As good as it Getz; Pjötr's Streetwise, Poloneza & een 45

Oh ja, helemaal vergeten:

52681112019_b1f79aac4f_c.jpg

Pap zijn Rover heeft inmiddels ook een mijlpaal aangetikt.

Qua onderhoud moest er een nieuwe distributieriem om, en nieuwe ruitenwissermotor omdat deze heel raar geluid maakte. Natuurlijk deed mijn vader dat bij meneer Veenis van Rovee (in Assendelft) en hij had mazzel, want de riem zat nog neit aan zijn maximum, qua tijd of kilometers, maar toch was ie breekbaar:

52691597924_3d30529727_c.jpg

Dat lipje is afgebroken, dat had veel ellende kunnen veroorzaken.

Oh ja en mijn eigen onbetrouwbare Rovee had nog een defect:
52681327243_03a03247b1_c.jpg

Ik had een luchtverfrisser in de ventilatie gedaan, dat moet je nooit doen, kijk je namelijk naar de roosters gaan ze al stuk, en jahoor ik had mijne gesloopt. Gelukkg heb ik bij de Venyard aan voorraadje meegenomen, dus die werkt ook weer goed.

52681327413_9881af715a_c.jpg

Tot slot deze teaser nog... deze vriend is er ook nog... Voor het eerst heb ik weer zin om hiermee bezig te gaan / te gebruiken etc. Dus hopelijk dit jaar ook weer avonturen hierin.

ginkelvanmichiel zei:
dat is wel een best gewicht dan. Kennelijk degelijk uitgevoerd.

Ik moet wel zeggen, ik had mijn typeplaatje op de foto gezet, die is neit heel duidelijk. Op internet vond ik deze afbeelding nog, hij kan dus 100 kg lichter zijn:

52693403695_58cc7a7d6b_c.jpg

Hij is wel zwaarder (en hoger) dan de Combi-camp, maar de Rover heeft er geen moeite mee. Nouja het stuk van de verkoper en dan naar de stalling.

Een Paradiso weegt ook 600 kilo las ik. Die stond ook hoog op mijn lijstje, maar ik denk met het oog op Ayo dat de vouwcaravan net wat koeler blijft (ook in combinatie met een ventilator)

52681327398_1c2121df7e_c.jpg

Nog een plaatje hoe de wagen wordt ingeklapt.

Heel erg leuk zo'n klapcaravan! En de Combi-Camp vond ik ook al zo briljant... Eén van beide gaat hier ook nog eens komen.

Leuk om de verhalen en foto's te zien. Vroeger hadden we thuis ook een kat maar die ging, in Nederland, ook gewoon mee met de combi-camp naar de camping. Of maakt Ayo het tentdoek stuk oid?

Hoeveel werk/tijd is het om die vouwcaravan klaar te zetten?

@ Milan, ja een Combi-Camp is echt fijn, je staat echt binnen een minuut. Zelfs met de luifel of de voortent duurt het niet erg lang. Ik denk dat je zelfs achter de Traction eentje kan hangen. Tijdens de eerste vakantie in Polen was er een 2cv Event, daar waren toen ook mensen met een Combi-Camp.

@MCW thanks!!

Leuk dat jullie de kat ook mee hadden, toen ik nog neit met Ayo reisde zag ik vaker mensen met een poes, sinds Ayo mee gaat neit. Tot in Duitsland, er kwam ineens een man aangerend bijna met een vrouw meeslepend, dat haar kat in onze caravan zat. Die vrouw had een "wat isss dit" -blik

Ayo niet vertrouwd in de tent, bij bijvoorbeeld een gaatje gaat ze net zo lang bezig zodat ze naar buiten kan. Dat doet ze ook met deuren die op een kier staan.
We hebben geprobeerd om de vouwwagen volledig af te sluiten, maar dat lukt neit, zeker het deurdeel zeg maar dat is niet 100% dicht, en dat konden we ook niet met truckjes voor elkaar te krijgen

Ik denk dat je in maximaal 2 minuten droog staat, dus dak omhoog en de wanden ook, okay je moet nog pootjes uitdraaien.
Binnen ben je wel wat langer bezig:
- kledingkast omhoog zetten
- bovenste deel van de keuken plaatsen
- 4 gordijnen ophangen
- bovenste keukenkastje ophangen
- bovenkastje op hangen
- tafel opzetten.

Voor de beeldvorming:
52693093531_06cb9744b5_c.jpg

52692574627_ca99ccb1e8_c.jpg

Dit is de opgezette stand, natuurlijk blijft zeg maar de grote zithoek bed, maar wanneer je gaat rijden, moeten beide zithoeken naar beneden.

