AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Renault 5 Iconic Cinq (2025) - nog meer mods

Fraaie cabrio zeg, staat er zeer netjes bij(y)
Alleen die OPC badge ben ik geen fan van, aangezien het ook geen OPC is.
Is ook nooit geleverd volgens mij voor dit type.

Je kan proberen te kleien of verwijderen met iet sals Bug & Tar remover, maar probeer eerst een een goed warme, natte washand. Leg ide er een tijdje op en kijk of de "snot" een beetje week wordt.

Nissan GT-R zei:
Zit het op de motorkap?

ik heb geen idee wat het is, maar het zit inderdaad op de motorkap. Ik heb wel eerder hars op de auto eens gehad in het verleden, maar dat voelde wel iets anders. Maar dit is ook hard en het is ruw en het plakt heel erg op de auto.

DSC_0874.jpg

Je kan proberen te kleien of verwijderen met iet sals Bug & Tar remover, maar probeer eerst een een goed warme, natte washand. Leg ide er een tijdje op en kijk of de "snot" een beetje week wordt.

dat is wel een goede tip, en misschein met een fohn er van te voren iets op, bedankt!

Alleen die OPC badge ben ik geen fan van, aangezien het ook geen OPC is.
Is ook nooit geleverd volgens mij voor dit type.

Als officieel OPC is deze nooit geleverd in Nederland, maar wel gewoon met de zelfde 200PK motor die ook in de gewone astra OPC zat.

Ik vind de originele grillen heel lelijk, en deze OPC grille heb ik gekregen. En omdat deze auto ook niet meer de originele cabrio bumpers en zo heeft maar OPC bumpers en skirts heeft hoort die grille erwel toch ook wel weer een beetje in. Alleen hou ik ook niet zo van het 'OPC' logo. Zat er wel aan te denken om het logo er af te halen (want de grille vind ik wel mooi) en er een VXR of ander logo weer op te maken wat er gewoon in past.

press foto opel van de astra cabrio OPC, in het buitenland wel geleverd als optioneel pakket
autowp.ru_opel_astra_cabrio_opc_2.jpg

Auto heeft vrijdag weer verse APK gekregen, en ik heb deze zomer vrijwel dagelijks dakloos kunnen rijden, heerlijk! :cool: Terugweg uit werk rij ik dan binnendoor, is niet alleen leuker maar drukt het verbruik ook nog wat (y)

maaaar; de auto gaat wel plaatsmaken voor iets anders. Iets ruimers met behoud van luxe, Heb nog niets concreets op het oog, wel een idee welke richting ik ga kijken, maar eerst een liefhebber zien te vinden voor deze (y)

En inmiddels is het wagenpark uitgebreid, afgelopen weekend een prachtige E46 325i uit 2004 gekocht met een maagdelijke 126.000 km

mijn eisen waren, touring, 320 of 325, schuif/kanteldak in originele staat en niet te veel km.

Daarnaast had ik veel wensen; xenon, trekhaak, kleurenscherm, zwarte dakhemel, PDC, leer. Niet alle wensen zijn gelukt maar ik ben nog zeer tevreden! Wat leuke opties:

- zwarte dakhemel
- origineel schuif/kanteldak
- half leer met stoelverwarming
- radio/cd/casette/DVD navi + CD wisselaar
- af fabriek xenon
- parkeersensoren
en nog diverse andere leuke dingen!

Wat gaat er gebeuren:
winterbanden + zomerbanden op 17 inch

verder geen concrete plannen, want wil de auto ook een beetje origineel laten, de foto's!
minpuntjes tot zover;
- stoelen zitten prima al mis ik iets zijdelingse steun wat ik in de astra wel heb
- geluid audio is goed, maar ook niet meer dan dat (in de astra is het beter) maar laat ik wel zo voorlopig
er zit een krasje op de zijkant, maar niet noemenswaardig dus laat ik zo
1 xenonlamp is niet mooi op kleur en knippert soms, daar komt een andere xenon balast voor
(vorige eigenaar heeft onlangs de lampen al vervangen zonder resultaat)
auto uitlijnen, het stuur staat heel minimaal scheef, word vrijdag gedaan
en een uitgebreide poetsbeurt!

maar al met al zeer tevreden, wat een dijk van een wagen! Super mooi geluid, verbruik is acceptabel en ook nog snel!

