AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Twingo ZE Vibes (2020)

Kan je niet met dat idee van Altai naar de leverancier/installateur gaan. Het lijkt me dat zij dat eigenlijk moeten uitvoeren. Zij hebben m ook ingemeten.
 
inmeten hebben ze heel nauwkeurig gedaan maar de vloer was lastig te zien ook ivm een frame waar de vorige deur in zat. Dat frame is er nu uit en pas met montage van de nieuwe deur viel het op.

Inmiddels hebben we een stukje vloer weg gehaald, de deur kan nu gewoon strak aansluiten naar beneden; echter het laatste stukje wil de motor gewoon niet verder, de laatste cm zeg maar, dan moet ik hem met de hand aandrukken. Aan de constructie ligt het niet, misschien dat de veren te zwaar zijn? Ik bel vd week nogmaals de leverancier op van de deur.

De zijkanten en bovenkant moet ik zelf nog schilderen in kleur, dus dat doen we ook zodra de tempraturen iets beter zijn geworden en de schilder toch nog moet komen.
DSC_3764_zpsdmnsjsx3.jpg




afijn; de twingo staat binnen! De bmw wil nog niet ivm een drempel bovenaan de hellingbaan maar dat word tzt aangepast nog
DSC_3774_zps9y3mtrxx.jpg
 
Vandaag een brief gekregen van BMW, terugroepactie! Ik was hiervan al op de hoogte dus een verassing was het niet

Hoewel het ook een beetje hun plicht is, is het wel netjes dat bij een auto van meer dan 10 jaar oud de airbag word vervangen door een vers exemplaar (y)

88aca1bb-477e-45db-9e13-404fccbe418a_zps0srvfxpo.jpg
 
Bofkont zei:
Goede service (y)

Lijkt me niet meer dan logisch. Deze brief zou je bij bijvoorbeeld een Dacia ook krijgen.

Het kan ook slechter, ik heb wel eens gehad bij Ford dat ik voor een terugroep actie naar de dealer ging en die het alleen wilde doen bij een grote beurt, want de uren die Ford voor de reparatie had ingeschat waren te laag dus zou het hun geld kosten. Aangezien ik de grote beurt net bij aankoop had laten doen (Ford dealer ver weg) was dat geen optie. Ford België moest de dealer dwingen het werk uit te voeren. Was ook niet iets lulligs, er kon brand ontstaan door een productie fout. Dat was duidelijk geen nette service, in die dealer ben ik ook nooit meer geweest natuurlijk ondanks dat die naast mijn werk stond.

Net even terug gebladerd, nette BMW.
 
Ja natuurlijk zijn ze dat ergens verplicht natuurlijk. Maar de auto is toch meer dan 10 jaar oud. Maar komt er nu een nieuwe airbag in of een unit? Afijn, ik zal binnenkort even de BMW garage in Almelo bellen, tot op heden prima geholpen daar altijd voor onderdelen. (y)

KM schieten wel er op met de BMW de laatste tijd :eek: normaal pakken we ook vaak de twingo, zelfs voor de wat langere afstanden, maar met meer dan 2 man een langere afstand word toch de BMW gepakt en die komen veelvuldig voor. Zaterdag weer 500 km naar het westen van het land.
 
Nu de BMW nog niet in de garage past ivm de hellingbaan de twingo weer eens naar binnen gereden voor de grote voorjaarschoonmaak

wassen, kleien, polijsten, toen nog even goed gewassen, vervolgens met black hole en EXP er op gegaan (y) Ook ramen, rubbers en onder de motorkap nog wat zaken schoon gemaakt.

Zomervelgen had ik enkele weken geleden al gedaan en die vanmorgen er nog even onder gezet. Nu ik in dit huis een (inpandige)garage heb geniet ik er echt van! Extra verlichting aan het plafon gemaakt. Computer ook bij de hand voor muziek of als ik even iets moet opzoeken. Centrale verwarming (y)

DSC_3876_zpsodmwczgw.jpg

DSC_3875_zpskv0wd9tg.jpg
 
En een kraantje in de garage, heerlijk. Ik had in mijn appartement wel een garage, maar geen kraan. Ik moest iedere keer naar de 3e verdieping om het water te verversen. De auto wassen kostte zo al snel 3 uur.
 
En een kraantje in de garage, heerlijk. Ik had in mijn appartement wel een garage, maar geen kraan. Ik moest iedere keer naar de 3e verdieping om het water te verversen. De auto wassen kostte zo al snel 3 uur.

echt wassen doe ik toch buiten, en daarvoor hebben we een buitenkraantje. Je kunt het ook niet mooi zien zo, maar naast de garage heb ik een grote bijkeuken met gereedschapwand (y)

In mei word de hellingbaan aangepast en dan gaat de BMW er in voor een grote poetsbeurt. Maar het zal voor en achter wel wat krapper worden qua ruimte
 
Gisteren is de BMW terug gegaan naar de dealer in Almelo. Prima geholpen en snel kreeg ik de E46 weer terug.