52693360339_179a01a25e_c.jpg

De hangkasten moeten van de muur, net als de gordijnen.

52693583638_ff1648e369_c.jpg

Het bovenste deel van de keuken en dan kun je de kledingkast omklappen.

Gevolgd door de wanden en het dak.

Peter O zei:
52619327437_3a5d04aa44_c.jpg

Een vroege Steilheck is altijd goed vind ik, zeker als GT.
Wat noem jij vroeg? Een luxe vroege steilheck zou een GL-uitvoering met chromen accenten moeten zijn. Ik vermoed een gewone Polo 'opgeleukt' met een GT-logo en zwarte zonnekleppen, bouwjaar ergens tussen half 1983 en 1988 a max 1989.

Vrijdag de 24e ben ik met mijn vader naar Eindhoven geweest. Naar het welbekende DAF-museum. Daar is nog tot eind(?) maart een speciale tentoonstelling van Tatra.

52718377064_b24d4a15ed_c.jpg

De rit was natuurlijk een peulenschilletje , maar zo voor zo’n moderne SUV is de nep SUV toch wel erg laag en klein haast.

Als eerste was daar natuurlijk een fraai hoekje met mooie Tatra’s
Zoals deze fraaie 700-2, de laatste Tatra die gemaakt is, slechts 14 zijn er gemaakt
52718379594_a2ae2c39d3_c.jpg

OOK heel mooi EN bijzonder is deze 613 Landaulet. Hier zijn maar 5 van gemaakt.
52718379644_54496f7fd2_c.jpg

Ook waren er trucks
52717595962_9fe7b70274_c.jpg

52717597472_2abb50db22_c.jpg

Natuurlijk waren er ook DAFjes:
52718113416_e86b2747fd_c.jpg

52718113501_fc1ed165ee_c.jpg

52718113301_6753c250d6_c.jpg

Dit is een Daf ARKLA Handywagon pickup. De Arkensas Louisiane Gas Company (ARKLA) wilde een goedkope, automatische wagen met een laadvermogen van 1/4 ton om als dienstwagen te gebruiken. De enige auto die aan deze eisen voldeed, was de Daf 750 Van. Ze wilden ook een ruime cabine en een verwisselbare laadruimte, die de Daf niet had. De aandrijflijn was Daf 750, de rest van Handy. Er werden ongeveer 100 Handywagons gemaakt.

Op zondag had ik een poetsdate, niet alleen met de Fryske boy. Maar ook met ex-collega Julian, we hebben samen zijn Punto gekocht/gezocht, beide blauwe auto’s zouden gepoetst worden. Alle wintermeuk eraf!

52718377049_0d5d01069d_c.jpg

Ik moet zeggen, het lijkt zo nog wel wat , maar echt schoon was de Rovee niet.

52717593447_9bce015649_c.jpg

Eerst met 3 man lopen poetsen op de Punto, die heeft ook een echt mooie poetskleur!

Het was heel wat gepoets, want het leek wel even geleden, maar het kleien gaf erg veel troep. Uiteindelijk glom de Punto prachtig.
52717593427_ef84406007_c.jpg

52718376984_a9fc6fb42c_c.jpg

Daarna werd het 3 man poetsen aan de Rovee.

52718603233_e537836717_c.jpg

En daar stond ie te shinen!

52718603318_d4c47ed599_c.jpg

De randjes konden nog even wat beter gedaan worden, want mijn remlicht deed het niet en moest dus vervangen worden.

52718541755_3e54864aae_c.jpg

En ook bij thuiskomst was de auto de glimmende ster van de parking.

Deze vrijdag, gister dus, zou ik met mijn vader naar Visser Classique’s.
Inderdaad zou, want het ging niet door. Helaas niet door de sneeuw, maar toen ik naar bed wou ben ik gestruikeld en heb ik mijn enkelbanden gescheurd, dus geen ritje naar het museum maar naar het ziekenhuis.

Nouja voorlopig rustig aan doen, been omhoog. Rondbanjeren op krukken en ook rust voor de Rovee.

Bedankt Tom & Durashift!

Ik ben inmiddels bij de fysio geweest en heb oefeningen.
Maar eerlijk is eerlijk, het valt me allemaal wel enorm tegen, dat het niet in een week over zou zijn wist ik wel, maar lopen met krukken is wel erg intensief.

Toen ik vorige week donderdag naar huis reed zag ik dat mijn ruitenwisser gescheurd was, dus het werd tijd voor een nieuw setje. Zeker ook omdat we vrijdag op pad zouden gaan en het ging regenen en misschien ook wel een beetje sneeuwen.

