Aso Parkeren

stoterstangen90 zei:
KadettRT zei:
Dit soort 'overgebleven' parkeer vakken waren ideaal voor mijn Cuore een aantal jaar geleden. En ja ik was dan wel zo hufterig om de passagiers kant zo strak mogelijk tegen de Mercedes aan te zetten :p
IMG_20171006_175043 by pytrik heideman, on Flickr

Zo iets?

Geeft aardig aan hoe groot (breed) de auto's in de loop van de jaren zijn geworden ... ;)

Dit soort foto's zijn en blijven een momentopname, het kan best zijn dat de bestelauto links op de foto door de vorige "foutparkeerder"
werd gedwongen zijn auto rechts in het vak te zetten.
Rechts op de foto zie je duidelijk het effect als men ruimte rondom de auto vrij wilt houden. Alles begint een klein stukje op te schuiven ...

Hier kunnen ze er ook wat van. Natuurlijk stond er eerst ooit een andere auto achter, maar dan nog... Net rechts van het eind van de foto staat de witte lijn die dit parkeervak voor 1 auto scheidt van het volgende.

33bmhjo.jpg

ach zo was ik vorige week woensdag in Hilversum. Ik wilde graag bij de p&R van station sportpark parkeren en met de trein verder... wat een ellende daar, eerst flink zoeken om er te komen en vervolgens nergens een fatsoenlijke plek omdat iedereen zijn of haar auto maar ergens breeduit neer zet.
gelukkig was ik met de Dyane dus die paste er gewoon tussen ( had aan beide kanten 3 cm over) idd fijn die 5e deur:)

hobbes2cv zei:
ach zo was ik vorige week woensdag in Hilversum. Ik wilde graag bij de p&R van station sportpark parkeren en met de trein verder... wat een ellende daar, eerst flink zoeken om er te komen en vervolgens nergens een fatsoenlijke plek omdat iedereen zijn of haar auto maar ergens breeduit neer zet.
gelukkig was ik met de Dyane dus die paste er gewoon tussen ( had aan beide kanten 3 cm over) idd fijn die 5e deur:)

Zag het parkeerterrein er zo uit? Dan verbaast het mij niets ...;)

Geen beste foto, maar dit figuur heeft zijn auto dus niet "file-geparkeerd", maar hem er dwars tussen gezet, waardoor de kont van de auto half op de stoep staat.

Waarschijnlijk bewust zo neergezet om dat stukje stoep eventjes af te sluiten voor voetgangers, zo te zien zijn er namelijk wat takelwerkzaamheden gaande op de rand van de foto.

Blackadder the 5th zei:
Op de achtergrond zie je ook een dranghek staan om daarmee de stoep af te sluiten. Dat zou toch voldoende moeten zijn?

Sterker nog: door die afzetting staan er verder geen auto's geparkeerd voor het pand. De vraag is dus of deze C1 misschien om een andere reden zo staat, bijvoorbeeld om juist uit de weg te staan van een hoogwerker of zo.

cirKel zei:
Blackadder the 5th zei:
Op de achtergrond zie je ook een dranghek staan om daarmee de stoep af te sluiten. Dat zou toch voldoende moeten zijn?

Sterker nog: door die afzetting staan er verder geen auto's geparkeerd voor het pand. De vraag is dus of deze C1 misschien om een andere reden zo staat, bijvoorbeeld om juist uit de weg te staan van een hoogwerker of zo.

@Sarcast kan wellicht wat meer info verschaffen, de foto is door hem gepost.

Komt uit een tweet over het moeten uitstellen van dakwerkzaamheden ivm fout geparkeerde auto.

Tussen de flats is meer dan genoeg parkeerplaats, niet alleen de hier zichtbare vakken maar ook aan de overkant van de straat. Maar dan moet je misschien wel vijftien meter lopen, dus knallen we hem op de toch al veel te smalle stoep en dan wel het liefste recht voor de ingang van de galerij...

Leon in z'n SEAT zei:
In mijn omgeving (Twente) heeft iedereen gewoon een eigen oprit. Armoedige bende hoor, parkeren in het openbaar gebied :p

Ha, ha! Hier ook in oost-groningen. Er kunnen wel 3 auto's bij mij op de oprit.

Gewoon Dirk zei:
Tussen de flats is meer dan genoeg parkeerplaats, niet alleen de hier zichtbare vakken maar ook aan de overkant van de straat. Maar dan moet je misschien wel vijftien meter lopen, dus knallen we hem op de toch al veel te smalle stoep en dan wel het liefste recht voor de ingang van de galerij...

Ziet er ook echt uit als een pauperbuurt die volstaat met huurwoningen. Mijn ervaring is dat het in dat soort buurten hier en daar ontbreekt aan fatsoen (parkeren dus idd, straatvuil, criminaliteit, werkloosheid)

Ziet er ook echt uit als een pauperbuurt die volstaat met huurwoningen. Mijn ervaring is dat het in dat soort buurten hier en daar ontbreekt aan fatsoen (parkeren dus idd, straatvuil, criminaliteit, werkloosheid)

Je woont er ook, begrijp ik?

