AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Twingo ZE Vibes (2020)

Ik vind het lef hebben om je hele dashboard zo te slopen Joost:eek:! Verder begint het steeds beter te worden. Het is een hele mooie auto!

Ik vind het lef hebben om je hele dashboard zo te slopen Joost! Verder begint het steeds beter te worden. Het is een hele mooie auto!

ja je moet toch wat he... :p

ik weet zeker dat ik mij ga storen aan lelijke krassen op het dash. Dus nu ik toch de auto niet heb ingevoerd en niet gebruik kan ik beter alles gelijk helemaal aanpakken zodat hij perfect wordt (y)

denk dat ik volgende week zaterdag een paar foto's kan maken dat het er weer super mooi en strak uit ziet (y)

Lekker bezig Joost, wordt een hele mooie cabrio als hij straks klaar is.
Toch wel fijn als je de gereedschappen van je werkgever kunt gebruiken, scheelt een hoop ellende.

Ziet er wel erg uit dat dashboard zo! :eek:
Gelukkig is het wel goed gedaan en hebben ze niet de navi gedemonteerd zoals bij onderstaande Civic Hybrid....

zx9v7c.jpg

sllfs1.jpg

3484sc4.jpg

24wax4z.jpg

Jammer trouwens dat het LCD-project ook is gestopt nu de Calibra weg is, was wel benieuwd naar het resultaat...

Lekker bezig Joost, wordt een hele mooie cabrio als hij straks klaar is.
Toch wel fijn als je de gereedschappen van je werkgever kunt gebruiken, scheelt een hoop ellende.

zonder mijn werkgever was het absoluut niet mogelijk geweest. EN was het ook financieel gezien niet aantrekkelijk meer om hem uit duitsland te halen. Als ik alles had moeten laten doen bij een garage was ik zo 1500 euro tot 2000 euro kwijt geweest met sleutelcodes opvragen, grote beurt, uitlaat, remmen gangbaar maken, programmeren en alle andere extra werkjes waar heeel erg veel tijd in gaat zitten.

Daarnaast moet ik ook eigelijk 1 collega bedanken die na zijn werktijd nog een half uurtje geholpen heeft, en ook regelmatig mij geholpen heeft met wat technische dingen en vragen op de zaterdag terwijl hij voor zichzelf bezig was (y)

Nu met de juiste gereedschappen en kennis om mij heen is het ook leuk om te doen om hem weer helemaal goed te krijgen. En omdat het mijn eigen auto is kan ik mooi rustig alles bekijken hoe dingen zitten. Zo ben ik met de remmen gangbaar maken een dikke 2 uur bezig geweest. Een monteur is met 30 tot 45 min echt klaar met voor en achter. :p

Ziet er wel erg uit dat dashboard zo!
Gelukkig is het wel goed gedaan en hebben ze niet de navi gedemonteerd zoals bij onderstaande Civic Hybrid....

Het ziet er heel erg uit, maar met 45 min heb je het ook zo weer in elkaar en lijkt het alsof er niks is gebeurd hoor :p

dat met de Civic is wel heel erg zeg! :eek: Ik heb zulke gevallen al aantal x vaker gezien dat ze echt alles kapot maken om een radio of navi er uit te krijgen. Ongelovelijk

Jammer trouwens dat het LCD-project ook is gestopt nu de Calibra weg is, was wel benieuwd naar het resultaat...

ja hij ligt hier nog wel, ik was op 50% en al voor een deel klaar. Iemand anders neemt het project van mij over waarschijnlijk (y)

In de astra laat ik de klokjes wel zo, die vind ik wel mooi. Die van de calibra zijn echt niet mooi...