Gezien de Praxis geen ruitenwissers meer verkoopt en de Automat om 17.30 sluit, belde ik mijn vader of hij nog snel een setje wou halen..
De Rover heeft Bosch, ik merkte dat ik die erg fijn vind, geen strepen EN vooral geen geluid, dus ik ben om.

52751961246_28b0f81b49_c.jpg

Ik dacht eerst "pff nee, dat lijkt wel Action meuk."

Maar ik las dat zowel de ANWB en de ADAC de Aerotwins als heel erg goed bestempelen, dus ik ben benieuwd.
52751961276_7e78cbab63_c.jpg

Mijn vader had zelfs foto's voor me gemaakt, hij zei al "kun je toch nog iets op het forum zetten."

Grappig, ik heb ooit als test 'Action meuk' aero-wisserbladen op mijn auto gemonteerd en was er bijzonder tevreden over. Stil en streeploos en toen ik bijna drie jaar later de auto verkocht waren ze nog prima.

Grappig, ik heb ooit als test 'Action meuk' aero-wisserbladen op mijn auto gemonteerd en was er bijzonder tevreden over. Stil en streeploos en toen ik bijna drie jaar later de auto verkocht waren ze nog prima.
Ah okay, ik ben benieuwd. Ik heb wel eens gewone action-wissers gehad, die vond ik niet zo denderend.

Ik dacht namelijk dat deze wissers (qua model) alleen de door de action verkocht werden, maar niet dus.

De Streetwise gaat morgen naar mijn ouders, dan kan mijn vader er af en toe eens stukje in rijden. Staat ie niet zo lang stil.

Ik heb me weer eens even bijgelezen, maar wat een achtbaan zeg! Ik vond 't wel een verdrietig verhaal zo met de vouwwagen waar je echt wel wat geschiedenis mee hebt gehad, maar de caravan vind ik ook wel echt leuk. Erg knus zo, en een stuk luxer dan de vouwwagen kan ik me voorstellen!

Wat naar ook van je gescheurde enkelbanden, hopelijk heb je een goeie fysio, dat doet echt wonderen. En dat DAF-museum in Eindhoven kende ik nog niet, dat lijkt me ook heel gaaf! Die Tatra-tentoonstelling ga ik niet meer redden, maar gelukkig zijn er jouw foto's ;)

En de Rover blinkt weer heel goed! Ik heb zelf ook ervaring met de flatblades van de Action en die van Bosch, maar in mijn ervaring werden die van de Action uiteindelijk toch wel echt rumoerig. Dat was wel nog in de periode dat ik de 206 had, en die sliep altijd buiten, weer of geen weer. Dat maakt misschien ook nog wel uit. De Bosch ben ik in elk geval reuzetevreden over!

Volgens mij liep ik even achter qua lezen. Maar ik ben weer bij.

Zijn die kastjes niet zwaar om op te hangen?

Bedankt Marc!

@BleuZ NL , leuk om wat van je te horen! De vouwwagen, ja zonde inderdaad. Nummer 1 was echt een fijn ding, daar had ik ook echt een band mee. Helaas het noodlot veranderde alles. Nummer 2 was mooi, maar had ik achteraf niet moeten kopen.

Hij bood eigenlijk niets meer, en ik was er stiekem wel een beetje klaar mee om 14x per dag de spullen te verplaatsen. Ik had gehoopt om in April een weekend weg te gaan, nou de maand is nog niet om zeggen we dan maar.

Qua enkelbanden, het is echt een drama. Ik kan inmiddels in huis lopen zonder krukken, maar de boel is ingetaped en het liefste ook nog met een brace om (zeker buiten). Ik kan er totaal geen druk op hebben, volgens de fysio wordt dat versterkt omdat het enkelbot is dubbel geklapt, en dat de botten / gewricht daardoor ook beurs /gekneusd is. Bovenop de scheur rechts en het oprekken links. Ik moet nu ook echt leren lopen haast, dat klinkt heel stom, maar ik loop alsof ik een houten been heb (mank) dus ik moet nu weer oefenen om af te zetten.

Het DAF museum is echt een aanrader! Het Tatra-deel is nu weg, maar de rest is zeer zeker ook de moeite waard! Parkeren is wel een drama trouwens

@Twix , leuk! Je merkt wel het verschil tussen kastje 1 en kastje 2, kastje 2 is “nagemaakt” en dus zwaarder. Dit hout is ook dikker. Het is overigens niet te zwaar, maar dat ligt ook aan de belading, in die boven de keuken komen borden enzo, (en dat is mooi Mepal, lees plastic) en de hangkast heeft ook planken, dus daar kunnen ook “zwaardere” spullen in. Het is ook niet boven je macht tillen, dat scheelt ook.