Helaas ook met de melding dat een achterveer was gebroken en ze dus (allebei) vervangen moeten worden, ook zit de APK er aan te komen dus voor die tijd moet dat gerepareerd worden.

totale kosten voor de achterveren 446,50 incl arbeid en BTW.... Ergens valt mij de prijs wel weer mee, aan de andere kant was het bij een vorige auto ook al een keer het geval en toen was ik 200 euro kwijt incl 2 veren (immi) + montage
 
Achterveren blijft een zwak punt van de E46 helaas.
Die 446 euro is de dealerprijs?

Vrij fors, kan echt goedkoper.
De mijne aantal jaar geleden gedaan iets van 275 euro kwijt.
 
Ja is gewoon dealerprijs, ik was er toch voor de terugroepactie. Op zich kan zoiets gebeuren na bijna 150.000 km... Maar ik ga idd wel even elders informeren. Helaas hebben wij hier geen echte BMW specialist in de buurt waar ik hem het liefst naar toe breng. Ik had ook nog 2 goede beun adresjes waarvan 1 met veel BMW kennis, maar 1 kan niet meer doordat mijn oude werkgever dat niet meer toe staat in hun vrije uurtjes, en het andere adresje kan ook niet meer door omstandigheden.

dus nog even zien wat ik ga doen

Heb gisteren ook de zomerbanden er weer onder gezet, even na eigen inspectie van de veer was hij idd gebroken, sterker nog; het stuk lag nog in de veer, die heb ik maar even verwijderd. En verder word de BMW vaak als pakezel gebruikt de laatste tijd nu we veel dingen aan het opknappen zijn van het huis. Uiteraard wel voorzichtig dat het spul niet beschadigd van binnen
 
Mooie touring heb je daar!

Voor en goede BMW specialist adviseer ik Aaron Gijsbertsen. Ik weet alleen niet of Odijk (vlakbij Utrecht) bij jou in de buurt is....
 
Ik woon in Twente, in het oosten des lands en hier zitten geen echte BMW specialisten in de buurt helaas. En een drukke full-time baan + huis verbouwen zorgt er voor dat ik weinig vrijetijd heb (en ook niet de zin nu) om naar utrecht op en neer te rijden voor wat veren.

Ik heb net een mailtje gestuurd naar BMW point Enter (dat zit dan wel weer bij mij in de buurt), die hadden nieuwe veren liggen voor mijn auto voor weinig. Nu alleen nog iemand vinden die ze er onder wil zetten :)
 
Gewoon even uit nieuwsgierigheid om beetje referentiekader te hebben. Hoe breed zijn de binnenmaten van jou garage?

Je hebt wel lekker grote deur, dat is wel fijn! De meeste garages de ik tegenkom hebben een smalle deur en zijn daarna weer breder..
 
Omdat er net een nieuwe deur in zit weet ik exact de maat, namelijk 3.05 meter is de deur breed. De garage is een fractie breder. Ik heb ook een garagebox ergens voor opslag met standaard maten, als ik daar met de auto naar binnen zou willen dan is het echt spiegels inklappen haast.

Hier rij je hem zo naar binnen en kun je nog wel fatsoenlijk de deur openen om uit te stappen. (oke echt heel ruim is het nu ook weer niet). Nadeel is dat de er een op maat gemaakte deur in moest komen, en dat is fors duurder dan de prijzen die ze in die aanbiedingen zetten.

De lengte daarentegen is weer vrij kort. De exacte maat durf ik helaas niet te zeggen. De BMW kan er wel in staan hoor, en dan kun je er nog wel ruim voor langs lopen, alleen staat de achterkant wel strak tegen de deur aan. En omdat de trap naar boven achter de garage zit is het niet mogelijk uit te bereiden naar achteren.





Vrijdag op naar het hoge noorden voor een weekendje weg. Omdat we ruim op tijd konden vertrekken de binnendoor route gepakt met een stukje duitsland. Mooie weggetjes, lekker rustig en het was prachtig weer! Freude am Fahrer (y)
 
Ik hoor idd nog steeds geluiden van mensen die hem in het noorden van het land zien rijden. Nu valt hij ook best wel op. De Astra cabrio was ook een fantastische auto! Zou er zo 1 weer kopen. En met zulk weer als de laatste tijd mis ik hem ook wel een beetje.
 
