H Prosje
Startmotor
Goedendag
Ik heb het volgende probleem.
Na het vervangen van de koppelingsset door de garage is mijn auto olie gaan lekken.
Na een vlugge check bleek het om de oliekeerring van de versnellingsbak te gaan, zelf ook even gekeken en kon zelf ook zien dat de olie daar vandaan kwam.
Afgelopen dinsdag is er door de garage een nieuwe oliekeerring in gekomen, gelukkig hoefde ik het werkloon niet te betalen omdat hij dat eigenlijk moest weten dat bij het vervangen van de koppelingsset, ook de oliekeerring moet vervangen.
Maar ja, woensdag 40 km mee gereden en lekt nu nog meer olie.
Ik ben gisteren nog even voorzichtig naar de garage gereden (ongeveer 1 KM).
Hij zat even aan zijn hoofd te krabben en zou er binnenkort even naar kijken.
Mijn Suzuki Alto daar maar laten staan omdat hij zo'n 30 druppen olie per uur verliest.
Ik heb zelf het idee dat hij te veel olie in de versnellingsbak gooid.
Kan dat???, Hij vult hem totdat er olie uit de overloop (nippel er af) loopt, of denken jullie dat er iets heel anders aan de hand is.
Ik ben zelf ook maar een leek op het mechanische deel van auto's.
(Kilometerstand tegen de 69.000 KM)
Suzuki Alto 1.0 vvt comfort 2013. (K10 motortje)
Ik heb het volgende probleem.
Na het vervangen van de koppelingsset door de garage is mijn auto olie gaan lekken.
Na een vlugge check bleek het om de oliekeerring van de versnellingsbak te gaan, zelf ook even gekeken en kon zelf ook zien dat de olie daar vandaan kwam.
Afgelopen dinsdag is er door de garage een nieuwe oliekeerring in gekomen, gelukkig hoefde ik het werkloon niet te betalen omdat hij dat eigenlijk moest weten dat bij het vervangen van de koppelingsset, ook de oliekeerring moet vervangen.
Maar ja, woensdag 40 km mee gereden en lekt nu nog meer olie.
Ik ben gisteren nog even voorzichtig naar de garage gereden (ongeveer 1 KM).
Hij zat even aan zijn hoofd te krabben en zou er binnenkort even naar kijken.
Mijn Suzuki Alto daar maar laten staan omdat hij zo'n 30 druppen olie per uur verliest.
Ik heb zelf het idee dat hij te veel olie in de versnellingsbak gooid.
Kan dat???, Hij vult hem totdat er olie uit de overloop (nippel er af) loopt, of denken jullie dat er iets heel anders aan de hand is.
Ik ben zelf ook maar een leek op het mechanische deel van auto's.
(Kilometerstand tegen de 69.000 KM)
Suzuki Alto 1.0 vvt comfort 2013. (K10 motortje)