Prachtig zo'n 3er met 6 in lijn. Mooie originele auto. Jammer inderdaad dat er geen sportstoelen in zitten maar een interieurtje is nog wel een keer te vinden.

ja het interieur laat ik voorlopig wel voor wat het is, heb nu een goede instelling gevonden. Stoelen zijn nog in topstaat, zit verwarming in, maar je merkt gewoon wel dat het geen sportstoelen zijn, maar ik kan er mee leven :) Net als het geluid uit de luidsprekers.

Misschien dat die zaken ooit nog wel eens worden aangepakt, maar nu niet. Eerst met xenon bezig, en winterbandjes.

gisteren ook de auto uitgelijnd; stuur stond heel iets scheef
DSC_2007_zps9ebf7109.jpg

en de auto eens goed van onderen kunnen bekijken, niets geen bijzonderheden, gewoon in topstaat (y)
DSC_2006_zpsd7521119.jpg

met spatlappen :p

gelukkig is er altijd iemand die mijn teksten doorleest :p heb het aangepast

het verbruik is acceptabel, en het gebruik ook :p

Zo, via BMW Nederland ook de officiële optielijst met NL prijzen op basis van chassisnummer;

325i Touring
Productiedatum 20040712
Prijsdatum 20040804
Cylinder Inhoud 2494
Transmissie Handgeschakeld
Vermogen (kW) 141
Gewicht 1435
Brandstof Benzine
Energielabel

Code Omschrijving Netto CatPrijs BTW BPM Cons.Prijs
EN31 325i Touring 27697 5262 10590 43549
317 Orientblau metallic 619 117 279 1016
V8TM Stof-/Leder Scitto Schwarzgrau 541 102 244 888
167 Emissienorm EU 4 0 0 0 0
01CA AG Intern 0 0 0 0
249 Multifunctioneel stuurwiel 0 0 0 0
255 Leder sportstuurwiel 99 18 44 162
02CD Lichtmetalen wielen Sterspaak (136), 16" 434 82 196 712
302 Alarmsysteem klasse 3 (SCM/TNO) 466 88 210 765
386 Dakdraagsysteem 238 45 107 390
403 Elektrisch glazen schuif-/kanteldak 1029 195 465 1689
411 Elektrisch bediende ramen achter 389 73 175 638
423 Velours matten 100 19 45 164
428 Gevarendriehoek en verbanddoos 0 0 0 0
431 Automatische dimmende binnenspiegel 173 32 78 284
473 Middenarmsteun voor 173 32 78 284
494 Elektrisch verwarmde voorzetels 367 69 165 602
502 Koplampsproeiers 282 53 127 463
508 Park Distance Control (PDC) 434 82 196 712
521 Regensensor 119 22 53 195
522 Xenon lampen voor dim- en grootlicht 575 109 259 944
534 Airconditioning, automatisch 670 127 302 1100
606 Navigatiesysteem Business 1088 206 491 1786
644 Universele Handy voorbereiding, bluetooth 175 33 79 287
722 Lifestyle 0 0 0 0
785 Individual witte knipperlichten 194 36 87 318
801 Duitsland uitvoering 0 0 0 0
863 Dealergids 0 0 0 0
879 Boordliteratuur Duits 0 0 0 0

Totaal bedragen 35862 6802 14270 56948

Alleen krijg bluetooth maar niet aan de praat, heel frustrerend. Ik krijg hem niet in pairing modus zodat mijn telefoon de auto kan zien. Heb gedaan volgens het boekje, allerlei andere dingen geprobeerd maar helaas... Bekabeling zie ik niets vreemds aan, microfoontje zit in het dak mooi weg gewerkt, stuurbediening om gesprekken te beantwoorden de 'pairing' knop ook, maar er is iets niet goed, maar wat...

