AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Renault 5 Iconic Cinq (2025) - trekhaak stekkerdoor hulp gevraagd

Heb je hem recht getrokken aan dat paaltje? Die staat vast niet recht meer dan :D

Maargoed, als het maar werkt (y)

ik heb hem inderdaad daar aan recht getrokken. Heb echt mega veel kracht moeten zetten, maar het heeft wel gewerkt! Al is hij nog steeds overal wat krom maar daar kon ik niet goed achter haken. En het plaatwerk is natuurlijk ook gewoon van colablikjeskwaliteit

het paaltje staat inderdaad nu ook scheef o_O en ze staan er nog geen 2 weken in...

70 euro voor een lamp, spatbord en motorkap? ik zou proberen af te dingen, 50 euro zo mee. Er komt toch niemand meer om uno onderdelen deze dagen?
En als je de auto toch net een beurt hebt gegeven dan is hij het toch nog waard? Ik zou het doen iig.

Hij was feitelijk al total loss met het oog op vervangen van de d-riem en koppeling.

klopt, maar ik heb de Uno gekregen, helemaal gratis.

distributieriem en koppeling + beurt was nog geen 150 euro, dat vond ik hem zeker waard.

Ik zou 'm niet wegdoen, of gaat de APK grote problemen opleveren?

nee, verwacht geen grote problemen voor de APK, maar je weet natuurlijk nooit met zo'n oud autootje... straks komt er van alles aan het licht :rolleyes:

Ik zou de gok gewoon nemen Joost!

De auto kost je verder amper iets en een 2e auto'tje is altijd makkelijk :)

Oh das erg goedkoop voor zo'n "operatie". Goed gedaan. Tja zonde dat ie dan overleden is. Had je zomaar nog enkele jaren mee kunnen rijden.

70 euro voor de sloop of 70 euro bijleggen, dat is zeg maar 140 euro 'verlies'. Alsnog erg weinig, ik zou 'm nog wel even oplappen.

En een andere sloop proberen. Volgens mij kost die rommel nieuw (imitatie) via Artaparts nog geen 70 euro!
Oplappen en rijden, onverwoestbare dingen. De APK kan nooit veel uitkomen.

En een andere sloop proberen. Volgens mij kost die rommel nieuw (imitatie) via Artaparts nog geen 70 euro!
Oplappen en rijden, onverwoestbare dingen. De APK kan nooit veel uitkomen.

ja, dacht er ook aan, ff ander sloopje checken, misschien heb ik ook het geluk dat er 1 in de zelfde kleur staat

goed nieuws

en nee, helaas niet over de Uno, daar ben ik nog steeds mee aan het klooien.... maar het wagenpark gaat misschien iets veranderd worden

morgen shoppen,,, en dit is een stille hind ;)

Nokia-N96-joost850.jpg

We moeten hier echt een update hebben hoor(n)!

Gisteren om 15:13 post je al het moois al op het opel-forum, en hier nog niks :cry:..

Piccs willen we:LOL:!

Ja sorry, hierbij de update... ;)

Ik heb altijd al een cabriolet willen rijden... met orienteren viel de BWM 3, CLK en audi 80 af. Ook omdat ze stevig aan de prijs waren, ook omdat het niet mijn type auto is.

De 306 en Astra G cabrio bleven over, de astra is veel jonger, maar ook stukken duurder. ivm mijn werk toch gekozen voor de Opel Astra en toen is de zoektoch begonnen....

Xenon moest er zowiso op zitten omdat ik dat vele malen mooier vind ogen. En leer is ook een must. Al heel snel kwam ik er achter dat het aanbod vrijwel niks was, dus over de grens gekeken. Daar was het aanbod stukken hoger. Ook moest het per se een 2.2 zijn ivm de fijne eigenschappen van de motor, WR versnellingsbak en standaard ESP.

Ook in duitsland werd de zoektocht aardig lastig, ik had er 1 eerder op het oog, maar dat ik hem niet geworden, gisteren bij een ander wezen kijken, en opgehaald!

Zelf had ik liever een donkere kleur gehad met beige leer, maar deze kleurencombi vind ik ook steeds mooier worden.

