AsconaGT: Insignia Sports Tourer Innovation 1.6T 200pk (2018) - Audi A2 1.4 (2000)

Astra F

Gebruiker
@ Ascona GT:

Jij studeerd dus ook aan het Saxion in Enschede? Ik ook. 2e jaars Small Business & Retail Management. Misschien eens een keer samen een bakkie doen?

Werk jij toevallig ook bij Opel Bleeker in Enschede? Zo ja, wat doe je daar. (Verkoop, reparatie?)

Mooie wagen hoor, die Senator. Mocht ik zelf straks geld hebben voor een auto. Dan weet ik het nog nie zo zeker. Dat het een Opel gaat worden staat vast. Zit te denken aan een: Tigra, Calibra, Astra G Sport. Achja, duurt toch nog zeker 2/2,5 jaar.
Dan ben ik als het goed is klaar met mijn opleiding... en moet ik dagelijks richting Arnhem.
 

AsconaGT

Actieve Gebruiker
Ja, zit op op saxion, we kunnen wel keer bakkie doen ja :D

Werk alleen bijna nooit op locatie enschede, meestal in hengelo, wat ik doe: alles, behalve het verkopen van auto's en het wassen er van...

administratie, allerlei magazijnwerk, auto's halen en brengen, klanten halen en brengen, auto's klaarmaken voor aflevering (nulbeurd), werkplaats maak ik zaterdag weer schoon, kleine reparatie's / onderhoud, onderdelen bezorgen en halen, gestrande auto's afslepen euuh... moet ik nog even doorgaan? :D

Mooie wagen hoor, die Senator
Monza ;)

Ik ben met 18 begonnen met een ascona C 2.0, daarna astra F 16V uit 1995, toen een calibra van het zelfde jaar, en door een ongeval daarmee nu een Twingo van 1996 :) En dan sinds kort een Monza, maar dat is echt voor er bij, denk dat hij komende half jaar meer stil staat, dan rijd.

De calibra was echt de fijnste wagen, helemaal orgineel, maar heb er echt heel veel plezier van gehad, zelfs naar italie heen en terug, perfect, en je rijd voor weinig geld een echte kilometervreter die ook nog heel luxe is. Mocht je daar voor gaan, kan je er van alles over vertellen. Maar je rijd wel een gedateerde wagen, die realtief zwaar is :)

achja, nog 2/2,5 jaar om daar over na te denken...

we spreken elkaar nog wel een keer (y) voeg me maar x toe op msn of zo...
 

Astra F

Gebruiker
Leuk....doen we. (Weet zo alleen nie hoe ik je een PM kan sturen met m'n msn adres, als je nie online bent)
 

AsconaGT

Actieve Gebruiker
weer een stukje kunnen rijden vandaag:

NokiaN80joost378.jpg

NokiaN80joost380.jpg
 

Guest
Vanmiddag heb ik em gespot...voor de hal van Bleekers schade afdeling.

Best toffe bak om te zien, ze stonden er ook met zn 3en naar te kijken:D
 

AsconaGT

Actieve Gebruiker
haha, dat klopt inderdaad, 1 daarvan was ik (y) met het groene shirt

ze zijn nu bezig met het kijken of bleeker wat voor mij kan betekenen, aangezien ik nog iets van ze tegoed heb.

maar ze konden het niet helemaal eens worden, de een zegt dat het hele motorblok er uit moet, mallen worden besteld, de sporing en alles niet meer ging kloppen en dat het eigelijk en onbegonnen klus was :eek: daar kreeg ik wel even rillingen van natuurlijk!

maar de ander zei weer dat het reuze mee viel, dat het wel wat werk was, maar dat het allemaal best te doen is.

Morgen hoor ik of bleeker wat voor mij kan doen of niet... hoop echt van wel, anders weer op zoek naar een andere lasser ...
 

Guest
Ik zag er toevallig vanmiddag 1 staan, de voorkant vind ik echt geweldig maar achterkant wel weer.


het was trouwens een zwarte monza, kleur staat goed.
 

Poekoek

Gebruiker
Waar is deze foto genomen? Het ziet er voor mij als volgt uit: als je vanaf het centrum van Borne richting Delden rijdt, en dan de laatste afslag links neemt voordat je Borne uitrijdt. Vervolgens rijdt je die weg af en ga je rechts. Is het daar?