Nieuwe xenonlamp besteld, 1 lamp brand niet mooi meer, heb even een goedkoop setje gehaald van 2 lampen voor 7 euro om te kijken of het wel de lamp is of misschien wat anders.

Verder echt topauto!

Zo hey wat een prachtige wagen, met een geweldige zes in lijn (y)
De touring staat er zeer netjes bij.
Mijn complimenten voor de originele staat(y)

Sportstoelen zijn wel een must vind ik persoonlijk, zowel kwa looks en helemaal kwa zitten.
Ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen dat ze echt geweldig zitten!
https://link.marktplaats.nl/720467675
UIteraard wel even checken of er stoelverwarming inzit.

Autobedrijf spin heeft ook geregeld mooie sets, momenteel niet voor de E46 touring zie ik alleen.
Maar op bestelling is zoiets binnen 2 weken te krijgen daar.
https://www.autospin.nl/

ja 2 zaken vind ik iets minder maar niet gelijk storend

geluidskwaliteit van de luidsprekers is prima, maar niet meer dat dat en het zelfde geld voor de stoelen, dat was in mijn vorige auto wat beter.

ik moet eerst winterbanden halen binnenkort (komen op deze velgen) en dan nog een setje voor de zomer halen tzt en die wil ik het liefst in 17 of misschien 18 inch max, in twijfel nog een beetje. En dan wel OEM velgen of alpina's.

deze wielen vind ik apart maar wel mooi, het zal niet ieders keuze zijn maar ze hebben wel iets
107-e46-touring-22927.jpg

áls er een ander interieur in komt, dan wel een gekleurd setje, ik ben namelijk niet zo van het zwart en als ik dit zie dan denk ik echt, wow!
Bmw_e46_touring_by_ShadoWpictureS.jpg

maar die zullen allemaal wel erg zeldzaam zijn en erg gewild (en dus ook duur) dus voorlopig niet.

Vind het setje wat jij laat zien op MP ook wel iets hebben, zeer fraai en de prijs valt mij nog niet eens tegen!

Die velgen zijn gaaf, Joost!
Zou mooi staan onder een Orientblaue (y)

Had je alleen het plaatje gezien of de advertentie (velgen zijn al verkocht, maar de info staat er nog gewoon...) ook al gevonden? :p
https://www.motorbasar.de/18-original-bmw-komplettradsatz-alufelgen-fuer-z4-3er-e46-e36-t2464792.html

Wat een pooiervelgen!!!
Doe dan maar meteen die velgen van de BMW van het interieurvoorbeeld (y)

British Racing Green zei:
Wat een pooiervelgen!!!
Doe dan maar meteen die velgen van de BMW van het interieurvoorbeeld (y)

Die velgen vind ik ook mooi, maar juist op die wielen rijden de meeste mensen waar een niet al te best imago aan kleeft. Bij ons in het dorp heeft ook iemand ze onder zn e46 coupe.

@icebrain
Zwarte hemel heb ik al, bovendien heb ik een schuifdak er in en dat heeft deze niet. En dat interieur liet bofkont ook zien hierboven. Prachtig!! Maar nu ff sparen. Genoeg geld uitgegeven

Joost ook in dit topic van harte proficiat en vele veilige en vooral gelukkige kilometers toegewenst (y)

Nou de eerste 2000 zitten er op, echt geweldig! Wat vooral te danken is aan de motor.

