Amerikaanse auto importeren

Ravioli

Net ingestapt
Hoi,

Met dat vergroenen/elektrificeren van het wagenpark en het steeds meer verketteren van brandstofauto's: hoe lang zullen we nog Amerikaanse slagschepen mogen rijden in dit land? Ik ga er eind dit jaar eentje (laten) importeren uit de USA, maar ik heb het gevoel dat ik er een beetje spoed achter moet zetten. Is dat terecht of rijden de paar duizend liefhebbers die er nog zijn na 2030 nog steeds in een dikke en gorgelende V8 rond?

Het wordt een wagen die ik niet in ga zetten als daily driver, maar puur voor het weekend/shows en als reclameobject en verder vermaeck. 5000 km/jaar denk ik?

Ik denk dat als mensen stoppen met het rijden in dit soort auto's, het eerder de kosten zijn dan het milieu. Gelukkig rijden de meesten op gas en zolang dat nog betaalbaar is zie ik dat niet snel veranderen.
Je geeft het zelf al aan, dit zijn auto's voor liefhebbers en die gebruiken hem niet als dagelijkse auto.

Dat kan heel snel gaan,
Het zou me niet verbazen als benzine over 5-7 jaar 10 euro per liter kost, enkel om mensen naar een ev te pushen. Dan stoppen de meeste tank stations ook met het aanbieden van benzine, zul je dat weer online moeten bestellen oid.
Waardoor klassiekers totaal niet meer gewild zijn, misschien kun je m straks ombouwen naar ev :eek:
:D

Dat zal allemaal nog wel mee gaan vallen, benzine (en diesel) blijft echt nog wel een tijdje verkrijgbaar.
En dat is maar goed ook, want elektrisch aangedreven aggregaten zijn ook nog niet uitgevonden.;)

Als je er genoeg geld voor over hebt zal er nog heel lang heel veel mogelijk blijven. Het word allemaal financieel ontmoedigd, maar als jij dat het geld waard vind...

Benzine over 5-7 jaar 10 per liter en bijna nergens meer verkrijgbaar? Dat gaat echt niet gebeuren. Over 20-30 jaar misschien, niet in 5 jaar, en ook niet in 10.

Een benzinemotor kan heel eenvoudig aangepast worden om op waterstof te rijden, zie dat eerder gebeuren.
Hopelijk gebeurd dat ook, zodat we altijd kunnen blijven genieten van het mooie geluid van een amerikaanse V8.

Met waterstof heb je veel minder vermogen, geloof dat er zelfs maar iets van 30% over blijft. Met een amerikaan met 800 pk nog wel te doen, (al is het dan nog niet leuk) Met een hoop oude autos heb je dan misschien 10-50 pk oid.

Terug
Bovenaan