NokiaN80joost380.jpg


Staat de Monza trouwens morgen ook nog in Hengelo bij Bleeker? Dan rij ik er even langs om te kijken.
 

AsconaGT

Actieve Gebruiker
Waar is deze foto genomen? Het ziet er voor mij als volgt uit: als je vanaf het centrum van Borne richting Delden rijdt, en dan de laatste afslag links neemt voordat je Borne uitrijdt. Vervolgens rijdt je die weg af en ga je rechts. Is het daar?

tjonge, als hiervoor een prijs voor zou kunnen worden uitgereikt, zou jij hem krijgen :eek:

het is inderdaad die plek ja! ongelovelijk :D

mooi plekje om even een foto te schieten, nu het nog kan, aangezien de weilanden op de achtergrond op zeer korte termijn zullen plaatsmaken voor een rondweg en industriegebied.

maar de auto staat niet bij Bleeker morgen... Maar ongeveer 500 meter vanwaar de foto is genomen.
 

Guest
Ik zag laatst een lichtgroene Monza A rijden, werkelijk in nieuwstaat. Maar deze goudkleur is onovertroffen.
 

Poekoek

Gebruiker
AsconaGT schreef:

QuoteWaar is deze foto genomen? Het ziet er voor mij als volgt uit: als je vanaf het centrum van Borne richting Delden rijdt, en dan de laatste afslag links neemt voordat je Borne uitrijdt. Vervolgens rijdt je die weg af en ga je rechts. Is het daar?

tjonge, als hiervoor een prijs voor zou kunnen worden uitgereikt, zou jij hem krijgen

het is inderdaad die plek ja! ongelovelijk

mooi plekje om even een foto te schieten, nu het nog kan, aangezien de weilanden op de achtergrond op zeer korte termijn zullen plaatsmaken voor een rondweg en industriegebied.

maar de auto staat niet bij Bleeker morgen... Maar ongeveer 500 meter vanwaar de foto is genomen.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging om 26-09-06 00:18 door AsconaGT.

Haha ik herken dat kleine bosje aan de rechterkant, daar ging ik een aantal jaar geleden met vrienden nog wel eens een vuur maken en onze eerste biertjes leren drinken ;) Ik was trouwens net nog wel langs Bleeker gereden, had je reactie nog niet gelezen.
 

AsconaGT

Actieve Gebruiker
ohh dat paadje waar je bij de helling van de lus van de autobaan en zo uit komt :D daar gingen wij ook wel eens heen in het verleden.
 

AsconaGT

Actieve Gebruiker
Gestaag is er weer iets vooruitgang...

wat bedrading opnieuw aangesloten, verlegt omdat er in het verleden al beetje mee geknoeit is. Nu nog de noodverbindingen vervangen door fatsoenlijke stekkertjes...

Verder ook alle lampjes vervangen van alle schakelaartjes en knopjes, zodat ik straks tegen een mooi verlicht dash aan ga kijken.

Alleen het lampje van de interieurverlichting aan de dakhemel krijg ik om vreemde reden nog niet aan de praat, maar daar ga ik nog mee verder v/d week (y)

Het andere nieuws is dat ik een onderspoiler heb gekocht via Ebay van Irmscher. Deze zijn zeer zeldzaam, omdat ze weinig verkocht waren, en monza's A2's (vanaf 1983) al andere onderlippen hadden.

Onder mijn bumper is het zwart van de tectyl, dat staat voor geen meter, dat wilde ik in kleur maken. Maar als er nu een mooie (plastic) onderspoiler van irmscher onder gaat komen is natuurlijk nóg mooier. Maar dat is pas voor later

Verder heb ik een afspraak gemaakt voor volgende week voor het registreren van mijn Monza, zodat de auto een kenteken gaat krijgen, en dus dat ik de auto kan verzekeren en op de openbare weg kan parkeren als we de ruimte even nodig hebben waar de auto nu staat. Ik mag er dan nog niet mee rijden, omdat er nog geen APK op gaat komen.