Afgelopen zondag, eerste Paasdag, is er tradtioneel in Rolde (een buurtdorp) een Amerikaanse Auto Meeting. Ook andere oldtimers zijn daar welkom. Vorig jaar na, de niet nader te noemen pandemie, was het al erg druk. Dit jaar was het (weer) enorm mooi weer, dus gingen we nu ook weer op pad om even te kijken.

Dit jaar op krukken, dat is natuurlijk k*t, maar gelukkig kon ik rondlopen met vriend en medeforummer Marc. De hoeveelheid deelnemende auto's was enorm, vorig jaar was de brink al niet groot genoeg en was de straat en een klein parkeervak erbij getrokken. Nu was er nog een veldje bij getrokken.
Ik heb zelf een aparte liefde voor Amerikaanse auto's, ik vind ze heel gaaf. Vooral oude jaren 60, maar vooral jaren 70-80 vind ik het leukste, echter een sedan uit de jaren 90 vind ik het begeerlijkst. Nou helaas voor mij was mijn laatste doelgroep dun gezaaid (lees niet aanwezig zelfs) maar er was genoeg leuks:

52809981391_1b9ab1812b_c.jpg

Zolas deze Firebird.

52809418747_b9fc92edc0_c.jpg

Samen met het nietszeggende model uit de jaren 80 is deze Suffe Sophie onder de Mustangs mijn favoriet, gelukkig heeft mijn neef een Bullit, om zo mijn wansmaak een beetje op te krikken. Een echte Amerikaan zou niet meer "On speaking terms mij zijn denk ik."

52810388845_cdabb41b39_c.jpg

Leuk verhaal, elke morgen EN middag kom ik deze tegen, als ik naar kantoor ga EN terug rij. Leuk om hem eens wat beter te bekijken.

52809419332_aa789c8227_c.jpg

Heel leuk, deze Corvair.

52809982386_ed3ed25441_c.jpg

Ook heel mooi deze Thunderbird.

52809982911_4e1d5d5e00_c.jpg

Er waren ook wat "non" Amerikanen, zoals de mooie Rover van Marc.
52810388515_2295819e68_c.jpg

52809982586_b58f4ed899_c.jpg

Heel tof is deze Civic!
52810434363_7bf7f70d2d_c.jpg

En tot slot deze Lancia ehm Autobianchi A112, helemaal af. Strikje erom en klaar.

52810373695_9d1a13e79e_c.jpg

En dan is mijn vader ook nog eens gespot.

Medeforummer & Rovervriend Thomas stuurde me deze advertentie:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s...tm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
Omdat advertenties op Marktplaats op den duur weg is, heb ik toch maar even 2 foto's opgeslagen.

Nu ben ik natuurlijk absoluut niet in de markt voor een andere Rovee, ben ik wel blij dat dit een 3deurs is.
52834796891_00e5f0e008_c.jpg

Wat een plaatje en inderdaad in de kleur van mijn vader.

52835202635_4edefe84f9_c.jpg

Het interieur vind ik ook erg mooi, zo met half leer.

Gelukkig is het een 3 deurs. Ik moet wel zeggen de 5 deurs 25 MK2 vind ik heel mooi, mooier dan een Streetwise, maar de oer 200 staat qua looks bij mij bovenaan. Streetwise vind ik de stoerste, mijn vader zei vorig jaar toen we met de caravan (sterckeman) reden, we zijn nu een wijze sterk man op straat, mooi koosnaampje voor het duo.

Zelf heb ik niet eerder een lavendelkleurige 45 of 25 in ons land gezien.

In Polen hebben we trouwens wel eentje gezien, maar toen was de oude 45 er nog:

In Engeland is er iemand die ook Rovers spot, de 25 & 45 zijn ook daar zeldzaam aan het worden, een Streetwise ook trouwens. Hij heeft al eens deze 25 gespot:
52834987364_6317afa700_c.jpg

en deze 45, die stuurde ik ook door naar mijn vader, zijn antwoord was "Waar is deze foto gemaakt, ik herken de parking niet."
52834987414_e890271593_c.jpg

Gelukkig ben ik nog altijd erg blij met mijn Streetwise, hoewel hij tijdelijk een nieuwe bestuurder heeft:

Sowieso 2x in de week voor boodschappen, en de rit naar de fysio. Kortom de enkel gaat nog steeds waardeloos.

Mijn vader heeft het opendak ook ontdekt, EN dat die goed dicht moet zijn, anders loeit het alarm.

