Aso Parkeren

Dan doe ik maar een kleine bijdrage, op nog geen 100 m van elkaar, allen in Breda.
Foto550-WDCTCWWZ.jpg

Foto550-ACHPFIL4.jpg

Foto550-DLO7T38Q.jpg

Nog geen 100 meter? Nog geen twintig meter! Die mensen staan tegenover elkaar. Gaat echt nergens over dit gedrag. Stukje lopen en er is voldoende plek. Of is een eigenaar van een Discovery nou ook weer niet zo avontuurlijk dat 'ie een stukje kan/durft te lopen?

Rob0032 zei:
Of is een eigenaar van een Discovery nou ook weer niet zo avontuurlijk dat 'ie een stukje kan/durft te lopen?

:eek: Lopen? Wat zeg jij nou? Daar word je moe van, weet je dat dan niet? :eek:

Durashift zei:
Vreemd ook dat er om 17:30 nog stratenmakers actief zijn.. Die starten toch om 7 uur en stoppen om half vier in de regel.
Tsja, de tijden veranderen, letterlijk. Bij ons om de hoek wordt een nieuw winkelcentrum gebouwd, daar werken ze regelmatig door tot een uur of zes 's middags. En zaterdag. En ze beginnen daar wel gewoon om een uur of 7 's ochtends.

Parkeren wordt daar prima opgelost trouwens: heeft niemand in de omgeving last van. Terwijl het midden in het centrum en pal naast een woonwijk is. Geen busje staat verkeerd. Om maar weer terug te komen bij parkeren. Ik heb dat namelijk vrij vaak anders meegemaakt...

Zat vrije plekken maar ach, ik hoef alleen maar even een afspraak bij de tandarts te maken en mijn hond bij de dierenarts te brengen.
Dus waarom niet even midden op de weg parkeren, moet kunnen toch?
Foto550-ASAWGGHO.jpg

In de vakantie in Oostenrijk ook nog een leuke. We kwamen het parkeerterrein van een supermarkt oprijden en ik zag een Nederlander dwars over de vakken heen geparkeerd staan. Daardoor hield hij dus drie plekken bezet. Nu was er op zich voldoende ruimte en meneer zat nog achter het stuur (man-rijdt-auto-vrouw-doet-boodschappen) maar toch vind ik zoets tamelijk a-sociaal. Ik keek hem blijkbaar nogal vuil aan want toen we uitstapten en wegliepen zette hij hem alsnog keurig netjes in het vak.

De Schaduw zei:
In de vakantie in Oostenrijk ook nog een leuke. We kwamen het parkeerterrein van een supermarkt oprijden en ik zag een Nederlander dwars over de vakken heen geparkeerd staan. Daardoor hield hij dus drie plekken bezet. Nu was er op zich voldoende ruimte en meneer zat nog achter het stuur (man-rijdt-auto-vrouw-doet-boodschappen) maar toch vind ik zoets tamelijk a-sociaal. Ik keek hem blijkbaar nogal vuil aan want toen we uitstapten en wegliepen zette hij hem alsnog keurig netjes in het vak.

Dat zie ik af en toe ook. Ik parkeer dan het liefst in het vak voor de auto zo dat het wegrijden toch iets minder makkelijk wordt dan verwacht. :)

haarr zei:
De Schaduw zei:

Dat zie ik af en toe ook. Ik parkeer dan het liefst in het vak voor de auto zo dat het wegrijden toch iets minder makkelijk wordt dan verwacht. :)

En dan hopen dat er een gelijk gestemd persoon zijn auto in het vak achter de aso-parkeerder zet, zo kort mogelijk op de achterbumper natuurlijk. :)

Janus Diedericus (koning van de kartbaan) zei:
haarr zei:
De Schaduw zei:

En dan hopen dat er een gelijk gestemd persoon zijn auto in het vak achter de aso-parkeerder zet, zo kort mogelijk op de achterbumper natuurlijk. :)

Dat zou het mooist zijn. Vaak zit de bestuurder er nog in. Zet je je auto pal voor zo iemand kijkt die 100% zeker zeer zuur. :)

Tijd geleden al gemaakt, heb photobucket account weer kunnen activeren;)

Dit is in een enigszins krappe parkeergarage onder een supermarkt. Echter, als er op het buiten terrein wél vrije plaatsen zijn met iets meer ruimte.. parkeer daar dan, zou ik zeggen.