Daarnaast is deze auto voorzien van optie's die in Nederland een absolute zeldzaamheid zijn zoals;

parkeersensoren achter
geïntergreerde navigatiesysteem met kleurenscherm, maar ook de boordcomputer in zit (en cd wisselaar af fabriek)
Xenon verlichting af fabriek
Dak in donkerrode kleur ipv standaard zwart

Ik ging er al van uit dat de auto niet zo heel mooi zou zijn, ivm de vraagprijs, en inderdaad... bij aankomst bleek dat de eigenaar niet van schoonmaken hielt. Zo is het leer super smerig om maar niet te spreken van de stoffen kap die echt heel smerig is. Dit heeft echt heel veel aandachtnodig om dat weer mooi te krijgen. Onvoorstelbaar dat mensen het zo versmeren.

Ook zaten er wat kleine mankementjes aan:

- klein deukje bij tankdop --> is makkelijk er uit te halen zonder spuiten
- achterbanden versleten --> ff kijken of er nog iets te regelenvalt voor weinig
- velg rechtsvoor fikse stoeprandschade --> als ik deze velgen houd, laat ik ze restylen
- lampje stuk achter de tellerklok --> veel werk! niet duur
- wat krasjes op middenconsole - nieuwe bestellen of opnieuw laten spuiten
- gehele auto moet heel goed gepoetst en gewassen worden
- rammel in de uitlaat --> probleem gevonden waarschijnlijk
- 1 sleutel start niet goed vanwege startonderbreker --> sleutel opnieuw inlezen

technisch is de auto goed, niks kunnen vinden, dus de gok genomen... Gisterenmorgen om 5 uur vertrokken ver in het sauerland en opgehaald :D

Mijn calibra gaat de verkoop in, en in tussentijd ga ik bezig om alle mankementjes zorgvuldig te repareren. Hij zal zowiso niet voor 27/11/2009 op naam komen. Omdat de auto voor de tijd 7 jaar oud is, en na die datum 8 jaar oud. En dat scheelt weer iets in de BPM. En heb ook nog even tijd nodig voor alle puntjes. Het is vooral heel veel werk, niet de kosten.

Over 2,5 maand hoop ik dat de calibra verkocht is, zodat ik dan met de astra kan rijden die dan helemaal tip top in orde is, mocht de calibra eerder verkocht worden, dan gaat de astra eerder op naam...

oke, hier nog wat foto's!

Nokia-N96-joost858.jpg

Nokia-N96-joost855.jpg

Nokia-N96-joost861.jpg

Nokia-N96-joost866.jpg

Nokia-N96-joost859.jpg

Nokia-N96-joost867.jpg

wanneer de auto mooi is, ga ik ook wat mooiere foto's maken (y)

Jammer dat die mooie Calibra weg gaat, maar de Astra is zeker mooi!
Zo'n rode kap is zeker bijzonder, heb het nog maar een enkele keer gezien. Lak kleur en het leer staan prima samen!
Die velgen heb ik niet eerder gezien (niet dat ik daar zozeer op let:LOL:). Apart dat er geen airco opzit eigenlijk, dure opties als navi en xenon zitten erop maar airco niet... Maarja, je dak kan toch open(y), zijn die 'scroll-wieltjes' voor de versnellingspook van de stoelverwarming? Lekker in het vroege voorjaar kap open, stoelverwarming aan:T!

Je zegt trouwens dat het BPM bedrag lager is als de auto precies 1 jaar ouder is, ik dacht dat het gewoon per maand ging..:confused:, maarja, zo kan een enkel maandje veel geld schelen!

Veel cabrio-plezier!

Je zegt trouwens dat het BPM bedrag lager is als de auto precies 1 jaar ouder is, ik dacht dat het gewoon per maand ging.., maarja, zo kan een enkel maandje veel geld schelen!

toen ik 2 jaar terug mijn twingo in voerde ging het echt per jaar, toen heb ik ook gewacht, maar misschien dat het nu anders is?

ga het gelijk even nakijken voor de zekerheid...

die scrol wieltjes zijn inderdaad voor de stoelverwarming, 5 standen zodat ik in het voorjaar al lekker vroeg kan genieten. Heb er ook een windscherm bij gekregen (y)

Dat er geen arico op zit vind ik ook heel erg vreemd. Wel een super dure navi bestellen maar geen xenon. Maar bij de astra waren echt alle dingen losse optie's. je kocht hem altijd 'kaal' (dus met stof, zonder radio, zwart dak (wel altijd elektrisch) ) Blijkbaar vonden de eerste eigenaren airco niet nodig. Heb er lang over nagedacht, maar wil het toch voor lief nemen, ook omdat de meeste NL cabrio's geen airco hebben en met alle andere luxe opties is het toch iets anders dan de rest.

