Analyseverlamming! Help ons met het maken van een keuze.

Ik merk dat ik hier toch nogal door getriggerd wordt. Als je het over baby's hebt, dan is een kinderwagen een fors ding. Dus zoiets, met een stevig -inklapbaar- onderstel, waar je evt de wielen vanaf kunt halen, en een wiegje er bovenop waar een baby in kan liggen:
1478910038_1_575F12A1922546DE319B38540A9656F8_2.jpg

Jij beweert dat jij 2 van zulke dingen in de kofferbak van een 106 krijgt? Ter referentie:
images

Mijn vrouw heeft een eerste generatie 208, als ik die kinderwagen daarin stopte moest ik de bank al omklappen om de wieg erin te krijgen. Als ik dat ding in de kofferbak van mijn -toenmalige- Ford Focus (hatchback) legde, paste het maar luisterde het ook al nauw.

En dan 2 maxicosi's op de achterbank, zeg jij? Je zult ze dan iig gewoon met de gordel vastzetten ipv op zo'n "base", da's prima. Maar dan moet je zelf nog ervóór zitten, en je vrouw/partner ook. Je moet stuur en pedalen kunnen bedienen, dus je hebt wat ruimte nodig. Maar die maxicosi kun je niet opvouwen ofzo, op een gegeven moment kan je stoel gewoon niet verder naar achter.

Dus: Hoe dan?
We hadden geen kinderwagen die 300 jaar geleden is ontworpen. Later een tweepersoons kinderwagen gekocht, paste in de 106. Twee Maxi Cosi's uit die tijd, geen probleem. Ik ben 1.90m, lengte vooral in de benen. Maar wat heb je liever als je dagelijks vervoer: een suffe SUV of een 106GTI? Ik weet wat 98% gaat antwoorden: dat bepaalt mijn vrouw wel voor me ja!
Goh, mijn vrouw had een Saxo, en later ook een 106GTI. Ingeruild tegen een 307 3 deurs. Ging prima allemaal.

Die oude auto's zijn vaak verrassend ruim van binnen, maar lekker zal het niet gezeten hebben. En de hoedenplank moest je ook thuislaten denk ik zo.

@Barri Ik weet niet of ik m nou moet feliciteren of condoleren. Sowieso, pics or it didn't happen. Maar ik heb geloof ik nog liever een SUV voor de deur dan dat ik iedere rit onvrijwillig een potje kofferbaktetris moet gaan spelen. Fuk dat.

Ik schat dat de keuzestress na deze raadpleging mogelijk groter geworden is, klopt dat?

Ik rij zelf een CX-5 Luxury uit 2019 die eigenlijk aan allemaal jouw punten voldoet en binnen de 28k valt.

Voordelen:
Fijn overzichtelijk dashboard
360 camera
2-ton aan de haak
betrouwbaar en qua afwerking top
Stoelkoeling :cool:

Nadelen:
Spiegelmotoren zijn kwetsbaar - het automatisch inklappen moet je uitzetten als het vriest :cautious:
Zittingen wat kort
Mist onderin wat power

Maar onder aan de streep kan ik hem alleen maar aanbevelen!

Laatst bewerkt:
Nou ‘Barend”. Je kan bij de CX-5 je voeten fatsoenlijk onder de voorstoelen kwijt en hoofdruimte is veel beter. Zie carwow op YT. Autogefuhl ook even bekeken, in de CX-5 kan hij als lang persoon prima zitten, bij de 3 niet.
Vreemd verhaal, autogefühl zegt letterlijk over de cx-5 "not too much leg room" en zit zichtbaar met zijn knieën strak tegen de rugleuning van de voorstoelen aan!
Carwow vergelijkt budgetmodel C3 met Rolls Royce, in positieve zin. En dat neem je serieus??

Het oog wil ook wat. Zo’n Toyota zal best betrouwbaar zijn, maar je zult er toch elke dag langs moeten lopen en in moeten stappen…

Het oog wil ook wat. Zo’n Toyota zal best betrouwbaar zijn, maar je zult er toch elke dag langs moeten lopen en in moeten stappen…
Volledig mee eens qua Toyota. Maar qua saaiheid en design schaal ik Skoda niks hoger in.Saaie eenheidsworst waarvan je in ieder geval zeker weet dat de parkeerplaats van je lokale winkelcentrum volgeparkeerd staat met soortgelijke Octavia broeders.

Afgelopen zaterdag een Mazda 6 uit het bouwjaar 2024 mogen rijden.
Beviel uitstekend, heerlijke aandrijflijn en ontzettend comfortabel.

Echter, betreffend exemplaar buiten budget maar wel direct een zoekopdracht in Gaspedaal opgeslagen.
Tijdens het inleveren van de sleutel bij betreffende verkoper liep ik tegen een CX-5 waar ik, in de echte wereld, stond te kijken van de effectieve (laad)ruimte.

Gisteren een test rit gemaakt in een CX-5 2.5 Luxury uitvoering uit het bouwjaar 12/2019 met 80k op de teller met als resultaat.... Verkocht!

Volgende week woensdag mogen wij de nieuwe auto ophalen. Kan nu al niet meer wachten :)

Top zeg! En met de Luxury heb je meteen “de enige echte juiste” spec qua uitrusting te pakken ;) .
Hopelijk bevalt hij jullie prima.

Terug
Bovenaan