1386420476629_zpsc1798725.jpg

(n)

Edit: Sorry, niet zo slim om de verkeerde foto @photobucket te verwijderen.

Nog 1,

Drie vakken benutten kan ook..:(

1402078316150_zpsc35aac6c.jpg

Na het maken van de foto een week of wat later auto op dezelfde plek gezien.. Mogelijk een bewoner van erboven gelegen appartementen..

Auto staat wel een beetje aan het einde van het pad en normaliter is er ruimte genoeg.. toch blijft het een verkeerd signaal aan andere gebruikers.

Wat ben ik blij dat er in mijn complex (schijnbaar) alleen maar nette mensen wonen. Ondanks dat er de dikste bolides staan (Bentley Continental, Maserati's GranTurismo en Ghibli, Alfa Romeo 8C Competizione Spider(!)), staan ze allemaal keurig in de vakken. En geloof me, er is meer dan voldoende ruimte om ze a la die Mini te parkeren. Nette Belgen!

Gisteren had iemand zijn (of haar) auto zodanig geparkeerd dat ik aan bestuurderskant niet meer in de auto kon komen. Gelukkig heb ik me via de passagierskant uiteindelijk naar de bestuurdersstoel weten te wurmen.

Geen foto gemaakt, maar een SQ5 (afzichtelijke auto wat mij betreft, maar dat ter zijde) parkeerde doelbewust op twee plaatsen. Ik ging voor de Belgisch/Vlaamse aanpak: fronzend kijken. Het leidde tot niks, mevrouw met kind sjokte rustig de winkel in.

Hallo, hierbij mijn bijdrage in dit topic: :)

Ik woon in een kleine doodlopende straat waar beperkte ruimte is voor auto's, echter 100m verderop om de hoek is er genoeg plek.
Nu is het vaak voorgekomen dat mensen voor de achterste rij auto's parkeren waardoor het regelmatig voorkomt dat ik mijn spiegels moet inklappen om uit de vakken te komen. Zo heb ik meerdere eigenaren van dit "fout parkeren" al netjes aangesproken op hun gedrag.

één van de mensen die erg vaak a-sociaal parkeert vroeg aan mij: Wil je alsjeblieft niet zo vaak steken met je auto s'ochtends? Want mijn dochter ligt dan nog in bed... (ik vertrek rond half 7 richting werk) ik vertelde de persoon dat de reden voor het steken zijn parkeergedrag is. Nu is dat helaas niet goed ontvangen.

Nu mijn vriendin gisteren (betreffende haar werk) een melding kreeg om met spoed richting ziekenhuis te gaan, kon ze niet met mijn en haar auto uit de parkeerplaats waardoor ze de auto van mijn ouders moest meenemen.

Nu is de maat voor mij echter vol en vraag ik mij af of ik hier een melding van kan maken? Aangezien het bijna elke dag weer een ander persoon is die er parkeert. Voor de info: Er staat geen belijning, is gewoon een stuk straat. (klinkerweg).

Ik heb overigens ook geen vaste plek, ik sta er toevallig vaak i.v.m. mijn werktijden.

Vervelend dit, zeker als een ander jou aanspreekt op gedrag dat door diegene veroorzaakt wordt.

Heb je een situatieschets of google streetview linkje? Dan wordt de situatie iets duidelijker misschien..

Het is een beetje de vraag of er al dan niet legaal geparkeerd mag worden.. Als ik het zo lees, dan wordt er bij tijd en wijle 'dubbel' geparkeerd?

Je kan beginnen met foto's maken op bepaalde tijdstippen en daarmee een dossier opbouwen en bij de gemeente indienen of in overleg gaan met de wijkagent als er weer zo'n spoedmelding is en iemand kan daadwerkelijk niet de deur uit..

In de praktijk zal de politie weinig doen, adviseren in gesprek te gaan met de buren / omwonenden.. Al die stappen zal je moeten doorlopen en kunnen aantonen.. waarna de autoriteiten hopelijk iets voor je kunnen doen..