Die velgen zijn geen orginele opel velgen maar van Irmscher (y) Ik ga even kijken wat beter rijd/mooier stasat, deze 17 inch van irmscher, of mijn 18 inch. Hij komt zowiso tijdelijk op 18 te staan omdat ik met de 17 inchers bezig ga...

ik dacht ook dat het per maand ging, maar het is altijd een procentje goedkoper om een maandje langer te wachten..

Eerst maar eens de Calibra goed verkopen, misschien dat je dan daarna wat meer spoed moet zetten om de astra in te voeren.

al met al: Van harte gefeliciteerd met deze prachtige aankoop!

ja, jullie hebben gelijk, het gaat inderdaad per maand....

inderdaad, eerst calibra verkopen, en eerst de astra helemaal tip top in orde maken (y)

Heerlijke update. Het blijft een prachtige auto om te zien. Bertone heeft er destijds zonder er ook maar iets rigoureus aan te veranderen, een hele mooie cabriolet van gesneden. Ik kijk nog elke keer om als ik zo'n exemplaar voorbij zie komen. Een waardige opvolger van de Cali, met mooie velgen! :p

Ben hier niet zo'n fan van maar toch een mooie wagen, mooie dak/lak combi ook (y)

Jammer dat je Calibra weg gaat maar iets nieuws is ook wel weer een keer leuk.

Veel plezier ermee, het dak kan open maar ik denk toch dat je de airco gaat missen als het zomer is

Heb je voor de rest nog originele plannen ermee? Subtiel uitlaatje ofzo?

De combinatie van kleur en de velgen staan erg goed, laten hem mede door de xenonkoplampen modern ogen.
Ik zou er niet te veel aan veranderen, misschien een subtiele sportievere gril.

Heb je voor de rest nog originele plannen ermee? Subtiel uitlaatje ofzo?

plannen voorlopig is eerste de auto weer in nieuwstaat brengen; zover mogelijk...

Daarna 2 kleine dingen;

ander stuur:
dit stuur zie je wat kleine slijtageplekken. Een irmscher stuur staat niet alleen veel beter, het pakt ook beter vast

zoiets dus, je hebt ze in diverse kleuren en soorten
!!qru27QBG0~$(KGrHgoH-EYEjlLl2qfnBKfwOG!Dqw~~_19.JPG

andere grille:
deze vind ik niet mooi

Of een OPC grille (uiteraard zonder 'OPC')
!!qovmTg!W0~$(KGrHgoOKiQEjlLmEZt(BKcH9iKLv!~~_19.JPG

Of een irmscher grille maar dan wel met de zilverkleurige rand er boven
4d20_12.JPG

4c7d_12.JPG

de laatste heeft mijn grootste voorkeur, maar ze vragen daar ook flink geld voor zag ik al

Daarnaast nog de twijfel of ik deze 17 inch er onder houd, of de 18 inch er onder ga zetten. Ga het allebei even proberen en bekijken (y)

Ohja, en achter heb ik alleen beugels, deze kun je ook laten voorzien van echte 'hoofdsteunen' van die kussentjes. Die wil ik ook graag, maar daar zal wel heel lastig aan te komen zijn. Nieuw is het iets van 200 euro...
!!q4T)eQ!m0~$(KGrHgoOKiQEjlLmZ!24BKttEWW(+g~~_19.JPG

Zonde, deze grille is juist de mooiste die er voor de Astra is geleverd! (y)
En anders een Irmscher grille, iig geen standaard Elegance grille...

