Nee hoor. De gegevens die gekoppeld zijn aan het kenteken vallen daaronder, maar het kenteken zelf niet. Jij kunt namelijk geen enkel persoonsgegeven daarmee achterhalen.

Iedereen kan die gegevens opvragen. Daarom vallen kentekens ook onder WBP.

Edit:
Kijk anders ook even op de site van het College Bescherming Persoonsgegevens.

PauseBreak zei:
Rob0032 zei:
PauseBreak zei:

Edit:
Kijk anders ook even op de site van het College Bescherming Persoonsgegevens.[/quote

Opvragen is een, krijgen is een tweede. Er zijn zeer strikte voorwaarden om die persoonsgegevens te krijgen en deze zijn zeker niet openbaar beschikbaar. Wel zijn de gegevens van de auto zelf (motorinhoud, vermogen, data) beschikbaar, maar die zijn dus niet gekoppeld aan openbare persoonsgegevens, zoals bijvoorbeeld wel in België het geval is. Wat Ivanov doet is dus behoorlijk hypocriet in mijn ogen. Wel iemand aan de schandpaal willen nagelen omdat diegene asociaal parkeert, maar dan wel de nietszeggende kentekengegevens blurren.

Rob0032 zei:
PauseBreak zei:
Rob0032 zei:
PauseBreak zei:

Edit:

Opvragen is een, krijgen is een tweede. Er zijn zeer strikte voorwaarden om die persoonsgegevens te krijgen en deze zijn zeker niet openbaar beschikbaar. Wel zijn de gegevens van de auto zelf (motorinhoud, vermogen, data) beschikbaar, maar die zijn dus niet gekoppeld aan openbare persoonsgegevens, zoals bijvoorbeeld wel in België het geval is. Wat Ivanov doet is dus behoorlijk hypocriet in mijn ogen. Wel iemand aan de schandpaal willen nagelen omdat diegene asociaal parkeert, maar dan wel de nietszeggende kentekengegevens blurren.

Dat maakt niet uit Rob, kentekens vallen onder de WBP omdat je het kúnt opvragen en je dan ook de NAW-gegevens hebt. Het pure feit dat kentekens onder de WBP vallen betekent ook dat je je daaraan moet houden. Privacywetgeving is dwingende wetgeving. Wat Ivanov doet is dus juist de enige volledig correcte wijze waarop je dit soort foto's wettelijk gezien mag publiceren.

PauseBreak zei:
Rob0032 zei:
PauseBreak zei:
Rob0032 zei:
PauseBreak zei:

Edit:

Dat maakt niet uit Rob, kentekens vallen onder de WBP omdat je het kúnt opvragen en je dan ook de NAW-gegevens hebt. Het pure feit dat kentekens onder de WBP vallen betekent ook dat je je daaraan moet houden. Privacywetgeving is dwingende wetgeving. Wat Ivanov doet is dus juist de enige volledig correcte wijze waarop je dit soort foto's wettelijk gezien mag publiceren.

We gaan het niet eens worden met elkaar vermoed ik. Persoonsgegevens zijn niet direct gekoppeld en openbaar beschikbaar, tenzij aan allerlei expliciete voorwaarden en vereisten wordt voldaan. Het valt inderdaad onder die Wbp, maar dat gaat op voor de RDW, aangezien dat de beheerder is van die persoonsgegevens en daar dus de verantwoordelijkheid ligt. Pas als je die gegevens openbaar gaat publiceren (dus de combinatie van kenteken met een persoon), dan krijg je pas zelf te maken met de Wbp. Anders zouden programma's als Blik op de Weg, of eender welke media waarin kentekens zichtbaar zijn, constant de wet overtreden, en dat is natuurlijk niet zo.
Ook als je kentekens zelf gaat registreren en die combineert met persoonsgegevens (zoals een adres van de eigenaar) heb je toestemming nodig van het CBP omdat je dan ook met die Wbp te maken hebt.

Best ingewikkelde tekst, uit die CBP link..;)

Ik haal het onderstaande er even tussenuit..