Nu rustig op zoek naar mooie zomerwielen :) Eigenlijk heb ik maar weinig wielen die ik echt mooi vind, en om nu voor nieuw te gaan...

ik vind styling 162 mooi,
12032009087q.jpg

alpina ook (vind mijn vriendin ook fraai) die lijken wel een beetje op style 32
alpina_touring.jpg

maar hou marktplaats komende maanden wel in de gaten of ik iets moois vind wat een beetje in de buurt zit

Styling 162 is een E90 velg, dus hoort er officieel niet onder.
Maar ach als jij het mooi vind gewoon doen , staat hem zeker niet verkeerd(y)

Alpina is altijd goed (y)

AsconaGT zei:
Alleen krijg bluetooth maar niet aan de praat, heel frustrerend. Ik krijg hem niet in pairing modus zodat mijn telefoon de auto kan zien. Heb gedaan volgens het boekje, allerlei andere dingen geprobeerd maar helaas... Bekabeling zie ik niets vreemds aan, microfoontje zit in het dak mooi weg gewerkt, stuurbediening om gesprekken te beantwoorden de 'pairing' knop ook, maar er is iets niet goed, maar wat...

Vrees dat je bluetooth van een oudere generatie is dan je telefoon ondersteunt. Nieuwe module lost het op. Misschien kom je met deze site wat verder.

Verder vind ik de velgen juist mooi, heb ze zelf ook. Zijn tenminste niet overdreven groot met bijbehorende nog duurdere banden en ze staan wel sjiek vergeleken met sommie sjonnie suggesties hierboven...

Mooie auto man! Geen Opel, dat zal wel even wennen worden voor je ;) Maar een slechte keuze kan dit bijna niet zijn.

Ik ben het met Bofkont eens: styling 32 zal erg mooi staan :) Style 68 vind ik ook mooi:

Photo-583.jpg

Joost,
Wat ik me afvraag wordt je in verkeer nou anders benadert, omdat je in een BMW rijdt? Wordt er bijvoorbeeld, eerder plaats voor je gemaakt op de linkerrijbaan? :cool:

Vrees dat je bluetooth van een oudere generatie is dan je telefoon ondersteunt. Nieuwe module lost het op. Misschien kom je met deze site wat verder.

maar of het mijn bluetooth nu wel of niet ondersteund, dan zou ik hem altijd in pair modus moeten kunnen zetten. zelfs dat lukt niet. Binnenkort ga ik in de kofferbak op zoek naar de ULF module om te kijken hoe of wat ik daar aan kan zien. Maar ik zal eens op de website kijken (y) Die modules zijn niet te updaten zoals ik met mijn parrot ook kon?

Verder vind ik de velgen juist mooi, heb ze zelf ook. Zijn tenminste niet overdreven groot met bijbehorende nog duurdere banden en ze staan wel sjiek vergeleken met sommie sjonnie suggesties hierboven...

ik ben nogal gek van grote wielen, een station is ook niet snel sjonnie en ben verder ook niets van plan met het uiterlijk. Daarnaast vind ik deze wielen ook fraai, maar voor de winter (y)

Mooie auto man! Geen Opel, dat zal wel even wennen worden voor je Maar een slechte keuze kan dit bijna niet zijn.

Ik heb ook al eens een renault en fiat gehad he :p maar ben inderdaad van mijn geloof af gestapt, met name omdat ik graag een 6-pitter weer wilde hebben. Maar een Astra GTC 2.0T stond ook hoog op mijn verlanglijstje.
Joost,
Wat ik me afvraag wordt je in verkeer nou anders benadert, omdat je in een BMW rijdt? Wordt er bijvoorbeeld, eerder plaats voor je gemaakt op de linkerrijbaan?
los van dat ik op mijn werk vaak genoeg gegrapt word (meer omdat het een station is) merk ik weinig verschil, gelukkig maar want ik wil ook niet dat mensen mij anders zien nu ik in een BMW rij.

Afgelopen zondag nog wel 230 km/h aangetikt, daar ben je redelijk vlot op maar daarna gaat het langzaam omhoog. Nog relatief stil, en heerlijk stabiel op de weg (y)

zonder Matra zei:

Zeker icm de chroom omlijsting. Een vriend van me heeft ze ook op z'n E46 320d sedan.