Ik kijk nog steeds met plezier terug op de USA meeting in Rolde. Was erg gezellig. Bedankt voor de mooie foto trouwens van mijn waggie. :)

Mjin vader kwam even een glimmende Rovee showen:

Morgen gaan we naar het Oldtimerfestival in Zandvoort. De Streetwise staat dan te glimmen tussen andere Rovers & MG's.
Omdat het lopen nog steeds neit gaat, hebben we stoeltjes EN mijn krukken mee. Nu maar hopen dat het een beetje droog blijft.

Het is prachtig weer, niet te warm, maar prima T-shirtweer. En nog steeds droog.

Hey wat leuk, het was echt goed weer inderdaad zeg! Het weer was ook erg goed, de Rover-MG mensen hadden om 8.30 verzamelen afgesprokenm nou dat was voor ietsje te vroeg, dus we waren er om 9.20 ofzo, in Haarlem nog een buitje op het dak gehad, en pas om 15.30 toen we net weer gingen een dikke bui.
Jij hebt een BMW toch? Was je daarmee?

Zeker, tunneltje door gelijk aan de linker kant stonden we. Was er 8.50u en was om 21.00 weer thuis. Gigastortbuien bij Amsterdam om 17.00u ofzo, maar verder super mooi weer, hele dag.

Daar stonden een paar hele mooie BMW's, die 2 Alpina's vond ik mooi, Thomas (medeforummer) vond de witte 316 mooi, en ik vond die 323 met koplampwissers ook mooi. Jullie hadden een mooie hoekje zeg! Welke was van jou eigenlijk?

Onderweg was het af en toe wel drama qua regen. Maar het viel me erg mee inderdaad!
Ik was natuurlijk op krukken, dat was wel pittig en ik moest ook wel vaker rusten, 1 ronde was eigenlijk al teveel. Nouja het is niet anders.

Afgelopen weekend was er in Zandvoort het Nationale Oldtimerfestival. Via de MG-Rover Club op FB (speciaal voor de modellen na 1990) was er een hoekje gereserveerd. Omdat ik natuurlijk niet mobiel ben was het even zien hoe we zouden gaan. Eigenlijk zouden we met 2 auto's gaan, de Streetwise & de Rovee van de Fryske boy. Dus mijn vader had mijn neef ook opgetrommeld, goed 2 en half uur alleen in de auto is niet zo leuk natuurlijk. Uiteindelijk gingen we met alleen de Streetwise en zonder de Fryske boy.

Het weer viel me mee, onderweg wel wat regen maar niet extreem slecht, op den duur reden we samen met deze:
52879540762_ea92c472bb_c.jpg

Daar zat een heel mooi geluid in.

52880119951_eaa37cf738_c.jpg

En daar stond de Streetwise

52880567053_8e14d4c84c_c.jpg

De mooie Rovee van Thomas. We hadden de enige Rover, elders stond nog een Sd1

52879540682_f5313cb9fd_c.jpg

De Line up.

52879540707_9b5ca5c572_c.jpg

Van de moderne Rovers is de 75 de grootste overlever, zeker in aantallen. Gevoelsmatig van de Rover “MG” ook, maar op de clubstand was de ZS (ofwel de Rover 45) meer aanwezig.
52880497595_623cc31aae_c.jpg

MG’s waren er ook, mijn lieveling de B GT, maar inmiddels is de TF ook echte liefhebbers auto.

Rondje over het terrein leverde ook bijzondere auto’s op;
52880119776_f49fdacf3c_c.jpg

Zoals deze prachtige Lada 2103

52880566948_a4e0ee664a_c.jpg

En deze erg leuke GSA Break

52880497520_948b937f6e_c.jpg

Ook leuk deze vroege Alfa 75.

52880497415_cb76f02689_c.jpg

Maagdelijk, deze Renault 12

52880280609_9c1162d8ea_c.jpg

Ooit, lang geleden , kon een Jaguar als deze kopen, voor 500 gulden nog meen ik (of was het al euro) mijn vader vond dit het slechtste idee wat ik ooit had, en natuurlijk kocht ik die auto niet. Maar ik zag me al rijden erin, daarom heb ik altijd een zwak voor deze generatie XJ, esthetisch zeker niet de mooiste, maar wel mijn lieveling

Toen gingen we weer eens richting de auto,
52880566723_950d332496_c.jpg

In real life is de ZS veel zeldzamer, maar op de stand stonden er 4.

52879540312_542528c508_c.jpg

52880119406_3055843ffb_c.jpg

Nog een overzichtsfoto.

52879540182_4c29e1d0b3_c.jpg

We gingen nog een keer naar het terrein, het werd al donker en het liep al wat leeg. Gelukkig bleef deze Skoda nog even, zodat ik een foto kon maken.