Dat komt als de auto wat gelast is, wat hopelijk op korte termijn gaat gebeuren :rolleyes:

verder ben ik nog op zoek naar een gasfles voor mijn C02 gasapparaat. Ik kan ze alleen maar van 10 liter of groter krijgen, nergens hier in de buurt een kleinere wat ze bij rustbuster.nl wel verkopen. Maar dat ligt voor mij beetje te ver uit de richting helaas. Dus als iemand nog een adresje ergens in Twente weet ;)
 

Poekoek

Gebruiker
Dat gaat de goede kant op! Ik zag vandaag nog een soort azuur kleurige Monza in Oldenzaal met een foute spoilertje achter op, past absoluut niet bij design van de Monza.
 

Astra F

Gebruiker
Eey Ascona GT. Gaat lekker met je monza. Betaal je voor dat ding nog wat in de belasting?? Denk het al niet meer he?

Kan Bleeker nog wat voor je betekenen?
 

AsconaGT

Actieve Gebruiker
Nee, hij is van April 1979, dus geen belasting...
ook geen BPM met het invoeren dus, alleen keuringskosten van 120 euro
en in de oldtimerverzekering van 80 euro p/j

:D

dus dan is het allemaal best te doen, als je de auto niet als dagelijkse auto gebruikt (met een verbruik van 1 op 7 á 8)

en je moet hobby hebben aan sleutelen, als je echt alles laat doen door anderen, is het ook echt niet te doen om zo'n auto te rijden (als student:D)

en doordat het zo goedkoop rijden is, en ik toch een 2e auto er bij heb, heb ik er ook totaal geen haast bij.

het liefst strip ik gelijk de hele auto en begin ik aan alles tegelijk, maar zowel financieel gezien als ruimte gebrek doe ik dat nog maar even niet, en alles gewoon in stappen doen, dus nu eerst wat echt belangrijk is, de veerschotel lassen en dorpel.

en of bleeker wat voor mij kan betekenen, ligt nog in het midden, hoop eind deze week daar uitsluitsel voor te hebben hoe en wat (y)
 

AsconaGT

Actieve Gebruiker
Vandaag met rechtsachter bezig geweest, eerst de velg even goed schoongemaakt met autoglym velgenreiniger, (top spul trouwens) nu is zowel de binnenkant met alle remslijpsel als de buitenkant weer netjes

100_7848.jpg


En de binnenkant met boormaschine met schuurspul en staalborstel te werk gegaan, om er zaterdag alle beginnende plekjes te bestrijden met stoprust (zet roest om in hard metaal) en daarna goed in de tectyl.

100_7849.jpg
 

AsconaGT

Actieve Gebruiker
Vandaag even wat spulletjes geregeld om weer lichtelijk verder te gaan.

Even een potje loodvervanger, aangezien het tanken met loodvervanger vrijwel nergens meer mogelijk is.

Tectyl, om het roesten te voorkomen (daar ga ik er nog wel meer van nodig hebben :D)

paar zekeringetjes voor oude auto's, er is er 1 stuk, en er komen er mischien nog wel meer

en Fertan roestoplosser, topspul (y)

NokiaN80joost399.jpg


En gelijk maar de paar plekjes ingesmeert met fertan,

alles heel goed afschuren tot vrijwel alle roest is verwijderd, dan alles goed schoon maken met vochtige doek, en dan in smeren met fertan, zodat ik het over 48 uur kan wegspoelen, en alle roest is verwijderd. zie ook https://www.fertan.de/fertan.com/nl/index.html

en nu maar wachten :)
 

AsconaGT

Actieve Gebruiker
Even een vraagje voor mensen die ervaring hebben met het invoeren van een auto uit duitsland:

Ik ga naar de RDW omdat ik de auto wil laten registreren, dit ga ik zonder APK er bij te doen, omdat aan de auto nog het een en het ander laswerk moet worden gedaan. Ook ligt het halve dashboard er nog uit en liggen er draden door de auto en zo. Verder is met de auto wel gewoon te rijden en tellers zijn gewoon afleesbaar.

Is het mogelijk om gewoon met de auto naar de RDW te gaan v/d week, ookal moet er nog van alles aan gebeuren en het halve dash er uit ligt? Puur voor registratie dan, of gaan ze dan moeilijk doen.