P. Klieder zei:
Niet precies daar

Jaren terug was dit echt het broeinest van de stad inderdaad. De meeste probleemwoningen zijn gesloopt en daarvoor is er een hoop 65+ huur gemengd met startershuur terug gebouwd. Alleen een paar flats herinneren nog aan de oude situatie, in meerdere opzichten.

Getuige het filmpje is het ruim na 1990 opgenomen, echter zijn dat borden uit het RVV1966.
Daarnaast staan ze te laag.

Sarcast zei:
Getuige het filmpje is het ruim na 1990 opgenomen, echter zijn dat borden uit het RVV1966.
Daarnaast staan ze te laag.

Heb zelf het idee dat de boel even in scene is gezet met behulp van oude borden.
In de eerste 7 seconden zie je een bord omgedraaid staan op de parkeerplaats links naast de 2 "invaliden" parkeerplaatsen.
Misschien dat iemand de omgeving (her)kent?

ForEverFord zei:
Leon in z'n SEAT zei:
In mijn omgeving (Twente) heeft iedereen gewoon een eigen oprit. Armoedige bende hoor, parkeren in het openbaar gebied :p

Ha, ha! Hier ook in oost-groningen. Er kunnen wel 3 auto's bij mij op de oprit.

Hier op de Utrechtse Heuvelrug kunnen er ook ruim twee en krap drie op de oprit hoor...;)

En de motor in de garage.

Hier in Zeeland passen er makkelijk 4 op de oprit:)
(En dan nog 2 in de garage, 1 naast het fietsenhok, 1 op de hefbrug en 1 onder de hefbrug)

Groningen, Twente, Utrechtse Heuvelrug enz enz eat your heart out :)

Lycan Capri zei:
(En dan nog 2 in de garage, 1 naast het fietsenhok, 1 op de hefbrug en 1 onder de hefbrug)

Eindbaas!:D

Idefiqs zei:
Lycan Capri zei:

Eindbaas!:D

En dat gewoon bij een hoekhuis;) niet eens vrijstaand of overdreven duur

Ondanks dat er ruimte zat is in de parkeergarage vind ik dit toch wat overdreven. Kies dan het buitenste vak dan ben je er zeker van dat je goed in- en uit kan stappen.:(

Weet je hoe eng dichtbij die betonnen palen dan wel niet staan? :p
Zo'n Kadjar is natuurlijk een gigantische wagen.... en als je dan je rijbewijs bij een pakje boter hebt gekregen is parkeren best lastig:) voor je het weet beschadig je een stuk beton

Blackadder the 5th zei:
Gewoon Dirk zei:
Ondanks dat er ruimte zat is in de parkeergarage vind ik dit toch wat overdreven. Kies dan het buitenste vak dan ben je er zeker van dat je goed in- en uit kan stappen.:(
https://flic.kr/p/DoeCnc][img]https://farm5.staticflickr.com/4591/24536822117_37c014edba_c.jpg

Misschien is dat juist wel de reden ... ;)

Het is niet voor niks dat ik het aanhaal. ;)

Neemt overigens niet weg dat ik het net zo goed asociaal vind. Wellicht zelfs nog asocialer. Ach, er is toch genoeg plaats dus zet ik hem maar over twee vakken. Je rekent uiteindelijk ook maar af voor 1 parkeerplek dus wat rechtvaardigt het dan om er twee in beslag te nemen?

Gewoon Dirk zei:
Blackadder the 5th zei:
Gewoon Dirk zei:
https://flic.kr/p/DoeCnc][img]https://farm5.staticflickr.com/4591/24536822117_37c014edba_c.jpg

Neemt overigens niet weg dat ik het net zo goed asociaal vind. Wellicht zelfs nog asocialer. Ach, er is toch genoeg plaats dus zet ik hem maar over twee vakken. Je rekent uiteindelijk ook maar af voor 1 parkeerplek dus wat rechtvaardigt het dan om er twee in beslag te nemen?

Wraak nemen op de parkeerbeheerder voor de kleine vlakken met weinig tussenruimte? ;)
De Saab (geen overdreven brede auto) past precies in het vak. De ruimte om het portier te openen
is naar mijn idee ook niet echt overbemeten. Of is dit gezichtsbedrog?

Blackadder the 5th zei:
Gewoon Dirk zei:
Blackadder the 5th zei:
Gewoon Dirk zei:

Wraak nemen op de parkeerbeheerder voor de kleine vlakken met weinig tussenruimte? ;)
De Saab (geen overdreven brede auto) past precies in het vak. De ruimte om het portier te openen
is naar mijn idee ook niet echt overbemeten. Of is dit gezichtsbedrog?

Dit is toch een beetje gezichtsbedrog. Overigens is de Saab 20 cm langer dan de Renault maar wel 7,5 cm smaller. Het vak is echt aan weerszijde 5-10 cm breder dan de Saab en dan heb je nog de ruimte tussen de vakken. En daarom ook mijn suggestie om dan het buitenste vak te nemen. Dan heb je de ruimte naast het vak, de ruimte waar de paal in staat en de ruimte naast het volgende vak om uit te stappen.