52880566583_ae2feb8902_c.jpg

En daar kwam de taxi weer aan gereden en gingen we langzaam richting huis, we zaten letterlijk net op tijd in de auto, want toen begon de regen.

Hoewel het een oldtimerfestival is, en de Streetwise natuurlijk nog niet echt een oldtimer is, viel me het me op hoeveel aandacht door mensen aan is gegeven, en ook foto’s.

Bij een paar andere moderne auto’s hoorde ik wel mensen een iets minder positieve opmerking maken, kwam misschien ook omdat de MG’s & Rovers bij elkaar stonden.

Al met al een leuke en gezellige dag.

Daar stonden een paar hele mooie BMW's, die 2 Alpina's vond ik mooi, Thomas (medeforummer) vond de witte 316 mooi, en ik vond die 323 met koplampwissers ook mooi. Jullie hadden een mooie hoekje zeg! Welke was van jou eigenlijk?
Leuk! Die van mij is die grijze 323i met de koplampwissers. ONK type 1 323i uit 1978. De witte 316 is lief, dat is Ysbeer. Die is te koop overigens. De twee Alpina's zijn inderdaad mooi, die zwarte heb ik met mijn maat (van die e30 325i cabrio) in onderhoud gehad deze winter. Is sinds 2 weken weer op de weg.

Leuk! Die van mij is die grijze 323i met de koplampwissers. ONK type 1 323i uit 1978. De witte 316 is lief, dat is Ysbeer. Die is te koop overigens. De twee Alpina's zijn inderdaad mooi, die zwarte heb ik met mijn maat (van die e30 325i cabrio) in onderhoud gehad deze winter. Is sinds 2 weken weer op de weg.
Wat leuk, daar heb ik ook een foto van gemaakt! Ik dacht eerst, ik plaats neit teveel BMW's, omdat ik niet wist welke van jou is. Wil je dat ik het kenteken even weg poets ?

Als.je dat wilt doen, graag. Grappig hoor! Nou wist ik welke auto van jou is, maar dat je de mijne ook op de plaat hebt gezet is echt geestig!

@uwbuurman , ik maak vaak (veel) foto's van auto's die ik leuk vind, deze keer moest ik wel kieskeurig zijn, met krukken zo. Jouw generatie 3 vind ik heel mooi, dus die is wel een foto waard. Jouw 323 had 1 plusje, de koplampwissers, dat had ik niet eerder gezien, plus dat jij nog de oude spiegels hebt. Thomas en ik vonden jouwe de mooiste, zijn vader had ook een gehad, ook een grijze, maar dan een 320.
Bij ons in de straat hadden vroeger mensen zo'n model, die auto had (en dat beeld zie ik nog voor me) een antenne in het midden van de kofferbak, een kleine schuine maar met een grote voet. Ik meen dat het een witte 316 was, wel een late. Ik vond die antenne zo bijzonder. Ik geloof dat de auto op den duur is opgevolgd door een Kadett, een bordeaux rode.

Maar goed een grijze bekende:

52884591923_7a02dc9dcb_c.jpg

Ik stuur je trouwens een PB, met een linkje naar de foto, kun je hem evt opslaan!

Dat is SWRA, trouwens, die "wissertjes". Scheinwerfer Reinigungsanlage. Zit ook op de zwarte Alpina uitvoering, heb ik er opgebouwd in 2020. Leuke optie die de auto smoel geeft. Zit ook op mijn andere auto's, elke heeft zo zijn eigen motortjes of andere wissertjes of draait precies de andere kant op. Nu ik dit zo typ, constateer ik wel een hoog nerdgehalte bij mezelf.

Hoewel het een oldtimerfestival is, en de Streetwise natuurlijk nog niet echt een oldtimer is, viel me het me op hoeveel aandacht door mensen aan is gegeven, en ook foto’s.
Er zijn er natuurlijk ook bijzonder weinig van verkocht, je ziet ze zelden. Al geldt dat natuurlijk voor wel meer auto's daar.
maar inmiddels is de TF ook echte liefhebbers auto.
Als je geen liefhebber bent zul je zo'n auto niet rijden.

Afgelopen weekend was er weer een event, namelijk het EMWalhalla.
Vorig jaar had ik daar al foto's van gezien, dus dit stond hoog op mijn lijstje. Dus dat werd weer een chauffeur fixen, pap voor de heenweg, de Fryske boy voor de weg terug.