(n)

mooie wagen, zo'n 3 touring, zeker met fijne motor onder de motorkap. alleen de facelift vond ik niet zo geslaagd. geen grote velgen maar staan wel mooi:

m1fyhgabq132_800.jpg

dat zijn 17 inchers, die vind ik overigens ook erg fraai! (y) Dat is meer mijn stijl ook, mocht ik daar een heel net setje van tegen komen kon het ook die nog wel eens worden. Maar zag dat het verschil in bandenprijs minimaal was tussen 17 of 18

Over de facelift, de E46 na de facelift ogen wat minder stoer inderdaad, alleen zijn er talloze verbeterpunten doorgevoerd na de facelift, daarnaast zijn de nette exemplaren met niet al te veel km's vrijwel alleen maar faceliftversies

Ascona GT zei:
gelukkig maar want ik wil ook niet dat mensen mij anders zien nu ik in een BMW rij.

Tegen wil en dank gaat dat toch gebeuren, ik weet nog dat ik met mijn 1e E34 op links reed , i.t.t mijn vorige auto's had ik nu geen bumperklevers en bleef men niet onnodig links rijden voor mij, hoewel ik dat natuurlijk zelf wel deed.......................................:D

Ik vind: als je BMW rijdt moet je je ook als zodanig gedragen. Je moet het vooroordeel bevestigen, anders verzinnen mensen zelf wel iets. Al sta je nog zo netjes geparkeerd, mensen hebben er altijd wel wat op aan te merken. Je moet mensen hun vooroordelen niet ontnemen!

Gekheid natuurlijk. Wel een mooie touring. De getoonde style 32 velgen zijn erg fraai.

De vroegere typische BMW rijders rijden naar mijn idee nu allemaal Audi dus wat dat betreft niet echt meer een discussie punt dit.

Niets zo fijn als een zes-in-lijn. (y) Daar ga je hopelijk nog een hoop plezier mee beleven.

Voor wat betreft de velgen: Ik zou denk ik de voetveegvelgen (wat allitereert dat lekker :)) kiezen. Ook mooi: Vrijwel dezelfde, maar dan nog met een soort extra ribbeltje in het midden van de spaak.

En Alpina's zijn natuurlijk altijd goed, maar als je originele wil hebben wel erg prijzig.

Twix zei:
Ik vind: als je BMW rijdt moet je je ook als zodanig gedragen. Je moet het vooroordeel bevestigen, anders verzinnen mensen zelf wel iets. Al sta je nog zo netjes geparkeerd, mensen hebben er altijd wel wat op aan te merken. Je moet mensen hun vooroordelen niet ontnemen!

Gekheid natuurlijk. Wel een mooie touring. De getoonde style 32 velgen zijn erg fraai.

Ik probeer zoveel mogelijk te bumper kleven, overal te hard te rjden en rechts in te halen om mensen hun vooroordeel niet te ontnemen...

Total Loss zei:
De vroegere typische BMW rijders rijden naar mijn idee nu allemaal Audi dus wat dat betreft niet echt meer een discussie punt dit.

Marc, die indruk heb ik ook, Het echt foute volk zie je nou veel meer in de al dan niet snelle of zogenaamd snelle Audi's.

Niets zo fijn als een zes-in-lijn. thumbs up Daar ga je hopelijk nog een hoop plezier mee beleven.

Voor wat betreft de velgen: Ik zou denk ik de voetveegvelgen (wat allitereert dat lekker grinning smiley) kiezen. Ook mooi: Vrijwel dezelfde, maar dan nog met een soort extra ribbeltje in het midden van de spaak.

En Alpina's zijn natuurlijk altijd goed, maar als je originele wil hebben wel erg prijzig.

ja ik wil ook het liefst een wat strakke velg, de enige uitzondering zijn alpina's, die vind ik ook mooi maar het liefst een beetje strakke velg zonder al te veel gekke dingen, en zeker geen chroom, of zwart want dat vind ik echt verschrikkelijk.

Originele Alpina's zijn idd duur, maar tussen die vele immitatie word er zo nu en dan ook wel een een mooi origineel setje aangeboden op MP voor een best redelijke prijs.