CBP zei:
Kentekens van motorvoertuigen zijn persoonsgegevens voor degenen die toegang hebben tot het kentekenregister van de Rijksdienst voor het Wegverkeer. Zij kunnen immers tenaamstelling van het kenteken zonder bijzondere inspanning te weten komen. Voor personen die geen toegang hebben tot de tenaamstellingsgegevens uit het kentekenregister, zijn kentekens geen persoonsgegevens indien redelijkerwijs ook niet te verwachten valt dat die gegevens langs een omweg (eventueel door derden) zullen worden herleid. Het hangt dus van de context van het gebruik af of het wel of niet gaat om persoonsgegevens. De registratie van kentekens in het kader van rekening rijden teneinde de houder van het kenteken een rekening te sturen voor het gebruik van een weg, is dus een omstandigheid waarbij het kenteken de functie van een persoonsgegeven heeft.

https://cbpweb.nl/nl/over-privacy/wetten/wbp-naslag/hoofdstuk-1-algemene-bepalingen-art-1-tm-5/artikel-1-sub-wbp

Het begint al met de vraag .. in hoeverre heeft een burger, via RDW of een andere portal, toegang tot het kentekenregister?
In mijn beleving is dát het kentekenregister.. alleen ziet de burger niet alle gegevens..
In die redenatie zou het dus om persoonsgegevens gaan.. Echter, vanuit de RDW is dit juist een 'open data' stuk.. en dan lijkt het mij niet een persoonsgegeven.

Wellicht dat het CBP in de eerste zin ook het woordje 'tenaamstellingsgegevens' toevoegt.. Dan is het, naar mijn mening, eenduidig.
-------------

Maar goed, openbare foto's van auto's die de redactie publiceert zijn tegenwoordig ook kenteken(nummer)loos... tenzij de eigenaar toestemming heeft verleend. Bij een klokje rond video bijvoorbeeld.

PauseBreak zei:

Ik ben inderdaad op Facebook(waar de foto's ook staan) door een politieagente erop gewezen dat ik de kentekens niet mag laten zien. Dus doe ik het zo maar.

Er is nog wel veel meer wat de politie niet handhaaft, bezuinigingen en burocratie maakt selectief handhaven inmiddels tot een noodzaak.

D. Elzinga zei:

Man man man.. Bizar..

Dat is wel even wat anders dan scheef over het lijntje of net even ongelukkig geparkeerd. Dit is doelbewust schijt aan iedereen en aan veiligheid van fietsers. Hier zou ik iemand direct op aanspreken. En als de bestuurder niet te vinden is dus gewoon de telefoon uit de zak en telefoontje richting plaatselijke politie (dan moet je het wel heeeel erg maken bij mij..). TE asociaal en veroorzaakt extra onoverzichtelijke situatie voor fietsers.

Ivanov zei:
Het was ook meer een tip dan een opdracht.

(y)

Sorry als ik wat fel op je reageerde trouwens. Ik stoor me eraan als mensen een kenteken blurren, maar het is je goed recht natuurlijk.

@Dennis,
Bizarre situatie zeg!
Is het trouwens een V10? ;)

Ik heb ook nog wat fotootjes. Voor alle auto's geldt dat de eigenaar er niet in zat of in de buurt was.

17190726670_75f046ac5b_c.jpg

17376344652_d0caaa1948_c.jpg

16758020513_01662cf06d_c.jpg

17352340736_82ee3f6e77_c.jpg

17192074409_6a40c72bd4_c.jpg

Twix zei:
stoterstangen90 zei:
Die 205 staat dan misschien wel raar, maar de bestuurder zit er gewoon in hoor...

Dat viel mij ook al op. Lijkt me nu niet direct asociaal.

.. en de i30 staat toch ook netjes in het vak?
Okay, dat het niet de 'schuin parkeren' mores volgt is misschien niet handig voor de capaciteit aan parkeerplaatsen..

Durashift zei:
Twix zei:
stoterstangen90 zei:
Die 205 staat dan misschien wel raar, maar de bestuurder zit er gewoon in hoor...

Dat viel mij ook al op. Lijkt me nu niet direct asociaal.

.. en de i30 staat toch ook netjes in het vak?
Okay, dat het niet de 'schuin parkeren' mores volgt is misschien niet handig voor de capaciteit aan parkeerplaatsen..

Nee dat staat ie niet. De strepen zijn ernstig vervaagd maar die geven toch echt aan dat je schuin moet parkeren, heeft niets met mores te maken. Dus die i30 staat driedubbel geparkeerd. Tja, die 205.... Sst90 kennende loopt ie lekker te stangen en weet ook hij best dat het niet om de 205 gaat hier. ;)

Terug
Bovenaan