Papieren ect. heb ik er uiteraard bij

ohja, de reden dat ik de auto nu al op wil laten gaan voor registratie: ik wil niet het nieuwe kenteken hebben, die binnenkort ook voor personenwagen ingevoerd gaat worden, ik vind het al jammer dat de auto een nieuw kenteken gaat krijgen, maar dan wel 3 paren van 2 cijfers/letters ;)

ook als de auto voor APK op gaat en is goedgekeurd kan ik gelijk rijden, en hoef ik niet te wachten op kentekenplaten en kentekenbewijs en zo.
 

Astra F

Gebruiker
Ik weet wel dat de lichte bedrijfswagens nieuwe kentekens krijgen, voor personenwagens zijn nog genoeg combinaties van het huidige kenteken voorradig.
 

MBdoubleyou

Gebruiker
Fantastisch ding, zo'n Monza! Een van mijn favoriete auto's. Ik ben er ook naar op zoek geweest. Aangezien ik geen kennis, tijd en plaats om te sleutelen heb zal ik voorlopig geen youngtimer of klassieker aanschaffen. Ik heb een klein jaar in een MB 280 S uit 1975 gereden maar dat bleek toch iets problematischer en duurder dan ik had gehoopt. Als ik meer geld heb ga ik misschien toch weer overstag :).

Leuk dat je er zoveel tijd (en geld...) in gaat stoppen om een weer helemaal top te maken. Dat verdient deze auto absoluut. Suc6 en veel plezier ermee. Hou ons op de hoogte van je vorderingen.
 

AsconaGT

Actieve Gebruiker
Ik weet wel dat de lichte bedrijfswagens nieuwe kentekens krijgen, voor personenwagens zijn nog genoeg combinaties van het huidige kenteken voorradig.

ze zijn wel genoeg voorradig, maar je moet nagaan, ze zijn nu bij 11-TK-GR, nog heel even en ze hebben de T's ook gehad. U beginnen ze niet mee bij personenwagens, V ook niet, W ook niet, dus blijft alleen X nog over, want ik verwacht dat ze aan het eind van de X serie's over gaan op het nieuwe kenteken, duur nog een paar kleine maandjes.

maargoed das ook niet de voornaamste reden, ook het gelijk kunnen rijden na APK en zo is een voordeel.

Leuk dat je er zoveel tijd (en geld...) in gaat stoppen om een weer helemaal top te maken. Dat verdient deze auto absoluut. Suc6 en veel plezier ermee. Hou ons op de hoogte van je vorderingen.

veel tijd gaat er in zitten ja, geld valt nog mee, het is niet voor niets mijn (s)low budget project ;) Gewoon nu eerst het noodzakelijke, en dan rustig weer iets aanpakken. Wat wel jammer is, is dat al het werk en tijd wat er nu in gaat zitten, de mensen van buitenaf er niks van gaan zien. pas als de auto technisch en zo weer in orde is, wordt de buitenkant geleidelijk aangepakt.
 

AsconaGT

Actieve Gebruiker
Na het fertan middeltje er een hele poos heeft opgezeten en alle overige roest heeft omgezet in hard metaal, heb ik alles weer goed schoon gemaakt, en 2 dikke lagen tectyl er op, vanavond nog een dun laagje, en de wielkast links achter is klaar.

NokiaN80joost401.jpg


volgende week is rechtsachter aan de beurd als het mee zit
 

AsconaGT

Actieve Gebruiker
Vanmiddag was het dan zover, rijden richting Almelo om de auto naar de RDW te brengen.

Welliswaar zónder APK, puur regisratie dus, en uiteraard is dat goed gegaan! Met een mooi ritje op deze lekker zonnige dag (mooi buitenaf omweggetje gemaakt:D)

Nog even gekletst met de keurmeester van de RDW, hij vond een een mooie auto, en zeker het opknappen waard (y)

helaas niet al te beste foto's.

NokiaN80joost404.jpg

NokiaN80joost405.jpg
 

Guest
Foei, Ascona GT, rijden met een niet-geregistreerde auto die niet gekeurd is.

a020.gif
 

Astra F

Gebruiker
er zaterdag alle beginnende plekjes te bestrijden met stoprust (zet roest om in hard metaal) en daarna goed in de tectyl.

Werkt dat mooi?

Onze astra F heeft een behoorlijke roestblaar rechts acher, er zit bijna een gat in. Kan je dat spul daar ook in smeren, en dan opvullen met plamuur?
 