Fulcrum zei:
Hallo, hierbij mijn bijdrage in dit topic: :)

Ik woon in een kleine doodlopende straat waar beperkte ruimte is voor auto's, echter 100m verderop om de hoek is er genoeg plek.
Nu is het vaak voorgekomen dat mensen voor de achterste rij auto's parkeren waardoor het regelmatig voorkomt dat ik mijn spiegels moet inklappen om uit de vakken te komen. Zo heb ik meerdere eigenaren van dit "fout parkeren" al netjes aangesproken op hun gedrag.

één van de mensen die erg vaak a-sociaal parkeert vroeg aan mij: Wil je alsjeblieft niet zo vaak steken met je auto s'ochtends? Want mijn dochter ligt dan nog in bed... (ik vertrek rond half 7 richting werk) ik vertelde de persoon dat de reden voor het steken zijn parkeergedrag is. Nu is dat helaas niet goed ontvangen.

Nu mijn vriendin gisteren (betreffende haar werk) een melding kreeg om met spoed richting ziekenhuis te gaan, kon ze niet met mijn en haar auto uit de parkeerplaats waardoor ze de auto van mijn ouders moest meenemen.

Nu is de maat voor mij echter vol en vraag ik mij af of ik hier een melding van kan maken? Aangezien het bijna elke dag weer een ander persoon is die er parkeert. Voor de info: Er staat geen belijning, is gewoon een stuk straat. (klinkerweg).

Ik heb overigens ook geen vaste plek, ik sta er toevallig vaak i.v.m. mijn werktijden.

Je kunt "per ongeluk" de claxon even aanraken.............

Precies, gewoon blijven indrukken tot ze naar buiten komen en dan doodleuk vragen of ze de auto ff willen verplaatsen zodat jij niet hoeft te keren, voor hún.:)

Over 'ASO' parkeren gesproken.. Zojuist gehoord dat mijn ma een prent heeft gekregen twv € 90,-.
Oorzaak: op de stoep parkeren..
[size=x-small]doet zij en anderen al ruim 2 jaar wegens parkeerdruk[/size]

Tja, dat kan je aso vinden maar er zit wel nuance in de zaak.. Stoep is breed genoeg voor passerende rollators e.d. De huizen waarvoor geparkeerd wordt staan al 2 jaar Te Koop.. Bewoners aan de andere zijde hebben ook graag hun auto voor de deur, dus op de stoep parkeren schept ook ruimte voor een ander..
De bij oplevering van het complex beloofde extra parkeerplaatsen voor o.a. ook bezoekers laat nog ff 2 jaar op zich wachten..

Zoals gezegd, gaat al 2 jaar goed.. Nu is er bij de gemeente geklaagd en is er een handhavingsverzoek uitgegaan richting de parkeer BOA's.
Prima, die doen hun werk.

Wat ik wel vreemd vind is dat om de hoek een betaald parkeren zone begint.. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat controleurs de afgelopen 2 jaar niet één keer de andere straat hebben ingekeken (of een mooi rondje maken om naar het andere gebiedt te gaan) en de 'stoepparkeerders' hebben gezien. Zo veel rijdt mijn moeders auto niet (meer);)

Dit doet bij mij vermoeden dat er toch een soort van gedogen is toegepast.. Of die betaald parkeren straat wordt nooit gecontroleerd.. dat kan ook..

Enfin, ik heb geadviseerd om de energie niet in een bezwaarschrift te stoppen maar om juist legalisatie van de situatie te regelen bij de gemeente.
Komt er zo'n bord te staan:

verkeersbord_e08b.jpg

Argumenten zijn ook zo gevonden..
(krek eender voor het grootste deel)

https://www.schiedam.nl/shared/files/nota/organisatie/2010/Verkeersbesluit%20d.d.%2025%20juni%202010%20parkeren%20twee%20wielen%20op%20stoep%20Merwedestraat%20en%20Leliestraat.pdf

:)

Dat wel.. maar die parkeerzone is maar één enkele straat in een verder vrij gebied, wat dus ook een waterbed effect oplevert.