Vandaag weer 300 km met de calibra gereden, door duitsland, blijft ook een super fijn ding zeg! (y)

Dashboard is nog niet klaar,

inmiddels wel een carkit in huis gehaald met MP3 mogelijkheid (y)

en ook heb ik de keuringsafspraak met de RDW gemaakt, ik weet de exacte datum nog niet, maar heel lang zal het niet duren ;)

En, moet je opschieten? :D

@Richard: bij de Civic van een collega van me hebben ze ook de navigatie gejat. Ook daar waren ze niet echt voorzichtig te werk gegaan, maar hopelijk niet zoals hier boven :)

Voor de keuring is hij in prenciepe klaar, alleen een paar stalen wielen er op zetten

ik hoef dus niet heel erg op te schieten met de werkzaamheden :T

ja goedgekeurd natuurlijk :p

alleen bij de douane een meningsverschil. Volgens hem heb ik met een te lage cataloguswaarde berekend, tewijl ik heel zeker weet dat ik de officiele prijzen heb gebruikt van de astra toen. Maar dat kon ik dus niet bewijzen :eek: volgens hem was het zo, en daar moest ik het maar mee doen....

naja , ik zal verder ergenis maar inhouden.

Bij de RDW zelf waren ze gelukkig stuk vriendelijker, de terugweg heerlijk met het dakje los gereden en inplaats van de snelweg lekker binnendoor terug naar huis :cool: Nu is het wachten op de papieren zodat ik kentekenplaten kan laten drukken

Komen er nog foto's van de stalen velgen? Dan lijkt het lichtmetaal daarna nog mooier dan het al is

dit is de enige die ik heb
Nokia-N96-joost905.jpg

stukje snelweg op de heenweg heeft hem ook goed gedaan zeg, hij reed echt lekker de terugweg

Goed nieuws. Maar ik had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht.En nu ziet hij er wel basic uit met die stalen velgen.

APK moet een eitje zijn toch?

Mooi dat de keuring er op zit. Had je nog altijd het complete dashboard eruit liggen? :D

Mooi dat de keuring er op zit. Had je nog altijd het complete dashboard eruit liggen?

Ja, alles lag er nog uit, had de tellerklok er al weer weer ingezet. is wel fijn als ik weet hoe hard ik rij. De rest ligt nog bij de spuiter, dat volgt komende week.. :D

Morgen de irmscher wielen er weer onder leggen en het leer eindelijk eens behandelen.

Daarnaast ga ik de carkit installeren met de mogelijkheid van een ipod of ander extern music ding (y)

en nog tal van kleine schoonheids dingetjes (y)

Vandaag weer de gehele dag bezig geweest me de astra, wat is gebeurdt:

- winterbanden van mijn auto onder die van mijn ouders gezet
- Irmscher wielen weer gemonteerd
- slotbouten van de calibra op de astra gezet
- stabilisatorstang links voor vervangen, zat iets speling op
- remklauwen zijn weer mooi zwart gemaakt, zeker met open velgen is het geen gezicht als je die roestige dingen ziet
- wielkasten rondom even ontdaan van mega veel zand en smeer
- Carkit ingebouwdt zover het kon
- Ipod/USB aansluiting gemaakt in dashboard kastje
- dakconstuctie ingespeerd met siliconenspray
- rubbers ingevet
- koelvloeistof gecontroleerd tot hoeveel onder 0 hij beschermt is
- complete lederen interieur gereinigd met leerreiniger en conditioner
- Even een busje injectorcleaer toegevoegd
- de stickers achterop van de duitse garage zorgvuldig verwijderd
- ramen even heel goed schoongemaakt nog
- tapijt op de vloer gereinigd

en ten slotte heb ik kenteneplaten besteld, want de papieren van de RDW waren binnen gekomen vanmiddag (y)

zwarte klauwen en de velgen
Nokia-N96-joost911.jpg

Tapijt reinigen overal
Nokia-N96-joost910.jpg

Externe audio aansluitingen maken in het dashboard kastje
Nokia-N96-joost908.jpg

zo ziet het er nu uit
Nokia-N96-joost909.jpg

ik was bij de spuiter geweest, dashboard delen stonden al in de grondlak, zag er super uit, maandag is het hoogst waarschijnlijk klaar (y)

AsconaGT zei:

Deze velgen heeft me pa ook onder z''n omega gehad, staan echt super :)

Toen ik nog in de autoverkoop zat hadden we een Astra Coupe 2.2. Dat is echt een super motor in een Astra, rijdt zo soepel. En als je t gas intrapt heeft hij ook geen verkeerd geluid. Ben benieuwd hoe hij eruit komt te zien zodra hij helemaal klaar is. Vind t nu al een plaatje (y)

Misschien een idee op de koplampsproeier kapjes in kleur te laten spuiten?