Om exact 1 over 10 reden we het terrein op, waarop de EMW-er ons wees op het Britse hoekje, wellicht mochten we ons daar aansluiten. Hein, vroeg ons meteen of we met de Steetwise wouden aansluiten, en zo stonden we meteen in goed gezelschap.

52900440264_38e1445edb_c.jpg

Eigenlijk zijn we Streetwise vergeten we wassen, gelukkig was dit een week eerder nog gedaan.
52900279616_196afa3016_c.jpg

En daar het hele Britse rijtje, inderdaad er is een hoekje van Afentoe zijn MG ZS te zien.

52900440009_fe3332d9bc_c.jpg

Deze Y10 is de heilige graal onder de Y10's, het is namelijk een Fila. Van het sportmerk inderdaad. Met rode Fila bekleding en niet alleen witte bumpers, maar ook een witte achterklep.
52900278721_af4ea148ec_c.jpg

Ik ken de eigenaar natuurlijk, die hoopte nog dat we de Y10 meenamen, maar ja met krukken was dat mission impossible.

52900279181_fe32df5d9d_c.jpg

We hadden besloten om even een stukje te lopen, richting de ingang. We dachten, als we nu alles bekijken wat links van de auto staat, kan ik eventueel voor de auto gaan zitten en alles bekijken.

52900279111_5db865bbe9_c.jpg

De Windclub was er ook, eerlijk is eerlijk, ik vond het gesprek wat we ongeveer voor deze auto's hadden met medeforummer @Barri leuker. Ik had eigenlijk nog willen kijken op de parking naar de gele golf, maar dat was net te ver.

52900725538_31a82e9c53_c.jpg

De bezoekers bleven maar binnenkomen, zoals deze gave Chrysler.

52900725858_7e0cfe7511_c.jpg

Okay, ik beken, eigenlijk was deze Alfa Rio de reden dat we naar het begin van het terrein gingen. Een auto die ik alleen ken uit de boeken.

52900439519_c40512301b_c.jpg

Als ik zo'n mooie Ypsilon zie dan denk ik wel eens "had ik maar weer..." Zeker als het Elefantino Rosso uitvoering is. Maar gelukkig ben ik tevreden met mijn SUV-wannabe.

52900439484_9f0f880360_c.jpg

Er waren ook meerdere Honda Beats!

52900439469_e8f1cbdbc1_c.jpg

Hoogtepunt 2, een echte Honda Quintet. Als kind kan ik ze me nog herinneren dat ze rondreden. De laatste keer dat ik een zag is, ehm lang geleden.

52900725253_4c0a256d19_c.jpg

Hyundai Centennial , de meest luxe Hundee die je kon krijgen.

52900671350_55f83a7893_c.jpg

Ook niet vaak gezien, een Lancia Gamma Berlina

52900439284_6996209306_c.jpg

Dit is niet zomaar een Duitse Proton, maar een GTI met Lotus-invloeden, jaja.

52899706842_07eef2f3f0_c.jpg

Een gave Isuzu Gemini GTI is al leuk, bijzonder ook natuurlijk. En deze heeft ook nog eens een Zweeds kenteken.

52900279086_d1d6ccf477_c.jpg

Dit misschien officieel mijn hoogtepunt, de Max Roadster. Een helaas geflopt Nederlands fabrikaat.

Nog leuk te vertellen. Ik heb een Streetwise folder op de kop getikt. Ik zag iemand op FB zeggen dat hij aanwezig was, met de melding "let me know als je een folder zoekt." Dus ik vroeg dat ik me aanbevolen hield voor een Streetwise folder.
Nou die had hij wel.
52900783063_e4e6d239c2_c.jpg

En toen zat er een vlekje op, ik had het nog niet gezien. De verkoper voelde zich zo schuldig dat ik hem zo mee mocht nemen, terwijl ik dat vlekje niet echt boeiend vond. Maar goe.d het was een heel lief gebaar natuurlijk.
52899764907_33851b2bd9_c.jpg

Nu weet ik dat ik een Sonic Blue Streetwise heb.

Dit was hem voor nu. Op naar deel 2.

Nou, er was dus meer.
Ik trap af met deze Ritmo:
52900439144_e9b691f4e1_c.jpg

52900439139_8df15d16de_c.jpg

Ik vond deze camper tof, ik maakte al grapjes "Ayo en ik elk een eigen raampje tijdens het slapen. "
52900724923_4b3a56003d_c.jpg

Iemand wou poseren bij Hubnut zijn auto. Snap ik, want ik heb zelf al 2 keer een cameo in zijn films gehad.
52900671000_2e09c2e28e_c.jpg

Binnen, bij de wc's stonden ook mooie auto's zoals deze Chrysler.

Ik drukte iets op enter, daarom dit halve berichtje.