Maar goed, nu er actief gehandhaafd wordt is het risico wel groter natuurlijk en daarmee de kans op stijgende kosten ook ;)
Wat dat betreft werkt het wel.. :)

Intussen blijkt dat de gemeente een bestek omtrent het controlegebied uitgeeft aan de parkeerbeheerders. De betreffende straat zat tot vorige maand niet in dat bestek en nu dus wel..

Carfanatic zei:
2 x $880 omdat je de gehandicaptenkaart van moeders gebruikt
https://www.youtube.com/watch?v=G1RO9wsfPUU (y)
Wow, die Amerikanen laten er geen gras over groeien. Hoewel ik mij meestal niet zo stoor aan mensen die wat over de lijn of buiten een vak staan, mag dit direct overwaaien uit Amerika.

Tegenover mijn appartement worden in een huis de kozijnen vervangen. Terecht ook, want de eigenaren hadden eerst nog enkelglas. Dat ter zijde. Voor deze werkzaamheden vond de aannemer het nodig zijn VW Crafter pal op het fietspad te zetten. Vandaag was het de 3e dag dat dit busje er stond, dus vond ik het vanmorgen tijd eens de politie te bellen. Een half uurtje later kwam een motoragent langs en sommeerde de aannemer de Crafter te verplaatsen en zo geschiedde. Zonder gekke capriolen uit te hoeven halen, fietsen de fietsers weer rustig voorbij. Keurig opgelost dus.

Aras zei:
Carfanatic zei:
2 x $880 omdat je de gehandicaptenkaart van moeders gebruikt
https://www.youtube.com/watch?v=G1RO9wsfPUU (y)
Wow, die Amerikanen laten er geen gras over groeien. Hoewel ik mij meestal niet zo stoor aan mensen die wat over de lijn of buiten een vak staan, mag dit direct overwaaien uit Amerika.

Nou ja, je kan ook overdrijven. Een familielid van mij parkeerde diens auto per abuis op een mindervalidenparkeerplaats, een boete van €375 vind ik dan wel erg veel van het goede. Zeker in een land met een werkloosheidsgraad van rond de 10%..

Carfanatic zei:
je durfde hem zelf niet aan te spreken?

Niet zo'n zin in, nee. :D
Ik zag die opmerking al aankomen. Nee, tot nu toe krijg ik alleen maar schouderophalende reacties. Als Nederlander in Vlaanderen ben je a priori niet zo geliefd, wellicht speelt dat mee. En och, de politie is daar toch ook voor? Stel de man wordt woest of iets dergelijks, zo'n risico koop ik af door het geweldsmonopolie van de staat in te schakelen.

der Magistrat zei:
Nou ja, je kan ook overdrijven. Een familielid van mij parkeerde diens auto per abuis op een mindervalidenparkeerplaats, een boete van €375 vind ik dan wel erg veel van het goede. Zeker in een land met een werkloosheidsgraad van rond de 10%..

Per abuis op een gehandicaptenparkeerplaats parkeren geloof ik eerlijk gezegd niet in. Als je dat bord niet ziet ben je niet in staat een motorvoertuig te besturen dunkt mij.

Ik vind bijna niets asocialer dan parkeren op een invalideparkeerplaats. €375,- is - gelet op de overtreding - dan ook een koopje naar mijn mening.

Joachim Stiller (vanuit het dierenasiel) zei:
der Magistrat zei:

Per abuis op een gehandicaptenparkeerplaats parkeren geloof ik eerlijk gezegd niet in. Als je dat bord niet ziet ben je niet in staat een motorvoertuig te besturen dunkt mij.

Ik vind bijna niets asocialer dan parkeren op een invalideparkeerplaats. €375,- is - gelet op de overtreding - dan ook een koopje naar mijn mening.

Mij werd verteld dat het ter plaatse niet middels zo'n bord, maar middels een streep (of iets dergelijks?) werd aangegeven. Mensen kunnen in elk geval suffe fouten maken.
Let wel, ik vind het ook asociaal en een boete niet meer dan terecht, maar 375 euro vind ik te veel voor de overtreding. Er zijn genoeg mensen die zich dergelijke boetes niet kunnen veroorloven.

der Magistrat zei:
der Magistrat zei:

Mij werd verteld dat het ter plaatse niet middels zo'n bord, maar middels een streep (of iets dergelijks?) werd aangegeven. Mensen kunnen in elk geval suffe fouten maken.
Let wel, ik vind het ook asociaal en een boete niet meer dan terecht, maar 375 euro vind ik te veel voor de overtreding. Er zijn genoeg mensen die zich dergelijke boetes niet kunnen veroorloven.