AsconaGT

Actieve Gebruiker
Foei, Ascona GT, rijden met een niet-geregistreerde auto die niet gekeurd is.

mijn auto is wel geregistreerd hoor :) heb de papieren hier wel voor de L-10-57, wat ook half leesbaar is onder de auto. En daarbij hoeft de auto niet gekeurd te zijn
:cool:

Werkt dat mooi?

Onze astra F heeft een behoorlijke roestblaar rechts acher, er zit bijna een gat in. Kan je dat spul daar ook in smeren, en dan opvullen met plamuur?

ik heb er heel goede ervaringen mee. Mits je het goed gebruikt is het prima voor roestblaren en daarna plamuur ja :) het spul wordt ook veel in de scheepvaart en zo gebruikt. En omdat het zo vloeibaar is als water, vloeit het ook mooi op plekjes waar het dikkere spul wat er te koop is niet goed komt.

als er bijna een gat in zit gaat het nog, maar vaak als je begint te kloppen en doen, dan zit er daadwerkelijk een gat in, en dan heeft het spul geen zin meer en kun je beter een stukje opnieuw inlassen.
 

AsconaGT

Actieve Gebruiker
Bijna vergeten te vermelden:

ook is mijn orginele irmscher onderlip binnen gekomen (zeer zeldzaam)

moet uiteraard strak worden gemaakt en in kleur worden gespoten, maar dat is allemaal voor later pas... En zo kan het orginele plaatwerk wat er zit mooi afgeschermt worden, want dat ziet er niet mooi uit aan de voorkant, en is zwart van de tectyl door de vorige eigenaar.

100_7854.jpg


verder door tijdsgebrek weinig aan gebeurdt verder :)
 

Guest
Leuk project!

En wanneer komen de platen?
En hoe gaat zo'n keuring nou eigenlijk precies?
 

AsconaGT

Actieve Gebruiker
De gewone keuring kijken ze naar chassisnummer, motorgegevens, aantal zitplaatsen, gewicht en de (duitse) autopapieren en zo. Stelt eigelijk bijna niks voor.

Nu (2 dagen later) heb ik mijn papieren binnen gekregen met een kenteken (y) en kan nu kentekenplaten laten maken.

Als je voor een keuring hebt gekozen mét APK mag je na het monteren van de platen gelijk rijden (eerst ff verzekeren), ik heb dat niet gedaan, dus ik moet nog eerst zorgen voor een APK (maar er moet nog wat dingen aan gedaan worden) en dan verzekeren en rijden. Kijk er nu al naar uit! Maar moet nog een paar weekjes geduld hebben :)

100_7856.jpg
 

AsconaGT

Actieve Gebruiker
Zo, gelijk toen ik thuis kwam gebruik gemaakt van het lekkere weer en begonnen met de Monza.

zoals je ziet moet er rechtsonder bij de rechterkoplamp een stukkie in worden gelast, het bruine wat je ziet is de fertan, die overal even zijn werk moet doen komende tijd (y) en dan alles heel goed schoonspoelen.

Wat mij nu tegenzit is dat de vorige eigenaar (of garage) zeer creatief was met kit, het zit echt overaal aan en op :( overal ben ik super lang mee bezig om de troep van af te krijgen.

100_7878.jpg
 

Guest
Leuk project, dat Fertan is goed spul!! ook gebruikt bij mijn ex-volvo!!.. Je maakt er wat moois van!! ben benieuwd naar het eindresultaat
 

Guest
Dit gaat wel wat worden!!:D

Dat Fertan spul, dat koop je bij de betere auto materialen zaak? Of bij een metaal bedrijf??

Succes!!
 

AsconaGT

Actieve Gebruiker
Ik heb dat gekocht bij Brezan, omdat mijn broer d'r werkt voor een scherpe prijs, maar daar schijnt de normale particulierenprijs abnormaal hoog te zijn.

het goedkoopste adres verder wat ik weet is rustbuster.nl (y) daar staat ook meer informatie over fertan. En ze sturen het gewoon op als je wil.
 

AsconaGT

Actieve Gebruiker
Inmiddels gaat het weer langszaam verder onder de druk van werk/school en diverse andere activiteiten, kom er er weinig aan toe, helaas.