Toegegeven; die velgen waren misschien een beetje te :) al was de astra G Cabrio af fabriek ook optioneel met 18 inch te leveren.

stiekem hoop ik er op dat mijn wederhelft een wat ruimere praktische auto neemt over een x aantal jaar (of leaseauto), in dat geval neem ik een wat kleinere leukere auto voor in de plaatst, waarbij een coupe óf cabrio zeker niet uitgesloten is! Maar een astra (twintop) gaat hem zeker niet worden.

3 serie cabrio ook niet ivm dat stalen dak, dat vind ik niets. Liefst een roadster maar dan blijf je met het gebrek aan (als het echt moet) extra zitplaatsen/ruimte. Opel Cascada vind ik wel heel erg mooi. We zullen wel zien over een x aantal jaar ;)
 
Vanmiddag even de BMW uitgelaten, met 200+ zag ik iets langs de voorruit schieten....

Zie ik bij thuiskomst dat het hele logo van de motorkap is gevlogen :eek: Hij valt letterlijk uit elkaar. Zal binnenkort bij de dealer eens een ander logootje bestellen.

Binnenkort even nieuwe veren, ander logo en andere ruitenvegers er op (y)
 
Inmiddels nieuw logo besteld... Geluid ook een paar nieuwe ruitenvegers van Bosch (y)

En de auto is de laatse weken gebruikt als bouwauto, voornamelijk oude planken. Zaterdag de laatste vracht van 140KG naar de vuilstort gebracht en daarna de auto goed schoongemaakt van binnen die ondanks het beschermingszeil wel vies was geworden.

Maar de functie als stationwagon werd goed benut ;) (y)
 
Ja het deutsche gründlichkeit gevoel was wel een beetje weg als zelfs het logo al weg waait :) Had trouwens geen schade, met 200+ staat er zo'n opwaardse wind op de neus van de auto dat hij er overheen is gevlogen. Gelukkig zat er geen auto, of nog erger een motorrijder achter mij.

Moet sowieso wel zeggen dat ik de dingen tot zover wel vind tegenvallen qua onkosten. Niet zoveer belasting/verzekering/verbruik want die vallen mij super me;, wat ik in de 20.000 km in 1,5 jaar heb gehad los van gewoon onderhoud;

- lekkage koelvloeistoftempratuursensor (20 euro)
- lek in luchtslang inlaattraject (15 euro)
- vanos revisie incl kleppendekselpakking (250 euro)
- uitlaatsteuntje (10 euro)
- xenon koplamp + ballast (maar probleem nog niet opgelost) (60 euro)
- gebroken achterveer (word dit weekend gerepareerd) (75 euro)
- logo (15 euro)

Dat voor een auto die van 126.000 naar 146.000 heb gereden vind ik dat wel fors. Het scheelt dat ik de delen alleen betaal en alles vaak zelf doe. Nu zie je dat de kosten reuze mee vallen. Bij de dealer hadden deze dingen zo een 2000 euro gekost.

Ik weet dat de waterpomp preventief vervangen moet worden een keer, de accu ook deze winter vermoed ik

Met de calibra V6 had ik nooit geen gekke dingen in de 40.000 dat ik hem had. Alleen multiriemspanner. de astra had ik ook ongeveer 40.000 km en die had wel een xenonlamp een keer stuk gehad maar verder ook nooit geen dingen los van goed onderhoud. Onze twingo die wij bij de deur hebben heeft in 1,5 jaar 40.000 gereden en heeft gewoon nog helemaal niets.

Neemt niet weg dat de BMW nog steeds erg lekker rijd! En ziet er nog steeds fantastisch uit! En ik zeur ook niet over de kosten, alleen waren mijn verwachtingen wel wat hoger, want de look-and-feel voelt de BMW gewoon zeer goed aan
 
Beste Joost,

De E46 wordt nu eenmaal wat ouder en dan zijn er zaken aan vervanging toe, vind het eerlijk gezegd erg meevallen als je kijkt wat voor wagen je rijdt.
We praten wel over een auto in het hogere prijssegment.

De E46 blijft voor mij een toppertje, en ik sluit een E46 330ci op termijn ook niet uit voor mijzelf :)
 
de kosten vallen ook wel mee, maar hoofdzakelijk omdat ik veel zelf doe en regel. Anders was het een dure jongen geweest...

De calibra had in 1997 ook een forse nieuwwaarde, en de astra cabriolet 2.2 in 2003 ook

maar ben er nog steeds tevreden mee hoor! Vooral de motor en rij-eigenschappen zijn top

minder vind ik nog steeds de stoelen en audio
 
Standaard stoelen van de E46 zijn idd niet geweldig.
Zoals al vaker aangehaald erg simpel te vervangen door een sportset, staan geregeld op Mp.
En autospin in Rogat heeft geregeld nette sets.