Zo wordt hij ook nog wel eens gemarkeerd, meestal met een bord erbij.

Afbeelding-gehandicaptenparkeerplaats.jpg

der Magistrat zei:

Sterker nog, het is mij laatst bijna overkomen. Jarenlang was het een vrije parkeerplaats, een rijtje parallel aan de rijweg. Opeen was de laatste parkeerplek een invalidenplaats geworden met een bordje erbij. Maar ik kom aanrijden en pleur gewoon mijn auto daar neer. Nooit dat bordje gezien, want niet in mijn blikveld. Toen ik weg wilde lopen werd ik er op geattendeerd door een voorbijgangster en heb ik de auto uiteraard weer weggehaald.

Durashift zei:
Nog 1,

Drie vakken benutten kan ook..:(

1402078316150_zpsc35aac6c.jpg

Na het maken van de foto een week of wat later auto op dezelfde plek gezien.. Mogelijk een bewoner van erboven gelegen appartementen..

Auto staat wel een beetje aan het einde van het pad en normaliter is er ruimte genoeg.. toch blijft het een verkeerd signaal aan andere gebruikers.

Deze Mini staat er al zeker 1 jaar. Dit is onder het Eemplein in Amersfoort. Nieuwbouw en koop. Dus netjes qua buurt. Niet qua parkeren.

Vandaag, in het zonovergoten Katwijk aan Zee viel ik pardoes van m’n fiets!
Wie haalt het nou in z’n hoofd om met z’n kenteken 58-LPG-9 op een gereserveerde plaats
voor kenteken 58-LP-69 te gaan staan. Dát is pas aso! En het erge is nog dat deze persoon
daar een gewoonte van heeft gemaakt. Hij doet het altijd !!!!

(En op de 2e foto staat echt "69". Beetje onduidelijk door de schittering van het zonlicht.....)

Durashift zei:
Nog 1,

Drie vakken benutten kan ook.
Ik heb er hier in het dorp in de parkeergarage onder de Dirk 4 nodig. 10-20cm van de plek naast mij, een 30cm van de plek achter mij. En 20bij 30 van de plek schuin achter mij. Ik denk dat de poster boven mij dat wel herkend.

Marc van der Togt zei:
Vandaag, in het zonovergoten Katwijk aan Zee viel ik pardoes van m’n fiets!
Wie haalt het nou in z’n hoofd om met z’n kenteken 58-LPG-9 op een gereserveerde plaats
voor kenteken 58-LP-69 te gaan staan. Dát is pas aso! En het erge is nog dat deze persoon
daar een gewoonte van heeft gemaakt. Hij doet het altijd !!!!

(En op de 2e foto staat echt "69". Beetje onduidelijk door de schittering van het zonlicht.....)

Als je e eigenaar kent zou ik hem maar eens aanspreken. Hier in de straat is ook een invalideplaats. Toen ze onlangs een nieuwe wagen kregen gelijk een nieuw kentekenbordje aangevraagd. Kregen ze er ook een waar de T in een D was veranderd. Toen ik het aan ze zei wisten hun het nog niet. Ze hadden wel gezien dat het nieuwe bordje opgehangen werd, maar niet gecontroleerd. Je zou maar een overijverige ambtenaar krijgen die een boete hiervoor gaat schrijven....

der Magistrat zei:

Tsja, als iets niet opzettelijk gebeurt dan krijg je weer de discussie over de rechtvaardigheid, en dientengevolge de hoogte, van het boetebedrag. Waarschijnlijk was je het er meer mee eens geweest met het bedrag als het een 'dikke nek' in een Q7 was geweest, terwijl de feitelijke gedraging hetzelfde blijft. In het kader van rechtszekerheid vind ik het dus zeker niet overdreven, hoewel het uiteraard wel erg zuur is.