Inmiddels heb ik de koplampen schoongemaakt en de koplampglazen afgewassen omdat ze beetje dof uitslaan. Nu kijken de koplampen al weer stuk helderder uit, maar de knipperlichten zijn nog steeds beetje dof, en de koplampen zitten (vooral als het licht er op staat) allemaal vlekjes, je voelt het niet echt, maar het lijkt op steenslag, ik krijg ze er alleen met geen mogelijkheid af.

Ook wil het via mijn werk niet echt lukken mbt het laswerk aan de veerschotelranden. Dus toen maar een echte 'specialist' er bij geroepen, die ook al had aangeboden om het te doen. Hij heeft al heel veel auto restauratie's en laswerkzaamheden op z'n naam staan, én met name opel, ook dit 'klusje' heeft hij al vaker gedaan, omdat het een bekend probleem is bij de senator A/Monza. En dat was vooral ook te merken toen ik hem aan de telefoon had, hij wist precies waar ik het over had, en heb daar een heel goed gevoel over (y) En hij heeft zelf ook 2 Monza's, waaronder 1 sloper (kan ik mooi wat delen afhalen die ik nog nodig ga hebben) :D

Enige nadeel is dat hij bijna 100 km van mij vandaan woont :rolleyes: en dus met de Monza aan de haal moet. Rijden is geen optie, omdat de auto nog geen APK heeft, en op groene platen is het te ver en mag eigelijk ook niet omdat de auto niet op de bedrijfsvoorraad staat. Dus gaat hij op de oprijwagen, die ik hopelijk kan regelen om hem weg te brengen, en weer op te halen een paar dagen later. Daar ben ik nu mee bezig. De benodigde delen zijn inmiddels besteld bij Artaparts (y)
 
De Opel Monza vond ik altijd wel één van de fraaiere Opels. Het is in ieder geval leuk dat mensen dergelijke jaren 70/80 wagens in hun originele staat rijdbaar weten te houden. Zo wordt het ook niet zo saai op de Nederlandse wegen:)
 

AsconaGT

Actieve Gebruiker
ja, zoals het er nu naar uit ziet, gaat de monza morgen naar drenthe heen (ongeveer 100km verderop) om naar een echte vakman/specialist/liefhebber te gaan, en het laswerk klaar wordt gemaakt.

zal wel ff foto's van maken, als dat klaar is, dan zit er eindelijk beetje schot in de zaak (y)
 

x trailrijder

Gebruiker
en is er al nieuws over hoe de laswerkzaamheden gaan? Ben benieuwd:D Vooral ook omdat die cherry van mij ook gelast gaat worden binnenkort (eindelijk eindelijk eindelijk:rolleyes:)
 

AsconaGT

Actieve Gebruiker
vanavond gaat er aan begonnen worden, heb er nog niks van gehoord, helaas is het te ver weg om er ook even heen te gaan, maar eind v/d week moet het klaar zijn dus.

hier foto's van het transport bij een tankstation nabij hogeveen:
NokiaN80joost443.jpg

NokiaN80joost442.jpg

NokiaN80joost441.jpg


was ook iemand van de ANWB daar toevallig, nog tijdje mee staan praten, hij was d'r helemaal weg van, haha.
 

x trailrijder

Gebruiker
Leuk zeg:D Mensen van de ANWB waarderen het altijd als iemand liefde steekt in zijn/haar auto. De meesten van de ANWB zijn ook echt helemaal autogek geloof ik anders kan je zo'n vak nooit volhouden:) Hou ons op de hoogte, ben erg benieuwd hoe het gaat worden(y)
 

AsconaGT

Actieve Gebruiker
ja , was wel leuk van die ANWB vent.

alleen doordat het lichtelijk tegenzit ben ik op zoek naar dit stuk(je) plaatwerk:

opel_1203.jpg


rechts voor, voor monza/senator/record 6 cilinders.

bij arta hebben ze het niet liggen helaas, heeft iemand een idee waar ik zoiets kan vinden? een adresje. Heb dit stuk echt nodig namelijk, en veel tijd heeft het niet.

Heb op e-bay laatst dit stuk ook gezien, maar kan het niet meer weervinden :(
 
Bovenaan