Ik vind de grille zo zwart, plastic en standaard.

de OPC grille en Irmscher grille zijn véél beter (y) maar das even iets voor later

Waar heb je de auto nu eigenlijk staan, Joost? Ergens onderdak? Want hij mag nu toch nog niet op de openbare weg staan?

Lijkt me straks sowiezo lastig om zo'n mooie cabrio buiten te laten slapen..:)

De astra staat nu ergens in een garagebox die ik tijdelijk even huur, daar is hij buiten zicht van iedereen en staat hij mooi droog, en kan daar ook mooi even met de auto prutsen.

Nadeel is dat ik daar geen stroom en zo heb, dus zaterdag rij ik hem van daar naar mijn werk, en vraag niet hoe ik hem daar heen rij ;)

Daar krijgt hij eerst een grondige schoonmaakbeurt van de buitenkant, net als de kap en de eerste technische controle + herinlezen navigatie en andere velgen monteren.

De week er op staat een grote beurt en reiniging interieur op de planning + eventueel verhelpen mankementjes

de week daarop de overige zaken zoals een lampje achter de tellerklok vervangen, misschien het installeren van de carkit etc.

Ik heb nu spul van raggtop besteld. Dit schijn een van de beste middeltjes te zijn voor cabriokappen. Ben benieuwdt, zaterdag ga ik er mee bezig...

Voor leer en plastic zal ik wel even kijken bij mequiers of zo, dat staat voor de week daarop in de planning

Ik heb een aardig dealer, heb alle codes kado gekregen :D ook radio codes, veiligheids codes, sleutelnummers etc.

Daarnaast hebben ze gelijk gekeken of er nog terugroepacties open stonden, was niet het geval. (y)

Ze hebben gelijk even wat andere leuke info opgezocht zoals motornummer en andere codes:

astragegevens1.jpg

En ook de officiële lijst zoals hij testijds in de productielijn in ingevoerd met alle opties en codes
optielijstastra.JPG

En wat blijkt, aan het kenteken en waar hij geregistreerd is; dit is een officiele fabrieksauto geweest. Of voor reclamedoeleinden, of gewoon van personeel daar. Hij stond ook in kaiserlautern (of zoiets) geregistreerd, daar staat een opel fabriek. En hij heeft ook Opel platen gehad; 'GG-.......'

het zou wel heeel toevallig zijn als er officiële persfoto's mee gemaakt zijn

Hij moest dus enkel mooi wezen ... vandaar dus wellicht dat hij bomvol alle opties zit, maar ze de airco vergeten zijn ... :p

Geweldig!
Ik heb bij mijn Kadett dat Adremaschildje eens nagekeken, en daar bleek niet veel bijster interessants uit te komen ;)
zaten gewoon geen opties op bij aflevering :p Een van die super kale LS-en dus.. dat kun je van je Astra niet zeggen, ziet er erg gaaf uit!

Het kenteken toen die wagen op 'Opel-naam' stond: is dat die GG-JU?

Staat er helaas niet echt tussen...
0000eef1.jpg

0000ec07.jpg

0000ef41.jpg

0000ef4d.jpg

Mooie auto hoor, maar toch jammer van de Calibra.
Zo'n Calibra is altijd een beetje een jeugddroom van mij geweest ook.

Cabriorijden is echter ook geweldig!

De 1e eigenaar heeft ook opties besteld die helemaal niet mogelijk zijn..

zoals A33 Power Windows, Rear doors :):)

Hotdog zei:
De 1e eigenaar heeft ook opties besteld die helemaal niet mogelijk zijn..

zoals A33 Power Windows, Rear doors :):)
De aanduiding 'doors' klopt niet, maar electrische ramen achter klopt wel denk ik?

B-Real zei:

Hij is te koop hoor! :D

Ik heb al 2 auto's voor de deur staan.....Calibra kan er wel bij eigenlijk.....maar zal niet in de prijscategorie zitten dat mijn vrouw het ermee eens is, dat er weer een auto bij komt.

Cabriorijden is echter ook geweldig!

als iemand ruimte over heeft dan wil ik de calibra wel schorsen en zelf houden (y)

Net nog even met de auto bezig geweest, was overigens nog een mede calibrarijder met zijn auto bezig...