Laatst bewerkt:
Leuk je even gesproken te hebben. Wat een leuk evenement he!
Over die Winds: ik hoorde iemand anders zeggen dat opviel dat ze een bepaald type eigenaar hebben; in tegenstelling tot alle andere aanwezige auto's waren het voornamelijk wat oudere dames :D

@Barri , hahaha ja nu je het zegt!
Ik vond het een erg leuk evenement ja, zoveel leuks te zien. En het bleef ook maar binnenkomen he?

Youtuber Hubnut was er ook. De Streetwise krijgt ook een zinnetje in zijn video.

52900278356_c83a12aeee_c.jpg

De MAX was mijn nummer 1, de Rio net een tandje minder, deze Eagle Premier was toch wel de nummer 2. Nooit verwacht ooit eentje in ons land te zien!

52900438784_88cf078a50_c.jpg

Naast de Wind-Club, was de Copen-Club ook aanwezig!

52900438669_8bd0e9932f_c.jpg

Ook super, deze Alegro, in een prachtige kleur

52899706367_dde139888c_c.jpg

Dit is niet zo maar een Horizon, maar een Ultra, een limited edition waar ik nog nooit van heb gehoord.

52900724533_b45649d83b_c.jpg

Ook mooi deze Renault 18.

52900438389_5b81eafe75_c.jpg

Een Mazda 121 is al leuk vind ik, maar eentje met beertjes velgen is wel echt te leuk!

52900438394_583339d1a7_c.jpg

Nog een hoogtepunt voor mij, deze Australische Mercury Capri.

52900438349_3e9eeeacab_c.jpg

Geen Opel maar een echte Ranger 1900!

52899706122_1e12d20f03_c.jpg

Nog een Britse Line-up foto.

En toen werd het langzaam tijd om te gaan, nog even een afscheidspraatje met vriend @skitmeister
52899705857_0527428b07_c.jpg

52900724118_8ce5068aa8_c.jpg

Als de buur Mini-Metro gaat, is het de hoogste tijd om ook in te pakken. En dus sluit ik af met bijna dezelfde foto als waarmee ik mijn verslag begon:

52900440104_df83435499_c.jpg

De Streetwise.

We reden nog een stukje op met medeforummer @afentoe
52900440004_5d221acbd2_c.jpg

Op de terugweg zaten we na te praten over wat de mooiste auto was die aanwezig was. De SW viel af, dat is alsof je tijdens Songfestival op je eigen land stemt.
Voor pap was het de Austin Glider, omdat hij die zelf heeft gehad, gevolgd door de SUD. Voor mij was het denk ik de MAX Roadster, of misschien toch de Quintet, of de Rio. Lastig.

Het evenement zelf was magisch vond ik, het weer was fantastisch natuurlijk. En er was een goede sfeer. Er waren veel bekenden en ik heb ook nog wat leuke praatjes kunnen maken, met bekenden en onbekende bekenden.
Zo hebben we nog een tijdje gepraat met @C5chauffeur , (ik kwam pas na een bericht op de frontpage erachter dat jij jij bent ;) ) die nu toch echt een topic voor zijn mooie Rover 200 BRM moet gaan maken.

Ik heb je Streetwise gezien op de zaterdag. Maar omdat ik ook nog mijn 92 jarige vader in Enschede moest bezoeken heb ik je gemist. Was leuk geweest. Maar ik moet zeggen dat ik met volle teugen heb genoten van al het moois dat er stond. Ook kennis gemaakt met Ian (Hubnut). Ook het Toyota museum was meer dan de moeite waard.

@Klassiekerrijder , ja zou ik echt doen! Ik had vorig jaar foto's gezien en dacht toen ook "volgende keer maar even kijken." Het heeft me echt 200% verrast.

@verlichting2 , ah leuk! Ik las inderdaad op de frontpage dat je ook geweest was. Ons merk was wat toch nog een beetje vertegenwoordigd, met die Centenial en later ook met de rode Scoupé! Hubnut moet inderdaad heel aardig zijn, ik heb hem niet gesproken. Ik ben in inmiddels 3 films van hem te zien.
Er stonden echt veel mooie dingen he? En inderdaad het museum is ook erg leuk!

@Durashift , bedankt!! Filmpje is inderdaad leuk, ik geloof dat er ook een deel 2 aankomt.

@Mach1, bedankt ja zeker de moeite waard om te gaan kijken volgend jaar :)

En dan nog 2 foto's die iemand anders heeft gemaakt:
52914012050_373538ea8f_c.jpg

[
52913048917_ba0fa3ba0e_c.jpg

Terug
Bovenaan