Gewoon Dirk zei:
Dit is toch een beetje gezichtsbedrog. Overigens is de Saab 20 cm langer dan de Renault maar wel 7,5 cm smaller. Het vak is echt aan weerszijde 5-10 cm breder dan de Saab en dan heb je nog de ruimte tussen de vakken. En daarom ook mijn suggestie om dan het buitenste vak te nemen. Dan heb je de ruimte naast het vak, de ruimte waar de paal in staat en de ruimte naast het volgende vak om uit te stappen.

Ik blijf de vakken en de tussenruimte klein vinden voor hedendaagse (bredere) auto's.
Mijn auto (Audi A2)is relatief smal en ik probeer hem, zoals je zelf al aangeeft, in dit soort situaties
met de passagierszijde zo dicht mogelijk naast een pilaar te zetten.
Als dit niet lukt probeer ik met de bestuurdersdeur precies tussen 2 pilaren uit te komen.
Dan kan ik de deur fatsoenlijk openen zonder de andere auto te beschadigen en/of mezelf uit de auto te wringen.
Niet iedereen is zo lenig om gemakkelijk in/uit de auto te komen, en dan heb ik het niet over de kinderen
die in/uit het kinderzitje moeten worden geholpen.
Ik ben zelf bij het parkeren een beetje allergisch geworden voor auto's met kinderzitjes op de achterbank ...

Veel autobestuurders zijn (ondanks de parkeersensoren die vaak alleen aan de voor- en achterzijde werken niet aan de zijkant)
niet handig met strak parkeren. Is vaak terug te zien aan de schrammen/krassen op de pilaren in de gemiddelde parkeergarage ... ;)

25578186988_966b72b60f_c.jpg

Dit was bij mijn ouders, met als achtergrond informatie:
In de straat mogen alleen vergunninghouders parkeren, en de auto staat recht voor de oprit(waar 2 auto's stonden)
Mijn vader heeft deze mevrouw aangesproken en ze haalde letterlijk haar schouders op en liep door. Prima dat je misschien even iets afgeeft en dan doorgaat, maar deze auto heeft letterlijk ruim een uur zo gestaan.

Pjötr zei:
25578186988_966b72b60f_c.jpg

Dit was bij mijn ouders, met als achtergrond informatie:
In de straat mogen alleen vergunninghouders parkeren, en de auto staat recht voor de oprit(waar 2 auto's stonden)
Mijn vader heeft deze mevrouw aangesproken en ze haalde letterlijk haar schouders op en liep door. Prima dat je misschien even iets afgeeft en dan doorgaat, maar deze auto heeft letterlijk ruim een uur zo gestaan.
Na 5 min waren dan de bandjes leeg als het mijn huis/oprit was. Als ze dan verhaal kwam halen had ik mijn schouders opgehaald en deur dichtgegooid.

@KadettRT

Ja tja, eens, maar ja aan de andere kant, is niet echt positief voor je woongenot. Maar wel bijzonder, want het ging op bezoek bij de draakbewoonster naast de buren.
Blijkbaar is het in haar kringen normaal om zo te doen, haar klusjesman en zij zelf doet het ook. Toppunt was haar man/partner. Die blijkbaar 's avonds laat de auto op dezelfde manier had geparkeerd, toen mijn vader de volgende ochtend aanbelde met de vraag of de auto kon worden verplaatst, kwam er een hoofd door het geopende slaapkamerraam naar buiten, met de mededeling dat ie over een uur of zo wel eens tijd had om de auto te verzetten.

Komt me redelijk bekend voor.
Vroeger deed ik nog wel eens een poging om de eigenaar even aan het denken te zetten, de laatste jaren verplaats ik zelf wel als ze in de weg staan.

Dan maar goede vriendjes worden met de GOA van jou gemeente :) Maar als de verstandhouding dan al zo is met de buren zou ik er nog meer maling aan hebben en gewoon de ventielen eruit schroeven. Of 2 vrienden/familie leden bellen en auto aan beide kanten op 2 cm inparkeren.

Banden laten leeglopen is riskant. Als mevrouw daardoor een ongeluk krijgt ben je wel verantwoordelijk (is in NL een uitspraak over). Kan je nog beter raampje intikken, handrem los en van die plek af duwen. Als mevrouw gewaarschuwd is moet zij maar zien of zij de schade nog op je kan verhalen.

Auto van Pa erachter, auto van jou ervoor. En zo strak zetten dat ze met hangende pootjes mag komen vragen of de auto`s weg mogen.

Ik heb makkelijk praten want ik heb een auto die over een paar maanden toch de cross/drift/sloop op gaat maar:
Dikke deken over de motorkap / voorbumper, zachtjes tegen de auto van de aso rijden, zodra er contact is meer gas geven om de auto zo naar achter td duwen

Of wanneer je bij de sleepogen of iets anders stevigs komt gewoon verslepen

Terug
Bovenaan