Armband in airco laten vallen

Lukas 6165406

Net ingestapt
Ik heb vandaag mijn armband in de airco (vanvoor op dashboard, eigenlijk dus de voorruit ontdooiers) laten vallen. Dit is een volkswagen polo van 2016. Is er iets dat ik kan doen om het eruit te krijgen? Het is van metaal dus ik dacht misschien met een magneetje aan een ijzerdraad? Is het schadelijk als de armband erin blijft zitten? Het is een redelijk zware dus kan er niet zomaar terug uitgeblazen worden langs boven.
Alvast bedankt

Ik denk niet dat een magneet werkt.

Een stuk elektriciteitsdraad met ducttape binnenstebuiten erom. Maak een lange smalle lus waar de tape doorheen gaat, je wil niet ook nog een stuk tape kwijtraken. Met de tape kan je ook magneetjes intapen. Zoek wat neodymium magneetjes en niet van die suffe whiteboarddingen.

Garages hebben nog wel eens een endoscoop die kan helpen. Kwaad kan het niet echt, hooguit een klep die niet meer goed dichtgaat.

Wat voor metaal is het armbandje? Als het echt zilver of goud is hebben magneetjes weinig zin.
Ik denk dat je weinig andere keuze heb, dan hem door een garage te laten verwijderen en dat kon wel eens prijzig worden.
Als je hem nog kunt zien liggen (via de voorruit), dan kun je het nog proberen met een dun koperdraadje met een haakje eraan gebogen.

Als het wel magnetisch materiaal is: er bestaat magneet op rol. Deze kun je in de opening brengen.

Zoiets
https://www.scrumartikelen.nl/Magnetische-Zwarte-Lijnen-10-mm?gclid=CjwKCAjw9e6SBhB2EiwA5myr9r-B8HJTKD8I2x_EFKvgzv-WFu9sXVMJnXoNEsU0RKKJCiXLzx11uBoC5WsQAvD_BwE

Ik heb een aantal jaar ervaring met deze auto's maar nog nooit een lekkende koppakking voorbij zien komen, sporadisch wil de voordeksel van de cilinderkop lekken dus laat ze daar extra aandacht aan besteden tijdens de controle.

Dat armbandje zal echt niet gaan zorgen voor een lekke koppakking.... maar wellicht ben je een beetje verdwaald in de topics?:)

Terug
Bovenaan