Frappant bord van Marc trouwens. Ik begreep het pas na een paar keer goed kijken. ;)

Sarcast kom er eens in. Want volgens mij is het ook niet de bedoeling dat het kenteken op deze manier op het bord wordt bevestigd en is de waarde daarvan dus 0. Hoort dat niet als onderbord opgehangen te worden?

Rob0032 zei:
der Magistrat zei:

Tsja, als iets niet opzettelijk gebeurt dan krijg je weer de discussie over de rechtvaardigheid, en dientengevolge de hoogte, van het boetebedrag. Waarschijnlijk was je het er meer mee eens geweest met het bedrag als het een 'dikke nek' in een Q7 was geweest, terwijl de feitelijke gedraging hetzelfde blijft. In het kader van rechtszekerheid vind ik het dus zeker niet overdreven, hoewel het uiteraard wel erg zuur is.

Frappant bord van Marc trouwens. Ik begreep het pas na een paar keer goed kijken. ;)
En hoe ga je controleren of iets daadwerkelijk abuis was? Die dikke Q7 kan ook wel zoiets roepen, maar zal de schijn vanwege het stereotype vaak tegen zich hebben.
Ik vind het dus een erg slap 'argument'. Een beetje zielig gedoe zelfs. Zoek het probleem bij jezelf, maar ga niet van alles er bij betrekken.

Paulus0013 zei:
Rob0032 zei:
der Magistrat zei:

En hoe ga je controleren of iets daadwerkelijk abuis was? Die dikke Q7 kan ook wel zoiets roepen, maar zal de schijn vanwege het stereotype vaak tegen zich hebben.
Ik vind het dus een erg slap 'argument'. Een beetje zielig gedoe zelfs. Zoek het probleem bij jezelf, maar ga niet van alles er bij betrekken.

Daarom vind ik het ook terecht, in het kader van die rechtszekerheid. Bij een dergelijke overtreding zou de opzettelijkheid - in mijn ogen - niet moeten meewegen. Je zit zelf fout en je veroorzaakt veel hinder. Dat men er dan van baalt vind ik niet zielig, en ik heb ook niet het gevoel dat dat familielid zijn/haar verantwoordelijkheid niet zou nemen.

Paulus0013 zei:
Sarcast kom er eens in. Want volgens mij is het ook niet de bedoeling dat het kenteken op deze manier op het bord wordt bevestigd en is de waarde daarvan dus 0. Hoort dat niet als onderbord opgehangen te worden?

Zeker, dit is niet een officieel, persoonlijk op kenteken, toegekende gehandicapten parkeerplaats. Hoort inderdaad een net onderbord bij.
Het is dus aso om zo'n openbare plek privé in te nemen.

Het kenteken klopt toch wel? Alleen de spatiëring is niet correct.. Heb je met die oudjes;)

@Klieder.. Lokatie klopt.. Kennelijk een privilege bedongen bij aankoop appartement?

Rob0032 zei:
der Magistrat zei:

Goh, de auto doet er niet zo toe, maar ik ben inderdaad voorstander van een boetesysteem waarbij er ook naar inkomen en/of vermogen wordt gekeken. Dat lijkt me voor deze discussie overigens minder relevant. :)

Overigens gaat het mij en diegene absoluut niet over verantwoordelijkheid nemen, die kan dat wel betalen. Ik, met mijn socialistische snoet, maak me bij dat soort bedragen gewoon al snel zorgen om stommiteiten begaan door mensen met beperkte financiële middelen. Ik denk dat een aardig deel van die mensen ook op een andere/'zachtere' manier duidelijk gemaakt kan worden dat (dergelijke) overtredingen ongewenst zijn.

Precies, een goed gesprek helpt veelal beter dan een plompverloren boete..

Het is natuurlijk de vraag of er in dat tijdsbestek daadwerkelijk hinder is ontstaan. Als er geen invalide wilde parkeren.. is het toerekenbare leed aan de veroorzaker niet zo groot natuurlijk;)

Paulus0013 zei:

Op het bord E6 zelf mag ook het kenteken staan. Maar dit lijkt me niet de manier die de wetgever in gedachten had.
Op andere parkeerborden mag op het bord zelf in plaats van het onderbord de voertuigcategorie, de wijze of het doel worden aangegeven.

Terug
Bovenaan