Heb even de koffermat er uit gehaald >>> heel vies. En gelijk plastic delen en nog wat andere dingen mee wezen prutsen. Heb van een collega paar gebrande en paar orginele navi CD's gekregen en getest, ze werken! :D

Alleen praat hij nog steeds duits, dus zaterdag even aan de computer en dan alles even omzetten en updaten.

Nog paar pics gemaakt:
Nokia-N96-joost871.jpg

Nokia-N96-joost873.jpg

Nokia-N96-joost881.jpg

weinig opbergruimte
Nokia-N96-joost872.jpg

sleutel is lelijk...
Nokia-N96-joost878.jpg

zo ziet het leer er uit, heel jammer... maar komt wel weer goed denk ik
Nokia-N96-joost876.jpg

het grijze middenconsole is super kras gevoellig, dat laat ik opnieuw spuiten denk ik
Nokia-N96-joost877.jpg

Iemand enig idee hoe je dit weer mooi krijgt?
Nokia-N96-joost875.jpg

niet duur, maar wel veel werk, de kapotte tellerverlichting
Nokia-N96-joost880.jpg

dit kwam ik ook nog tegen in de kofferbak achter het plastic
Nokia-N96-joost874.jpg

als iemand ruimte over heeft dan wil ik de calibra wel schorsen en zelf houden thumbs up

Waarom tzt. niet in de opslagruimte waar nu de Astra staat? Alhoewel ik me af vraag of je er wel mee op schiet. Meer waard wordt de Calibra toch niet, hoe netjes ie ook is.

@Dashboardkastje, dat is dus de reden waarom ik in mijn auto geen cd wisselaar wil. Dan houd ik geen kastje meer over, maarja als het er in zit....

@Leer, ga je dat zelf doen? Of laat je het doen door een professioneel bedrijf? Mocht je het zelf gaan doen zou ik Tim van Carclean eens mailen of je eens aanmelden daar op het forum. Zij weten ongetwijfeld wat je het beste kunt doen (y)

@Middenconsole, klopt dat die erg veel krast. Is in de Astra van m'n ouders ook het geval, zij het in mindere mate.

@Sleutel, ook erg jammer. Heb je er nog een tweede sleutel bij incl. knoppen?

Jezus wat ziet dat er allemaal uit o_O

Je Calibra staat er wel een beetje zielig bij zo met die velgen ;)

Waarom tzt. niet in de opslagruimte waar nu de Astra staat? Alhoewel ik me af vraag of je er wel mee op schiet. Meer waard wordt de Calibra toch niet, hoe netjes ie ook is.

Meer waard wordt de calibra zeker niet, ja misschien over een jaartje of 20 ...

Maar ik zelf zou het wel super mooi vinden als ik deze auto er ook bij kan houden, alleen ik wil de calibra niet als dagelijkse auto meer hebben, de kilometertjes vliegen er op, hij staat dan hij over een paar jaar op de 3 ton. En heb altijd een cabrio willen hebben,

@Leer, ga je dat zelf doen? Of laat je het doen door een professioneel bedrijf? Mocht je het zelf gaan doen zou ik Tim van Carclean eens mailen of je eens aanmelden daar op het forum. Zij weten ongetwijfeld wat je het beste kunt doen

ik heb bij 'ons' poetsbedrijf al info ingewonnen. Zaterdag kan ik spul lenen en ga het in eerste instantie zelf proberen ja (y)

Heb wel een 2e sleutel die er veel beter uit ziet, maar is nog steeds niet zo heel erg mooi. Maar ook daar ben ik met een oplossing bezig

ik zie in de kofferbak een losse groene stekker..zou het betekenen dat er nog meer opties aan gekoppelt kunnen worden??

De sleutel moet denk ik wel bijbesteld worden.
voornamelijk vanwege de chip die erin zit.

Je weet hoe je de afstandsbediende CV moet synchroniseren?

Het lijkt, zo aan het plastic en aan het leer te zien, dat de wagen in de buurt van een Cementafgraving heeft gestaan.
Eerst maar eens goed onderzoeken wat het is, als het cement is kan je een remover kopen..

eerst maar eens uitzoeken waar de auto gebruikt is, en of er in de buurt een cementafgraving te vinden is.

Terug
Bovenaan