Audio upgrade is ook erg simpel bij de E46, zijn losse compo setjes voor die pas klaar zijn van het merk audio system.

Maar goed om te horen dat de E46 verder nog goed bevalt (y)
 
Ik vind de audio op zich wel oke, ben geen echte audio freak. Dus ik laat het zoals het nu is, alleen zijn de standaard speakers gewoon minder dan de standaard speakers van mijn vorige opel astra...

Stoelen hou ik wel eens in de gaten; maar ik zoek sportstoelen, half leer mét stoelverwarming. En die zijn toch wel stuk zeldzamer. Ik ben ze nog niet tegen gekomen in ieder geval.

Een andere (mooiere) optie is een complete set in rood of bruin leer. Maar die zijn zeldzaam voor een touring en ook erg duur.
 
Beste Joost,

Zal de interieursetjes wat in de gaten houden voor je, heb her en der nog wel eens wat contacten.
Composetje is echt simpel te doen , alles is pasklaar en echt super geluid moet het zijn.
 
Verdorie, ben mn wielslot ding kwijt. De veren moeten vervangen worden en achterin de BMW zit een uitsparing waar hij altijd ligt.... Maar nu dus niet. Ik heb echt overal gezocht maar echt nergens kan ik hem vinden. Moet hem ergens hebben laten liggen op straat tijdens het verwisselen van de zomerbanden 2 maand geleden. :( Terwijl ik daar altijd zo secuur en zuinig op ben.

Iemand nog tips? Kan ik die bij de BMW garage bestellen op basis van chassisnummer of wat? Want het gaat om originele BMW wielbouten die hoogstwaarschijnlijk origineel bij de auto zijn geleverd.
 
Wielslotprobleem opgelost, perfect geholpen bij de BMW dealer waar ik voor slechts 7 euro weer een nieuwe passende adapter kreeg voor mijn slotbout. Waarbij het nut van die dingen wel ineens tot een dieptepunt was gedaald als dat zo bij de dealer verkrijgbaar is :p

Ook voor en achter nieuwe ruitenvegers van Bosch, aerotwins (y) de oude waren flink verdroogd. Deze vegen echt super!

En vandaag ook weer een verse APK, 29 euro (y) want verder was er niets aan het handje.

KM stand staat inmiddels op 149.930, dus het gaat gestaag verder :cool:

De touring word veel als pakezel gebruikt, kruiwagen, veel oud hout weggebracht naar de vuilstort. Uiteraard wel netjes en voorzichtig zodat alles wel mooi en heel blijft. Ondanks de BMW geen ruimtewonder is, is hij wel praktisch en dat is na een astra cabriolet wel een genot, al redde ik mij toen ook prima.

En de oprit word deze week ook aangepakt zodat de BMW eindelijk (!) ook binnen kan staan mocht het nodig zijn. Hij zal dan ook spoedig een uitgebreide was/klei/poets beurt krijgen, dat is immers al weer zo'n 1,5 jaar geleden voor het laatst gebeurd kort na aanschaf.
 
Inmiddels is de hellingbaan naar de garage maximaal aangepast zodat niet alleen de twingo er in kan, maar ook de BMW!

Maar helaas, de uitlaatsteun schraapt de grond en verder durfde ik niet te gaan. :confused:



Misschien iets van rij planken onder de achterwielen om de auto er in te krijgen? Of heeft iemand nog een suggestie?
 
Verandert de zaak niet als je achteruit naar binnen rijdt, en dan misschien iets schuiner?
 
Achteruit heb ik geprobeerd (zie filmpje) maar het is net te veel. Misschien dat schuin net dat beetje doet dat het wel wil (y)

Allicht het proberen waard :)
 
Vandaag de BMW even gewassen, helaas nog geen tijd gehad om te kijken naar een oplossing voor mijn garageprobleem. Dus poetsen word (weer) uitgesteld
 
In onze straat staan een paar enorme bomen waarover voor mijn deur een hele oude enorme eik. Met de weervoorspellingen toch maar op een ander plekje neer gezet, want de garage kan hij immers nog niet in...


vanmorgen even de schade bekeken en wonderbaarlijk valt het mee! Veel mini krasjes die er waarschijnlijk wel uit te polijsten zijn maar 1 wat dieper krasje. Dus ik denk dat ik toch maar eens de verzekeraar bel en hem na laat kijken bij een schade-expert.
 
Auw, da's pech! Ook al valt de schade nog mee, elk krasje of deukje is er eentje te veel... Veel succes met de afhandeling!
 
Terug
Bovenaan