Heb je nu op de calibra en de astra de zelfde velgen??

nee, als ze onder de astra zitten kunnen ze natuurlijk niet ook op de calibra zitten :)

maar het zijn wel de velgen die van de calibra af komen ja. De calibra staat nu op zijn orginele 16 inch velgen.

De 17 inch velgen die oorspronkelijk onder de astra zaten, zaten 4 matige banden onder en 1 velg was beschadigd. Dus voorlopig even hier mee rond rijden en dan zie ik wel of ik nog paar mooie bandjes voor een mooie prijs tegen kom voor de 17 inchers.

Kan je niet meteen even airco inbouwen?

:p heb al zoveel tijd in de astra gestoken, nu eerst even lekker rijden! vanaf volgende week!

Toen ik nog in de autoverkoop zat hadden we een Astra Coupe 2.2. Dat is echt een super motor in een Astra, rijdt zo soepel. En als je t gas intrapt heeft hij ook geen verkeerd geluid. Ben benieuwd hoe hij eruit komt te zien zodra hij helemaal klaar is. Vind t nu al een plaatje

motor is inderdaad echt super, ben echt zo blij dat ik niet voor een 1.6 of 1.8 ben gegaan met de CR versnelligsbakjes, Nu lekker een wide ratio versnellingsbak, en de 2.2 heeft standaard esp (y) en de motor heeft een ketting ipv een distributieriem. Ben er echt blij mee. En hij valt 100% mee ten opizchte van de V6 in de calibra, ondanks hij wel een stukje trager is uiteraard.

zoals ik al zei gisteren nacht ;) ...

velgen laat ik even voor wat het is. ik ga even met de 18 inchers rijden omdat op de 17 inch velgen slechte banden onder zitten. Of ik verkoop ze zo op marktplaats. Of als ik wat bandjes goedkoop kan regelen tzt, dan laat ik de velg wel herstellen voor een mooi setje 17 inch voor mijzelf

APK afgekeurd :eek:

gelukkig was het alleen omdat er geen rubbertje op het rempedaal zat, en omdat de kentekenplaten er nog niet op zaten.

Dat gaat dus helemaal goedkomen (y)

De planning is dat de platen vanmiddag komen, maar het zijn luxe platen met opgelegde letters, dus dat duurt altijd ietsjes langer

rubbertje zit al op het rempedaal.

dus vanmiddag als het mee zit kan ik er eindelijk officieel mee rijden (y)

legaal... ;)

Het dashboard zit er nog niet in.

Morgenavond heb ik een beetje tijd, dan ga ik het hele dashboard er in bouwen. Die is als het goed is eind van de vanmiddag helemaal klaar bij de spuiter, dus dat kan mooi. Woensdag ga ik naar duitsland, iets van 300 kilometer met 2 volwassenen en 2 kindjes. Dus even goed de astra testen en kijken hoe geschikt hij is voor 4 personen ;)

Misschien op die dag een fotoshootje (y)

En Thomas heeft helemaal gelijk wat betreft de 2.2 16V in de Astra, echt een heerlijke motor voor deze auto, lekker soepel, stil en redelijk zuinig.

Rijd er nog steeds met heel veel plezier in, bij 130 - 140 op de teller in 5 opeens planken en hij gaat er nog vandoor als de brandweer, versnelt lekker soepel en makkelijk naar hele illegale snelheden.

Nou, waar blijft de eerste foto met kenteken? Is het een KDF geworden, of was die reeks net voorbij? :)

Terug
Bovenaan