En idd, ik vind ook dat voornamelijk de A4's en A3's (sportback) de laatste jaren een niet al te best imago krijgen door hun berijders. Niet dat ik er gevoellig voor ben als ex-calibra rijder :)

Kijk eens op deze pagina voor alle originele velgen die geleverd zijn onder een E46.

Zelf vind ik de stlying 72 het mooiste op een E46

dscf2751.jpg

jaa velgen blijft heel persoonlijk, ik heb nu enkele voorkeuren, nu op MP even zoeken of ik iets tegen kom voor een mooie prijs

vanmiddag de auto even opgeruimd van het weekendje weg afgelopen weekend, en gewassen en paar fotootjes gemaakt

het kloppende hart
DSC_2017_zps98fbc859.jpg

dat word dus castrol olie halen :p
DSC_2020_zpsed2771b4.jpg

en van een afstandje
DSC_2021_zps790c48ec.jpg

de CD wisselaar en DVD voor de navi, en let ook even, speciaal een uitsparing voor de af fabriek slotbout (y) 12V aansluiting en chromen sjorogen
iemand enige idee waarvoor dat driehoekig ding kan zijn wat ook onder de laadvloer zit?
DSC_2023_zpsc1cb15c8.jpg

de accu zit verstopt binnen in de auto, onder een luikje, je hebt wel tappunten aan de voorzijde om over te starten, goed voor de gewichtsverdeling (y)
DSC_2024_zps9eab25fb.jpg

parkeersensoren, niet in kleur
DSC_2025_zps027dc1f6.jpg

klasse 3 alarm met hellingsdetector
DSC_2027_zps1b430144.jpg

dit is het dashboardkastje, links zit een stekker waar je een BMW zaklamp in kunt stoppen, was een optie destijds!
hij laad zich op tijdens het rijden, nu nog een keer zien te regelen ergens, leuke gadget!
DSC_2029_zpsbd2d2357.jpg

niet standaard op de E46 volgens mij; maar wel op een lifestyle edition; voetverlichting
DSC_2034_zpsa153a48d.jpg

mooie zwarte hemel met open dak, wat ben ik blij dat ik heel specifiek daar op heb gezocht
DSC_2035_zpscd41255a.jpg

de nu nog zomerwielen, wat straks winterwielen gaat worden
DSC_2036_zps8c3436b1.jpg

iemand nog een idee hoe je die chromelijsten weer netjes krijgt?
DSC_2042_zps0ecdf697.jpg

uitgeklopte wielkasten, ook aan de voorzijde (y) zeer fraai
DSC_2043_zps7080c2a1.jpg

Mooie foto's Joost, en erg mooie auto! die zaklamp optie en voetverlichting heb ik niet... wat wel lastig is is een zekering vervangen achterin het dashboardkastje.

Tsja, voor de meesten is een BMW een hele openbaring of niet AsconaGT...........................:D

Chroom heeft die van mij ook in deze staat, weet alleen niet of het gecoat is. Moet nog een keer een stukje met Commandant proberen om te kijken of het daar beter van wordt.

Chroom heeft die van mij ook in deze staat, weet alleen niet of het gecoat is. Moet nog een keer een stukje met Commandant proberen om te kijken of het daar beter van wordt.

commedant heb ik ook aan gedacht even, maar omdat het polijstend is durfde ik niet goed mee op die chromelijsten dat ze straks een 'geborstelde' look krijgen :p

Tsja, voor de meesten is een BMW een hele openbaring of niet AsconaGT...........................

openbaring is een groot woord, :p heb al eerder in diverse BMW's gereden, net als ook in vele opels. Neemt niet weg dat het een fantastisch rijdende auto is, die praktisch is, subliem geluid en tijdloze looks.

AsconaGT zei:
openbaring is een groot woord, tongue :p heb al eerder in diverse BMW's gereden, net als ook in vele opels. Neemt niet weg dat het een fantastisch rijdende auto is, die praktisch is, subliem geluid en tijdloze looks.

Het was ook met een knipoog bedoeld, en jij geeft precies de redenen aan waarom er ook bij mij een BMW voor de deur staat...................(y)

Terug
Bovenaan